Vrei cauciucuri second-hand? Iata ce trebuie sa stii

Vrei cauciucuri second-hand? Iata ce trebuie sa stii
Cei care isi cumpara anvelope pentru masina personala se impart in doua categorii: cei care cumpara cauciucuri noi, si cei care apeleaza la cele second-hand. Daca in prima categorie se incadreaza putini soferi, in cea de-a doua intra marea majoritate, motivul principal fiind pretul destul de mare al unei anvelope noi.
Distribuie pe Facebook

Daca te incadrezi in cea de-a doua categorie, atunci acest articol este numai bun pentru tine. Iata care sunt cele mai importante amanunte la care sa te uiti atunci cand vrei sa cumperi "incaltari" pentru masina ta.

1. Data de fabricatie a cauciucului
Poate cea mai importanta caracteristica a unei anvelope second-hand este data de fabricatie. O gasesti usor, scrisa sub forma de numar pe peretele lateral al fiecarei anvelope. Aici ar trebuie sa vezi scris cuvantul DOT, urmat de un numar de 4 cifre. Primele doua arata saptamana din an, iar celelalte doua arata anul fabricatiei, spre exemplu: 0214 inseamna ca acea anvelopa a fost fabricata in saptamana a doua din anul 2014.
In primul rand, daca nu cumperi 4 cauciucuri la fel, ci 2-2, trebuie sa fii foarte atent ca acestea sa fie fabricate intr-un interval de maximum un an de zile. In al doilea rand, ca tot se apropie iarna si poate te stresezi sa cumperi cauciucuri de iarna pe ultima suta de metri, tine minte sa nu cumperi astfel de anvelope daca sunt mai vechi de 5 ani.
2. Profilul anvelopei
Carnea, asa cum este cunoscuta aceasta caracteristica in limbaj uzual, este la fel de importanta ca si data fabricatiei. O anvelopa noua are un profil de 9-10 milimetri, asa ca una second-hand in stare buna ar trebui sa aiba undeva intre 7 si 8 milimetri. Daca are sub 7, ar trebui sa te cauti altceva, deoarece acel cauciuc te va tine maxim un sezon. Grosimea unui profil poate fi masurata foarte usor, cu ajutorul regulei monedei de 5 bani.
3. Starea exterioara
In al treilea rand, trebuie sa fii atent la starea exterioara a anvelopei pe care urmeaza sa o cumperi. Din cauza unei depozitari incorecte sau al altor factori, acestea pot prezenta crapaturi, galme, taieturi sau alte urme de reparatii, iar aceste semne trebuiesc evitate cu orice pret.
4. Starea interioara
Dupa ce ai verificat exteriorul anvelopei, arunca o privire si la interior. Aici trebuie sa te uiti la urme de reparatii (petice sau dopuri), sau chiar la cuie sau diferite obiecte ce au patruns cauciucul. Chiar si reparat, un cauciuc second-hand nu are aceeasi rezistenta ca si unul neatins.
5. Marca si pretul
Cele doua caracteristici sunt oarecum interdependente, deoarece o marca cunoscuta va avea si un pret ceva mai ridicat decat o marca necunoscuta. Dar va avea si o alta calitate. Indreapta-te spre marci precum Pirelli, Michelin, Continental, Dunlop, Falken, si lasa-le la o parte pe cele de care nu ai auzit niciodata. Difera calitatea, materialul folosit, profilul si nu in ultimul rand normele de siguranta.
In ceea ce priveste pretul, cel mai bine este sa fii atent la doi factori: pretul anvelopei second-hand pe care doresti sa o cumperi, si un pret al unor anvelope de aceeasi dimensiune, intr-o stare apropiata. Cu alte cuvinte, nu vei plati 400 de lei pe o anvelopa care este noua 600 de lei, decat daca a fost rulata, sa zicem, 100 de kilometri. Ceea ce este cam imposibil.
Acum ca stii aceste lucruri, du-te si cumpara-ti anvelopele de iarna, daca nu ai facut-o deja desigur, sa nu fii luat prin surprindere asa cum sunt luate autoritatile in fiecare an.
Distribuie pe Facebook
mai multe