Am aflat tot ce vrei sa stii despre primul MINI 100% electric chiar de la cei care l-au proiectat
Dupa decenii intregi in care a transformat benzina (poti citi aici testul nostru cu Clubman JCW) in emotie pura, Mini a lansat la jumatatea anului trecut primul sau model cu zero emisii.
Este vorba despre noul Mini Cooper SE, un vehicul prietenos cu mediul inconjurator dar care pastreaza spiritul brand-ului britanic, inclusiv pofta de a ataca virajele cu manevrabilitatea unui cart.
Din punct de vedere al design-ului, Mini Cooper SE nu este foarte diferit de un Mini hatch cu trei usi, pe baza caruia si este dezvoltat, singurele elemente care il dau de gol fiind grila frontala inchisa, detaliile galbene, lipsa unei tobe de esapament si, desigur, capacul care ascunde mufa de incarcare.
Insa nu te vom plictisi cu astfel de detalii pentru ca stim ca pe tine te intereseaza de fapt partea tehnica. Tocmai despre acest aspect am discutat ieri, in cadrul unei conferinte online, cu doi dintre inginerii care au contribuit la dezvoltarea primului Mini electric: Hermann Spranger, responsabil de partea de dinamica a vehicului, si Michael Krauss, responsabil de lantul de procese legate de sistemul de propulsie.
Asadar, Mini Cooper SE este echipat cu acelasi motor electric AC sincron ca si BMW i3, o unitate care dezvolta 184 de cai putere si 270 Nm cuplu.
Desi este mai grea cu 145 de kilograme decat Mini Cooper S, cu trei usi, masina ajunge de la 0 la 60 de km/h in doar 3.9 secunde si de la 0 la 100 de km/h in 7.3 secunde.
Viteza maxima este limitata electronic la 150 de km/h pentru a conserva autonomia vehicului.
Spre deosebire de i3, insa, motorul electric este amplasat pe puntea fata (in compartimentul unde am regasi de obicei agregatul cu ardere interna), nefiind posibila integrarea lui pe puntea spate, dupa cum spunea Michael Krauss.
Ca tot am pomenit de autonomie, trebuie mentionat faptul ca Mini Cooper SE foloseste un acumulator Litiu-Ion cu o capacitate de 32.6 kWh, dispus sub forma literei T (in tunelul median si sub bancheta spate) tocmai pentru a nu afecta spatiul dedicat pasagerilor sau volumul de incarcare al portbagajului.
O alta diferenta intre Mini Cooper SE si BMW i3 (citeste aici testul nostru cu i3S) este ca bateriile vin cu celule produse de CATL si nu de Samsung.
Cu bateriile incarcate 100%, masina poate parcurge pana la 235 de kilometri, valoare masurata conform standardului WLTP. Incarcarea se poate face la o sursa casnica, la wallbox sau la statiile de incarcare publice dar si la statii cu incarcare rapida.
La o astfel de priza, de 50 kW, acumulatorul se incarca pana la 80% in doar 35 de minute, de ajuns pentru a parcurge circa 200 de kilometri. Incarcarea completa, in acest caz, dureaza o ora si 25 de minute.
Daca se foloseste o priza de 11 kW, timpii de incarcare sunt ceva mai mari: 2 ore si jumatate pentru 80% sau 3 ore si jumatate pentru 100%.
Mini Cooper SE este echipat cu un sistem de recuperare a energiei cinetice care, la fel ca si in cazul lui i3, iti permite sa conduci folosind o singura pedala. Asta pentru ca odata ce ai luat piciorul de pe acceleratie, masina incetineste simtitor.
In premiera pentru un model electric din gama BMW Group, nivelul de decelerare poate fi reglat cu ajutorul unui comutator din consola centrala, tocmai pentru a oferi senzatii de condus apropiate de cele ale unei masini cu motor conventional.
In aceeasi conferinta, reprezentantii Mini au declarat ca primul model electric din istoria companiei nu va primi o versiune mai puternica sau una entry-level. Totodata, ies din ecuatie si bateriile mai mari care ar spori autonomia.
In ceea ce priveste tinuta de drum si manevrabilitatea de cart, specifica unui Mini, inginerii ne-au asigurat ca noul Cooper SE nu a facut compromisuri din acest punct de vedere.
Suspensia a fost modificata, pentru a putea sustine cele 1.365 de kilograme, centrul de greutate este coborat (multumita pozitionarii bateriei in podea) iar sistemul ARB, care a debutat pe i3S si a fost preluat mai apoi si de Seria 1 sau Seria 2 Gran Coupe, asigura o aderenta mai buna si o directie mai precisa, mai ales in conditii de aderenta scazuta.
Pe piata din Romania, Mini Cooper SE porneste de la 33.201 euro cu TVA inclus si, vestea cea mai buna este, ca poate fi achizitionat si prin intermediul programului Rabla PLUS. Asta inseamna ca primesti un ajutor de la stat de 45.000 de lei.
De fapt, programul guvernamental a sporit interesul romanilor pentru primul Mini electric, oficialii BMW Romania precizand ca au fost incasate deja avansuri care acopera 20% din targetul pentru acest model in 2020, in tara noastra.
Asa cum ii sta bine oricarui model din gama premium, Mini Cooper SE vine foarte bine echipat inca din standard. Lista include, printre altele, jante cu diametrul de 16 inch, sistem de navigatie cu ecran mare, faruri cu LED, sistem auxiliar de incalzire, aer conditionat automat pe doua zone, pilot automat cu functie de franare de urgenta si functia Performance Control.
-
Citroen ds5 1.6thp 200cp 2012
7350 €
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
Plasa rulou separare portbagaj originala vw touareg (7l)
299 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta...
3000 Lei
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
-
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
Vw bora 1600 2000
1000 €
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen...
500 Lei
Fiting adblue încălzit cu filtru cod 98001230
300 Lei
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
-
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
-
Carlig remorca 7h0803881b volkswagen vw transporter t5 [2003 -...
600 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
-
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
-
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
-
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
Stop stanga dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
PieseAuto.ro
Cand dai drumul la aerul conditionat se aud zgomote? Iata ce piese se strica
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare









