Am aflat tot ce vrei sa stii despre primul MINI 100% electric chiar de la cei care l-au proiectat

Dupa decenii intregi in care a transformat benzina (poti citi aici testul nostru cu Clubman JCW) in emotie pura, Mini a lansat la jumatatea anului trecut primul sau model cu zero emisii.
Este vorba despre noul Mini Cooper SE, un vehicul prietenos cu mediul inconjurator dar care pastreaza spiritul brand-ului britanic, inclusiv pofta de a ataca virajele cu manevrabilitatea unui cart.
Din punct de vedere al design-ului, Mini Cooper SE nu este foarte diferit de un Mini hatch cu trei usi, pe baza caruia si este dezvoltat, singurele elemente care il dau de gol fiind grila frontala inchisa, detaliile galbene, lipsa unei tobe de esapament si, desigur, capacul care ascunde mufa de incarcare.
Insa nu te vom plictisi cu astfel de detalii pentru ca stim ca pe tine te intereseaza de fapt partea tehnica. Tocmai despre acest aspect am discutat ieri, in cadrul unei conferinte online, cu doi dintre inginerii care au contribuit la dezvoltarea primului Mini electric: Hermann Spranger, responsabil de partea de dinamica a vehicului, si Michael Krauss, responsabil de lantul de procese legate de sistemul de propulsie.
Asadar, Mini Cooper SE este echipat cu acelasi motor electric AC sincron ca si BMW i3, o unitate care dezvolta 184 de cai putere si 270 Nm cuplu.
Desi este mai grea cu 145 de kilograme decat Mini Cooper S, cu trei usi, masina ajunge de la 0 la 60 de km/h in doar 3.9 secunde si de la 0 la 100 de km/h in 7.3 secunde.
Viteza maxima este limitata electronic la 150 de km/h pentru a conserva autonomia vehicului.
Spre deosebire de i3, insa, motorul electric este amplasat pe puntea fata (in compartimentul unde am regasi de obicei agregatul cu ardere interna), nefiind posibila integrarea lui pe puntea spate, dupa cum spunea Michael Krauss.
Ca tot am pomenit de autonomie, trebuie mentionat faptul ca Mini Cooper SE foloseste un acumulator Litiu-Ion cu o capacitate de 32.6 kWh, dispus sub forma literei T (in tunelul median si sub bancheta spate) tocmai pentru a nu afecta spatiul dedicat pasagerilor sau volumul de incarcare al portbagajului.
O alta diferenta intre Mini Cooper SE si BMW i3 (citeste aici testul nostru cu i3S) este ca bateriile vin cu celule produse de CATL si nu de Samsung.
Cu bateriile incarcate 100%, masina poate parcurge pana la 235 de kilometri, valoare masurata conform standardului WLTP. Incarcarea se poate face la o sursa casnica, la wallbox sau la statiile de incarcare publice dar si la statii cu incarcare rapida.
La o astfel de priza, de 50 kW, acumulatorul se incarca pana la 80% in doar 35 de minute, de ajuns pentru a parcurge circa 200 de kilometri. Incarcarea completa, in acest caz, dureaza o ora si 25 de minute.
Daca se foloseste o priza de 11 kW, timpii de incarcare sunt ceva mai mari: 2 ore si jumatate pentru 80% sau 3 ore si jumatate pentru 100%.
Mini Cooper SE este echipat cu un sistem de recuperare a energiei cinetice care, la fel ca si in cazul lui i3, iti permite sa conduci folosind o singura pedala. Asta pentru ca odata ce ai luat piciorul de pe acceleratie, masina incetineste simtitor.
In premiera pentru un model electric din gama BMW Group, nivelul de decelerare poate fi reglat cu ajutorul unui comutator din consola centrala, tocmai pentru a oferi senzatii de condus apropiate de cele ale unei masini cu motor conventional.
In aceeasi conferinta, reprezentantii Mini au declarat ca primul model electric din istoria companiei nu va primi o versiune mai puternica sau una entry-level. Totodata, ies din ecuatie si bateriile mai mari care ar spori autonomia.
In ceea ce priveste tinuta de drum si manevrabilitatea de cart, specifica unui Mini, inginerii ne-au asigurat ca noul Cooper SE nu a facut compromisuri din acest punct de vedere.
Suspensia a fost modificata, pentru a putea sustine cele 1.365 de kilograme, centrul de greutate este coborat (multumita pozitionarii bateriei in podea) iar sistemul ARB, care a debutat pe i3S si a fost preluat mai apoi si de Seria 1 sau Seria 2 Gran Coupe, asigura o aderenta mai buna si o directie mai precisa, mai ales in conditii de aderenta scazuta.
Pe piata din Romania, Mini Cooper SE porneste de la 33.201 euro cu TVA inclus si, vestea cea mai buna este, ca poate fi achizitionat si prin intermediul programului Rabla PLUS. Asta inseamna ca primesti un ajutor de la stat de 45.000 de lei.
De fapt, programul guvernamental a sporit interesul romanilor pentru primul Mini electric, oficialii BMW Romania precizand ca au fost incasate deja avansuri care acopera 20% din targetul pentru acest model in 2020, in tara noastra.
Asa cum ii sta bine oricarui model din gama premium, Mini Cooper SE vine foarte bine echipat inca din standard. Lista include, printre altele, jante cu diametrul de 16 inch, sistem de navigatie cu ecran mare, faruri cu LED, sistem auxiliar de incalzire, aer conditionat automat pe doua zone, pilot automat cu functie de franare de urgenta si functia Performance Control.
-
Bullbar cu led bar nissan patrol y61 2005-2019 [2019 falcon look] 1950 Lei
Atv nitro 200cc buggy – 2 persoane 599 €
Vw passat 2.5 tdi 2004 1450 €
-
Cros db-609 125cc j17 telescoape inversate noi germania 680 €
Audi a3 1.6 fsi 2006 2900 €
New hummer 8 grizzly cutie cu 3 trepte forta +revers automat 750 €
-
New db 608 limited cross atv bemi kxd-moto 650 €
Comercializam cross 607 noi 125cc kxd moto ro 545 €
Aparatori aripa suzuki grand vitara 2006-2014 4-usi [off-road... 1650 Lei
-
Atv nitro hummer 125cc m7 import germania 700 €
Nitro dirtbike hurricane 250cc import germania 1300 €
Opel insignia 2.0 tdi full led fab. 2014 6500 €
-
Vand si montez incalzire scaune carbon in toata tara cel mai... 90 Lei
Bemi rugby 200cvt full automatic r10 pro turbo 1679 €
Motocros bemi 609 enduro 125cc noi 2020 680 €
-
Bmw x1 impecabila 2011 7350 €
Atv 125cc 2wd hummer2bmw 7 automatic revers nou 459 €
650 euro db-608 bemi germany 0km 125cc lichidare stoc 650 €
-
Motocicleta nitro 250cc dirtbike hurricane v2 19/16 599 €
Opel astra 1.7 dti 2002 1350 €
Atv 125cc bemi 0km new grizzly automatic 2wd 4x2 630 €
-
Ford focus 1.6 diesel euro 5 titanium 2009 3500 €
Lexus seria is is220 variante 2006 3400 €
New hummer junior 50 automatic bemi livrare gratis ! 339 €
-
Modul stopuri bmw x3 f25 defect b003809.2 stop haion - in stoc - 99 Lei
Atv 125cc kxd grizzly 006c- roti 8 import germania, garantie 1 an 849 €
Cel mai bun pret atv 125cc sport nou dnr automatic black 560 €
-
Atv kxd python 502t pentru copii 400 €
Atv quablo rs10 maxi quad 200cc 3000 €
Bodykit tuning sport volkswagen tiguan mk2 r-line 2015- v1 1860 Lei
-
Bemi new hummer 125m casca scule consumabile livrare nationala... 670 €
Atv mega 250cc hummer, import germania 1700 €
Atv-uri pentru adulti si copii fara permis import germania,... 700 €
-
Vw passat awx 2001 8500 Lei
Mega hummer bemi worker 125 noi livrare toata tara pret real ! 650 €
Super moto cross noi 0km bemi orion 200cc off road 2020 pret... 999 €


