Experienta de la volanul lui #MIMI: Primul MINI electric pregatit pentru competitii

Experienta de la volanul lui #MIMI: Primul MINI electric pregatit pentru competitii
  • Primul MINI electric de curse
  • Zero modificari de natura dinamica
  • Trenul de rulare a trebuit optimizat pentru a face fata solicitarilor in regim de cursa
Distribuie pe Facebook

#MIMI este primul MINI Cooper SE, din lume, pregatit pentru competitii. Un proiect care a luat nastere din dorinta mai multor romani care au vrut sa arate ca se poate. #MIMI este inca la inceput de drum dar atunci cand am primit invitatia de a o pilota cateva ture pe circuit nu am stat pe ganduri.

In urma cu cateva decenii cand Senna, Prost sau Schmacher imblanzeau adevarate bestii cu motoare V10 sau V12 pe circuitele lumii si scriau istoria Formulei 1, nimeni nu se gandea ca in 2020 Marele Circ va fi dominat de motoare V6 Hybrid Turbo de 1.6 litri.

Sau ca, tot in 2020, va exista Formula E, o competitie in care pilotii se intrec cu monoposturi electrice. Vremurile, insa, se schimba iar noi trebuie sa ne adaptam. Si cand spun noi, ma refer inclusiv la motorsport.

Foto MINI Electric Racing

In acelasi an fatidic, in Romania, o mana de temerari au creat-o si se straduiesc sa o perfectioneze pe #MIMI: primul MINI Cooper SE pregatit pentru competitii. Din lume.

Cine este aceasta Mimi, mai exact? Este un Mini Cooper SE - adica primul model electric din istoria constructorului britanic de automobile - la baza, transformat intr-o masina de curse cu ajutorul unor parteneri precum Vitesco Technologies, Michelin, BCR si Automobile Bavaria. Mimi se afla inca la inceput de drum si nu are nici o modificare de natura dinamica.

Foto MINI Electric Racing

Foto MINI Electric Racing

Pentru a putea participa la diferite competitii, Mimi are desigur imbunatatirile obligatorii: rollcage, scaune scoica, centuri cu prindere in cinci puncte, jante din aliaj pentru o mai buna aerisire a franelor, iar bancheta si toate capitonajele au fost eliminate. Asa se face ca masina cantareste acum cu 150 de kilograme mai putin decat un Mini Cooper SE standard.

Foto MINI Electric Racing

Foto MINI Electric Racing

Foto MINI Electric Racing

In rest - cel putin momentan - Mimi este stock. Are aceleasi frane cu care a parasit linia de asamblare, aceeasi suspensie iar sistemul de propulsie este si el nemodificat: dezvolta tot 184 de cai putere si 270 Nm cuplu. La fel si bateriile. Pentru a face fata solicitarilor in regim de cursa, trenul de rulare a trebuit totusi optimizat iar aici intra in scena timisorenii de la Vitesco Technologies. Mai necesita cateva reglaje fine dar sunt pe drumul cel bun.

Pana acum, masina a participat la cateva evenimente, inclusiv la o proba de super slalom si la ultima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta (Trofeul Opel Brasov), acolo unde s-a clasat in a doua jumatate a plutonului cu cel mai bun rezultat de 3 minute 07.478 secunde. In 2021 insa, Mimi se vrea a fi o prezenta constanta la Viteza in Coasta si pe viitor urmeaza si alte modificari: un ecartament marit, anvelope slick - acum ruleaza pe un set de Michelin Pilot Sport 4 de strada - frane mai performante si o suspensie noua, printre altele.

Foto MINI Electric Racing

Foto MINI Electric Racing

De la volan

Asa arata, pe hartie, primul Mini Cooper SE de competitie din lume dar cum se simte de la volan? Ei bine, putem sa-ti raspundem la aceasta intrebare pentru ca am avut ocazia sa il pilotam cateva ture pe circuitul celor de la AMCKart.

Primul lucru care te uimeste, dupa ce te instalezi in scaunul sport si fixezi centura de siguranta, este lipsa vreunui zgomot brut in momentul in care apesi butonul Start/Stop. Stii ca esti intr-o masina de competitie si creierul tau se asteapta ca toata experienta sa fie invaluita de zgomotul evacuarii si al motorului. Dar nu este cazul aici.

Foto MINI Electric Racing

Masina se trezeste la viata cu un sunet futurist, pui selectorul transmisiei in D si pleci de pe loc doar cu sunetul pietricelelor, care lovesc in caroserie, pe fundal.

Dupa o tura - doua de acomodare am inceput sa maresc tempoul iar singurele care ma avertizau ca ma apropii de limita erau anvelopele Michelin Pilot Sport 4 care, de altfel, s-au descurcat admirabil. De fapt, chiar si cu aceste minime modificari, Mimi s-a descurcat admirabil. Un lucru pe care l-am observat, atunci cand am testat versiunea standard, a fost ca britanicii s-au straduit din rasputeri sa pastreze acea manevrabilitate specifica Mini - acel go-kart feeling, cum le place lor sa ii spuna - iar acum pe circuit fix aceasta manevrabilitate mi-a dat toata increderea de care aveam nevoie sa abordez virajele destul de tare.

Foto MINI Electric Racing

Foto MINI Electric Racing

Fiind un tren de rulare electric, cei 184 CP si 270 Nm sunt livrati fara nici un fel de intarziere iar la perioada de franare te ajuta mult sistemul de recuperare a energiei care incetineste masina o data ce ai luat piciorul din acceleratie. Acesta are doua avantaje: incarca acumulatorul, si astfel ai suficiente resurse pentru ture bune de circuit, si conserva destul de mult franele.

Foto MINI Electric Racing

Sincer sa fiu, nu am fost atent la consumul de energie in regim de cursa, dar atunci cand a participat la etapa din CNVC, Mimi a avut un consum mediu de energie de 50 kWh/100 de km pe urcare si de 25-30 kWh/100 de km la coborare, beneficiind de regenerea de care vorbeam putin mai sus.

Foto MINI Electric Racing

Primul MINI electric pregatit pentru competitii este incercarea unor romani de a arata ca se poate. Cu multa rabdare, determinare si o doza de nebunie, se poate. Chiar si intr-o tara unde masinile electrice sunt privite cu scepticism de majoritatea soferilor si infrastructura necesara incarcarii acestora este inca in curs de dezvoltare.

Autor: Alex Monenciu

Foto: Radu Chindris, Bogdan Paraschiv si Dragos Savu

Video: Neat.Graphics

* Evenimentul s-a desfasurat cu respectarea tuturor masurilor obligatorii pentru impiedicarea raspandirii virsului SARS-CoV-2

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (40) Poze Foto MINI Electric Racing
mai multe