Mai tare decat o masina electrica? Trei modele care te fac sa vrei un plug-in hybrid

Mai tare decat o masina electrica? Trei modele care te fac sa vrei un plug-in hybrid
  • Mai tare decat o masina electrica?
  • Trei modele care te fac sa vrei un plug-in hybrid
Distribuie pe Facebook

Merg atat pe benzina sau motorina, cat si pe curent electric, le faci aproape instant plinul, multumita motorului termic din dotare, si, in acelasi timp, salvezi si mediul inconjurator.

Industria auto a evoluat considerabil de-a lungul ultimilor ani, lucru care se observa si atunci cand vine vorba despre tipul sistemelor de propulsie oferite clientilor. Mai exact, daca optiunile pentru care cumparatorii puteau opta se limitau, anterior, la o motorizare pe benzina ori motorina, in prezent, situatia sta complet diferit.

Intr-o alta ordine de idei, persoanele dornice sa achizitioneze o masina pot opta, in aceste zile, atat pentru un ansamblu 100% electric, cat si pentru un model hibrid.

Ce inseamna hibrid?

Cum motoarele termice sunt de diferite feluri, ei bine, asa si hibrizii sunt de diferite tipuri. Cel mai cunoscut hibrid este cel clasic, HEV, unde motorul electric foloseste o baterie mica, ca si capacitate, care se incarca fie cu ajutorul propulsorului termic, fie cu energia rezultata in urma franarii, insa niciodata la priza.

La priza se incarca, in schimb, hibridul plug-in, a carei baterie vine si cu o capacitate superioara, care asigura, o autonomie electrica si de peste 100 de kilometri.

Lasand la o parte teoria, merita sa-ti iei un PHEV?

Din pacate, nu exista un raspuns universal valabil. Indiferent ca este vorba despre un televizor, o vacanta, un autovehicul sau o casa, persoana care planuieste sa faca aceasta achizitie ar trebui sa trebui sa se documenteze temeinic asupra avantajelor si dezavantajelor, riscurilor si castigurilor pe care acea achizitie le implica.

Daca vine vorba despre un plug-in hybrid, printre posibilele avantaje se regaseste, comparativ cu o masina cu motor termic, si economia considerabila de carburant.

Daca alegem sa comparam un PHEV cu un model cu propulsie complet electrica, ei bine, principalul avantaj consta in timpul de alimentare considerabil mai mic, care se datoreaza prezentei unei motorizari pe benzina ori motorina. Altfel spus, e ca si cum ai conduce un autovehicul termic: alimentezi, aproape instant, oriunde.

Ca si dezavantaje, un plug-in hybrid este cu doua - trei sute de kilograme mai greu decat o masina cu motor termic, un lucru cu impact negativ asupra dinamicii si...

... consumului de carburant atunci cand baterie este complet goala. Comparativ cu o electrica, un PHEV ar putea fi mai scump, tinand cont ca valoarea ecotichetului pe care guvernul din Romania il acorda este mai mica, un alt minus constand in faptul ca, din pricina motorizarii pe benzina / motorina, exista emisii locale de CO2.

Trei modele plug-in hybrid pe care sa le urmaresti

Ti-ai facut atent lectia, ai cantarit cu grija atat avantajele, cat si dezavantajele, ai pus la socoteala toate costurile directe si indirectie si ai ramas la un PHEV?

Trebuie sa stii ca piata abunda in astfel de optiuni, insa, din motive lesne de inteles, este esential sa te orientezi catre acele masini cu o baterie cat mai mare. Desigur, o baterie mai mare inseamna atat un cost mai mare, cat si o orientarea catre marci premium, situatie care se va schimba odata cu lansarea noilor modele de la VAG.

Un astfel de exemplu il reprezinta noul Volkswagen Passat Variant, care promite sa parcurga pana la 100 de kilometri in modul EV datorita unei baterii de 19.7 kWh.

Un alt model de luat in considerare consta in noul Volkswagen Tiguan, ce promite performante similare. Apoi avem noua Skoda Kodiaq, care se lauda ca poate oferi o autonomie electrica de peste 100 de kilometri, multumita bateriei de 25.7 kWh; baterii mari ofera, cu un cost superior, ce-i drept, atat BMW, cat si Mercedes.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 1 Noiembrie 2023