A raspuns
LiquidTW
EXPERT
(161,390 puncte)
acum 9 ani
1.8t, acel t=TURBO-turbine, deci de acolo vine puterea mai mare.
Daca pe acel 2.0 care NU are turbina, ar pune turbina, cu siguranta ar avea 200 cp nu 180 cp.
Motoarele mici cu putere mare, gen: 1.5 benzina cu turbo are 190-200 cai putere, fi sigur ca acel motor NU va rezista atata car ar rezista un 2.0 turbo ( ma refer intretinute la fel ). De ce motoarele americanilor de pe musle car de 6 litrii 6.0 si au numai vreo 300 cp, rezista ? Deoarece nu sunt fortate, nu sunt asa comprimate. Din pacate la noi, se prefera motoare mici din cauza taxelor si a impozitelor.
De exemplu`: Mercedes e290, motor de 2.9 diesel, totusi e motor de 3000 nu ? Aproape ma rog, din 1999 are doar 120 CP. Dar cum de are 740.000 km ? Fara sa schimbe nimic la motor ? Deoarece e motor durabil, nu e fortat, ca un motor de 1.0 sa scoata mai multa putere decat acel de 3.0.
1.2 tsi de la vw, sa o luam asa, are destui caluti, jucaus, dar pica ba distributia, ba trebuie resegmentat, ba nu stiu ce. Un motor de 2.0 de ex: de la bmw va merge poate ceva sute de km mai mult decat acel motor in aceiasi conditii.
Consumul, stai linistit ca tot acolo e.
PASSAT 1.8T, 150CP consuma 11-11.5% urban, audi a6, 1.8T de 180CP, consuma 12-13% urban, Ford Mondeo ST 3.0 220 CP ( e mai greu decat passat-ul si cu putin mai usor ca a6 ), consuma 13% urban pe timisoara. Unde e diferenta de consum ? Nesesizabila, chiar tot acolo. Extraurban ? la 120-130km/h tot 7% scoti cu toate. A fost doar un exemplu`.