Sase gadgeturi periculoase in mana soferilor prinsi in trafic

Sase gadgeturi periculoase in mana soferilor prinsi in trafic
Industria auto se zbate din rasputeri sa tina pasul cu noile tehnologii dezvoltate in ultimul deceniu, insa din ce in ce mai multe voci considera ca soferii vor fi depasiti de situatie.
Trimite unui prieten

Evolutia prea rapida a tehnologiei a transformat anumite gadgeturi in adevarate pericole publice in momentul in care sunt folosite de soferi in trafic. Nici macar tehnologia hands-free, de exemplu, nu mai este considerata sigura si ar putea fi interzisa.

Iata care sunt gadgeturile acuzate ca ar putea genera adevarate catastrofe rutiere!

1. Telefonul

Ultimele studii facute de politia Capitalei arata ca la fiecare 20 de minute, in Bucuresti, un sofer este amendat pentru conducerea masinii si manevrarea telefonului mobil in acelasi timp. O evaluare a capacitatilor soferilor de a se concentra asupra controlului volanului, evenimentelor din trafic si a ducerii pana la capat a unei convorbiri arata ca cei mai multi dintre acestia conduc orbeste.

"Este ca si cum ai conduce legat la ochi. Atentia este divizata, dar de cele mai multe ori interesul pentru convorbire este mai mare decat receptarea stimulilor din afara masinii", explica psihologul Mihai Anitei.

Pana acum, soferii romani primeau 270 de lei amenda si doua puncte penalizare pentru sofatul cu telefonul la ureche. Regula se poate schimba insa, dupa ce psihologii norvegieni au descoperit ca inclusiv convorbirile prin sistemele hands-free au efecte similare consumului de bauturi alcoolice.

2. iWatch

Ceasul inteligent de la Apple ar putea fi interzis soferilor aflati in trafic. Desi are o multime de aplicatii care vizeaza functiile vitale ale organismului, dispozitivul recent lansat este considerat un adevarat pericol public de catre cateva asociatii de conducatori auto din Marea Britanie. Acestia au solicitat inca din vara modificarea Codului Rutier si introducerea dispozitivului iWatch pe lista celor a caror folosire este interzisa soferilor aflati in trafic.

3. Aplicatiile vocale ale masinii

Abia si-au facut loc in computerul de bord al autoturismelor si anumite aplicatii vocale ale celor mai recente modele ar putea sa fie interzise. Doua studii efectuate de o asociatie pentru siguranta in trafic din Statele Unite si Universitatea din Utah arata ca dispozitivele electronice, radio cu comanda vocala, playere video etc, instalate in modelele Chevrolet, Chrysler, Ford, Hyundai si Mercedes sunt in masura sa distraga atentia soferului de la drum.

Nedezvoltate inca suficient pentru a elimina erorile din raspunsul la solicitare, acestea se transforma brusc in factori perturbatori pentru soferi, au explicat cercetatorii Universitatii din Utah.

4. Ochelarii Google

Faimosii ochelari care ar urma sa revolutioneze comunicarea ar putea fi o marfa destinata doar pietonilor. Ochelarii

Google permit accesarea unor site-uri si aplicatii digitale, in timp ce o lentila obtureaza campul periferic al utilizatorului pentru a afisa informatiile respective. Cu alte cuvinte, nicio sansa sa primeasca verde pentru uzul la volan.

5. iPhone

Cu toate ca Siri este una dintre cele mai dezvoltate functii de acest gen, asistentul personal de pe modelele iPhone ar putea sa devina "persona nongrata" in automobile.

Siri este capabila sa genereze SMS-uriu, sa apeleze persoane din memoria telefonului smart sau sa posteze mesaje pe Twitter si Facebook prin simpla comanda vocala. Pana si acest program se dovedeste insa a avea erori in indeplinirea corecta a sarcinilor, iar conversatia cu smartphone-ul este, de asemenea, consdiderata un factor perturbator pentru conducatorii auto.

6. Internet

In Statele Unite, 5% dintre masinile fabricate in ultimii 4 ani ruleaza deja aplicatii interne prin conectarea autovehicului la internet.

Desi ambitia producatorilor americani este ca in maximum 5 ani toate masinile noi sa aiba conexiune la net, situatia s-ar putea schimba radical, sustin unii analisti de piata. Aceasta pentru ca cei mai multi dintre cumparatori aleg sa plateasca mai degraba pentru dotari optionale din segmentul gadgeturilor distractive decat pentru elemente care sa sporeasca siguranta masinii in trafic.

"Controlul electronic al stabilitatii masinii este o dotare optionala care nu se bucura de trecere la public. In schimb, sunt platite dotari care se dovedesc periculoase pentru soferi, cum ar fi noile gadgeturi conectate la internet", a explicat Bill Moore, presedintele companiei de asigurari MetLife Auto&Home.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 14 Octombrie 2014