Cele mai bune 8 automobile romanesti fabricate inainte de 2004

Cele mai bune 8 automobile romanesti fabricate inainte de 2004
  • Dacia 2000, cea mai performanta si luxoasa masina romaneasca
  • ARO 240, primul 4x4 modern romanesc
  • Dacia 1307 4x4, un off-roader cu bena
Distribuie pe Facebook

Daca te intrebi de ce am ales anul 2004, iti spunem ca este anul in care a aparut Dacia Logan, masina care a schimbat pentru totdeauna industria auto a Romaniei. Atunci a aparut o masina romaneasca ce semana, intr-adevar, cu o masina. Pana atunci, Romania avut doar masini de o calitate indoielnica. Chiar si asa, am ales cele mai bune 8 masini dintre cele mai proaste.

ARO 240

Primul model de ARO din seria 240 a fost o masina 100% romaneasca. Poate ca nu avea cea mai buna tabla, poate ca nu avea cele mai puternice motoare, insa stia sa faca ceva de minune: se descurca in teren accidentat la fel de bine ca rivalele americane de 5 ori mai scumpe. De fapt, ARO 240 este in topul nostru numai din acest motiv, pentru ca a fost o masina de teren exceptionala, care se folosea de tehnologie relativ noua pentru acea perioada, avand punte rigida spate si suspensii cu arcuri elicoidale.

8 masini romanesti

Dacia 1300 break

Prima Dacie 1300 s-a vandut si intr-o caroserie de tip "papuc" dar si intr-o caroserie break. Varianta break a fost complet copiata de la francezi, care au comercializat modelul R12 si in aceasta caroserie. Dar acum e considerata una din cele mai bune masini romanesti deoarece avea o stabilitate net superioara variantei sedan, avea un spatiu urias de cargo si unii spun ca pana si tabla era diferita fata de varianta standard, fiind mai groasa.

8 masini romanesti

Dacia 1100

Cea mai buna masina romaneasca este prima Dacie. Deoarece era complet realizata cu piese frantuzesti, asadar, de calitate. E cazul lui 1100, masina care s-a lansat in 1968, care era asamblata numai cu piese importate din Franta, acolo unde Renault a avut amabilitatea contracost sa ne lase sa copiem modelul Renault 8. Primele masini nu aveau nimic, in afara de mana de lucru, produs in Romania, insa in cativa ani au aparut si piesele romanesti, mult mai slab calitative ca cele din hexagon.

8 masini romanesti

Dacia Nova

De ce sa fie Dacia Nova una din cele mai bune masini romanesti? Este pentru ca reprezinta prima Dacie de conceptie 100% romaneasca, gandita de la zero de romani. Pana in acel moment, gama Dacia 1300-1310 era copiata de Renault. Insa in 1995 Dacia a lansat modelul Nova care s-a bucurat pana si de motorizari moderne, cum ar fi un 1.6i cu injectie BOSCH. Problema era insa tabla foarte subtire, care a facut ca in 2018 sa nu mai vedem nicio Nova pe strazi. Si nici urmasele SuperNova sau Solenza.

8 masini romanesti

IMS 57

Inainte de ARO au fost produse la Campulung automobilele de teren IMS. Acestea nu erau romanesti, ci erau copiate dupa modelele GAZ rusesti. Dar fiind fabricate post-razboi, incepand cu 1957, erau realizate cu ajutorul rusilor, iar calitatea era exceptionala. Mai ales ca principalul lor uz era cel militar. Asa ca nu e de mirare ca astazi exista si functioneaza mai multe modele IMS decat ARO, chiar daca sunt mai vechi. Cat despre abilitatile in teren accidentat, acestea erau superioare altor marci mult mai scumpe, datorita puntilor rigide duble.

8 masini romanesti

Oltcit Special

In 1976 debuteaza o colaborare romano-franceza ce se materializeaza in uzina Oltcit de la Craiova. Primul model, la fel ca in cazul marcii Dacia, s-a construit numai cu piese frantuzesti de calitate. Asadar, primul Oltcit se numea Special, avea motor de 652 cmc racit cu aer, de tip boxer, aprindere electronica si o viteza maxima de 130 km/h. Insa avea un aspect modern si futurist, masina fiind mult mai atragatoare ca modelele Dacia.

8 masini romanesti

Dacia 2000

O alta masina exceptionala fabricata in Romania inainte de '89 este Dacia 2000. Practic, este una din cele mai bune masini romanesti deoarece a fost construita integral cu piese din alta tara. Un numar destul de mic de automobile au fost fabricate, fiind practic niste Renault 20 cu sigla Dacia. Motoarele si dotarile erau unele de lux pentru acea vreme, iar puterea era peste tot ce oferea piata romaneasca in anii '80.

8 masini romanesti

Dacia Pick-up 4x4

O Dacie 1307 de tip pick-up sau double-cab, cu motorizarea 1.6 benzina pe injectie este una din cele mai bune masini romanesti din toate timpurile. Aceeasi masina, dar cu motorul 1.9 diesel, era una din cele mai proaste. Insa varianta benzinara era foarte fiabila, foarte spatioasa, avea o capacitate de transport similara cu cea a unei dube, iar tractiunea 4x4 si garda la sol ridicata facea ca aceasta masina de care astazi radem sa fie un adevarat off-roader. Mai ales ca avea sub 1000 kilograme.

8 masini romanesti

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze 8 masini romanesti
mai multe