Recordurile Mercedes, masinile Streamline si obsesia lui Hitler pentru viteza

- Mercedes-Benz voia sa atinga 750 km/h in 1940
- Auto Union, ghinion in tentativele de realizare a recordurilor
- Caracciola detine si in ziua de azi recordul de cel mai rapid om pe un drum public
Daca ne aducem aminte ce se intampla acum 77 de ani in Germania, ne dam seama ca habar nu avem care este definitia cuvantului "curaj". Intr-un moment in care Adolf Hitler isi promova rasa ariana imaginara prin toate mijloacele, si sporturile cu motor au fost impinse de la spate catre perfectiune. Asa a luat nastere o cursa oarba in doborarea oricarui fel de record, inclusiv cel de viteza maxima cu un automobil.
Adolf Hitler si bugetele nelimitate pentru producatorii auto
Jocurile Olimpice din 1936 de la Berlin, organizate de catre Hitler pentru a-si demonstra superioritatea rasei prin intermediul sportivilor a fost inceputul unui val urias de strategii si investitii de propaganda. Dupa ce a fost dezamagit de rezultatul final de la Olimpiada, in ciuda faptului ca atletii germani au reusit sa obtina 89 de medalii, urmati de Statele Unite cu 56 de medalii, Hitler a decis ca Germania trebuie sa detina suprematia si in alte domenii. Unul a fost cel legat de motorsport, care includea si recordul mondial de viteza maxima. Record care, oficial, le apartinea britanicilor inca din 1935: Malcolm Campbell reusea la volanul masinii sale Blue Bird sa atinga 484 km/h la Boneville Salt Flats. Nu a durat mult si Hitler a convocat conducerea fabricilor Mercedes-Benz si Auto Union, alocandu-le bugete nelimitate in vederea dezvoltarii unor vehicule capabile sa depaseasca recordurile actuale de viteza.
Ferdinand Porsche ii arata lui Adolf Hitler conceptul pentru VW Beetle
De la Formula 1 la 432 km/h cu Mercedes-Benz W125 Recordwagen in 1937
In anii '30, masinile germane Mercedes si Audi (Auto Union la acea vreme) dominau lumea Formulei 1, cunoscuta la acea vreme sub numele de Grand Prix, adica cea mai mare competitie automobilistica a vremii, Campionatul Mondial de Automobilism. Mercedes-Benz participa cu monoposturile W125, masini dotate cu motoare V8 de 5.7 litri supra-alimentate care produceau in 1937 nu mai putin de 637 cp si o greutate de maximum 750 kg. Chiar daca aceste masini puteau depasi 300 km/h datorita puterii pe care o genera motorul, in cazul unui record de viteza era nevoie de ceva diferit. Asa a luat nastere Mercedes-Benz W125 Streamliner, sau Recordwagen, adica Masina-Record.
Mercedes-Benz W125 de Formula 1 condus la Monaco de Manfred von Brauchitsch
Mercedes-Benz W125 Streamliner, special realizat pentru cursa de pe circuitul Avus
La baza, automobilul era un W125 de GP, dar cu modificari majore. Era de fapt o evolutie a modelului aerodinamic numit Streamliner special pentru circuitul Avus. In primul rand, sub capota, acolo unde a primit un motor DAB V12 de 5.6 litri care oferea 736 cp datorita a doua compresoare Roots. Dar, asa cum este evident, modificarile cele mai insemnate realizate de inginerii germani erau la caroseria exterioara. Aceasta era integral realizata din aluminiu si avea pana si rotile acoperite cu niste capace speciale, pentru a permite o frecare cat mai redusa cu aerul. Pilotul, acelasi Rudolf Caracciola care facea parte din echipa Mercedes-Benz in Formula 1, s-a urcat la bordul masinii in dimineata zilei de 27 ianuarie 1938 si a reusit, pe o portiune de autostrada dintre Frankfurt si Darmstadt, sa atinga 432,7 km/h. Chiar daca nu a depasit recordul mondial, masina condusa de Caracciola a ramas si pana in ziua de azi cea mai rapida masina care a mers vreodata pe un drum public.
Interesant a fost ca cei de la Mercedes-Benz au vrut sa pastreze aceasta cursa secreta, si, cu ajutorul autoritatilor, au inchis sectorul de drum, fara insa a face publicitate. Se spune ca deja, la ora 9 dimineata, pilotul Caracciola si Alfred Neubauer, seful echipei sale, sarbatoreau la un pahar de vin si mic dejun in restaurantul hotelului Park din Frankfurt.
Inginerii fara experienta de la Audi si moartea unui pilot, 90 de minute mai tarziu, cu Auto Union V16 Streamliner
Impresionarea Fuhrer-ului era la acea vreme, asa cum se intampla si in epoca Ceausescu, o datorie si o mandrie. Auto Union, primind aceleasi ordine si aceeasi finantare ca si Mercedes-Benz, s-a grabit sa depaseasca recordul lui Caracciola exact in aceeasi zi. Mai precis, la numai 1 ora si 30 de minute dupa cursa facuta de pilotul italian care obtinuse deja recordul Germaniei. Pentru asta, Auto Union a apelat la aceeasi strategie: o masina de Formula 1, modificata astfel incat sa poata atinge viteze uriase.
Auto Union V16 Stromlinie pentru cursa Avus (stanga) si Auto Union V16 Type C de Formula 1 (dreapta)
Automobilul de curse Auto Union Type C era o masina ce reusea sa-i tina piept echipei Mercedes-Benz. Avea insa o configuratie aparte: motorul V16 era pozitionat in spatele pilotului. Motorul V16 era gandit si dezvoltat de Ferdinand Porsche, un apropiat al lui Hitler, inspirat direct din motoarele de avion, care producea circa 550 cp. Cu aceste masini au alergat in GP nume celebre precum Ernst von Delius, Tazio Nuvolari, Bernd Rosemeyer, Hans Stuck si Achille Varzi, reusind sa obtina 25 de victorii in cele trei sezoane din 1935, 1936 si 1937.
Auto Union V16 Type C de Formula 1
La fel ca si cei de la Mercedes-Benz, si inginerii de la Auto Union au apelat la o masina de Formula 1 pe care au modificat-o masiv. Ei detineau insa deja un exemplar aerodinamic numit Stromlinie, realizat special pentru circuitul Avus, un circuit de viteza mare, compus practic din doua linii drepte de cate 6 kilometri fiecare, cu ace de par in capat. Pentru recordul de viteza din 27 ianuarie 1938, Auto Union a modificat aceasta masina, in speranta ca o vor putea face si mai aerodinamica.
Hans Stuck langa masina sa de Grand Prix
Inginerii si designerii de la Auto Union au luat masina de circuit si i-au prelungit caroseria, avand convingerea ca doar asa pot avea o forta de apasare mai mare, la viteze de peste 400 km/h. Masina care avea in jur de 700 cp a primit drept sofer pe Bernd Rosemeyer care si-a propus sa doboare recordul celor de la Mercedes-Benz, realizat cu doar 1,5 ore inainte. Din pacate, automobilul lui Rosemeyer nu s-a comportat foarte bine cand a atins viteza maxima, luandu-si zborul la o viteza de peste 400 km/h, omorandu-si pasagerul. Nu se stie insa daca, inainte de accident, Rosemeyer a reusit sa depaseasca viteza de 432,7 km/h, recordul lui Caracciola. Din pacate, in ziua de astazi nu s-a mai pastrat original niciun exemplar din cele cateva Streamlinere realizate pentru cursa de pe circuitul Avus si nici resturile masinii care a incercat doborarea recordului. Recent s-a fabricat o replica identica speciala pentru Audi Tradition.
Masina realizata pentru circuitul Avus...
... a primit o caroserie modificata pentru recordul mondial
Peste 500 km/h in 1939 cu Mercedes-Benz T80 Streamliner
Recordurile de viteza insa nu stateau pe loc. Deja, in 1938, englezul George Eyston detinea un record mondial de 502 km/h la bordul masinii sale numita Thunderbolt. Hitler nu si-a abandonat visul de a avea cea mai rapida masina din lume, asa ca a continuat investitiile in industria auto. Cu ajutorul lui Ferdinand Porsche, care a dezvoltat si a realizat designul masinii, Mercedes a fabricat o masina unicat, numita T80 Streamliner. Un automobil de mari dimensiuni cu 6 roti, motor central si cu un singur loc, gandita exclusiv pentru a reusi o viteza maxima de peste 600 km/h. Hans Stuck, un pilot apropiat de-al Fuhrer-ului, i-a convins pe cei de la Mercedes ca trebuie sa doboare recordul mondial si ca are nevoie de o masina speciala.
Invatand de la americanii si englezii care isi schimbau intre ei dominatia la titlul mondial, atat Porsche cat si inginerii Mercedes au realizat ca trebuie sa apeleze la un motor urias. Au scos direct dintr-un avion de vanatoare Messerschmitt un motor nou V12 de 44.5 litri de productie Daimler-Benz, un motor produs in numai 3 exemplare pana in acel moment, care producea 3000 cp, de doua ori mai mult decat rivalul direct al englezilor, avionul Supermarine Spitfire. Acest motor functiona pe baza unui amestec de alcool metilic cu benzina, etanol, acetona, nitrobenzen, avgaz si eter. In plus, admisia mai era dotata si cu o injectie de lichid pe baza de metanol si apa pentru racire si evitarea detonatiilor.
Motorul urias era pozitionat in spatele pilotului iar rezervorul era amplasat in capatul masinii. Sasiul era realizat din otel iar caroseria cu schelet din aluminiu avea panouri de tabla din aliaj de magneziu. Avand o lungime de peste 8 metri si o greutate de 2,7 tone, masina putea atinge, datorita modificarilor aerodinamice, peste 750 km/h. Cel putin asa sustinea Josef Mickl, cel care a realizat partea aerodinamica si testele in laborator. Automobilul trebuia sa incerce realizarea recordului in 1940, condus de Stuck, pe autostrada Berlin-Halle proaspat realizata la acea vreme, avand o latime de 25 de metri si o lungime a portiunii drepte de 10 kilometri.
Din pacate insa, Al Doilea Razboi Mondial a inceput si Hitler a uitat de orice record. Brusc, industria militara a primit prioritate si toate investitiile s-au indreptat spre realizarea de vase, avioane si tancuri. Motorul DB 603 de avion a fost imediat scos de pe masina, pentru a fi instalat pe un avion, dar caroseria a fost ascunsa si pastrata intr-un hambar din Austria. In prezent, unicul T80 realizat poate fi admirat la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart. De-a lungul anilor, mii de fani ai marcii si iubitori ai sporturilor cu motor le-au sugerat oficililor Mercedes-Benz din prezent sa restaureze masina la starea initiala, dotata cu acelasi motor, pentru a vedea daca ar fi atins la acea vreme viteza de 750 km/h.
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Punte spate fiat panda 169 704 Lei
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Radiator apa - chevrolet lacetti 2003 , 96553424 264.13 Lei
-
0445118009 a6540700087 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
-
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
0445120054 504091504 2855491 0986435545 injector iveco... 130 €
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
-
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
-
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei


