ATENTIE SOFERI! Se intorc hingherii de masini!

ATENTIE SOFERI! Se intorc hingherii de masini!
  • Masinile parcate pe trotuar pot fi ridicate
  • Este necesara prezenta unui agent rutier
  • Ramane de vazut care este pretul de recuperare
Distribuie pe Facebook

Guvernul a aprobat ieri o hotarare cu privire la procedurile de ridicare a automobilelor parcate ilegal. Cu alte cuvinte, incepand cu anul viitor, autoritatile vor putea ridica masinile care stationeaza acolo unde nu trebuie, dar dupa un nou set de reguli.

Ca sa evite hingherii de masini care pana acum erau firme private ale unor neamuri de primar si care iti cereau peste 1000 de lei sa-ti recuperezi masini, fiind furt pe fata, guvernul Ciolos, cel care in curand va fi inlocuit cu unul format din cei mai mari hingheri ai Romaniei, a impus niste reguli noi pentru ridicarile viitoare.

Prima si cea mai importanta este ca orice masina parcata pe trotuar, chiar daca este la o distanta mai mare de 100 cm de perete lasand spatiu pentru pietoni, este considerata parcare ilegala. Cu alte cuvinte, in sfarsit, trotuarele revin ale pietonilor, asa cum este normal in orice tara civilizata din anul 2016.

In acest sens, Executivul a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, astfel incat sa fie rezolvate problemele create de vidul procedural al aplicarii acestei masuri tehnico-administrative.

Totusi, parcarea pe trotuar este posibila, doar daca exista trotuare amenajate in acest sens, adica daca sunt marcate si daca se intra direct din sosea. Cine parcheaza pe trotuar trebuie insa sa respecte niste reguli:

  • se respectă culoarul destinat circulației pietonilor, stabilit potrivit normativelor în vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m lățime;
  • accesul vehiculelor în parcare se realizează din partea carosabilă;
  • poziționarea vehiculelor în parcare nu stânjenește circulația pe prima bandă sau pe pistele amenajate.

Noile reguli mai spun ca Politistul Rutier poate lua masuri tehnico-administrative, adica amenda si ridicarea masinii, pentru masinile care stationeaza astfel:

  • In toate cazurile in care este interzisa oprirea voluntara;
  • In zona de actiune a indicatorului cu semnificatia 'Stationarea interzisa' si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
  • Pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6m;
  • In dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
  • In pante si in rampe;
  • In locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia 'Stationare alternanta', in alta zi sau perioada decat cea permisa, ori indicatorul Zona de stationare cu durata limitata peste durata stabilita.

Ridicarea insa nu se mai face daca in vehicul sunt persoane sau daca masina este intr-o misiune sau interventie. La fel, daca soferul a venit in timp ce masina i se ridica, procedura inceteaza, dar soferul trebuie sa achite contraventia.

Mai sunt reglementate si modul in care este ridicata masina dar si depozitarea sa. De exemplu, autoturismele nu pot fi transportate pe propriile roti si se vor depozita numai in spatii amenajate si pazite de administratorul drumului sau de administratia locala. Tot acestia vor raspunde pentru eventualele avarii ale masinii la transport sau depozitare.

Nu se specifica insa pretul pe care il vor achita soferii pentru recuperearea masinilor, cel mai probabil acesta fiind stabilit la nivel local. Oricum, masurile sunt unele bune care nu le vor mai permite smecherilor cu platforme si firme fantoma sa iti fure masina si sa ti-o inapoieze numai dupa ce le-ai achitat o gramada de bani care le intra direct in buzunar.

Distribuie pe Facebook
mai multe