Euro 7: Consiliul isi adopta pozitia privind emisiile provenite de la autoturisme, camionete, autobuze si camioane

Euro 7: Consiliul isi adopta pozitia privind emisiile provenite de la autoturisme, camionete, autobuze si camioane
Consiliul si-a adoptat astazi pozitia („abordarea generala”) cu privire la propunerea de regulament privind omologarea de tip a autovehiculelor si a motoarelor, precum si a sistemelor, componentelor si unitatilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, in ceea ce priveste emisiile si durabilitatea bateriilor, cunoscuta mai bine sub denumirea „Euro 7”. Noul regulament, care reuneste pentru prima data intr-un singur act juridic reglementarile privind autoturismele, camionetele si vehiculele grele, urmareste sa stabileasca norme mai adecvate pentru emisiile vehiculelor si sa reduca si mai mult emisiile de poluanti atmosferici generate de transportul rutier.
Distribuie pe Facebook

"Europa este cunoscuta in intreaga lume pentru productia de autoturisme de inalta calitate si cu emisii scazute. Dorim sa continuam sa urmarim obiectivul de imbunatatire a calitatii aerului. Pozitia noastra consta in a ne mentine rolul de lideri ai mobilitatii viitorului si a adopta niveluri de emisii realiste pentru vehiculele deceniului urmator, sprijinind in acelasi timp industria noastra sa faca pasul definitiv catre autoturisme curate in 2035. Presedintia spaniola a fost receptiva la diferitele solicitari si petitii ale statelor membre si consideram ca, prin aceasta propunere, am obtinut un sprijin larg si un echilibru in ceea ce priveste costurile de investitii ale firmelor producatoare si imbunatatim beneficiile de mediu care decurg din regulament", Hector Gomez Hernandez, ministru interimar al industriei, comertului si turismului.

Pozitia Consiliului asigura un echilibru intre strictetea cerintelor privind emisiile vehiculelor si investitiile suplimentare necesare in industrie, intr-un moment in care producatorii europeni de autoturisme trec printr-un proces de transformare in vederea producerii de autoturisme cu emisii zero. Abordarea generala mentine valorile-limita ale emisiilor si conditiile de efectuare a incercarilor existente in prezent pentru vehiculele usoare. In cazul vehiculelor grele, valorile-limita ale emisiilor sunt mai scazute, iar conditiile de efectuare a incercarilor au fost usor ajustate. Euro 7 cuprinde, de asemenea, o dispozitie speciala privind autobuzele urbane menita sa asigure coerenta cu obiectivul propus recent ca aceste vehicule sa inregistreze emisii zero in 2030.

Elemente noi incluse in Euro 7

Euro 7 stabileste valori-limita pentru alte emisii decat cele de gaze de esapament, cum ar fi particulele provenite de la frane si de la pneuri. In plus, regulamentul prevede cerinte minime de performanta pentru durabilitatea bateriilor din autoturismele electrice si impune cerinte mai stricte privind durata de viata a vehiculelor. Regulamentul prevede, de asemenea, utilizarea unor tehnologii avansate si a unor instrumente de monitorizare a emisiilor.

Mandatul Consiliului

Consiliul sugereaza o serie de modificari pragmatice ale propunerii Comisiei, tinand seama, in acelasi timp, de obiectivele in materie de mediu si sanatate. Printre altele:

- pozitia Consiliului mentine conditiile de efectuare a incercarilor si valorile-limita pentru emisii existente (astfel cum sunt stabilite in Euro 6) pentru vehiculele din categoriile M1 si N1 (autoturisme personale si camionete)

- in cazul vehiculelor din categoriile M2 si M3 (autobuze si autocare) si al vehiculelor din categoriile N2 si N3 (vehicule utilitare grele), valorile-limita ale emisiilor sunt mai scazute, iar conditiile de efectuare a incercarilor au fost usor ajustate, comparativ cu Euro 6/VI

- textul Consiliului consolideaza alinierea valorilor-limita ale emisiilor de particule la franare si ale ratei de abraziune a pneurilor la standardele internationale adoptate de Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite

- pozitia Consiliului tine cont de obiectivul propus recent ca autobuzele urbane sa inregistreze zero emisii de CO2 in 2030

- aceasta stabileste, de asemenea, termene clare pentru adoptarea actelor de punere in aplicare (de catre Comisie), pentru a oferi operatorilor economici claritate si securitate juridica

Etapele urmatoare

Abordarea generala convenita astazi formalizeaza pozitia de negociere a Consiliului. Aceasta ofera presedintiei Consiliului un mandat pentru negocierile cu Parlamentul European, care vor incepe imediat dupa ce Parlamentul isi va fi adoptat pozitia.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Legislatie Auto DATA PUBLICĂRII: 27 Septembrie 2023