Top 5 aberatii legislative ale politicienilor cu privire la soferul roman

Top 5 aberatii legislative ale politicienilor cu privire la soferul roman
  • Taxa de centru
  • Programul Prima Masina
  • Biciclisti in Bucuresti
Distribuie pe Facebook

Romanii sunt nevoiti sa suporte toate prostiile politicienilor nostri care vor mai mult sa fure, in loc sa realizeze ceva pentru cetateni. Iar soferii din Romania sunt una din cea mai persecutata, taxata si chinuita categorie de oameni. Iata 5 aberatii legislative la care sunt supusi soferii romani.

Taxa de centru

De departe, cea mai mare tampenie legislativa din Romania e pe cale sa debuteze la Bucuresti. Acolo unde, primarul Firea vrea sa introduca o taxa de centru pentru scaderea poluarii. De ce este o completa si uriasa aberatie? Pai cum poate o taxa sa scada poluarea? Ca sa scazi poluarea trebuie masuri clare in acest sens, masuri directe, nu sa incasezi o taxa, sperand ca o sa sperii pe cineva iar acel cineva nu mai vine in centru. Taxa de centru va fi doar o alta taxa platita de soferi, adaugata la supra-acciza de carburant, impozitul anual auto, rovigneta, taxa de drum si asa mai departe.

Problema este alta: aceasta taxa de centru va fi platita si de cel care are o vechitura non-Euro ce fumega din toate incheieturile si care polueaza cat 1000 de autoturisme Euro 4, doar ca sa treaca prin centru. Asadar, unde este scaderea de poluare? Sa taxezi o taxa de poluare in oras este o aberatie, ca nu poti face nimic cu banii ca sa scazi poluarea. In schimb, daca ai fi un primar destept, care le vrea binele cetatenilor, ai putea mari zona pietonala, ai putea organiza parcari cu plata, in loc sa le lasi pe mana parcangiilor ilegali, ai putea imbunatati infrastructura, ai putea largi carosabilul, i-ai putea amenda pe cei care blocheaza prima banda... Masuri posibile si reale sunt cu sutele. Trebuie doar sa vrei.

Programul Prima Masina

Incredibil, dar adevarat: cel mai slab program guvernamental, cel mai mare esec in domeniul innoirii parcului auto, cel mai prost gandit program pentru tineri din toate timpurile, continua si in 2018. Programul Prima Masina doreste sa le permita tinerilor achizitia unui automobil nou de maximum 50.000 de lei + TVA prin intermediul unui credit aparent avantajos. Chiar daca ideea pare buna si functioneaza in alte tari, in Romania, este o gluma proasta. Creditul are o dobanda mica, ce-i drept, insa conditiile de acordare sunt penibile.

Mai precis, daca esti tanar si vrei o masina prin acest program, iti iei o Dacie Logan din showroom si incepi sa platesti rata lunara circa 120 de Euro/luna. Putin, nu-i asa? Nu chiar. Pentru ca la aceasta rata se aduna plata asigurarii de tip Casco, dar si plata anuala a RCA-ului obligatoriu. Si uite asa, ajungi sa platesti cam 200 de Euro pe luna doar taxe si rate. Nu mai adaugam cheltuieli cu benzina, reparatii, intretinere, anvelope de iarna si alte cele. Si nu mai spunem nici ca la finalul ratelor, masina va mai avea doar o treime din valoare la revanzare... De ce mai exista acest program? Nu stie nimeni.

Biciclisti in Bucuresti

Doamna Firea s-a gandit in 2017 ca una din solutiile bune pentru fluidizarea traficului din capitala este ca romanii sa circule cu mijloace de transport alternative. Cum RATB-ul este praf, autobuzele nu au aer conditionat, troleele se misca precum un melc si in tramvaie scapi de pietrele la rinichi pe sinele vechi de 50 de ani, o solutie parea sa fie cumpararea de biciclete. Asa a luat nastere programul "Biciclisti in Bucuresti" prin care Primaria punea la bataie 30.000 de vouchere de cate 500 de lei, pentru cumpararea unei biciclete noi.

Oamenii s-au inscris, dar dupa ce au citit mai atent regulamentul, si-au luat jucariile si au plecat. Pe langa faptul ca cei 500 de lei nu sunt suficienti pentru cumpararea unei biciclete care sa te tina pana in centru si inapoi, caz in care doritorii trebuie sa vina cu bani de acasa, mai exista o problema tipic romaneasca. Toti cei care au luat un voucher de la Primarie pentru cumpararea de biciclete trebuie sa-l declare la Fisc si sa plateasca impozit pentru suma de 500 de lei, considerata venit. Asta inseamna niste drumuri suplimentare. Cine nu declar acest venit, nu e problema, se va trezi cu impozitarea la sfarsitul anului fiscal, cu penalizarile de rigoare. Ca asa este in Romania: Statul de ajuta, dar dai si tu ceva, acolo...

Taxa Auto 2018

Soferii romani au avut de-a face cu taxe auto inca de pe vremea lui Tariceanu, cand era omul importator auto pentru Peugeot si Citroen si voia sa le puna bete in roate romanilor la cumpararea de automobile second-hand, sa-i creasca lui vanzarile. Am avut taxe de toate felurile, de poluare, de mediu, timbru, cert este ca pana in februarie 2017, romanii au platit taxe auto in prostie. Anul 2017 a fost, din pacate, un an prost pentru parcul auto romanesc: aproape 1 milion de vechituri aduse de afara au fost inmatriculate in Romania, de unde si cresterea poluarii si a traficului.

Dar a fost un an care doar anunta minunea din 2018: o noua taxa auto pentru absolut toate masinile inscrise, inclusiv pentru cele 1 milion de masini proaspat aduse, numai bune de plata. Gratiela Gavrilescu, ultimul ministru al mediului, spunea de curand ca lucreaza la o TAXA AUTO care sa-i vizeze pe toti soferii, nu doar pe cei care vor sa inscrie o masina. Adica, dupa ce acelasi partid, PSD, a permis inmatricularea masinilor vechi, care polueaza in draci, varsta medie a parcului auto national scazand la peste 12 ani, acelasi partid PSD spune ca vrea sa ne taxeze, deoarece poluam. Pai sa nu-i iubesti pe oamenii astia? Scoate taxa, baga taxa, uite taxa, nu e taxa... ba, pana la urma este, pentru toti soferii.

Autobuze de 100.000.000 Euro

Ultima bomba in ceea ce priveste Bucurestiul, nu Romania, vine tot din partea aceluiasi primar general, Gabriela Firea. Tocmai ne-a anuntat ca Bucurestiul urmeaza sa cumpere 400 de autobuze din Turcia, autobuze care costa 250.000 de Euro plus TVA. Adica, un total de 100.000.000 Euro + TVA din bani publici, incasati din taxe si impozite platite de toti oamenii. Acum, intrebarea este: de ce sa plateasca soferii din Bucuresti, aproape 1 milion la numar, adica jumatate din populatia capitalei, pentru niste autobuze pe care nu le vor folosi niciodata? Nu conteaza, tu platesti iar primarul face ce stie el sa faca, adica sa cheltuie bani fara intrebari. Alta intrebare: cum pot niste autobuze sa scada poluarea dintr-un Bucuresti vesnic blocat de ambuteiaje, cu infrastructura zero, in care autoritatile nu-si fac treaba?

Scoti autobuzele vechi si pui altele noi pe strazi, nu electrice, tot pe motorina... chiar crede cineva ca scade poluarea ca o sa avem autobuze cu norma Euro 6? Dar pe unde vor circula aceste autobuze noi? Nu cumva tot prin aceeasi aglomeratie uriasa prin care circula si autobuzele vechi? De fapt, nu autobuzele sunt problema, ca doar nu cumpara unele cu aripi care sa fenteze traficul. Ci proasta infrastructura a orasului, cauzata de nepasarea si prostia autoritatilor. Daca s-ar rezolva problema semafoarelor, a masinilor parcate aiurea, a parcarilor din centru, a gunoiului de Centru pentru monitorizare si control Trafic in care angajatii dorm toata ziua, traficul s-ar fluidiza. Si o calatorie, cu masina sau autobuzul, ar dura 15 minute in loc de 45, cat dureaza acum. Poate ca este greu de priceput, insa adevarata problema a poluarii nu este numarul de masini, ci perioada petrecuta in trafic. Rezolvi problema traficului, scapi si de poluare. E simplu. Mai ales daca se doreste sa se faca ceva si nu doar conferinte penibile in care anunti masuri aberante, facute special pentru aruncatul pe geam al banului public.

Foto: MonitorulCJ.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe