Verde la ridicarea masinilor in Bucuresti! Esti de acord sau nu sa fie luate masinile parcate aiurea?

Verde la ridicarea masinilor in Bucuresti! Esti de acord sau nu sa fie luate masinile parcate aiurea?
  • Sectorul 2 incepe ridicarile pana la sfarsitul anului
  • In Sectorul 3 se vor ridica masinile din aprilie
  • Intre 400 si 600 lei taxa de inapoiere a masinii
Distribuie pe Facebook

Primarii sectoarelor 2 si 3 au anuntat ca incepand cu luna aprilie vor demara ridicarile masinilor parcate neregulamentar. Urmeaza ca celelalte sectoare sa faca acelasi lucru, ceea ce inseamna ca in scurt timp strazile si trotuarele vor fi curatate de vehiculele lasate aiurea de proprietarii lor.

Sectorul 3 a anuntat ca incepand cu luna aprilie incepe ridicarea masinilor parcate neregulamentar, fiind urmat de Sectorul 2 din Bucuresti. Pana la sfarsitul anului toate sectoarele vor finaliza regulamentele si organigramele de ridicare a masinilor parcate prost. Ceea ce inseamna ca urmeaza sa revenim la hingherii care vor lua masina pe platforma, iar soferul o va putea recupera dupa plata unor taxe si a unei amenzi. Dar este oare acest lucru bun, sau nu?

Inainte, acum vreo 5-6 ani, fiecare sector avea propria firma de ridicari masini care furau pur si simplu masinile parcate neregulamentar. Problema era ca aceste firme le apartineau unor interlopi si apropiati ai primarilor, iar banii ceruti pentru inapoierea masinii intrau in buzunarele lor, nu la bugetul local. Acum, se pare ca lucrurile vor sta altfel. Adica ridicarea masinilor se va efectua direct de catre primarie, taxele de inapoiere vor fi mai mici si vor intra in totalitate la buget si vor fi ulterior cheltuiti pe construirea unor locuri de parcare.

In Bucuresti sunt inmatriculate 1,3 milioane de automobile. La acestea se mai adauga in jur de 500.000 de alte masini cu numere de provincie sau cu numere straine, ceea ce ar duce numarul mai degraba la 2.000.000 de automobile care circula in capitala. Daca ne gandim ca exista doar 300.000 de locuri de parcare, reiese ca se bat cam 7 masini pe un singur loc de parcare, de unde si imposibilitatea soferilor de a-si pune masinile doar in locuri reglementate.

Pentru ca nu exista suficiente locuri de parcare, soferii isi pun masinile unde apuca. Adica pe trotuare, langa borduri blocand o banda de circulatie sau in locuri si mai nesimtite, cum ar fi treceri de pietoni, spatii verzi, la intrarile in bloc, in statii de autobuze si asa mai departe. Soferii insa dau dovada de o nesimtire iesita din comun cand parcheaza pe asemenea locuri, blocand accesul pietonilor. Pentru ca nu se gandesc ca ar putea fi ei in locul unei mame care impinge un carucior cu copil, carucior ce nu incape pe trotuar din cauza masinilor parcate, moment in care mama trebuie sa mearga pe suprafata carosabila riscandu-si viata.

Zonele centrale ale Bucurestiului, cum ar fi Piata Romana, Universitate sau Unirii, chiar si Victoriei, sunt zone cu parcari publice sau private cu plata, asadar aici nu exista motive pentru care soferii cu treaba in aceste zone sa isi lase masinile puse aiurea. Cu toate astea, o fac, pentru a economisi 3 lei la plata parcarii. Romanul prefera sa opreasca pe trecerea de pietoni in loc sa duca masina intr-o parcare subterana cu plata, pentru ca atat il duce capul. In asemenea zone cu locuri de parcare berechet, prostia si nesimtirea trebuie sa se plateasca scump, asa ca aici este obligatorie ridicarea masinilor parcate prost.

Dar ce facem cu zonele rezidentiale, cu multe blocuri de 10 etaje si putine locuri de parcare? In zonele in care nu exista parcari pentru toate masinile, soferii se descurca cum pot si parcheaza care cum apuca. Aici ne-am dori ca cei care ridica masinile sa faca o diferentiere. Adica sa le ridice doar pe cele care incurca cu adevarat accesul pietonal sau care blocheaza circulatia rutiera. Dar nu suntem de acord cu ridicarea masinilor soferilor care parcheaza la mai putin de 10 metri de intersectie, sau acolo unde este parcarea interzisa, dar fara sa incurce pe nimeni. Pentru ca nu exista alte locuri de parcare. Daca ar exista locuri libere sau parcari cu plata, iar soferii se incapateanza sa parcheze ilegal, atunci da, merita sanctionati. Dar daca nu exista locuri si nici nu incurca pe altcineva, de ce sa fie lasati fara masini?

Noi ne dorim cat mai repede intrarea in vigoare a reglementarilor legate de ridicarea masinilor in toate sectoarele capitalei. Poate ca asa nu vom mai vedea mame care iau in brate caruciorul cu copil de 30 kg, ca sa treaca de capota unui X6 parcat pe tortuar. Poate ca asa nu vom mai vedea pietoni care trebuie sa calce prin noroi ca sa ocoleasca un TAXI stationat pe trecere. Poate ca asa vom vedea mai putine cazuri de mitocanie si nesimtire. Dar ne-am dori, totodata, sa vedem niste autoritati care isi fac treaba cum trebuie, facand diferenta reala dintre bine si rau.

TU CE PARERE AI DESPRE RIDICAREA MASINILOR PARCATE ILEGAL?

Distribuie pe Facebook
mai multe