LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4
De fapt, sinceri sa fim, 'noul' A4 pare putin cam mult spus. Cel mai bine vandut model Audi la momentul actual nu a fost trecut decat printr-o simpla operatiune de facelift, viitorii clienti urmand a se bucura - conform constructorului din Ingolstadt, de noi solutii la nivelul motorului, respectiv sasiului. De asemenea, nici designul exterior nu a scapat neatins, rezultatul fiind un automobil pe placul unora sau pe displacul altora.
Distribuie pe Facebook
Cu noulversiunea imbunatatita a lui Audi A4 am facut cunostinta chiar la sfarsitul lunii octombrie, atunci cand constructorul din Ingolstadt a dezvaluit toate cele trei versiuni ale modelului german - sedan, break, Allroad, inclusiv varianta de performanta S4 (disponibila atat cu aroma de sedan, cat si cu savoare de break).

Ca o prima impresie, formata imediat dupa publicarea fotografiilor oficiale, noul Audi A4 beneficiaza de un plus de agresivitate, modificarile operate la nivelul exteriorului conferindu-i modelului german un aspect extrem de dinamic. La fel ca si versiunea cu facelift a gamei A5, noul Audi A4 se remarca in partea frontala printr-un nou set de faruri, cu un design mult mai angular si LED-uri integrate armonios.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4

Si daca tot ne aflam la capitolul 'modificari operate la nivelul partii frontale', nu ne ramane decat sa specificam si grila radiatorului inzestrata cu o forma mult mai impunatoare sau spoilerul redesenat, dotat cu noi prize de aer, atent-sculptate.

Privita din spate, varianta imbunatatita a popularului model german iese in evidenta prin spoilerul cu difuzor de aer inclus si blocurile optice usor-revizuite, ce se remarca datorita prezentei tehnologiei LED. Profilul lateral nu a suferit nici o imbunatatire semnificativa, singura diferenta notabila facand referire la noul design al jantelor.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4

In ceea ce priveste interiorul, desi pare greu de crezut, acesta a ramas complet neschimbat - asta daca scoatem din ecuatie noul volan.

Pe langa modificarile de ordin estetic, noul Audi A4 se poate lauda si cu o gama de motorizari regandita. De exemplu, motorul 1.8 TFSI a suferit numeroase schimbari si livreaza celui aflat la volan 170 cai putere la 3.800 rpm, respectiv 320 Newton-Metri la 1.400 rpm.

Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 8.1 secunde, in timp ce viteza maxima este de 230 km/h. Si cu toate acestea, constructorul german anunta un consum de numai 5.7 litri la 100 de kilometri, respectiv emisii de dioxid de carbon de 134 grame per kilometru.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4

Acelasi propulsor 1.8 TFSI este disponibil si intr-o versiune de doar 120 cai putere si 230 Newton-Metri, ce ii confera sedanului din Ingolstadt o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 10.5 secunde si o viteza maxima de 208 kilometri pe ora. In cazul de fata, consumul de carburant se invarte in jurul valorii de 6.5 litri la 100 de kilometri.

Urmatoarea pe lista este unitatea 2.0 TFSI, capabila sa produca undeva in jurul a 211 cai putere si 350 Newton-Metri. Atunci cand se opteaza pentru o transmisie manuala in sase trepte si sistemul de tractiune integrala quattro, cel aflat la volan se bucura de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 6.5 secunde si o viteza maxima de 246 km/h - performante obtinute cu un consum de numai 6.8 litri la 100 de kilometri.

Versiunea de top ascunde sub capota un propulsor V6 de trei litri care, cu ajutorul unui compresor mecanic, dezvolta 272 cai putere si 400 Newton-Metri - cifre arhisuficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde si o viteza maxima limitata la 250 km/h. Si in acest caz, consumul anuntat de Audi pare ireal - propulsat de aceasta motorizare, noul A4 are nevoie de numai 8.1 litri pentru a acoperi o distanta de 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4

Referitor la motoarele diesel, varietatea este cuvantul cheie. Desi poate parea greu de crezut, constructorul din Ingolstadt ofera propulsorul 2.0 TDI in nici mai mult, nici mai putin de cinci versiuni diferite de putere:

  • 120 cai putere si 290 Newton-Metri - consum de carburant: 4.5 litri la 100 de kilometri;
  • 136 cai putere si 320 Newton-Metri - consum de carburant: 4.3 litri la 100 de kilometri;
  • 143 cai putere - consum de carburant: 4.5 litri la 100 de kilometri;
  • 163 cai putere si 380 Newton-Metri - consum de carburant: 4.4 litri la 100 de kilometri;
  • 177 cai putere - consum de carburant: 4.6 litri la 100 de kilometri.

De asemenea, viitorii clienti au la dispozitie si o unitate V6 3.0 TDI, disponibila in 'doar' doua variante de putere:

  • 204 cai putere si 400 Newton-Metri - consum de carburant: 4.9 litri la 100 de kilometri;
  • 245 cai putere si 500 Newton-Metri - consum de carburant: 5.7 litri la 100 de kilometri;

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4

Ca de fiecare data, devoratorii se senzatii extreme au la dispozitie modelul Audi S4 (asta pana la sosirea incitantului RS4), ce ascunde sub capota un 3.0 TFSI de 333 cai putere si 440 Newton-Metri. De asemenea, din meniu nu lipsesc nici transmisia S tronic cu sapte trepte si dublu ambreiaj sau sistemul de tractiune integrala quattro, rezultatul fiind o acceleratie de la 0 la 100 km/h in aproximativ cinci secunde.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4

Ajunsi la final, nu ne ramane decat de tras una-doua concluzii: noul Audi A4 promite sa-si atraga potentialii cumparatori printr-un design mai agresiv ca niciodata, un interior de calitate si o gama de motorizari definita de eficienta - indiferent ca vorbim de performante sau consum de carburant. Sa fie insa aceste caracteristici indeajuns pentru a transforma modelul german intr-un automobil pe placul tuturor? Ramane de vazut!

Sondaj

Noul Audi A4 - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Honda Civic. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (87) Poze Audi A4 Facelift
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 6 Decembrie 2011