LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A5

Cel mai frumos coupe din lume a primit de curand o noua generatie. Daca a reusit sau nu Audi sa imbunatateasca reteta modelului A5, ei bine... ramane sa aflam din randurile urmatoare.
Distribuie pe Facebook

Scurt istoric.

Audi A5 / S5 Coupe Facelift

Prima generatie a modelului A5 a fost lansata pe piata in urma cu aproximativ un deceniu, ca o alternativa a companiei Audi la optiunile BMW Seria 3 Coupe si Mercedes CLK / C-Class Coupe.

Design-ul versiunii originale poarta semnatura italianului Walter de Silva, vinovat de cele mai multe dintre produsele introduse de Grupul Volkswagen la mijlocul decadei anterioare si ulterior.

Sursa principala de inspiratie a reprezentat-o spectaculosul Audi Nuvolari concept, astfel ca numarul persoanelor fascinate de liniile si formele automobilului german nu a fost unul deloc mic.

Un alt lucru de admirat in cazul primei generatii a coupe-ului Audi A5 este, fara doar si poate, modul in care aspectul caroseriei a rezistat trecerii timpului si procesului de imbatranire.

Despre noul model.

Audi A5 si S5 Coupe

Aproximativ patru ani mai tarziu de la prezentarea modelul original, oficialii germani aruncau in batalie o varianta imbunatatita, decorata cu noi detalii vizuale pentru un aer mai proaspat.

Masina in cauza devenea, de altfel, singura sansa a clientilor de a comanda un V8 aspirat, urmatorul RS5 fiind asteptat sa soseasca la pachet alaturi de o motorizare turbo cu numai sase cilindri in V.

Cum pana la debutul acelui automobil mai avem de asteptat o buna perioada de timp, ei bine... nu ne ramane altceva de facut decat sa ne indreptam atentia catre aromele normale.

Audi A5 si S5 Coupe

Primavara anului 2016 este momentul ales de Audi pentru dezvelirea generatiei cu numarul doi a modelului A5, compania din Ingolstadt mergand la Geneva pentru a-si face cunoscuta noua creatie.

La baza coupe-ului german se regaseste acum ultimul A4 (B9), insa modificarile operate la nivel stilistic sunt mai degrabe caracteristice unei evolutii - spre dezamagirea celor care sperau la o revolutie.

De exemplu, partea frontala este dominata in continuare de o grila supradimensionata a radiatorului, iar profilul lateral este in mare parte acelasi; la fel se poate spune si despre posterior.

Si totusi, la o privire mai atenta, generatia cu numarul doi a modelului Audi A5 apeleaza la mai multe suprafete proeminente decat anterior, care se traduc printr-un plus remarcabil de agresivitate.

Audi A5 si S5 Coupe

Apoi sunt blocurile optice echipate atat cu matrice de LED-uri, cat si cu semnalizare dinamica, ce-i confera aceluiasi coupe din Ingolstadt o nota de modernism mai intepatoare ca oricand.

In ceea ce priveste departamentul interior, display-ul cu o diagonala de 12.3 inch si rezolutie de 1.440 x 540 pixeli folosit la afisarea ceasurilor de bord reprezinta de departe atractia principala intalnita aici.

Simplitatea estetica, dar si display-ul de pana la 8.3 inch alaturi de care ne intampina consola centrala sunt alte doua dintre elementele 'vinovate' pentru deliciul pasagerilor.

Audi A5 si S5 Coupe

Din punct de vedere tehnic, automobilul german face... exact ce face alta masina moderna respectacila, adica propune un minus de cateva zeci de kilograme (pana la 60 kg in cazul de fata) si motoare mai eficiente.

Daca mai punem la socoteala si coeficientul de numai 0.25, nu este deloc de mirare ca unele unitati (2.0 TDI ultra) vor reusi sa parcurga distanta de 100 de kilometri cu doar 4.2 litri de carburant.

Cat despre clientii aflati in cautarea maximului de performanta, modelul Audi S5 promite sa incalzeasca atmosfera cu al sau V6 turbo de 354 CP. Cel putin pana la sosirea marelui RS5.

La final, ultimele noutati in materie de siguranta activa - care ii permit masinii sa se conduca aproape singura la viteze de pana la 65 km/h, completeaza seria vestilor bune.

Audi A5 si S5 Coupe

Concluzia.

Generatia cu numarul doi a coupe-ului Audi A5 are in spate un design aclamat chiar si la un deceniu de la aparitia lui, condimentat pe-alaturi cu cateva picanterii pentru agresivitatea specifica automobilelor de astazi.

Interiorul este un pas inainte din absolut toate punctele de vedere, de la forma si pana la functionalitate, in timp ce gama intesata cu motorizari turbo in patru si sase cilindri... duce lipsa unui V8 care sa urce pana la 8.250 rpm.

Scurt si direct la subiect, vorbim despre un pas inainte comparativ cu modelul anterior, marea problema regasindu-se la nivelul competitiei care, prin BMW Seria 4 si Mercedes C-Class Coupe, pare mai pregatita ca oricand.

Sondaj

Noul Audi A5 - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Alfa Romeo Giulia. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (42) Poze Audi A5 / S5 Coupe Facelift
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 25 Ianuarie 2017