LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi TT

Inceputuri.
Povestea de mare succes a micului Audi TT incepe in 1995, atunci cand compania germana din Ingolstadt profita de Salonul Auto de la Frankfurt pentru a prezenta in fata intregii planete conceptul unui automobil sport de dimensiuni relativ reduse.
Un concept care avea sa intre in productia de serie aproximativ trei ani mai tarziu, modelul de serie bucurandu-se intr-o proportie covarsitoare de acelasi design atragator si revolutionar precum cel intalnit la prototipul cu acelasi nume.
De-a lungul carierei sale, prima generatie a sportivului Audi TT a fost oferita si in compania unor motorizari supraalimentate sau cu sase cilindri in V, clientii putand opta chiar si pentru o transmisie automata cu dublu ambreiaj sau un sistem de tractiune integrala. Drept urmare, automobilul companiei germane din Ingolstadt a devenit cel mai popular model din clasa sa.
Cea de-a doua generatie a sportivului Audi TT a sosit pe piata in cursul anului 2006, aducand cu sine - pe langa aspectul vizual imbunatatit sau suspensie revolutionara Magnetic Ride Control, si un plus de putere, respectiv minus de greutate.
Punctul culminant al carierei modelului german avea sa fie insa atins odata cu lansarea versiunii de inalta performanta TT RS, care poate livra pana la 360 cai putere si 465 Newton-Metri in varianta de echipare Plus. Multumita transmisiei S tronic si sistemului de tractiune integrala quattro, automobilul companiei din Ingolstadt are nevoie de numai 4.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, fiind astfel mai rapid decat un R8 cu motor V8 sau 911 Carrera 4S.
Mai usor, mai puternic, mai bun. Noul Audi TT, pe scurt.
Cea de-a treia generatie a sportivului Audi TT a debutat in premiera mondiala chiar la inceputul acestei luni, atunci cand cea de-a 84-a editie a Salonului Auto de la Geneva si-a deschis portile atat pentru publicul larg, cat si pentru presa de specialitate din intreaga lume.
Asa cum precizam si initial, popularul automobil al companiei din Ingolstadt iese acum in evidenta printr-o oarecare maturitate a aspectului exterior, designerii germani preferand sa renunte la revolutia stilistica ce a caracterizat versiunile anterioare si sa opteze pentru o evolutie usoara, inspirata atat de concept car-ul Allroad Shooting Brake, cat si de supercarul R8.
Un lucru deloc negativ, daca tinem cont ca cea de-a treia generatie a modelului Audi TT reuseste sa imbine cu succes eleganta si sportivitatea, gazduind pe lista cu atractii pricipale grile frontale supradimensionate, o capota a motorului accesorizata cu linii promeninente trasate in V, blocuri optice angulare, aripi laterale proeminente si, nu in ultimul rand, un spoiler spate cu difuzor inclus, plus eleron integrat in capota portbagajului.
In ceea ce priveste aspectul interior, ei bine... situatia se schimba radical, popularul automobil al companiei din Ingolstadt remarcandu-se aici printr-o adevarata revolutie stilistica si tehnologica, ce aduce in prim plan un display de 12.3 inci complet configurabil, care impresioneaza atat prin rezolutia sa de 1.440 x 540 pixeli, cat si prin procesorul sau grafic din gama Nvidia Tegra 3.
Gurile de ventilatie cu design turbionar reprezinta un alt detaliu care va starni curiozitatea si deliciul viitorilor pasageri, nu atat prin forma lor vizuala, cat prin faptul ca incorporeaza comenzile caracteristice sistemului de aer conditionat (si nu numai). In rest, plansa de bord preia numeroase inspiratii de la ultima generatie a modelului A3, laudandu-se cu un aspect minimalist, in timp ce scaunele vin la pachet cu tetiere incorporate.
Vestile bune nu se opresc insa. In tot cu aspectul vizual, partea tehnica se anunta si ea extrem de atragatoare, noul Audi TT cantarind cu pana la 50 de kilograme mai putin decat predecesorul sau, multumita platformei modulare MQB. Drept urmare, versiunea cu motor 2.0 TFSI se poate mandri cu o greutate de numai 1.230 de kilograme!
Adaugam in meniu si un plus de putere in dreptul motorizarilor, iar rezultatele obtinute sunt dintre cele mai impresionante: in varianta 2.0 TDI cu 184 cai putere si 380 Newton-Metri, automobilul companiei din Ingolstadt reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 7.2 secunde, acul vitezometrului continuandu-si apoi incursiunea pana la pragul de 235 kilometri pe ora. Asta in timp ce consumul mediu de carburant nu va depasi 4.2 litri la 100 de kilometri!
Pentru cei care viseaza insa la performanta suprema, cea de-a treia generatie a popularului Audi TT este disponibila inca de la lansare si sub forma unui model sport TTS, ce ofera 310 cai putere si 380 Newton-Metri dintr-o motorizare TFSI de doi litri. Astfel, in cazul de fata, primii 100 km/h vin dupa numai 4.7 secunde, viteza maxima fiind limitata electronic la 250 de kilometri pe ora. Aceeasi motorizare TFSI de doi litri poate fi insa comandata si intr-o versiune de 230 CP si 370 Nm, caz in care ecuatia 0 - 100 km/h va fi rezolvata, in functie de tipul transmisiei si tractiunii prezente in peisaj, fie in 6.0, fie in 5.3 secunde.
Si daca tot veni vorba de transmisie si tractiune, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie, in functie de modelul ales, o cutie manuala cu sase rapoarte sau una automata cu dublu ambreiaj, respectiv un sistem de tractiune fata sau integrala, de tip quattro.
Asadar, acestea fiind spuse, concluzia este cat se poate de clara: Noul Audi TT poate fi considerat cu mare usurinta o oferta de nerefuzat atat din punctul de vedere al design-ului, cat si atunci cand vine vorba de departamentul tehnic sau tehnologic. Cel putin din punctul nostru de vedere.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ford Focus Facelift. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999


