LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi TT
Inceputuri.
Povestea de mare succes a micului Audi TT incepe in 1995, atunci cand compania germana din Ingolstadt profita de Salonul Auto de la Frankfurt pentru a prezenta in fata intregii planete conceptul unui automobil sport de dimensiuni relativ reduse.
Un concept care avea sa intre in productia de serie aproximativ trei ani mai tarziu, modelul de serie bucurandu-se intr-o proportie covarsitoare de acelasi design atragator si revolutionar precum cel intalnit la prototipul cu acelasi nume.
De-a lungul carierei sale, prima generatie a sportivului Audi TT a fost oferita si in compania unor motorizari supraalimentate sau cu sase cilindri in V, clientii putand opta chiar si pentru o transmisie automata cu dublu ambreiaj sau un sistem de tractiune integrala. Drept urmare, automobilul companiei germane din Ingolstadt a devenit cel mai popular model din clasa sa.
Cea de-a doua generatie a sportivului Audi TT a sosit pe piata in cursul anului 2006, aducand cu sine - pe langa aspectul vizual imbunatatit sau suspensie revolutionara Magnetic Ride Control, si un plus de putere, respectiv minus de greutate.
Punctul culminant al carierei modelului german avea sa fie insa atins odata cu lansarea versiunii de inalta performanta TT RS, care poate livra pana la 360 cai putere si 465 Newton-Metri in varianta de echipare Plus. Multumita transmisiei S tronic si sistemului de tractiune integrala quattro, automobilul companiei din Ingolstadt are nevoie de numai 4.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, fiind astfel mai rapid decat un R8 cu motor V8 sau 911 Carrera 4S.
Mai usor, mai puternic, mai bun. Noul Audi TT, pe scurt.
Cea de-a treia generatie a sportivului Audi TT a debutat in premiera mondiala chiar la inceputul acestei luni, atunci cand cea de-a 84-a editie a Salonului Auto de la Geneva si-a deschis portile atat pentru publicul larg, cat si pentru presa de specialitate din intreaga lume.
Asa cum precizam si initial, popularul automobil al companiei din Ingolstadt iese acum in evidenta printr-o oarecare maturitate a aspectului exterior, designerii germani preferand sa renunte la revolutia stilistica ce a caracterizat versiunile anterioare si sa opteze pentru o evolutie usoara, inspirata atat de concept car-ul Allroad Shooting Brake, cat si de supercarul R8.
Un lucru deloc negativ, daca tinem cont ca cea de-a treia generatie a modelului Audi TT reuseste sa imbine cu succes eleganta si sportivitatea, gazduind pe lista cu atractii pricipale grile frontale supradimensionate, o capota a motorului accesorizata cu linii promeninente trasate in V, blocuri optice angulare, aripi laterale proeminente si, nu in ultimul rand, un spoiler spate cu difuzor inclus, plus eleron integrat in capota portbagajului.
In ceea ce priveste aspectul interior, ei bine... situatia se schimba radical, popularul automobil al companiei din Ingolstadt remarcandu-se aici printr-o adevarata revolutie stilistica si tehnologica, ce aduce in prim plan un display de 12.3 inci complet configurabil, care impresioneaza atat prin rezolutia sa de 1.440 x 540 pixeli, cat si prin procesorul sau grafic din gama Nvidia Tegra 3.
Gurile de ventilatie cu design turbionar reprezinta un alt detaliu care va starni curiozitatea si deliciul viitorilor pasageri, nu atat prin forma lor vizuala, cat prin faptul ca incorporeaza comenzile caracteristice sistemului de aer conditionat (si nu numai). In rest, plansa de bord preia numeroase inspiratii de la ultima generatie a modelului A3, laudandu-se cu un aspect minimalist, in timp ce scaunele vin la pachet cu tetiere incorporate.
Vestile bune nu se opresc insa. In tot cu aspectul vizual, partea tehnica se anunta si ea extrem de atragatoare, noul Audi TT cantarind cu pana la 50 de kilograme mai putin decat predecesorul sau, multumita platformei modulare MQB. Drept urmare, versiunea cu motor 2.0 TFSI se poate mandri cu o greutate de numai 1.230 de kilograme!
Adaugam in meniu si un plus de putere in dreptul motorizarilor, iar rezultatele obtinute sunt dintre cele mai impresionante: in varianta 2.0 TDI cu 184 cai putere si 380 Newton-Metri, automobilul companiei din Ingolstadt reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 7.2 secunde, acul vitezometrului continuandu-si apoi incursiunea pana la pragul de 235 kilometri pe ora. Asta in timp ce consumul mediu de carburant nu va depasi 4.2 litri la 100 de kilometri!
Pentru cei care viseaza insa la performanta suprema, cea de-a treia generatie a popularului Audi TT este disponibila inca de la lansare si sub forma unui model sport TTS, ce ofera 310 cai putere si 380 Newton-Metri dintr-o motorizare TFSI de doi litri. Astfel, in cazul de fata, primii 100 km/h vin dupa numai 4.7 secunde, viteza maxima fiind limitata electronic la 250 de kilometri pe ora. Aceeasi motorizare TFSI de doi litri poate fi insa comandata si intr-o versiune de 230 CP si 370 Nm, caz in care ecuatia 0 - 100 km/h va fi rezolvata, in functie de tipul transmisiei si tractiunii prezente in peisaj, fie in 6.0, fie in 5.3 secunde.
Si daca tot veni vorba de transmisie si tractiune, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie, in functie de modelul ales, o cutie manuala cu sase rapoarte sau una automata cu dublu ambreiaj, respectiv un sistem de tractiune fata sau integrala, de tip quattro.
Asadar, acestea fiind spuse, concluzia este cat se poate de clara: Noul Audi TT poate fi considerat cu mare usurinta o oferta de nerefuzat atat din punctul de vedere al design-ului, cat si atunci cand vine vorba de departamentul tehnic sau tehnologic. Cel putin din punctul nostru de vedere.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ford Focus Facelift. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
Bandou / ornament aripa stanga spate hyundai tucson fab. 2004...
100 Lei
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
-
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90...
100 Lei
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
-
Stop stanga / dreapta dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
-
Tripla lampa stop stanga skoda octavia 1997-2000 noua...
165 Lei
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
-
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp
339 €
-
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
-
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
-
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
-
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
Carlig remorca 7h0803881b volkswagen vw transporter t5 [2003 -...
600 Lei
Stop stanga / dreapta ford fiesta mk6 2010 2011 2012 2013
100 Lei
-
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
-
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Vw bora 1600 2000
1000 €
PieseAuto.ro
Pastile solubile in loc de lichid pentru parbriz: sunt bune de ceva?
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?






