LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi TT
Inceputuri.
Povestea de mare succes a micului Audi TT incepe in 1995, atunci cand compania germana din Ingolstadt profita de Salonul Auto de la Frankfurt pentru a prezenta in fata intregii planete conceptul unui automobil sport de dimensiuni relativ reduse.
Un concept care avea sa intre in productia de serie aproximativ trei ani mai tarziu, modelul de serie bucurandu-se intr-o proportie covarsitoare de acelasi design atragator si revolutionar precum cel intalnit la prototipul cu acelasi nume.
De-a lungul carierei sale, prima generatie a sportivului Audi TT a fost oferita si in compania unor motorizari supraalimentate sau cu sase cilindri in V, clientii putand opta chiar si pentru o transmisie automata cu dublu ambreiaj sau un sistem de tractiune integrala. Drept urmare, automobilul companiei germane din Ingolstadt a devenit cel mai popular model din clasa sa.
Cea de-a doua generatie a sportivului Audi TT a sosit pe piata in cursul anului 2006, aducand cu sine - pe langa aspectul vizual imbunatatit sau suspensie revolutionara Magnetic Ride Control, si un plus de putere, respectiv minus de greutate.
Punctul culminant al carierei modelului german avea sa fie insa atins odata cu lansarea versiunii de inalta performanta TT RS, care poate livra pana la 360 cai putere si 465 Newton-Metri in varianta de echipare Plus. Multumita transmisiei S tronic si sistemului de tractiune integrala quattro, automobilul companiei din Ingolstadt are nevoie de numai 4.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, fiind astfel mai rapid decat un R8 cu motor V8 sau 911 Carrera 4S.
Mai usor, mai puternic, mai bun. Noul Audi TT, pe scurt.
Cea de-a treia generatie a sportivului Audi TT a debutat in premiera mondiala chiar la inceputul acestei luni, atunci cand cea de-a 84-a editie a Salonului Auto de la Geneva si-a deschis portile atat pentru publicul larg, cat si pentru presa de specialitate din intreaga lume.
Asa cum precizam si initial, popularul automobil al companiei din Ingolstadt iese acum in evidenta printr-o oarecare maturitate a aspectului exterior, designerii germani preferand sa renunte la revolutia stilistica ce a caracterizat versiunile anterioare si sa opteze pentru o evolutie usoara, inspirata atat de concept car-ul Allroad Shooting Brake, cat si de supercarul R8.
Un lucru deloc negativ, daca tinem cont ca cea de-a treia generatie a modelului Audi TT reuseste sa imbine cu succes eleganta si sportivitatea, gazduind pe lista cu atractii pricipale grile frontale supradimensionate, o capota a motorului accesorizata cu linii promeninente trasate in V, blocuri optice angulare, aripi laterale proeminente si, nu in ultimul rand, un spoiler spate cu difuzor inclus, plus eleron integrat in capota portbagajului.
In ceea ce priveste aspectul interior, ei bine... situatia se schimba radical, popularul automobil al companiei din Ingolstadt remarcandu-se aici printr-o adevarata revolutie stilistica si tehnologica, ce aduce in prim plan un display de 12.3 inci complet configurabil, care impresioneaza atat prin rezolutia sa de 1.440 x 540 pixeli, cat si prin procesorul sau grafic din gama Nvidia Tegra 3.
Gurile de ventilatie cu design turbionar reprezinta un alt detaliu care va starni curiozitatea si deliciul viitorilor pasageri, nu atat prin forma lor vizuala, cat prin faptul ca incorporeaza comenzile caracteristice sistemului de aer conditionat (si nu numai). In rest, plansa de bord preia numeroase inspiratii de la ultima generatie a modelului A3, laudandu-se cu un aspect minimalist, in timp ce scaunele vin la pachet cu tetiere incorporate.
Vestile bune nu se opresc insa. In tot cu aspectul vizual, partea tehnica se anunta si ea extrem de atragatoare, noul Audi TT cantarind cu pana la 50 de kilograme mai putin decat predecesorul sau, multumita platformei modulare MQB. Drept urmare, versiunea cu motor 2.0 TFSI se poate mandri cu o greutate de numai 1.230 de kilograme!
Adaugam in meniu si un plus de putere in dreptul motorizarilor, iar rezultatele obtinute sunt dintre cele mai impresionante: in varianta 2.0 TDI cu 184 cai putere si 380 Newton-Metri, automobilul companiei din Ingolstadt reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 7.2 secunde, acul vitezometrului continuandu-si apoi incursiunea pana la pragul de 235 kilometri pe ora. Asta in timp ce consumul mediu de carburant nu va depasi 4.2 litri la 100 de kilometri!
Pentru cei care viseaza insa la performanta suprema, cea de-a treia generatie a popularului Audi TT este disponibila inca de la lansare si sub forma unui model sport TTS, ce ofera 310 cai putere si 380 Newton-Metri dintr-o motorizare TFSI de doi litri. Astfel, in cazul de fata, primii 100 km/h vin dupa numai 4.7 secunde, viteza maxima fiind limitata electronic la 250 de kilometri pe ora. Aceeasi motorizare TFSI de doi litri poate fi insa comandata si intr-o versiune de 230 CP si 370 Nm, caz in care ecuatia 0 - 100 km/h va fi rezolvata, in functie de tipul transmisiei si tractiunii prezente in peisaj, fie in 6.0, fie in 5.3 secunde.
Si daca tot veni vorba de transmisie si tractiune, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie, in functie de modelul ales, o cutie manuala cu sase rapoarte sau una automata cu dublu ambreiaj, respectiv un sistem de tractiune fata sau integrala, de tip quattro.
Asadar, acestea fiind spuse, concluzia este cat se poate de clara: Noul Audi TT poate fi considerat cu mare usurinta o oferta de nerefuzat atat din punctul de vedere al design-ului, cat si atunci cand vine vorba de departamentul tehnic sau tehnologic. Cel putin din punctul nostru de vedere.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ford Focus Facelift. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei
- Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei
- Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 € Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 €
- Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz clk c209... 122.79 Lei
- Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 €
- Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 €
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 € Nissan leaf tekna special 2019 23500 $
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata bmw 3 e30 bta h2b001bta 92.92 Lei