LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1
Este cel mai puternic Camaro oferit vreodata. De asemenea, este si cel mai rapid, respectiv cel mai avansat. In plus, la un raport de aproximativ 93 dolari per cal putere, modelul american este unul dintre cele mai ieftine automobile de inalta performanta pe care banii le pot cumpara la acest moment. Se poate spune insa ca noul Chevrolet Camaro ZL1 este perfect? Ei bine, acest lucru ramane de vazut.
Distribuie pe Facebook

Dupa o absenta de mai bine de patru decenii, americanii de la General Motors au vazut in Salonul Auto de la Chicago din 2011 oportunitatea perfecta pentru a aduce la viata legendarul Chevrolet Camaro ZL1. Doar 69 de astfel de automobile au fost construite pana la sfarsitul anilor '60, fiecare dintre acestea reprezentand pana nu cu mult in urma varful de glorie al faimoasei game Camaro - si asta in special din 'pricina' faptului ca fiecare exemplar ascundea sub capota un propulsor realizat complet din aluminiu, cu o capacitate cilindrica absolut uriasa: 427 inci cubici sau, mai pe romaneste, aproximativ sapte litri (6.997 cmc).

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

In prezent, noul Chevrolet Camaro ZL1 nu mai reprezinta chiar modelul exclusivist de alta data, impresionantul muscle car putand fiind considerat la cei 54.095 dolari pentru care este disponibil un adevarat chilipir. Ce primesti insa in schimbul acestei sume? Ei bine, majoritatea informatiilor nu mai reprezinta nici un mister pentru nimeni, insa nu este nimic rau in a le relua ori de cat ori este nevoie. Nu de alta, dar cu astfel de cifre livrate in schimbul unei astfel de sume nu te intalnesti prea des.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

Asadar, revenind la lista cu specificatii tehnice, tinem sa reamintim ca noul Chevrolet Camaro ZL1 se bucura de serviciile unui propulsor V8 supraalimentat de 6.2 litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan nu mai putin de 580 cai putere. 580 cai putere care, serviti in compania a 753 Newton-Metri si a unei transmisii manuale cu sase rapoarte (optional, se poate merge si pe varianta cutie automata), plus a unui sistem launch control (aparent disponibil doar pe modelele manuale), contribuie din plin la realizarea unei acceleratii de la 0 la 96 km/h in mai putin de patru secunde.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

De asemenea, la fel de impresionante se anunta a fi si viteza maxima, respectiv timpul necesar parcurgerii sfertului de mila, constructorul american anuntand in dreptul acestor doua capitole valori precum 296 kilometri pe ora, respectiv 11.96 secunde (11.93 secunde pentru versiunea echipata cu transmisie automata).

Noul Chevy Camaro ZL1 parcurge sfertul de mila in doar 11 sec



Partea cu adevarat interesanta insa abia acum soseste: noul Chevrolet Camaro ZL1 nu este rapid doar in linie dreapta, ci face o figura frumoasa si atunci cand vine vorba de rularea pe circuit. Intr-o alta ordine de idei, cel mai puternic Camaro construit vreodata a reusit sa parcurga un tur de pista la Nurburgring intr-un timp de numai sapte minute si 41 secunde, ceea ce inseamna ca automobilul de peste Ocean este la fel de rapid precum un Lamborghini Murcielago LP640, un Lamborghini Gallardo LP570-4 SuperLeggera, un Mercedes SLS AMG, un Mercedes SLR McLaren, un Porsche 911 GT3 ori chiar un Porsche 911 Turbo S. Asta in timp ce este de cel putin doua ori mai ieftin.

Chevrolet Camaro ZL1 la Nurburgring: 7 minute si 41 secunde



Iar in cazul in care te intrebi care este secretul acestei uimitoare si impersionante performante, raspunsul este cat se poate de simplu: noul Chevrolet Camaro ZL1 imparte numeroase tehnologii cu mai marele si mai extremul Corvette ZR1, sistemul Performance Traction Management sau suspensia Magnetic Ride Control fiind doua dintre cele mai reprezentative.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

De asemenea, un rol extrem de important il joaca si elementele aerodinamice nou-aparute in peisaj si dezvoltate dupa conceptul "Form follows function". Mai exact, spre deosebire de versiunea standard ori cealalta varianta de performanta - SS, noul Chevrolet Camaro ZL1 iese in evidenta prin partea frontala complet restilizata, echipata acum cu prize de aer pentru capota motorului, plus spoiler cu splitter inclus.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

Asa cum era de asteptat, numeroase modificari au fost operate si la nivelul partii spate, lista cu picanterii integrand in componenta sa difuzor de aer pentru spoiler, respectiv eleron pentru portbagaj. In cele din urma, pachetul stilistic este completat de jantele forjate pe 20 inci, oferite alaturi de pneuri de inalta performanta.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

In ceea ce priveste interiorul, asemeni exteriorului, totul a fost proiectat pentru a avea mai intai rol functional si abia apoi rol estetic. Drept urmare, daca esti in cautarea unor DVD-uri in tetiere sau a unor multiple spatii de depozitare ori suporturi pentru pahare... ai face bine sa-ti continui cautarea. Noul Chevrolet Camaro ZL1 nu este cu siguranta automobilul care sa-ti poata satisface aceste mofturi.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

Ajunsi la final, nu ne mai ramane de mentionat decat un singur lucru: Pentru cei care viseaza la performante extreme in aer liber, cel mai puternic Camaro construit vreodata este disponibil si intr-o versiune Convertible. Iar acum, acestea fiind spuse, a sosit momentul concluziilor. Asa cum precizam si anterior, fiind disponibil contra unei sume modeste de numai 54.095 dolari, noul Chevrolet Camaro ZL1 poate fi considerat un adevarat chilipir. Puncte forte sunt din plin, iar puncte slabe... mai deloc. Asta intr-o tara precum Statele Unite ale Americii.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro ZL1

In Romania insa, din pricina taxelor si impozitelor foarte mari, plus a pretului la carburant extrem de ridicat (avem un consum urban de 16.8 litri la 100 km si suntem siguri ca acesta urca direct proportional cu punerea la podea a pedalei de acceleratie), noul Camaro ZL1 nu prea isi justifica existenta. Totusi, acest detaliu nu poate eclipsa impresionanta realizare a inginerilor Chevrolet. Asadar, acestea fiind spuse, asteptam cu nerabdare si parerea ta.

Sondaj

Noul Chevrolet Camaro ZL1 - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Peugeot 208. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (33) Poze Galerie foto cu noul Chevrolet Camaro ZL1
mai multe