Chevrolet Camaro ZL1 versus Shelby GT500

Performante:
Lansate recent, nu cu mult timp in urma, ultimele generatii ale modelelelor Chevrolet Camaro ZL1 si Shelby GT500 promit sa impinga segmentul muscle-car-urilor catre un cu totul al nivel, intr-o cu totul alta lume decat cea cu eram obisnuiti pana acum. Si totul se intampla din "pricina" urmatorului fapt: ambele automobile construite peste Ocean se bucura acum de mai multa putere ca niciodata care, injectata intr-un tren de rulare semnificativ imbunatatit, livreaza un set de performante mai impresionant decat te-ai fi putut gandi vreodata.
Scurt pe doi, lucrurile stau in felul urmator: Atat noul Chevrolet Camaro ZL1, cat si ultimul Shelby GT500 ascund sub capota cate un propulsor supraalimentat, dotat cu opt cilindri in V si capacitate astronomica. Pentru inceput, avem automobilul celor de la General Motors, care vine la pachet impreuna cu un V8 supercharged de 6.2 litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 580 cai putere si 753 Newton-Metri. Se adauga o transmisie manuala cu sase rapoarte si un sistem launch control, iar rezultatul final este absolut fantastic: acceleratie de la 0 la 96 km/h in aproximativ 3.9 secunde, sfert de mila parcurs in 11.96 secunde si, nu in ultimul rand, viteza maxima de 296 km/h. Suna bine, nu-i asa?
Asta pentru ca inca nu ai aflat ce poate cea mai noua creatie a rivalilor de la Ford. Sa o luam insa cu inceputul si sa mentionam ca noul Shelby GT500 se lauda cu serviciile celei mai puternice unitati V8 din lume. O unitate supraalimentata, V8 de 5.8 litri, construita integral din aluminiu, ce produce nici mai mult, nici mai putin de 662 cai putere si 855 Newton-Metri. Si in cazul de fata meniul este completat de o transmisie manuala cu sase rapoarte, plus un sistem launch control - de aceasta data, avem un sistem launch control ceva mai avansat, care permite setarea numarului de turatii de la care sa demarezi, fisa cu performante indicand astfel un 0 - 96 km/h in 3.5 secunde, un 0 - 402 metri in 11.6 secunde si, in cele din urma, un "pot mai mult de 320 km/h".
Dar ca un muscle car este rapid in linie dreapta nu ar trebui sa mai mire pe nimeni. Totusi, atat noul Chevrolet Camaro ZL1, cat si ultimul Shelby GT500 au depasit toate asteptarile. De exemplu, echipate cu peste 570 cai putere si demne de un 0 - 96 km/h in mai putin de patru secunde, ambele automobile ofera performante caracteristice unui supercar. Si totul la un pret de doua - trei ori mai mic.
Iar daca tot am ajuns la aceasta discutie, merita mentionat si ca noul Chevrolet Camaro ZL1 reuseste sa parcurga un tur de pista la Nurburgring intr-un timp de numai sapte minute si 41 secunde. Altfel spus, muscle car-ul american este la fel de rapid precum un Lamborghini Murcielago LP640, un Lamborghini Gallardo LP570-4 SuperLeggera, un Mercedes SLS AMG, un Mercedes SLR McLaren, un Porsche 911 GT3 ori chiar un Porsche 911 Turbo S.
Referitor la ultimul GT500, nu avem inca nici o informatie cu privire la acest subiect. Totusi, suspensia complet ajustabila, diferentialul cu alunecare limitata si sistemul de franare de inalta performanta marca Brembo vor face din cea mai noua creatie Shelby o adevarata arma impotriva circuitului. Fie el de la Nurburgring sau din alta parte. Iar ca dovada a acestei afirmatii stau fortele de pana la 1.0 G pe care le poate suporta muscle-car-ul american.
Design:
In ceea ce priveste designul exterior, cele doua automobile nu au nevoie de prea multe introduceri ori prea mari prezentari. Nu de alta, dar atat noul Chevrolet Camaro ZL1, cat si ultimul Shelby GT500 se diferentiaza cu usurinta de versiunile lor standard. Acest lucru se datoreaza unor noi detalii stilistice, aparute in peisaj din nevoia unui coeficient aerodinamic cat mai redus.
Luate individual, avem pentru inceput modelul celor de la General Motors, care iese in evidenta in special prin partea frontala complet restilizata, echipata acum cu prize de aer pentru capota motorului, plus spoiler cu splitter inclus. De asemenea, numeroase modificari au fost operate si la nivelul partii spate, lista cu picanterii cuprinzand elemente precum difuzor de aer pentru spoiler, respectiv eleron pentru portbagaj. In cele din urma, pachetul stilistic este completat de jantele forjate pe 20 inci, oferite alaturi de pneuri de inalta performanta.
Referitor la creatia celor de la Ford, avem de-a face cu un nou si impunator body kit, ce se remarca inca de la prima aparitie datorita unor guri de aer uriase, prezente la nivelul partii frontale. De asemenea, tot la nivelul partii frontale observam si aparitia unui splitter agresiv, pachetul stilistic fiind completat in cele din urma de capota 'ventilata' a motorului, pragurile laterale restilizate, difuzorul spate si eleronul pentru portbagaj.
Pe scurt, ambele muscle-car-uri sunt caracterizate de un aspect stilistic puternic, in ton cu ceea ce se ascunde sub capota. Iar aceasta afirmatie este valabila fie ca vorbim de exterior, fie ca facem referire la interior.
Concluzia:
Chevrolet Camaro ZL1 ori Shelby GT500, parca nici nu mai conteaza. Ambii constructori au facut o treaba excelenta cu cele doua creatii si ofera extrem de multa masina pentru pretul pentru care il percep la schimb.
Si daca tot veni vorba de preturile de achizitie, avem doar 54.095 dolari pentru Chevrolet Camaro ZL1, respectiv numai 54.995 dolari pentru Shelby GT500. Drept urmare, se poate spune ca ambele automobile reprezinta un adevarat chilipir. Cu toate acestea, un singur model poate castiga acest versus. Iar acela este cel pe care il alegi chiar tu.
Asadar, acestea fiind spuse, care este favoritul tau? Noul Chevrolet Camaro ZL1 ori ultimul Shelby GT500?
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei


