LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ford Focus RS

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ford Focus RS
Dezvaluit in premiera mondiala in urma cu aproximativ o saptamana, noul Focus RS a luat prin surprindere intreaga suflare auto. Sistemul de tractiune integrala proaspat aparut in peisaj si-a castigat instant rolul de atractie principala, insa cea de-a treia generatie a hot-hatch-ului Ford are si alte bunatati de oferit, dupa cum urmeaza:
Distribuie pe Facebook
  • Probabil primul motor de muscle car regasit sub capota unui automobil de dimensiuni compacte.

Bine, acum nu te entuziasma prea tare. Nu, noul Focus RS nu vine la pachet chiar alaturi de un V8 cu cine stie ce capacitate cilindrica ridicola, cea de-a treia generatie a hot-hatch-ului Ford imprumutand de la ultimul Mustang... micul 2.3 EcoBoost.

Nici clientii noului Focus RS si nici fanii indragitului hot-hatch de la Ford nu au insa nici un motiv real de ingrijorare, scoaterea din ecuatie a 0.2 litri si un cilindru - comparativ cu modelul anterior, dovedindu-se mai degraba benefica decat un dezavantaj.

Noul Ford Focus RS

Noul Ford Focus RS

Altfel spus, puterea maxima depaseste acum pragul celor 320 CP, in timp ce valoarea din dreptul cuplului motor ramane pentru moment un mare mister. Nu ar fi totusi o surpriza majora daca aceasta ar depasi cei 434 Newton-Metri oferiti de ultimul Mustang.

  • Cu siguranta primul sistem de tractiune integrala oferit vreodata de modelul Ford Focus RS.

Indiferent insa cat de bine suna 320+ CP din numai 2.3 litri, nu acesta este principalul motiv pentru toata tevatura creata in urma lansarii noului Focus RS. Nu, intreaga nebunie i se datoreaza sistemului de tractiune integrala oferit in premiera de hot-hatch-ul celor de la Ford.

Mai mult de-atat, ca meniul sa fie complet, acesta vine insotit de un sistem Dynamic Torque Vectoring, ce permite livrarea a pana la 70% din cuplul maxim exclusiv catre... puntea spate. Asadar, placerea de a conduce este absolut garantata, dupa cum ne-a demonstrat inclusiv Ken Block.

Tot prin placerea de conduce se subintelege si prezenta la datorie a unei cutii manuale cu sase trepte de viteza, noul Focus RS dezamagindu-i in schimb pe cei care sperau ca o transmisie cu dublu ambreiaj sa fie disponibila macar optional, daca nu in dotarea standard.

  • Adio trei portiere, bun venit cinci usi.

Din motive greu de inteles - ba chiar imposibil dupa ce aruncam o privire si in curtea concurentei, cea de-a treia generatie a hot-hatch-ului Ford se va bucura de o singura versiune de caroserie. Nu trei precum VW Golf R, nu doua ca BMW M135i, ci una singura.

Intr-o alta ordine de idei, varianta in trei portiere ce a insotit Focus-ul RS pe parcursul intregii sale cariere va fi acum inlocuita de o optiune cu cinci usi, o alta veste proasta pentru fanii modelului anterior constand in disparitia verdelui tipator de la nivelul paletei de culori.

Avem totusi si o veste buna pentru cei care pun accentul pe aspectul vizual, caroseria hot-hatch-ului Ford fiind modificata astfel incat sa cada manusa celor peste 320 de cai putere prezenti la datorie. Ce inseamna insa, mai exact, acest lucru? Pai, sa vedem.

Noul Ford Focus RS

Noul Ford Focus RS

In primul si in primul rand, o capota bombata a motorului care, impreuna cu prizele supradimensionate caracteristice spoilerului fata, ii confera noului Focus RS o atitudine agresiva si impunatoare, similara cu cea a unui baiat rau cu care nu vrei sa te pui.

Cu o pereche de muschi bine lucrati ne intalnim, de asemenea, si la nivelul profilului lateral, acolo unde aripile proeminente ce gazduiesc jante forjate pe 19 inch si, optional, anvelope Pilot Sport Cup 2 sunt unite de praguri proeminente, ce lasa impresia de miscare chiar si cand masina sta pe loc.

In ceea ce priveste partea posterioara, aceasta aduce in prim plan atat un difuzor masiv, ce gazduieste inclusiv cele doua tips-uri ale sistemului de evacuare, cat si un urias eleron, ce pastreaza la sol cea de-a treia generatie a hot-hatch-ului Ford.

Concluzia?

Tinand cont ca anumite informatii vitale inca lipsesc - iar aici ne referim in mod special la cifrele, numerele si valorile din dreptul sprintului 0 - 100 km/h, vitezei maxime sau pretului de pornire, o concluzie finala este aproape imposibil de conturat.

Doar daca si numai daca vine vorba despre o comparatie cu rivalii directi. Daca punem totusi noul Focus RS alaturi de predecesorul sau, nu trebui sa fii neaparat un geniu pentru a realiza saltul urias facut de hot-hatch-ul celor de la Ford.

Asadar, din punctul nostru de vedere, oferim un mare Like. Parerea ta?

Sondaj

Noul Ford Focus RS - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Audi Q7. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Noul Ford Focus RS
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 10 Februarie 2015