LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi Q7

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi Q7
  • Audi prezinta oficial cea de-a doua generatie a SUV-ului Q7
  • Noul model a slabit cu pana la 325 de kilograme
  • Gama de motorizari va propune initial doar trei propulsoare
Trimite unui prieten

Dupa zile si nopti de munca asidua, germanii de la Audi pot rasufla intr-un final rasuflati: cea de-a doua generatie a popularului Q7 este aici si arata mai bine ca oricand. Cel putin pe hartie.

Evolutie vs. Revolutie

Noul Audi Q7

Noul Audi Q7

Deconspirat de o mana de fotografii oficiale "scapate" pe internet in cursul zilei de vineri, noul Audi Q7 nu mai reprezinta nici un fel de mister din punct de vedere estetic - indiferent ca vorbim de liniile si formele caroseriei sau de design-ul cockpitului.

Asta nu inseamna insa neaparat ca vom sari peste a reaminti cum au ales germanii sa restilizeze cea de-a doua generatie a popularului lor SUV, exteriorul propunand o evolutie inspirata de recent lansatul Q3 Facelift, in timp ce interiorul promite o revolutie in materie de aspect si functionalitate.

Scurt si la subiect, printre schimbarile cele mai importante aduse de noul Audi Q7 se numara: cresterea in dimensiuni a grilei radiatorului - pana la unirea acesteia cu blocurile optice frontale, retusarea design-ului caracteristic spoilerelor / spate si, nu in ultimul rand, accentuarea bosajelor din dotarea rotilor.

Asta la nivel de exterior. La nivel de interior, viitorii pasageri vor descoperi o plansa de bord ce imprumuta multiple elemente vizuale, dar si functionale de la urmatoarele: cea de-a treia generatie a modelului TT, versiunile imbunatatite ale duo-ului A6 si A7, respectiv Volkswagen-ul Passat B8.

Cand mai putin inseamna, de fapt, mai mult.

Noul Audi Q7

Noul Audi Q7Noul Audi Q7

In ceea ce priveste dimensiunile, noul Audi Q7 a fost scurtat cu pana la 37 de milimetri, in timp ce valoarea din dreptul latimii a scazut cu aproximativ 15 milimetri - comparativ cu predecesorul sau. Paradoxal, ampatamentul a "reusit" cumva sa creasca cu 21 de milimetri.

Apoi, in ciuda faptului ca se poate lauda cu o sumedenie de tehnologii aditionale, precum faruri Matrix, display de inalta rezolutie pentru afisarea ceasurilor de bord digitale sau suspensie pneumatica cu sapte moduri diferite de setare, mai multe sute de kilograme au disparut din peisaj.

Drept urmare, comparativ cu modelul anterior, cea de-a doua generatie a popularului SUV din Ingolstadt cantareste cu pana la 325 de kilograme, ambele variante de motorizare disponibile initial coborand sub pragul celor doua tone.

Cu pana la 26 de procente mai eficient.

Noul Audi Q7

Noul Audi Q7

Si daca tot am apucat sa discutam de variantele de motorizare, trebuie precizat ca oferta noului Audi Q7 va include la momentul lansarii doar doua optiuni diferite, marea batalie dandu-se intr-un 3.0 TDI de 272 CP si un 3.0 TFSI cu 333 CP.

Ulterior, paleta de motoare va fi largita cu un al doilea V6 TDI de 3.0 litri, de doar 218 CP si 500 Nm ce-i drept, in timp ce pietele auto din Asia si Statele Unite ale Americii se vor alege inclusiv cu un 2.0 TFSI sinonim cu 252 cai putere si 370 Newton-Metri.

Pentru cei care prefera variantele cu propulsie alternativa, cea de-a doua generatie a popularului SUV din Ingolstadt va putea fi comandata din 2015 si sub forma unui model e-tron quattro, de 373 cai putere si 700 Newton-Metri.

In afara valorilor anterior mentionate, rezultate in urma combinarii unei motorizari V6 TDI de trei litri cu una electrica, lista cu ingrediente magice mai include si o acceleratie de la 0 la 100 km/h in aproximativ sase secunde, respectiv o viteza maxima de 225 de kilometri pe ora.

Nu performantele reprezinta insa punctul forte in cazul de fata, ci eficienta: Noul Audi Q7 e-tron quattro promite un consum mediu de carburant de numai 1.7 litri la 100 de kilometri, in timp ce autonomia in mediul complet electric se invarte in jurul valorii de 56 de kilometri.

Concluzia:

Noul Audi Q7

Dupa aproximativ un deceniu de activitate si sute de mii de exemplare vandute in lumea intreaga, primul SUV din istoria germanilor de la Audi a ajuns intr-un final la sfarsitul carierei sale.

Urmatoarea generatie a popularului Q7 propune un aer proaspat la vizual si, mai important ca oricand, o sumedenie de noi tehnologii. Tehnologii care, pe langa faptul imbunatatesc experienta la volan si viata la bord asigura si o reducere a carburantului cu pana la 26 de procente. Si, nu in ultimul rand, o dinamica exemplara, multumita reducerii greutatii - in functie de model, chiar si cu o treime de tona.

Asadar, acestea fiind spuse, noi ne oprim aici si asteptam cu nerabdare opinia ta: Noul Audi Q7 - Like or Dislike?

Sondaj

Noul Audi Q7 - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volvo XC90. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (11) Poze Noul Audi Q7
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 15 Decembrie 2014