LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes C-Class

Mai mare si mai incapator.
Cei care au condus sau au fost vreodata condusi intr-un Mercedes C-Class W204 este aproape imposibil sa nu fi simtit nevoia de mai mult spatiu interior, automobilul de clasa medie din Stuttgart avand o reala problema la acest capitol. Din fericire, "bug"-ul a fost rezolvat de specialistii germani, cea mai noua generatie a Mercedes-ului C-Class fiind cu 95 de milimetri mai lunga comparativ cu actuala, 80 de milimetri din aceasta crestere afectand in mod direct ampatamentul, acesta urcand acum pana la pragul celor 2.84 metri.
Iar asta-i doar inceputul. Pe langa plusul in dreptul lungimii, respectiv ampatamentului, cu o crestere de mai intalnim si la nivelul portbagajului, capacitatea de incarcare a acestuia fiind acum de 480 de litri - exact atat cu cat se lauda si rivalii Audi A4, respectiv BMW Seria 3.
Si totusi... mai usor. Si mai eficient.
Da, noul Mercedes C-Class este mai incapator din toate punctele de vedere insa, in acelasi timp, automobilul german este si mai usor. Secretul din spatele acestei reusite? Pai, spre deosebire de actualul model, generatia W205 se bucura din plin de avantajele utilizarii aliajului de aluminiu, prezenta acestui material la nivelul caroseriei fiind cu pana la 40% mai mare.
Drept urmare, multumita greutatii mai mici cu aproximativ 100 de kilograme, automobilul de clasa medie din Stuttgart este mai eficient ca oricand, consumul de carburant scazand chiar si cu 20 de procente, pana la pragul celor patru litri la 100 de kilometri - o imbunatatire care se datoreaza si coeficientului aerodinamic de doar 0.24, un record pentru acest segment.
Sa trecem insa la cifre.
Asa cum precizam si initial, cea mai noua generatie a modelului Mercedes C-Class va fi disponibila la lansare in compania a trei motoare diferite, dupa cum urmeaza:
- C180: 1.6 turbo, de 156 cai putere si 250 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.2 secunde, plus un consum de carburant de 5.0 litri la 100 kilometri;
- C200: 2.0 turbo, de 184 cai putere si 300 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.5 secunde, plus un consum de carburant de 5.3 litri la 100 kilometri;
- C220 BlueTec: 2.2 turbodiesel, de 170 cai putere si 400 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.1 secunde, plus un consum de carburant de 4.0 litri la 100 kilometri.
Ulterior, gama de motorizari va creste cu un 1.6 turbodiesel de provenienta Renault, oferit atat intr-o versiune cu 115 CP si 280 Nm, cat si intr-o varianta cu 136 CP si 320 Nm. De asemenea, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie mai multe versiuni de putere si atunci cand va veni vorba de unitatea turbodiesel de 2.2 litri, in timp ce lista cu propulsoare pe benzina va fi completata cu alte cinci optiuni, printre care si un V6 de 333 cai putere.
In cele din urma, automobilul de clasa medie din Stuttgart se va duela cu modelul BMW Seria 3 si pentru clientii care au o slabiciune pentru protejarea mediului, cel dintai urmand a fi oferit la vanzare si intr-o varianta C300 BlueTEC HYBRID capabila sa parcurga clasica distanta de 100 de kilometri cu ajutorul a numai 3.9 litri / 100 de kilometri.
Ce-ar mai fi de spus? Ah, da...
Stai, nu e deloc cazul sa ne grabim. Desi nici macar nu am adus in discutie aspectul vizual, noul Mercedes C-Class ramane in continuare una dintre cele mai atragatoare propuneri ale segmentului. Pentru ca pe langa cresterea in dimensiuni, scaderea in greutate si eficienta crescuta, urmatoarea generatie a automobilului de clasa medie din Stuttgart se mai poate lauda si cu cateva "gadgeturi" demne de toata atentia noastra.
Asadar, dupa cum am tot mentionat in ultima perioada de timp, noul Mercedes C-Class este primul model din segmentul mediu care beneficiaza de o suspensie pneumatica, cu cinci moduri diferite: "Comfort", "ECO", "Sport", "Sport+" si, nu in ultimul rand, "Individual". Meniul tehnologic mai include, de asemenea, si Head Up Display, touchpad, plus un sistem de aer conditionat capabil sa utilizeze datele transmise de GPS si sa opreasca automat recircularea aerului din interior atunci cand automobilul intra intr-un tunel.
Deloc surprinzator, o sumedenie de tehnologii sunt dispuse sa-si faca simtita prezenta si atunci cand vine vorba de siguranta: Iata cateva dintre acestea: DISTRONIC PLUS cu functie Steering Assist si Stop&Go Pilot, BAS PLUS Brake Assist System, Active Lane Keeping Assist, Active Parking Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus, Traffic Sign Assist cu functie Wrong-Way Alert, etc.
Exteriorul, marea mea... controversa.
Da, noul Mercedes C-Class reprezinta o evolutie radicala fata de predecesorul sau, fiind mai atragator, mai sportiv, mai modern si orice alt cuvant pozitiv care iti mai vine in minte. Exista insa si o mica problema. Automobilul german de clasa medie pare sa duca lipsa unei identitati proprii, design-ul exterior fiind parca o copie la indigo a celui ce da savoare ultimei generatii a limuzinei S-Class. Dar oare chiar mai conteaza acest detaliu daca tinem cont de rezultatul final, per total?
Pana ce vei gasi raspunsul la aceasta intrebare, noi vom incerca sa te ispitim si cu putin din aspectul interior. Un aspect interior care abunda in forme circulare, materiale de calitate superioara si numeroase alte detalii caracteristice, din nou, limuzinei S-Class. Totusi, spre deosebire de nava amiral a constructorului din Stuttgart, noul C-Class are acelasi pacat precum A, B, CLA, GLA, respectiv G-Class: ecranul regasit la nivelul consolei centrale, care lasa in continuare impresia ca ar fi fost cumparat dintr-un magazin celebru chinezesc in schimbul unei sume modice. Scuze Mercedes, dar asa ceva nu poate fi numit premium!
Concluzia finala:
Concluzia finala ziceai? Indiferent de unghiul din care privim, fie ca vorbim de aspectul estetic, cel tehnic sau tehnologic, cea mai noua generatie a modelului Mercedes C-Class lasa impresia unui S in miniatura. Atat la propriu, cat si la figurat. Iar acesta nu este neaparat un lucru rau, daca tinem cont ca pretul automobilului german de clasa medie porneste de la 34.100 euro (pret caracteristic pietei auto din Romania), si nu de la 85.014 euro precum limuzina companiei din Stuttgart.
Pe de cealalta parte insa, gandeste-te cum ar fi ca singura diferenta notabila intre membrii unei game de autoturisme sa fie data de marimea acestora. Nu suna prea bine, nu-i asa? Este suficient sa arunci o privire asupra modelelor Audi si apoi vei sti despre ce este vorba...
Asadar, acestea fiind spuse: Noul Mercedes C-Class - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
Modul led drl far dacia duster 2018 2019 2020 2021 150 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
-
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Oglinda cu rabatare stanga mercedes w212 e-class 600 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
Macara electrica usa spate stanga audi a6 (2018->) [c8, 4k]... 400 Lei
-
Macara electrica usa spate stanga mercedes-benz e-class... 200 Lei
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
-
Scut motor/cutie/lateral prag audi a4 b6 b7 stanga dreapta 100 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €


