LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes C-Class
Mai mare si mai incapator.
Cei care au condus sau au fost vreodata condusi intr-un Mercedes C-Class W204 este aproape imposibil sa nu fi simtit nevoia de mai mult spatiu interior, automobilul de clasa medie din Stuttgart avand o reala problema la acest capitol. Din fericire, "bug"-ul a fost rezolvat de specialistii germani, cea mai noua generatie a Mercedes-ului C-Class fiind cu 95 de milimetri mai lunga comparativ cu actuala, 80 de milimetri din aceasta crestere afectand in mod direct ampatamentul, acesta urcand acum pana la pragul celor 2.84 metri.
Iar asta-i doar inceputul. Pe langa plusul in dreptul lungimii, respectiv ampatamentului, cu o crestere de mai intalnim si la nivelul portbagajului, capacitatea de incarcare a acestuia fiind acum de 480 de litri - exact atat cu cat se lauda si rivalii Audi A4, respectiv BMW Seria 3.
Si totusi... mai usor. Si mai eficient.
Da, noul Mercedes C-Class este mai incapator din toate punctele de vedere insa, in acelasi timp, automobilul german este si mai usor. Secretul din spatele acestei reusite? Pai, spre deosebire de actualul model, generatia W205 se bucura din plin de avantajele utilizarii aliajului de aluminiu, prezenta acestui material la nivelul caroseriei fiind cu pana la 40% mai mare.
Drept urmare, multumita greutatii mai mici cu aproximativ 100 de kilograme, automobilul de clasa medie din Stuttgart este mai eficient ca oricand, consumul de carburant scazand chiar si cu 20 de procente, pana la pragul celor patru litri la 100 de kilometri - o imbunatatire care se datoreaza si coeficientului aerodinamic de doar 0.24, un record pentru acest segment.
Sa trecem insa la cifre.
Asa cum precizam si initial, cea mai noua generatie a modelului Mercedes C-Class va fi disponibila la lansare in compania a trei motoare diferite, dupa cum urmeaza:
- C180: 1.6 turbo, de 156 cai putere si 250 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.2 secunde, plus un consum de carburant de 5.0 litri la 100 kilometri;
- C200: 2.0 turbo, de 184 cai putere si 300 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.5 secunde, plus un consum de carburant de 5.3 litri la 100 kilometri;
- C220 BlueTec: 2.2 turbodiesel, de 170 cai putere si 400 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.1 secunde, plus un consum de carburant de 4.0 litri la 100 kilometri.
Ulterior, gama de motorizari va creste cu un 1.6 turbodiesel de provenienta Renault, oferit atat intr-o versiune cu 115 CP si 280 Nm, cat si intr-o varianta cu 136 CP si 320 Nm. De asemenea, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie mai multe versiuni de putere si atunci cand va veni vorba de unitatea turbodiesel de 2.2 litri, in timp ce lista cu propulsoare pe benzina va fi completata cu alte cinci optiuni, printre care si un V6 de 333 cai putere.
In cele din urma, automobilul de clasa medie din Stuttgart se va duela cu modelul BMW Seria 3 si pentru clientii care au o slabiciune pentru protejarea mediului, cel dintai urmand a fi oferit la vanzare si intr-o varianta C300 BlueTEC HYBRID capabila sa parcurga clasica distanta de 100 de kilometri cu ajutorul a numai 3.9 litri / 100 de kilometri.
Ce-ar mai fi de spus? Ah, da...
Stai, nu e deloc cazul sa ne grabim. Desi nici macar nu am adus in discutie aspectul vizual, noul Mercedes C-Class ramane in continuare una dintre cele mai atragatoare propuneri ale segmentului. Pentru ca pe langa cresterea in dimensiuni, scaderea in greutate si eficienta crescuta, urmatoarea generatie a automobilului de clasa medie din Stuttgart se mai poate lauda si cu cateva "gadgeturi" demne de toata atentia noastra.
Asadar, dupa cum am tot mentionat in ultima perioada de timp, noul Mercedes C-Class este primul model din segmentul mediu care beneficiaza de o suspensie pneumatica, cu cinci moduri diferite: "Comfort", "ECO", "Sport", "Sport+" si, nu in ultimul rand, "Individual". Meniul tehnologic mai include, de asemenea, si Head Up Display, touchpad, plus un sistem de aer conditionat capabil sa utilizeze datele transmise de GPS si sa opreasca automat recircularea aerului din interior atunci cand automobilul intra intr-un tunel.
Deloc surprinzator, o sumedenie de tehnologii sunt dispuse sa-si faca simtita prezenta si atunci cand vine vorba de siguranta: Iata cateva dintre acestea: DISTRONIC PLUS cu functie Steering Assist si Stop&Go Pilot, BAS PLUS Brake Assist System, Active Lane Keeping Assist, Active Parking Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus, Traffic Sign Assist cu functie Wrong-Way Alert, etc.
Exteriorul, marea mea... controversa.
Da, noul Mercedes C-Class reprezinta o evolutie radicala fata de predecesorul sau, fiind mai atragator, mai sportiv, mai modern si orice alt cuvant pozitiv care iti mai vine in minte. Exista insa si o mica problema. Automobilul german de clasa medie pare sa duca lipsa unei identitati proprii, design-ul exterior fiind parca o copie la indigo a celui ce da savoare ultimei generatii a limuzinei S-Class. Dar oare chiar mai conteaza acest detaliu daca tinem cont de rezultatul final, per total?
Pana ce vei gasi raspunsul la aceasta intrebare, noi vom incerca sa te ispitim si cu putin din aspectul interior. Un aspect interior care abunda in forme circulare, materiale de calitate superioara si numeroase alte detalii caracteristice, din nou, limuzinei S-Class. Totusi, spre deosebire de nava amiral a constructorului din Stuttgart, noul C-Class are acelasi pacat precum A, B, CLA, GLA, respectiv G-Class: ecranul regasit la nivelul consolei centrale, care lasa in continuare impresia ca ar fi fost cumparat dintr-un magazin celebru chinezesc in schimbul unei sume modice. Scuze Mercedes, dar asa ceva nu poate fi numit premium!
Concluzia finala:
Concluzia finala ziceai? Indiferent de unghiul din care privim, fie ca vorbim de aspectul estetic, cel tehnic sau tehnologic, cea mai noua generatie a modelului Mercedes C-Class lasa impresia unui S in miniatura. Atat la propriu, cat si la figurat. Iar acesta nu este neaparat un lucru rau, daca tinem cont ca pretul automobilului german de clasa medie porneste de la 34.100 euro (pret caracteristic pietei auto din Romania), si nu de la 85.014 euro precum limuzina companiei din Stuttgart.
Pe de cealalta parte insa, gandeste-te cum ar fi ca singura diferenta notabila intre membrii unei game de autoturisme sa fie data de marimea acestora. Nu suna prea bine, nu-i asa? Este suficient sa arunci o privire asupra modelelor Audi si apoi vei sti despre ce este vorba...
Asadar, acestea fiind spuse: Noul Mercedes C-Class - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Bmw 118 n47 2008 4500 €