LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes C-Class

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes C-Class
Chiar daca se apropie cu pasi repezi de sfarsitul sau, anul 2013 mai are cateva surprize pentru noi, urmatoarea generatie a modelului Mercedes C-Class fiind printre cele mai reprezentative.
Distribuie pe Facebook

Mai mare si mai incapator.

Cei care au condus sau au fost vreodata condusi intr-un Mercedes C-Class W204 este aproape imposibil sa nu fi simtit nevoia de mai mult spatiu interior, automobilul de clasa medie din Stuttgart avand o reala problema la acest capitol. Din fericire, "bug"-ul a fost rezolvat de specialistii germani, cea mai noua generatie a Mercedes-ului C-Class fiind cu 95 de milimetri mai lunga comparativ cu actuala, 80 de milimetri din aceasta crestere afectand in mod direct ampatamentul, acesta urcand acum pana la pragul celor 2.84 metri.

Iar asta-i doar inceputul. Pe langa plusul in dreptul lungimii, respectiv ampatamentului, cu o crestere de mai intalnim si la nivelul portbagajului, capacitatea de incarcare a acestuia fiind acum de 480 de litri - exact atat cu cat se lauda si rivalii Audi A4, respectiv BMW Seria 3.

Mercedes C-Class - Galerie FotoMercedes C-Class - Galerie Foto

Si totusi... mai usor. Si mai eficient.

Da, noul Mercedes C-Class este mai incapator din toate punctele de vedere insa, in acelasi timp, automobilul german este si mai usor. Secretul din spatele acestei reusite? Pai, spre deosebire de actualul model, generatia W205 se bucura din plin de avantajele utilizarii aliajului de aluminiu, prezenta acestui material la nivelul caroseriei fiind cu pana la 40% mai mare.

Drept urmare, multumita greutatii mai mici cu aproximativ 100 de kilograme, automobilul de clasa medie din Stuttgart este mai eficient ca oricand, consumul de carburant scazand chiar si cu 20 de procente, pana la pragul celor patru litri la 100 de kilometri - o imbunatatire care se datoreaza si coeficientului aerodinamic de doar 0.24, un record pentru acest segment.

Mercedes C-Class - Galerie FotoMercedes C-Class - Galerie Foto

Sa trecem insa la cifre.

Asa cum precizam si initial, cea mai noua generatie a modelului Mercedes C-Class va fi disponibila la lansare in compania a trei motoare diferite, dupa cum urmeaza:

  • C180: 1.6 turbo, de 156 cai putere si 250 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.2 secunde, plus un consum de carburant de 5.0 litri la 100 kilometri;
  • C200: 2.0 turbo, de 184 cai putere si 300 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.5 secunde, plus un consum de carburant de 5.3 litri la 100 kilometri;
  • C220 BlueTec: 2.2 turbodiesel, de 170 cai putere si 400 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.1 secunde, plus un consum de carburant de 4.0 litri la 100 kilometri.

Ulterior, gama de motorizari va creste cu un 1.6 turbodiesel de provenienta Renault, oferit atat intr-o versiune cu 115 CP si 280 Nm, cat si intr-o varianta cu 136 CP si 320 Nm. De asemenea, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie mai multe versiuni de putere si atunci cand va veni vorba de unitatea turbodiesel de 2.2 litri, in timp ce lista cu propulsoare pe benzina va fi completata cu alte cinci optiuni, printre care si un V6 de 333 cai putere.

Mercedes C-Class - Galerie FotoMercedes C-Class - Galerie Foto

In cele din urma, automobilul de clasa medie din Stuttgart se va duela cu modelul BMW Seria 3 si pentru clientii care au o slabiciune pentru protejarea mediului, cel dintai urmand a fi oferit la vanzare si intr-o varianta C300 BlueTEC HYBRID capabila sa parcurga clasica distanta de 100 de kilometri cu ajutorul a numai 3.9 litri / 100 de kilometri.

Ce-ar mai fi de spus? Ah, da...

Stai, nu e deloc cazul sa ne grabim. Desi nici macar nu am adus in discutie aspectul vizual, noul Mercedes C-Class ramane in continuare una dintre cele mai atragatoare propuneri ale segmentului. Pentru ca pe langa cresterea in dimensiuni, scaderea in greutate si eficienta crescuta, urmatoarea generatie a automobilului de clasa medie din Stuttgart se mai poate lauda si cu cateva "gadgeturi" demne de toata atentia noastra.

Mercedes C-Class - Galerie Foto

Mercedes C-Class - Galerie FotoMercedes C-Class - Galerie Foto

Asadar, dupa cum am tot mentionat in ultima perioada de timp, noul Mercedes C-Class este primul model din segmentul mediu care beneficiaza de o suspensie pneumatica, cu cinci moduri diferite: "Comfort", "ECO", "Sport", "Sport+" si, nu in ultimul rand, "Individual". Meniul tehnologic mai include, de asemenea, si Head Up Display, touchpad, plus un sistem de aer conditionat capabil sa utilizeze datele transmise de GPS si sa opreasca automat recircularea aerului din interior atunci cand automobilul intra intr-un tunel.

Deloc surprinzator, o sumedenie de tehnologii sunt dispuse sa-si faca simtita prezenta si atunci cand vine vorba de siguranta: Iata cateva dintre acestea: DISTRONIC PLUS cu functie Steering Assist si Stop&Go Pilot, BAS PLUS Brake Assist System, Active Lane Keeping Assist, Active Parking Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus, Traffic Sign Assist cu functie Wrong-Way Alert, etc.

Mercedes C-Class - Galerie FotoMercedes C-Class - Galerie Foto

Exteriorul, marea mea... controversa.

Da, noul Mercedes C-Class reprezinta o evolutie radicala fata de predecesorul sau, fiind mai atragator, mai sportiv, mai modern si orice alt cuvant pozitiv care iti mai vine in minte. Exista insa si o mica problema. Automobilul german de clasa medie pare sa duca lipsa unei identitati proprii, design-ul exterior fiind parca o copie la indigo a celui ce da savoare ultimei generatii a limuzinei S-Class. Dar oare chiar mai conteaza acest detaliu daca tinem cont de rezultatul final, per total?

Pana ce vei gasi raspunsul la aceasta intrebare, noi vom incerca sa te ispitim si cu putin din aspectul interior. Un aspect interior care abunda in forme circulare, materiale de calitate superioara si numeroase alte detalii caracteristice, din nou, limuzinei S-Class. Totusi, spre deosebire de nava amiral a constructorului din Stuttgart, noul C-Class are acelasi pacat precum A, B, CLA, GLA, respectiv G-Class: ecranul regasit la nivelul consolei centrale, care lasa in continuare impresia ca ar fi fost cumparat dintr-un magazin celebru chinezesc in schimbul unei sume modice. Scuze Mercedes, dar asa ceva nu poate fi numit premium!

Mercedes C-Class - Galerie Foto

Mercedes C-Class - Galerie FotoMercedes C-Class - Galerie Foto

Concluzia finala:

Concluzia finala ziceai? Indiferent de unghiul din care privim, fie ca vorbim de aspectul estetic, cel tehnic sau tehnologic, cea mai noua generatie a modelului Mercedes C-Class lasa impresia unui S in miniatura. Atat la propriu, cat si la figurat. Iar acesta nu este neaparat un lucru rau, daca tinem cont ca pretul automobilului german de clasa medie porneste de la 34.100 euro (pret caracteristic pietei auto din Romania), si nu de la 85.014 euro precum limuzina companiei din Stuttgart.

Pe de cealalta parte insa, gandeste-te cum ar fi ca singura diferenta notabila intre membrii unei game de autoturisme sa fie data de marimea acestora. Nu suna prea bine, nu-i asa? Este suficient sa arunci o privire asupra modelelor Audi si apoi vei sti despre ce este vorba...

Asadar, acestea fiind spuse: Noul Mercedes C-Class - LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul Mercedes C-Class - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (68) Poze Mercedes C-Class - Galerie Foto
mai multe