LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes C-Class

Mai mare si mai incapator.
Cei care au condus sau au fost vreodata condusi intr-un Mercedes C-Class W204 este aproape imposibil sa nu fi simtit nevoia de mai mult spatiu interior, automobilul de clasa medie din Stuttgart avand o reala problema la acest capitol. Din fericire, "bug"-ul a fost rezolvat de specialistii germani, cea mai noua generatie a Mercedes-ului C-Class fiind cu 95 de milimetri mai lunga comparativ cu actuala, 80 de milimetri din aceasta crestere afectand in mod direct ampatamentul, acesta urcand acum pana la pragul celor 2.84 metri.
Iar asta-i doar inceputul. Pe langa plusul in dreptul lungimii, respectiv ampatamentului, cu o crestere de mai intalnim si la nivelul portbagajului, capacitatea de incarcare a acestuia fiind acum de 480 de litri - exact atat cu cat se lauda si rivalii Audi A4, respectiv BMW Seria 3.
Si totusi... mai usor. Si mai eficient.
Da, noul Mercedes C-Class este mai incapator din toate punctele de vedere insa, in acelasi timp, automobilul german este si mai usor. Secretul din spatele acestei reusite? Pai, spre deosebire de actualul model, generatia W205 se bucura din plin de avantajele utilizarii aliajului de aluminiu, prezenta acestui material la nivelul caroseriei fiind cu pana la 40% mai mare.
Drept urmare, multumita greutatii mai mici cu aproximativ 100 de kilograme, automobilul de clasa medie din Stuttgart este mai eficient ca oricand, consumul de carburant scazand chiar si cu 20 de procente, pana la pragul celor patru litri la 100 de kilometri - o imbunatatire care se datoreaza si coeficientului aerodinamic de doar 0.24, un record pentru acest segment.
Sa trecem insa la cifre.
Asa cum precizam si initial, cea mai noua generatie a modelului Mercedes C-Class va fi disponibila la lansare in compania a trei motoare diferite, dupa cum urmeaza:
- C180: 1.6 turbo, de 156 cai putere si 250 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.2 secunde, plus un consum de carburant de 5.0 litri la 100 kilometri;
- C200: 2.0 turbo, de 184 cai putere si 300 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.5 secunde, plus un consum de carburant de 5.3 litri la 100 kilometri;
- C220 BlueTec: 2.2 turbodiesel, de 170 cai putere si 400 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.1 secunde, plus un consum de carburant de 4.0 litri la 100 kilometri.
Ulterior, gama de motorizari va creste cu un 1.6 turbodiesel de provenienta Renault, oferit atat intr-o versiune cu 115 CP si 280 Nm, cat si intr-o varianta cu 136 CP si 320 Nm. De asemenea, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie mai multe versiuni de putere si atunci cand va veni vorba de unitatea turbodiesel de 2.2 litri, in timp ce lista cu propulsoare pe benzina va fi completata cu alte cinci optiuni, printre care si un V6 de 333 cai putere.
In cele din urma, automobilul de clasa medie din Stuttgart se va duela cu modelul BMW Seria 3 si pentru clientii care au o slabiciune pentru protejarea mediului, cel dintai urmand a fi oferit la vanzare si intr-o varianta C300 BlueTEC HYBRID capabila sa parcurga clasica distanta de 100 de kilometri cu ajutorul a numai 3.9 litri / 100 de kilometri.
Ce-ar mai fi de spus? Ah, da...
Stai, nu e deloc cazul sa ne grabim. Desi nici macar nu am adus in discutie aspectul vizual, noul Mercedes C-Class ramane in continuare una dintre cele mai atragatoare propuneri ale segmentului. Pentru ca pe langa cresterea in dimensiuni, scaderea in greutate si eficienta crescuta, urmatoarea generatie a automobilului de clasa medie din Stuttgart se mai poate lauda si cu cateva "gadgeturi" demne de toata atentia noastra.
Asadar, dupa cum am tot mentionat in ultima perioada de timp, noul Mercedes C-Class este primul model din segmentul mediu care beneficiaza de o suspensie pneumatica, cu cinci moduri diferite: "Comfort", "ECO", "Sport", "Sport+" si, nu in ultimul rand, "Individual". Meniul tehnologic mai include, de asemenea, si Head Up Display, touchpad, plus un sistem de aer conditionat capabil sa utilizeze datele transmise de GPS si sa opreasca automat recircularea aerului din interior atunci cand automobilul intra intr-un tunel.
Deloc surprinzator, o sumedenie de tehnologii sunt dispuse sa-si faca simtita prezenta si atunci cand vine vorba de siguranta: Iata cateva dintre acestea: DISTRONIC PLUS cu functie Steering Assist si Stop&Go Pilot, BAS PLUS Brake Assist System, Active Lane Keeping Assist, Active Parking Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus, Traffic Sign Assist cu functie Wrong-Way Alert, etc.
Exteriorul, marea mea... controversa.
Da, noul Mercedes C-Class reprezinta o evolutie radicala fata de predecesorul sau, fiind mai atragator, mai sportiv, mai modern si orice alt cuvant pozitiv care iti mai vine in minte. Exista insa si o mica problema. Automobilul german de clasa medie pare sa duca lipsa unei identitati proprii, design-ul exterior fiind parca o copie la indigo a celui ce da savoare ultimei generatii a limuzinei S-Class. Dar oare chiar mai conteaza acest detaliu daca tinem cont de rezultatul final, per total?
Pana ce vei gasi raspunsul la aceasta intrebare, noi vom incerca sa te ispitim si cu putin din aspectul interior. Un aspect interior care abunda in forme circulare, materiale de calitate superioara si numeroase alte detalii caracteristice, din nou, limuzinei S-Class. Totusi, spre deosebire de nava amiral a constructorului din Stuttgart, noul C-Class are acelasi pacat precum A, B, CLA, GLA, respectiv G-Class: ecranul regasit la nivelul consolei centrale, care lasa in continuare impresia ca ar fi fost cumparat dintr-un magazin celebru chinezesc in schimbul unei sume modice. Scuze Mercedes, dar asa ceva nu poate fi numit premium!
Concluzia finala:
Concluzia finala ziceai? Indiferent de unghiul din care privim, fie ca vorbim de aspectul estetic, cel tehnic sau tehnologic, cea mai noua generatie a modelului Mercedes C-Class lasa impresia unui S in miniatura. Atat la propriu, cat si la figurat. Iar acesta nu este neaparat un lucru rau, daca tinem cont ca pretul automobilului german de clasa medie porneste de la 34.100 euro (pret caracteristic pietei auto din Romania), si nu de la 85.014 euro precum limuzina companiei din Stuttgart.
Pe de cealalta parte insa, gandeste-te cum ar fi ca singura diferenta notabila intre membrii unei game de autoturisme sa fie data de marimea acestora. Nu suna prea bine, nu-i asa? Este suficient sa arunci o privire asupra modelelor Audi si apoi vei sti despre ce este vorba...
Asadar, acestea fiind spuse: Noul Mercedes C-Class - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei


