LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul SEAT Ibiza
Tonul a fost dat de Kia, marca sud-coreeana prezentand inca de la sfarsitul anului trecut, cu ocazia Salonului Auto desfasurat la Paris in perioada 1 - 16 octombrie 2016, o noua reiteratie a modelului Rio.
Au urmat apoi americanii de la Ford care, in loc sa isi vada ca toata lumea de pregatirile pentru Craciunul ce avea sa vina, au scos de pe te miri unde vesiunea 7.0 a celebrei si, totodata, indragitei Fiesta.
Cateva saptamani mai tarziu de la momentul respectiv, programul obisnuit ne-a fost intrerupt de aparitia subita a unui SEAT Ibiza proiectat de la zero, care insista ca rivalii sai au motive serioase sa se teama.
Si tindem sa ii dam oarecum dreptate, cea de-a cincea generatie a modelului spaniol de clasa subcompacta fiind inzestrata de la Mama Natura cu, probabil, cele mai senzuale forme din segment.
Desigur, cu mentiunea ca mai tot ce se vede cu ochiul liber a fost tras la indigo sau, tinand cont de vremurile pe care le traim, scanat si imprimat dupa design-ul exterior propus de ultimul Leon vandut de SEAT.
Presupunand ca acest detaliu nu te va opri din a lua un calcul si o Ibiza pe langa acele Clio si Polo la care te uiti, mergem mai departe si raportam o reintrepretare originala a departamentului interior.
O reinterpretare atat de originala incat SEAT nici nu a tinut cont ca mai toate modelele lansate in ultima perioada de timp, indiferent de clasa sau producator, au schimbat pozitia ecranului ce insoteste sistemul de infotainment.
Vestea buna este ca, desi nu s-a cocotat in varful consolei centrale pentru ca soferul sa-l vada si citeasca mai bine, display-ul anterior amintit a primit acum o diagonala de pana la opt inch.
Ramanem pentru o scurta perioada de timp la capitolul tehnologii disponibile si introducem in discutie incarcarea wireless pentru telefonul mobil sau instalatia audio de la Beats, cu sapte difuzoare si un amplificator de 300W.
Tot in sfera dotarilor pentru divertisment putem incadra si exista unei compatibilitati a sistemului de infotainment cu standardele Apple Car Play, Android Auto si, nu in ultimul rand, Mirror Link.
Clientii care pun punctul pe siguranta, in schimb, se vor bucura cel mai probabil sa aduca ca au de bifat faruri Full LED, camera pentru marsarier, dar si pilot automat adaptiv sau franare autonoma de urgenta.
Din punct de vedere tehnic, cea de-a cincea generatie a modelului spaniol de clasa subcompacta se lauda cu faptul ca este prima masina a Grupului Volkswagen care foloseste platforma MQB A0.
Asa se face ca pasagerii noului SEAT Ibiza vor avea la dispozitie mai mult spatiu ca oricand, atat la nivelul picioarelor, respectiv capului, cat si pentru bagajele care ii vor insoti in calatorii.
Cat despre modul in care se prezinta gama de motorizari, specificatiile exacte lipsesc din peisaj, comunicatul oficial de presa anuntand pentru moment doar capacitatile cilindrice si puterea maxima.
Intr-o alta ordine de idei, cea de-a cincea generatie a modelului spaniol de clasa subcompacta va oferi pentru inceput un 1.0 TSI de 95 sau 115 CP, dar si un 1.6 TDI cu 80, 95 ori 110 CP sub capota.
De livrarea valorilor cu pricina catre puntea fata se va ocupa, de la caz la caz, fie o manuala cu cinci sau sase rapoarte, fie o automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza.
Concluzia
Referindu-ne exclusiv la felul in care se prezinta la exterior, noul SEAT Ibiza ocupa un loc fruntas in topul celor mai atragatoare optiuni pe care segmentul B le propune in anul 2017.
Pachetul estetic care defineste design-ul interior nu reuseste, din pacate, sa se ridice la acelasi nivel, insa spatiul generos si tehnologiile de ultima ora ar mai putea indulci amarul intalnit aici.
Despre gama de motorizari este inca tarziu sa tragem o concluzie, insa este bine de stiut ca aceasta va cuprinde ulterior si unitatea 1.5 TSI EVO de 150 CP de pe Volkswagen Golf Facelift.
Scurt si direct la subiect, cea de-a cincea generatie a modelului spaniol de clasa subcompacta se bucura la prima vedere de toate atuurile pentru a deveni un succes comercial.
Acum ramane de vazut daca noul SEAT Ibiza va fi ajutat si de pretul de achizitie ori acest detaliu ii va pune bete in roata in lupta cu rivalii sai directi de la Opel, Ford, Kia, Renault si VW. Tu ce crezi?
Sondaj |
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ford Fiesta. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Renault megane 16v 2006 2000 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €