LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Kia Rio

Un design atragator, o gama variata de motorizari si cateva tehnologii oferite in premiera. Pe hartie, noua Kia Rio pare alegerea castigatoare. Sau nu?
Distribuie pe Facebook

Cu cea de-a patra generatie a modelului Rio am facut cunostinta inca din toamna anului trecut, prin generozitatea Salonului Auto desfasurat la Paris in perioada 1 - 16 octombrie.

Dupa cum precizam si la momentul respectiv, subcompacta de origine sud-coreeana propune un look extrem de atragator, ce poarta semnatura designerilor Kia de pe trei continente.

Noua Kia Rio

Printre elementele notabile ale pachetului exterior se numara blocurile optice cu tehnologie LED, grila frontala de-un negru stralucitor, dar si capota motorului decorata cu nervuri.

Senzatia de sportivitate care ne intampina la nivelul caroseriei in cinci portiere este continuata la interior de volanul in trei spite si consola centrala usor indreptata catre sofer.

O alta veste buna in cazul celei de-a patra generatii a modelului Kia Rio o reprezinta display-ul tactil de pana la sapte inch, pozitionat - mai nou - in partea superioara a bordului.

Noua Kia Rio

Lasam acum in urma aspectul estetic si ne indreptam atentia catre cel practic, acolo unde subcompacta de origine sud-coreeana anunta un ampatament de 2.580 milimetri.

Nu doar acesta a crescut, situatia repetandu-se la nivelul lungimii totale, care se ridica la 4.065 mm. Inaltimea a coborat cu 5 milimetri, de unde si senzatia de sportivitate amplificata.

Inainte de a incheia cu prezentarea dimensiunilor, trebuie precizat si ca portbagajul se lauda cu o capacitate de incarcare de 325 de litri, cu 37 de litri mai mare decat anterior.

Noua Kia Rio

A venit intr-un final si randul gamei de motorizari, care impresioneaza in special prin propulsorul 1.0 T-GDI cu trei cilindri in linie si doua versiuni de putere: 100 sau 120 CP sub capota.

Unitatile aspirate de 1.2 si 1.4 litri completeaza lista optiunilor pe benzina, in timp ce fanii variantelor diesel au la dispozitie un 1.4 CRDi oferit la randul lui in doua arome: 77 ori 90 CP.

Fisele tehnice includ si o cutie manuala sau automata, in functie de motor, dar si un consum mediu care variaza intre 3.5 si 6.1 litri la 100 de km, de la motorizare la motorizare.

Noua Kia Rio

Referitor la tehnologiile disponibile in standard sau contra-cost, cea de-a patra generatie a modelului Kia Rio isi face vocea auzita prin sistemele de siguranta active adoptate.

Mai exact, subcompacta de origine sud-coreeana este primul automobil din segment care dispune de franare automata (AEB) cu functie de recunoastere a pietonilor.

Tot la capitolul premiere mai putem trece, de asemenea, si asistentul pentru avertizarea la depasirea benzii de rulare. Clientii mai pot opta, in plus, si pentru Android Auto / Apple CarPlay.

Noua Kia Rio

Concluzia

Pe scurt, multumita design-ului atragator, gamei variate de motorizari si tehnologiilor in premiera, cea de-a patra generatie a modelului Kia Rio pare... alegerea castigatoare.

Va reusi insa oare subcompacta de origine sud-coreeana sa conteze si la nivel de vanzari intr-o clasa in care mai activeaza Volkswagen Polo, Ford Fiesta, dar si Renault Clio?

La aceasta intrebare vom primi raspunsul in timp. Pana atunci, suntem extrem de curiosi de parerea ta cu privire la cea de-a patra generatie a modelului Kia Rio. Like ori Dislike?

Sondaj

Noua Kia Rio - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Audi A5. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (29) Poze Noua Kia Rio
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 1 Februarie 2017