Noua generatie Opel Astra, tratata in amanunt

Noua generatie Opel Astra, tratata in amanunt
Poate ca General Motors a fost o companie prost administrata, de aceea a si intrat in faliment pentru a fi salvata ulterior de statul american, dar una peste alta, ramane una ce a produs masini extrem de fiabile. Opel Insignia spre exemplu a fost aleasa Masina Anului in Europa, ca sa nu mai spunem despre a patra generatie de Astra in varianta hatchback cinci usi ce va fi lansata in Romania la inceputul lui 2010. Opel Astra este cel care va face obiectul unui studiu amanuntit in cele ce urmeaza.
Trimite unui prieten

Pentru americani, notiunea de Opel Astra este un pic confuza, din moment ce initial aceasta masina urma sa asigura baza pe care sunt construite autovehiculele Saturn si Saab si care in final a ajuns sa fie vanduta in SUA drept Saturn Astra. Mai nou, GM este anuntat ca va detine 35% din Opel.

Dar sa trecem la fina analiza. In primul rand, nu trebuie ascuns faptul ca Astra reprezinta unul dintre cele mai bune hatchback-uri din intreaga lume, capabila sa rivalizeze cu VW Golf la capitolele fiabilitate si tinuta de drum.

Noua Astra a fost dezvoltata in Russelsheim (Germania), are 4,42 metri lungime, deci un pic mai lunga si mai lata decat generatia anterioara, beneficiind de un sasiu complet nou. Aspectul este unul mult mai placut, dand impresia unei masini foarte bine proportionata.

Noul autovehicul compact de la Opel va fi lansat pe 17 septembrie, la salonul auto de la Frankfurt si este asteptat in Romania la inceputul anului viitor. Cat despre varianta break, aceasta este programata sa fie adusa tot in cursul lui 2010, iar hothatch-ul in trei usi nu este confirmat.

Gama de motorizari este compusa din opt motoare Euro 5. Cu exceptia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevazute cu transmisii cu sase trepte de viteza.

Cele patru motoare pe benzina, cu volum intre 1,4 si 1,6 litri, dezvolta puteri intre 100 CP si 180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvolta o putere de 140 CP, inlocuieste actualul motor de 1,8 litri cu aspiratie naturala.

Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injectie multipla common-rail cu capacitate intre 1,3 si 2,0 litri, care dezvolta puteri intre 95 CP si 160 CP. Toate aceste motoare sunt prevazute cu filtre de particule diesel.

Cat despre interior, acesta se inspira foarte mult de la Insignia. Butoanele sunt bine amplasate, fiind astfel la indemana celor ce vor sa le acceseze, iar scaunele te tin ferm... in scaun.

Luata la condus, noua Astra se simte foarte bine in curbe, masina fiind precisa, fara o tendinta clara subviratorie, fara insa ca aceste lucruri sa sacrifice confortul interior necesar in timpul calatoriilor lungi.

Pe autostrada, masina in cauza se comporta asa cum pretinzi de la un hatch: suspensia este destul de moale, iar stabilitatea directiei reprezinta un atu veritabil.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (11) Poze Noua generatie Opel Astra, tratata in amanunt
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 15 Iulie 2009