Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul Mercedes CLS
Atunci cand istoria va arunca o privire asupra evolutiei coupe-urilor cu patru usi, Mercedes CLS va iesi intotdeauna in evidenta. Lansata in urma cu aproximativ sapte ani, in 2004, prima generatie a deja-celebrului model din Stuttgart uimea cu designul sau pasional intreaga suflare prezenta la Salonul Auto de la Paris.
Linia fluenta a plafonului, silueta similara unui coupe, blocurile optice atent sculptate si forma atractiva a geamurilor au fascinat intreaga omenire inca de la prima aparitie. Drept urmare, Mercedes CLS a devenit instant un clasic, iar nou-nascutul segment al asa-ziselor coupe-uri cu patru usi a inceput sa prospere.
Cu aceasta mica istorioara incheiata, ar fi cazul sa ne intoarcem la vremurile noastre. Nu inainte insa de a face o noua oprire in timp, undeva aproape de finele anului 2010. Era sfarsitul lunii septembrie, inceputul lui octombrie, iar binecunoscuta companie de automobile din Stuttgart - ce sarbatoreste anul acesta 125 de ani de excelenta, introducea in premiera mondiala, la Paris Motor Show, cea de-a doua generatie a celebrului sau coupe cu patru usi - CLS. Asadar, indelunga asteptare lua sfarsit, iar unul dintre cele mai anticipate debuturi avea sa se petreaca in cele din urma.
Spre deosebire de prima generatie, au existat si inca mai exista voci care critica insistent designul noului Mercedes CLS. Adevarul este insa la mijloc. Gusturile nu se discuta, iar grila frontala asezata intr-o pozitie aproape verticala - inzestrata acum cu numai doua lamele orizontale, ar putea sa nu fie chiar pe placul tuturor.
De asemenea, si blocurile optice redesenate complet, ce se bucura de prezenta LED-urilor, ar putea reprezenta o problema vizuala, insa un lucru este cert: noul model este la fel de opulent si rafinat la fel ca cel pe care l-a inlocuit. Iar profilul lateral, cu ale sale aripi evazate, nu face altceva decat sa scoata in evidenta acest lucru.
Asa cum era de asteptat, atmosfera de lux regasita la interior nu a disparut nicaieri, insa este prezenta intr-o cu totul alta forma. In topul listei cu modificari operate se regaseste volanul sport cu design in trei spite, disponibil si intr-o combinatie piele / piele perforata.
Scaunele spate si consola ce se intinde de-a lungul intregului cockpit dau din nou mana pentru a crea un aspect exclusivist, insa marea noutate consta in amplasarea monitorului insarcinat cu afisarea detaliilor vitale si a hartilor puse la dispozitie de sistemul de navigatie. Mai pe indelete, comparativ cu modelul anterior, acesta este plasat acum in partea superioara a bordului.
La capitolul motorizari, noul Mercedes CLS sta mai bine ca niciodata. Mai exact, cea de-a doua generatie a coupe-ului cu patru usi din Stuttgart se bucura de serviciile unor motoare extrem de eficiente si performante - din orice punct de vedere.
Propulsata de un motor turbodiesel de 2.1 litri, versiunea de baza CLS250 CDI BlueEFFICIENCY ofera celui aflat la volan undeva in jurul a 204 CP la 4.200 rpm si 500 Nm disponibil intre 1.600 - 1.800 rpm. Echipat in standard cu transmisia automata 7G-TRONIC PLUS, modelul poate accelera de la 0 la 100 km/h in 7.5 secunde si are o viteza maxima de 242 km/h. Asta in timp ce consumul mediu de carburant este de 5.1 litri la 100 kilometri.
In plus, fanii motoarelor diesel au la dispozitie si varianta CLS350 CDI BlueEFFICIENCY, ce ascunde sub capota un V6 de trei litri si 265 CP la 3.800 rpm. Cu un cuplu de 620 Nm intre 1.600 - 2.400 rpm, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 6.2 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata la 250 km/h. In cazul de fata, consumul mediu este de 6.0 l / 100 km.
In ceea ce priveste motorizarile pe benzina, viitorii clienti au de ales intre modelele CLS350 BlueEFFICIENCY si CLS500 BlueEFFICIENCY. Daca cea dintai versiune adopta un motor V6 aspirat de 3.5 litri si 306 CP, cea din urma varianta se bucura de serviciile unui V8 biturbo, de 4.6 litri si 408 CP. In ciuda consumului de benzina de numai noua litri la 100 de kilometri, noul Mercedes CLS500 BlueEFFICIENCY are nevoie de doar 5.2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
La final, devoratorii de senzatii tari au la dispozitie si un model de performanta, in persoana recent-lansatului CLS63 AMG. Principala atractie include un motor V8 de 5.5 litri care, cu ajutorul a doua turbine uriase, produce nu mai putin de 525 cai putere si 700 Nm (557 CP si 800 Nm cu pachetul AMG Performance). Multumita transmsiei AMG SPEEDSHIFT MCT in sapte trepte, acceleratia de la 0 la 100 km/h coboara pana la pragul celor 4.3 secunde.
Asadar, acestea fiind spuse, noul Mercedes CLS este cu siguranta un pas inainte - cel putin din punct de vedere al motorizarilor. In ceea ce priveste insa designul, acesta este un capitol discutabil. Decizia finala iti apartine - noul sau vechiul Mercedes CLS?
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Vw touran diesel 2011 5790 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €