Ups, chinezul did it again: Dongfeng no1 copiaza noul Volkswagen Passat

Ups, chinezul did it again: Dongfeng no1 copiaza noul Volkswagen Passat
  • Platforma este de Peugeot 508
  • Motorizarile sunt livrate de grupul PSA
  • Automobilul a debutat la Shanghai
Distribuie pe Facebook

La Salonul Auto de la Shanghai 2015, compania Dongfeng a venit cu un Passat. De fapt, o masina care se numeste Number One si copiaza Passatul german... Mai mult, daca ne uitam atent din spate, parca se baga si pe teritoriul Audi...

Am mai scris in repetate randuri despre marca Dongfeng. Dar niciodata despre originalitatea acestor producatori obscuri din China, ci exclusiv despre facaturile pe care le fabrica. Acum este cazul celei mai noi limuzine numita Number One, o masina cu aspect german si 'dedesubturi' frantuzesti. Si asta pentru ca platforma pe care o utilizeaza acest No1 este luata, pesemne cu acte in regula, de la grupul PSA Peugeot-Citroen. Mai exact este platforma folosita la C5 si 508 care este realizata cu licenta in China.

Daca in 2014 vedeam conceptul la Salonul Auto de la Beijing, iata ca acum Dongfeng prezinta Number One in varianta de serie. Cu o parte frontala integral furata de la Volkswagen Passat, cu aceleasi faruri, grila similara si chiar spoilerul frontal, iar in spate regasim cateva elemente de la Audi, Jaguar XF si din nou Volkswagen... Cert este ca in afara de nume, nimic nu este original, din pacate.

Dongfeng number one

De departe, masina nu pare a fi... nimic cu precizie. Adica din fata poate fi un Passat, din lateral un Audi iar din spate... un Audi A8 sau un Jaguar. Cat despre roti, acestea par a fi de Renault Laguna, dar nici asta nu poti spune cu siguranta. Oricum, Dongfeng Number One are lumini de zi cu LED, elemente cromate si evacuare dubla masiva asa cum are limuzina britanica.

Din pacate insa, grupul PSA nu livreaza doar platforma pentru aceasta facatura ordinara. Ci si motorizarile... Care, in ciuda aspectului de limuzina sportiva, sunt numai doua, si alea destul de... slabe. Adica un propulsor de 1.6 litri pe benzina turbo cu 200 cp si un 2.0 aspirat de aproximativ 150 cp. Ciudat este cum de grupul Peugeot-Citroen si-a dat acordul ca platformele si motoarele sale sa fie montate pe o masina care copiaza cele mai cunoscute limuzine ale momentului... Chiar nu mai conteaza aspectul etic, atunci cand banii vin pe banda de la chinezi? Chiar asa a ajuns industria auto europeana sa fie cumparata de banii chinezilor si sa nu se mai tina cont de originalitate? Bine macar ca nu vom vedea acest specimen in Europa la vanzare...

Ups, acum mi-am adus aminte: chinezii detin 14% din PSA. Asta explica tot.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 15 Aprilie 2015