Vorba romanului: nu aduce vara, ce aduce Dacia. Cum ce? Gama Prestige 2016 si cutia automata Easy-R

Vorba romanului: nu aduce vara, ce aduce Dacia. Cum ce? Gama Prestige 2016 si cutia automata Easy-R
  • Dacia introduce nivelul de echipare Prestige pentru modelele Logan MCV si Sandero
  • Incepand cu luna iunie, marca de la Mioveni va oferi si prima sa cutie automata
  • Transmisia Easy R costa cu 500 de euro mai mult decat cea manuala

Dupa succesul avut pe modelul Logan, Dacia introduce nivelul de echipare Prestige pentru Logan MCV si Sandero. Mai mult de atat, prima transmisie automatata din istoria companiei isi face aparitia din luna iunie.

Am putea spune sus si tare ca Dacia este pe drumul cel bun din moment ce a dat ascultare miilor de voci care le spuneau ca ar cam fi timpul sa vina cu ceva nou pe piata. Si uite ca au venit: cu doua lucruri noi. Dar, sa le luam pe rand.

In primul rand, Dacia s-a decis ca dupa lansarea la sfarsitul anului 2015 a versiunii Logan Prestige, sa introduca acum acelasi nivel de echipare si pentru modelele Logan MCV si Sandero.

Cei care opteaza pentru versiunea de top a acestor modele vor primi sistem de climatizare cu reglare automata, plansa de bord specifica, comanda geamurilor electrice integrata in portiere, proiectoare dublu optice, jante din aliaj de 15 inch de culoare "Dark Metal" si semnalizatoarele integrate in oglinzile retrovizoare exterioare.

In ceea ce priveste propulsoarele, Dacia pune la dispozitia clientilor sai motoarele pe benzina de 1.2 litri, 16V, de 73 de cai putere si blocul TCe de 90 de cai putere. Pentru iubitorii unitatilor diesel, constructorul roman de automobile vine cu propulsorul 1.5 dCI, cu ambele variante de putere, de 75 si 90 CP.

Preturile pentru acest nivel de echipare variaza intre 9.500 de euro pentru Logan Prestige cu motorul de 1.2 16V si 73 de cai putere sub capota si 13.600 de euro pentru Sandero Prestige, echipat cu motorul TCe de 90 de cai putere si cutie Easy-R.

Iar acum probabil ca va intrebati ce-i cu aceasta cutie Easy-R. Ei, acesta este ce de-al doilea lucru bun pe care Dacia il pune la dispozitia clientilor sai. Easy-R este prima cutie automata din istoria companiei si va fi disponibila din luna iunie.

Aceasta va putea fi comandata atat in versiunea cu 5 trepte pentru motorizarea TCe de 90 de cai putere, cat si cu 6 rapoarte pentru propulsorul 1.5 dCI de 90 CP. In plus, aceasta cutie introduce si sistemul Start & Stop pentru cei care doresc un sofat cat mai confortabil in traficul aglomerat din orase.

Transmisia Easy-R dispune de doua moduri de functionare, Drive sau Manual, astfel ca cei care nu doresc sa "invarta in benzina", pot lasa cutia in modul Drive, iar calculatorul va face totul pentru ei.

Daca totusi, soferul doreste sa faca o depasire neprevazuta si are nevoie de toata puterea motorului, cutia face si kick down (cu alte cuvinte, cutia trece automat intr-o treapta inferioara si furnizeaza cat mai rapid performanta maxima disponibila).

Pentru conducatorii auto care totusi simt nevoie sa detina ei controlul, cutia poate fi plasata in pozitia M iar vitezele se vor schimba prin actionarea manetei in sensul + sau -.

Impreuna cu aceasta cutie automata vin si alte avantaje precum sistemul Hill Start Assist si un consum si emisii de CO2 identice cu cele inregistrate de versiunile manuale, printre altele.

Transmisia Easy-R va fi disponibila, dupa cum am spus mai sus, din luna iunie, pe versiunile Laureate si Prestige ale modelelor Logan, Logan MCV, Sandero, respectiv Sandero Stepway si va costa cu 500 de euro mai mult decat cea manuala.

Preturile variaza intre 10.350 de euro pentru Logan Laureate cu motorul 0.9 TCe de 90 de cai putere si 13.600 de euro pentru Logan MCV Prestige 1.5 dCi de 90 de cai putere.

mai multe