1047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1

1047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1
O introducere potrivita unei masini puternice nu poate produce decat emotii puternice. Adica, nerabdare, curiozitate, puls ridicat, nimic strain pasionatilor de multi si foarte multi cai putere. Astazi punem lumina reflectoarelor pe Toyota Supra lui Virgil. Pentru ca merita!
Distribuie pe Facebook

Astazi merita toata atentia, consideratia si simpatia - Virgil si Supra lui, munca titanica pentru maximum de perfomanta si un rezultat remarcabil: 1047 CP. Un drum destul de lung, avand in vedere ca la baza a avut de-a face doar cu o Toyota Supra 3,3l, 6 viteze, tractiune spate si 375 CP timizi.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1


De condus, Virgil - DZ1, pentru prietenii de pe forum, a condus multe masini - Mercedes 190, BMW 745, Fiat Coupe Turbo, Dodge Stealth, pana a intalnit masina visurilor lui. Asta se intampla prin '95, cand a pus pentru prima oara ochii pe o Supra. Doi ani, zeci de anunturi de vanzare consultate si peste 10 masini testate au trecut pana a gasit-o: intr-un garaj al unui sef de la Toyota, cu putini kilometri la bord, neagra, foarte bine ingrijita si cu un mini-chiptuning - pana la 375 CP, adica.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1


Apoi a venit epoca The Fast and The Furious. Copii il intrebau pe Virgil daca masina are NOS, el le raspundea dezamagit "NU". Treaba asta nu a facut decat sa-i deschida apetitul pentru mai mult si, cum nerabdarea era mare, a trecut imediat la partea de modificari.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1


Virgil a inceput cu un BoostControler, o toba de esapament si un intercooler de la HKS, plus prima admisie modificata de el, personal. Au fost consemnate, deci, alte cifre: 447 CP! Un drum in Romania, un ambreiaj si doua curse pierdute l-au convins ca mai trebuie schimbate multe piese pana la perfectiune.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1



Partea a doua din seria modificarilor reprezinta kitul turbo de la Greddy T78, motorul marit de la 3.0 la 3,3l, primul ambreiaj RPS Stage 2, prima admisie completa (integral realizata de Virgil) si injectoare de benzina Bosch 750 cm3. Noua cifra: 609 CP in 3 luni de munca titanica. Trecerea la un nivel mai sus l-a facut pe Virgil mai mult decat fericit, competitorii de la curse erau si ei de alt nivel, iar cursele castigate dominau numeric cele pierdute.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1


Iarna masinile stau in garaj si caii putere se inmultesc. Chiar si in Germania, unde locuieste si de unde vine special sa semneze condica la competitiile din Romania, iarna are aceeasi influenta asupra pasionatilor de putere. Asa si-a facut aparitia un alt Turbo Garrett GT42R, alt intercooler Greddy, alta admisie cu clapete individuale si alt ambreiaj RPS CC.


In total, dupa aceste modificari, au fost numarati 720 CP. Gustul puterii devenise mult mai accentuat, iar Virgil tot nu-si putea stapani dorinta de "VREAU MAI MULT!!!".

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1


O noua sesiune de curse pierdute si castigate in Romania, placi de presiune si timpi cronometrati i-a redeschis ochii: Supra putea mai mult. A reluat lucrul la masina, iar mai intai a fost schimbata chiloasa "preparata" special de un prieten. Dupa aceasta a urmat axa cu came la comanda, doua pompe de benzina si injectoare de 850 cm3, plus ridicarea presiunii la Turbo. 830 CP si-au facut, deci, aparitia cu usurinta sub capota Toyotei Supra cu sange romanesc.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1



Cateva teste la ABT si ceva sfaturi constructive de la inginerii de acolo l-au determinat pe Virgil sa ia in considerare schimbarea Turbo-ului. Hotarat sa obtina performanta maxima, l-a schimbat cu un Borg Warner, a montat o evacuare modificata si alte injectoare, de 100 cm3. Asa a ajuns eroul povestii la 1047 CP cu Supra sa.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1



Probabil am mai scrie in continuare la acest roman - "Toyota Supra by DZ1", daca pompele de benzina nu ar fi impiedicat continuarea tuningului la capitolul putere. Cei 1047 CP si 1250 Nm sunt o dovada evidenta de pasiune pusa in lucrul tuningului de performanta, insa nici planurile de viitor nu se lasa mai prejos.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1


Pentru luna martie, Virgil si-a propus sa bifeze peste 1200 CP si 900 Nm la Toyota Supra. Are in vedere, de asemenea, montarea unei noi admisii mai performante, cu clapete individuale - handmade, bineinteles, cu un design gandit de echipa de la ABT.

047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1

Urmeaza la numaratoare un kit de ambreiaj Sachs - mult mai bun decat orice exista pe piata in prezent, galerie de la Turbo din fonta, unica in lume, 1.4848, cutia de viteze intarite si jante noi, de strada, pentru plimbarile "de duminica". Puntea, difuzorul si spoilerul spate vor fi adaptate in ideea unui nivel maxim de aerodinamica.


1047 CP superfericiti intr-un supercar romanesc aflati in asteptarea altor frati CP, la primavara. Pana la urmatoarea intalnire in TOP 10 Cele mai Puternice Masini Tunate din Romania, ii uram mult succes lui Virgil.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (55) Poze Toyota Supra by DZ1
mai multe