1047CP SuperFericiti: Toyota Supra by DZ1

Astazi merita toata atentia, consideratia si simpatia - Virgil si Supra lui, munca titanica pentru maximum de perfomanta si un rezultat remarcabil: 1047 CP. Un drum destul de lung, avand in vedere ca la baza a avut de-a face doar cu o Toyota Supra 3,3l, 6 viteze, tractiune spate si 375 CP timizi.
De condus, Virgil - DZ1, pentru prietenii de pe forum, a condus multe masini - Mercedes 190, BMW 745, Fiat Coupe Turbo, Dodge Stealth, pana a intalnit masina visurilor lui. Asta se intampla prin '95, cand a pus pentru prima oara ochii pe o Supra. Doi ani, zeci de anunturi de vanzare consultate si peste 10 masini testate au trecut pana a gasit-o: intr-un garaj al unui sef de la Toyota, cu putini kilometri la bord, neagra, foarte bine ingrijita si cu un mini-chiptuning - pana la 375 CP, adica.
Apoi a venit epoca The Fast and The Furious. Copii il intrebau pe Virgil daca masina are NOS, el le raspundea dezamagit "NU". Treaba asta nu a facut decat sa-i deschida apetitul pentru mai mult si, cum nerabdarea era mare, a trecut imediat la partea de modificari.
Virgil a inceput cu un BoostControler, o toba de esapament si un intercooler de la HKS, plus prima admisie modificata de el, personal. Au fost consemnate, deci, alte cifre: 447 CP! Un drum in Romania, un ambreiaj si doua curse pierdute l-au convins ca mai trebuie schimbate multe piese pana la perfectiune.
Partea a doua din seria modificarilor reprezinta kitul turbo de la Greddy T78, motorul marit de la 3.0 la 3,3l, primul ambreiaj RPS Stage 2, prima admisie completa (integral realizata de Virgil) si injectoare de benzina Bosch 750 cm3. Noua cifra: 609 CP in 3 luni de munca titanica. Trecerea la un nivel mai sus l-a facut pe Virgil mai mult decat fericit, competitorii de la curse erau si ei de alt nivel, iar cursele castigate dominau numeric cele pierdute.
Iarna masinile stau in garaj si caii putere se inmultesc. Chiar si in Germania, unde locuieste si de unde vine special sa semneze condica la competitiile din Romania, iarna are aceeasi influenta asupra pasionatilor de putere. Asa si-a facut aparitia un alt Turbo Garrett GT42R, alt intercooler Greddy, alta admisie cu clapete individuale si alt ambreiaj RPS CC.
In total, dupa aceste modificari, au fost numarati 720 CP. Gustul puterii devenise mult mai accentuat, iar Virgil tot nu-si putea stapani dorinta de "VREAU MAI MULT!!!".
O noua sesiune de curse pierdute si castigate in Romania, placi de presiune si timpi cronometrati i-a redeschis ochii: Supra putea mai mult. A reluat lucrul la masina, iar mai intai a fost schimbata chiloasa "preparata" special de un prieten. Dupa aceasta a urmat axa cu came la comanda, doua pompe de benzina si injectoare de 850 cm3, plus ridicarea presiunii la Turbo. 830 CP si-au facut, deci, aparitia cu usurinta sub capota Toyotei Supra cu sange romanesc.
Cateva teste la ABT si ceva sfaturi constructive de la inginerii de acolo l-au determinat pe Virgil sa ia in considerare schimbarea Turbo-ului. Hotarat sa obtina performanta maxima, l-a schimbat cu un Borg Warner, a montat o evacuare modificata si alte injectoare, de 100 cm3. Asa a ajuns eroul povestii la 1047 CP cu Supra sa.
Probabil am mai scrie in continuare la acest roman - "Toyota Supra by DZ1", daca pompele de benzina nu ar fi impiedicat continuarea tuningului la capitolul putere. Cei 1047 CP si 1250 Nm sunt o dovada evidenta de pasiune pusa in lucrul tuningului de performanta, insa nici planurile de viitor nu se lasa mai prejos.
Pentru luna martie, Virgil si-a propus sa bifeze peste 1200 CP si 900 Nm la Toyota Supra. Are in vedere, de asemenea, montarea unei noi admisii mai performante, cu clapete individuale - handmade, bineinteles, cu un design gandit de echipa de la ABT.
Urmeaza la numaratoare un kit de ambreiaj Sachs - mult mai bun decat orice exista pe piata in prezent, galerie de la Turbo din fonta, unica in lume, 1.4848, cutia de viteze intarite si jante noi, de strada, pentru plimbarile "de duminica". Puntea, difuzorul si spoilerul spate vor fi adaptate in ideea unui nivel maxim de aerodinamica.
1047 CP superfericiti intr-un supercar romanesc aflati in asteptarea altor frati CP, la primavara. Pana la urmatoarea intalnire in TOP 10 Cele mai Puternice Masini Tunate din Romania, ii uram mult succes lui Virgil.
-
Ford focus benzina 2014 4433 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
-
Ford focus 1,6tdci 2008 1750 €
Motor diesel gol1.9 tdi 2 inj cu h!!! volkswagen passat 3b3... 1800 Lei
Jante noi 19 inch originale mercedes s-class w222 r19 750 €
-
Cauciucuri enduro cross sh 17,18,19, 21 1 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4500 €
-
Motor diesel bpz gol 1.9 tdi skoda octavia 1z3 2004 1800 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Droser balast xenon 6g original valeo cod 89034934 150 Lei
-
Motor benzina 1.8 benzina renault laguna ii bg0/1 2001 1200 Lei
Vând sau dezmembrez piaggio liberty 125 4 timpi injecție cu... 900 €
Dacia sandero stepway 1.0 2021 9200 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Set anvelope michelin 235/60 r18 2200 Lei
Renault megane 1,5 diesel 2012 3450 €
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3900 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Ford focus 1.5 2019 7200 €
-
Dezmembrez peugeot boxer 3 maxi frigorific 2.0 hdi ahn euro 6
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
-
Motor diesel 8hy 1.4 hdi 16v citroen c3 fc 2002 1800 Lei
Kit injectie bmw 640 cod motor n47d30b
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
-
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Vand/schimb scuter 150 cc 4t lifan, gy6, first bike, chinezesc 2000 Lei
-
Vw touran 1400 benzina cutie automata dsg 2012 5890 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Mercedes a 160 benzina 2011 3155 €
-
Vw passat 1.6fsi ,115 cp clima , euro 4 ,187719 km 2007 3490 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 11500 €
Ford focus benzina 2014 4699 €


