DoZoN Z0-1, masina-concept realizata de Sergiu Palade
- Masina are un motor de 144 cp
- Propulsorul este montat central, tractiunea este pe spate
- Greutatea masinii este de 575 kg
Nimic nu ne impresioneaza mai mult decat ceea ce se realizeaza in Romania, in domeniul auto. Cel mai nou proiect pe care dorim sa vi-l aratam vine din Iasi, acolo unde Palada Sergiu, un student de la Universitatea Tehnica Gh. Asachi, a realizat o masina de la zero.
La Iasi, Palade Sergiu, pe care il putem numi inginer cu acte in regula, a realizat un automobil sport foarte interesant. Un automobil ce respecta toate trasaturile unui vehicul sport cu performante mari: motor central, greutate scazuta, propulsie (tractiune spate). Acest proiect a fost proiectat si construit de Sergiu, sub indrumarea Profesorului Dr. Inginer Corneliu Comandar. Ce a iesit?
Nu stim de unde vine numele DoZoN Z0-1, dar e destul de inspirat: e scurt si transmite sportivitate. Aceasta masina este realizata pe un sasiu cu o constructie tubulara, usoara, din tevi de 33,7*2, proiectat integral de Sergiu. Nu e de mirare ca masina complet echipata are o greutate de numai 575 de kilograme. In plus, pe partea de macanica, suspensia spate este de tip push-rod, facuta din ansamblul amortizor-arc de pe o Alfa Romeo 156, donatoarea motorului. Pe puntea spata este montata o suspensie de motocicleta.
Fuzetele spate sunt cele de pe fata ale masinii donatoare, dar modificate, iar pe fata sunt cele din spate ale Alfei 156. O alta trasatura special proiectata pentru a conferi performante speciale acestui monopost este felul in care a fost realizata puntea fata, cu unghiuri special facute pentru a spori aderenta in viraje. Unghiul de bracare la roata din interior este de 62 de grade.
O sumedenie de piese mecanice au fost insa realizate manual: brate suspensie, tijele planetarelor, bietele de directie, adaptari fuzeta, etc. Si foarte interesant este faptul ca Sergiu a reusit adaptarea unui motor gandit sa fie in fata, cu tractiune fata, in pozitie centrala pe aceasta masina. Cutia este una manuala cu 5 rapoarte.
Caroseria a fost executata din fibra de sticla, realizata pe un mulaj din polistiren si ipsos. Adica exact cum se intampla si la case mai mari. Colegul lui Sergiu, Inginer Vasile Apetrei, s-a ocupat de vopsirea caroseriei in culoarea Orange Lamborghini. Caroseria este realizata din panouri demontabile, astfel incat pilotul / mecanicul sa aiba acces la motor sau in partea frontala.
Aceasta masina unica mai este dotata cu servo-directie, sistem de franare cu ABS Bosch pe fata si pe spate si cu ambreiaj hidraulic.
Poate ca la prima vedere pare un proiect simplu, dar cu siguranta discutam de multe ore de munca si foarte mult devotament. Trebuie apreciat faptul ca avem de-a face cu o masina realizata de la 0, cu un sasiu tubular facut manual, o masina care functioneaza si care poate avea niste performante foarte bune. Puterea motorului aspirat de 144 cp face minuni daca privim greutatea de numai 575 kg. Probabil, timpul de accelerare este de sub 5 secunde de la 0 la 100 km/h. Asadar, sunt destule motive pentru care noi ne coboram palaria in fata acestui proiect!
Detalii tehnice DoZoN Z0-1
Motor - Alfa Romeo 156 T.S 144CP amplasat central, RWD
Transmisie - Manuala 5 +1 trepte
Masa - 575 Kg
Inaltimea totala - 1100 mm
Garda la sol - 80-170 mm (reglabila)
Ecartament - 1750 mm
Ampartament - 3500 mm
Supensie independenta (push-rod spate), reglabila spate-fata pe inaltime si duritate
Proiectant si constructor
Ing. Palade Sergiu - Proiectant si constructor
Prof. Dr. Ing. Corneliu Comandar - Conducatorul lucrarii
Au mai contribuit: Cuciurean Vasile, Vasile Apetrei, Virlan Emanuel, si nu numai.
ATENTIE! Daca stii si tu astfel de proiecte realizate in Romania, trimite-ne detalii si imagini pe office@4tuning.ro ca sa afle toata Romania despre tine!
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Renault megane 16v 2006 2000 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €