DoZoN Z0-1, masina-concept realizata de Sergiu Palade

DoZoN Z0-1, masina-concept realizata de Sergiu Palade
  • Masina are un motor de 144 cp
  • Propulsorul este montat central, tractiunea este pe spate
  • Greutatea masinii este de 575 kg
Distribuie pe Facebook

Nimic nu ne impresioneaza mai mult decat ceea ce se realizeaza in Romania, in domeniul auto. Cel mai nou proiect pe care dorim sa vi-l aratam vine din Iasi, acolo unde Palada Sergiu, un student de la Universitatea Tehnica Gh. Asachi, a realizat o masina de la zero.

La Iasi, Palade Sergiu, pe care il putem numi inginer cu acte in regula, a realizat un automobil sport foarte interesant. Un automobil ce respecta toate trasaturile unui vehicul sport cu performante mari: motor central, greutate scazuta, propulsie (tractiune spate). Acest proiect a fost proiectat si construit de Sergiu, sub indrumarea Profesorului Dr. Inginer Corneliu Comandar. Ce a iesit?

Nu stim de unde vine numele DoZoN Z0-1, dar e destul de inspirat: e scurt si transmite sportivitate. Aceasta masina este realizata pe un sasiu cu o constructie tubulara, usoara, din tevi de 33,7*2, proiectat integral de Sergiu. Nu e de mirare ca masina complet echipata are o greutate de numai 575 de kilograme. In plus, pe partea de macanica, suspensia spate este de tip push-rod, facuta din ansamblul amortizor-arc de pe o Alfa Romeo 156, donatoarea motorului. Pe puntea spata este montata o suspensie de motocicleta.

Dozonzo

Fuzetele spate sunt cele de pe fata ale masinii donatoare, dar modificate, iar pe fata sunt cele din spate ale Alfei 156. O alta trasatura special proiectata pentru a conferi performante speciale acestui monopost este felul in care a fost realizata puntea fata, cu unghiuri special facute pentru a spori aderenta in viraje. Unghiul de bracare la roata din interior este de 62 de grade.

O sumedenie de piese mecanice au fost insa realizate manual: brate suspensie, tijele planetarelor, bietele de directie, adaptari fuzeta, etc. Si foarte interesant este faptul ca Sergiu a reusit adaptarea unui motor gandit sa fie in fata, cu tractiune fata, in pozitie centrala pe aceasta masina. Cutia este una manuala cu 5 rapoarte.

DozonzoDozonzoDozonzo

Caroseria a fost executata din fibra de sticla, realizata pe un mulaj din polistiren si ipsos. Adica exact cum se intampla si la case mai mari. Colegul lui Sergiu, Inginer Vasile Apetrei, s-a ocupat de vopsirea caroseriei in culoarea Orange Lamborghini. Caroseria este realizata din panouri demontabile, astfel incat pilotul / mecanicul sa aiba acces la motor sau in partea frontala.

Aceasta masina unica mai este dotata cu servo-directie, sistem de franare cu ABS Bosch pe fata si pe spate si cu ambreiaj hidraulic.

Poate ca la prima vedere pare un proiect simplu, dar cu siguranta discutam de multe ore de munca si foarte mult devotament. Trebuie apreciat faptul ca avem de-a face cu o masina realizata de la 0, cu un sasiu tubular facut manual, o masina care functioneaza si care poate avea niste performante foarte bune. Puterea motorului aspirat de 144 cp face minuni daca privim greutatea de numai 575 kg. Probabil, timpul de accelerare este de sub 5 secunde de la 0 la 100 km/h. Asadar, sunt destule motive pentru care noi ne coboram palaria in fata acestui proiect!

Dozonzo

Detalii tehnice DoZoN Z0-1

Motor - Alfa Romeo 156 T.S 144CP amplasat central, RWD
Transmisie - Manuala 5 +1 trepte
Masa - 575 Kg
Inaltimea totala - 1100 mm
Garda la sol - 80-170 mm (reglabila)
Ecartament - 1750 mm
Ampartament - 3500 mm
Supensie independenta (push-rod spate), reglabila spate-fata pe inaltime si duritate

Proiectant si constructor
Ing. Palade Sergiu - Proiectant si constructor
Prof. Dr. Ing. Corneliu Comandar - Conducatorul lucrarii
Au mai contribuit: Cuciurean Vasile, Vasile Apetrei, Virlan Emanuel, si nu numai.

ATENTIE! Daca stii si tu astfel de proiecte realizate in Romania, trimite-ne detalii si imagini pe office@4tuning.ro ca sa afle toata Romania despre tine!

DozonzoDozonzoDozonzo

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (24) Poze Dozonzo
mai multe