DoZoN Z0-1, masina-concept realizata de Sergiu Palade Masini tunate din Romania 4 August DoZoN Z0-1, masina-concept realizata de Sergiu Palade
Toate comentariile (29):
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
respect pt proiect
04 aug 2014, 11:53
+7
nextclub
17 comentarii 15 puncte
Sunt student la Facultatea de Mecanică unde s-a realizat acest proiect. Sunt o multime de proiecte realizate de studentii de la această facultate printre care si acesta http://www.mectuiasi.ro/index.php/studenti/concursuri-programe-studentesti/pasiune-pe-trei-roti, este in derulare un prototip al mașinii ARO http://www.tuiasi.ro/stiri/studenii-de-la-mecanica-au-redesenat-maina-aro și multe altele!
04 aug 2014, 12:07
+2
reptor_99
82 comentarii 66 puncte
...Primul link la mine nu functioneaza,al doilea face o prezentare la un concurs...as vrea sa vad produse finite domnilor ingineri...
04 aug 2014, 17:04
0
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
Mult respect celui ce a facut ca acest proiect sa devina realitate!
04 aug 2014, 12:16
+3
144 comentarii 335 puncte
Tot respectul pentru cei ce au contribuit la proiect. Sincere felicitari. Si cei de la Politehnica din Bucuresti au avut destule proiecte, insa cum presa din Romania e ocupata cu altele (chiar si cea auto) mai greu cu promovarea si sustinerea acestor tineri.
04 aug 2014, 12:23
+1
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
Felicitari! ...DAR, in America sunt o multime de "oameni normali", nu profesori doctori ingineri magna cum laude care fac asa ceva, chiar mai pisdos, cu partea mecanica preluata de la alte masini.(inclusiv "panarama" ala cu 458 prezentat pe 4tuning) Ma distreaza ca romanii pentru o chestie care in alte tari e banala, o considera ca si cum ar fi ceva nemaintalnit. Cei care o sa ma critice cu "Fa tu daca te pricepi mai bine", le spun ca recunosc asta, dar nici asta nu mi se pare o mare realizare. Acu' sa vina minusurile
04 aug 2014, 12:57
+6
Racing_Sport
407 comentarii 155 puncte
Aici vine vorba si de buget . Aia din America normal ca sunt obijnuiti .. fiindca si banii sunt pe masura . [ Este adevarat si ceea ce ai spus tu de mecanica masinii ] . Momentan suntem in Romania . Si nu-l vad pe tipu' asta navlit de bani .. Munca lui este cel putin de apreciat . Din partea mea respect . [ Tipu' o sa ajunga pe undeva pe la Renault , sunt aproape sigur .. ]
04 aug 2014, 14:02
-1
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
inteleg ce vrei sa zici, dar ASPECTUL nu tine cont de bani. POTI SA FII CEL MAI SARAC SI SA FACI UN DESIGN FRUMOS SAU SA AI BANI SI SA FACI UN KITSCH. Nu tii minte SLR-ul ala rosu cu auriu? crezi ca proprietarul n-a avut bani??? gandeste-te la olari sau sculptori. pai daca n-ai gusturi si pricepere nu poti realiza ceva frumos, desi namolul si piatra sau lemnul sunt ieftine, DECI N-ARE LEGATURA CU BANII!!! FIBRA FOLOSITA LA CAROSERIE COSTA ACEEASI BANI CHIAR DACA AVEA O FORMA MAI FRUMOASA
04 aug 2014, 14:19
+7
2947 comentarii 2978 puncte
Foasrte corect ! Numai daca ne uitam aici pe 4tuning.ro cum multi tineri fac pur si simplu OPERE DE ARTA în photoshop, designuri auto ce s-ar putea realiza 1:1 pe diferite prototipuri de acest gen dar din pacate acesti tineri SÎNT IGNORATI si luati în bataie de joc DE NISTE BOSOROGI CLASICI care habar-nau ce vor la capitolul design si cînd e la o adica fac niste prototipuri de masini de te apuca voma cu toate ca din punct de vedere tehnic sînt OK. Cred cel mai recomandat ar fi o colaborare ce ar fi mult mai încununata de succes unde "batrînii" fac tehnica si "tinerii" designul deoarece TINERII STIU CE VOR !
04 aug 2014, 19:20
+5
Racing_Sport
407 comentarii 155 puncte
Aveti dreptate , arata ciudat rau .. Putea sa-i puna niste faruri de 206 putin intoarse in jos , [mergea cu botul ala ascutit] .. Idei ar fi fost dar cred ca a fost graba .. geamurile in special sunt ciudate . Nu stiu daca sunt singurul dar , 0-100 in 5 secunde mi se pare interesant :D . Si tractiunea spate ! :D:D . Intrebarea mea este una singura , de ce s-a facut gaura in bara spate ?
05 aug 2014, 20:42
+2
2947 comentarii 2978 puncte
La capitolul design, daca chiar nu au apelat la tinerii de pe forum trebuia cel putin sa-l chieme pe LIPU de la Chop Shop - London Garage ca facea treaba mai buna :-) https://www.youtube.com/watch?v=dSgih_NQAbo La capitolul demaraj de la 0 la 100 în 5 secunde, sa nu te miri. La o masina asa de usoara, se poate. Calculeaza raportul CP / Kg si ai sa vezi ce-ti iese.
06 aug 2014, 09:30
+2
52 comentarii 62 puncte
Pozitia volanului e tare.
04 aug 2014, 13:22
0
2947 comentarii 2978 puncte
Portocala asta, parca-i avorton BATMOBIL :-)))))))) Am mai vazut masini urîte dar astai............ COSMAR PE ROTI ! Chiar le lipseste unora orice dram de imaginatie cînd este vorba de designul unei caroserii?
04 aug 2014, 13:48
+2
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
poate ca designul nu-i totul, omul si-oi fi gandit masinuta pt oarece performante, in limita unui buget decent, caz in care, aspectul conteaza mai putin. ti se pare ca monoposturile sunt vreo frumusete? sau o masina de pikes peak, sau de o banala "coasta" din campionatul nostru national?
05 aug 2014, 17:09
+2
reptor_99
82 comentarii 66 puncte
...Indiferent cum a iesit ,important e ca a iesit...Zac milioane de masini pe la fiare vechi care nusi vor mai gasi intrebuintare...felicit constructorul pentru munca depusa,timpul pierdut si chiar banii alocati pentru proiect...Intrebarea mea este- SE POATE INSCRIE O ASTFEL DE MASINA,,,?Sau e doar facuta pentru a merge doar la cules de cucuruz ???
04 aug 2014, 16:57
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
mult respect bietilor, dar pe viitor sa le faca mai.... placute retinei. oricum, bravo si sa mai auzim de ei!!
04 aug 2014, 21:00
+1
5 comentarii 19 puncte
Felicitari pentru realizare, cei care comenteaza negativ probabil nu au montat vreodata macar o clanta pentru a intelege cata munca inseamna un asemenea proiect. Pentru cel care zicea de america, acolo ai ditamai industria dedicata curentului de hotrod, practic aproape ca poti face o masina doar din asamblarea diverselor subansamble, sasiuri exista gata asamblate de cumparat, diverse elemente de suspensie, motoare ,transmisii etc, nu faci decat sa strangi suruburi...
05 aug 2014, 11:14
0
114 comentarii 213 puncte
Facultatea de Mecanica de la noi a inceput sa faca lucruri interesante, si sunt oameni cu adevarat pasionati, profesori si studenti care colaboreaza pentru proiectul de diploma, e ceva rar la noi...unde facultatea se face pe pile si se merge acolo unde ies banii, unde oricare politruc poate ajunge "dottore"... Lasand la o parte carcotasii care-si dau cu parerea neavizata ca sa se afle in treaba, asta e un exemplu de urmat pentru sistemul de invatamant din universitatile noastre. Si nu e singurul din cadrul Facultatii de Mecanica, primele rezultate au aparut din 2009, si au urmat in fiecare an proiecte asemanatoare: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/invatamant/masini-create-de-absolventii-ieseni--152370.html Bravo baieti, sunt mandru ca-s inginer mecanic! :)
05 aug 2014, 11:38
-2
2947 comentarii 2978 puncte
Nu vad nici o CARCOTASIE daca cineva este realist ! Daca în secolul 21 la facultatea de mecanica se fac copii dupa LOTUS (PROST REUSITE) si niste BEACH BUGGY dupa motoul "vreau sa fiu BATMOBIL", toate pe o tehnica vechiede 20 de ani, este cît se poate de trist. În proectele din lincul pus de tine, nu se vede nimic inovativ ce sa creeze efactul de UAUUUUU... AM RAMAS CU GURA CASCATA. Ce se face la faculta de mecanica, a facut WERNER HIRSCHVOGEL în anii 80 de 100 de ori mai bun si mai competitiv într-un garaj dezafectat în cartierul MOROASA din RESITA. https://lh5.googleusercontent.com/_rf5ByQQVN6Q/TZeelrpfXII/AAAAAAAACWI/qfN7Sw0fyAc/s640/Image42.jpg https://lh6.googleusercontent.com/_rf5ByQQVN6Q/TZeebGMqO_I/AAAAAAAACWE/IGDGdDJcp4w/s640/Image41.jpg Masina ce a facut istorie (împreuna cu constructorul ei) în domeniul copetitiilor auto românesti. Acum compara si tu, tine cont de diferenta de ani între realizari, tine cont de capacitatea cunostintelor în domeniul tehnic, de posibilitatile financiare unde în anii 80 trebuia sa se plateasca totul din propriul buzunar si da-mi un singur argument DE CE sa ramîn uimit de realizarile celora de la faculta de mecanica. Ai sa realizezi singur ca NU EXISTA MOTIV de uimire si de ridicare în slavi a realizarilor. PS Îti promit ca am sa sar în sus de bucurie si voi ramîne uimit cînd voi vedea o masina de genul KOENIGSEGG ONE cu performante asemanatoare sau chiar mai bune pe care sa fiu mîndru daca scrie pe ea MADE IN ROMANIA, conceputa 100% de faculta de mecanica si prezentata la solonul auto de la Frankfurt unde sa citesc pe standul masinii, scris mare : THE FIRST ROMANIAN SUPERCAR dar pîna atunci........
05 aug 2014, 17:05
0
114 comentarii 213 puncte
Pai tu esti un exemplu de om care vorbeste aiurea. Ce crezi ca lor le-a dat cnv bani ca sa faca asta?Nu prietene, ei cu fonduri proprii au facut-o... Iti dau exemplu cu "lotus-ul (prost reusit)" nu-i vreun kit-car comandat, e facut din masina personala a omului, un BMW din anii '80 de pe care a luat motoru si cutia, suspensia spate si cluster-ul...restul e facut de la 0, proiectat si construit de profesor si studenti...de la evacuare pana la caroserie si interior. Si e facut ca material de studiu, proiect de diploma...ma intelegi? DACA E ASA USOR DE CE NU VEDEM MAI MULTI CARE FAC ASTA?Da bine ca toti suntem tari in gura... N-am sa stau sa conving pe nimeni care comenteaza aici, si nu laud oameni degeaba, pot spune ca pe cativa dintre ei ii cunosc, si sunt pasionati de ceea ce fac, si au rabdare sa faca asta! Vorba aia puteau sa dea oricand un ban sa-si cumpere licenta, ca asa e la moda la noi.
05 aug 2014, 21:26
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Cînd e vorba de fonduri pt. asa ceva, e clar ca fiecare tine buzunarul. Nu m-am legat de asta asa cum ai înteles tu ! M-am legat de faptul ca în anul 2014 face o armata de oameni într-o facultate ce a facut UN SINGUR OM în anii 70 - 80 PE VREMEA CEAUSISTA, treaba pt. care se face asa de mare vîlva de parca s-ar fi reinventat roata. În ceea ce priveste usurinta de a face asa ceva, da. Este destul de usor daca ai putin habar de tehnica si de mecanica, si daca nu esti asa de "stîngaci" de ambele mîini. Problema se pune la TIMP SI CHIEF. Ca sa faci o masina e simplu. Ca s-o faci STREET LEGAL cu elementele de siguranta necesare si confort, nu stie fiecare si exact aici e problema.
05 aug 2014, 22:40
+2
5 comentarii -1 puncte
Dacă asemenea oameni ar trăi şi munci în România şi ar fi plătiţi cu zeci, repet, zeci de mii de euro pe lună, altă soartă ar avea ţara asta. Dar sunt alţii, afară care ştiu să-i atragă. Un proiect extraordinar, să iei de la 0 (zero) o maşină. Să faci piesele şi subansamblele la strung şi la alte maşini-unelte, e ceva extraordinar. Şi este DOAR UNUL. Oameni ca el ar trebui să conducă ministere, nu umflaţii şi guşaţii de politicieni analfabeţi...RESPECT PENTRU UN OM.
05 aug 2014, 11:41
-2
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
ca sa platesti pe cineva cu zeci de mii de euro lunar, trebuie sa fii o firma cu multi bani. din cate stiu, nici angajatii de la koenigsegg nu primesc zeci de mii de euro net lunar. cate firme care-si permit sa dea salariul asta din industria auo cunosti tu? apoi, din astea multe pe care le cunosti, cate sunt sau macar ar veni in romania sa porneasca o fabrica, un birou de design, etc ? ce usor vorbiti unii, care probabil nu stiti ce inseamna sa proiectezi si sa pui la punct o linie de productie pentru un banal senzor de volanta...
05 aug 2014, 17:12
0
5 comentarii -1 puncte
OMUL acesta nu este un simplu angajat şi nu va fi un simplu angajat la viata lui. Şi merită 100.000 de euro pentru ceea ce ştie să facă. SINGUR. Din câte îmi aduc aminte, la o firmă, o maşină este fabricată de o linie de producţie unde lucrează mulţi, foarte mulţi oameni. EL ESTE SINGUR. Asta nu vezi tu. Cumva crezi că are linie de producţie acasă? Mă îndoiesc de asta. Dar hai să-l denigrăm de acum, hai să ducem în derizoriu ce a făcut până acum, hai să facem ca să pară banal şi simplu ceea ce face el, hai să dăm cu noroi într-o muncă care, într-o fabrică o fac cam multe sute de oameni, o dată, pentru o maşină. Ok, nu o fi cea mai reuşită maşină din viaţa lui. Dar a făcut-o SINGUR. Şi ca student. Omul ăsta nu are linie de producţie acasă, nu are sute de oameni să muncească pentru el, nu are sume de investit în cercetare şi prepararea unei linii de producţie. Omul ăsta se are pe EL ÎNSUŞI. Merită plătit cu greutatea maşinii în aur pentru ceea ce a reuşit să facă. Uitaţi-vî afară cu cât e plătit doar un proiectant de caroserie, Sunt milionari acei oameni. Nu mii de euro. Dar na, ce simplu e...nu? Nu mai spun cei care fac toate piesele şi tot ce ţine de o maşină. Poate nu aţi văzut că omul ăsta a montat un motor proiectat pentru faţă ca să funcţioneze în partea din spate a maşinii. Asta se numeşte inovaţie şi este plătită cu bani grei, mult mai mult decât am spus eu aici. Dar desigur, sunt lucruri neimportante pentru cei care joacă NFS şi consideră că să montezi un motor de maşină este ca şi cum faci upgrade virtual. Dar românii nu vor vedea asta în veci. Pentru că sunt români...Simplu......T.J. Aş putea scrie zeci de pagini despre românii care au fost ignoraţi în propria lor ţară chiar de către cei care ar fi trebuit să le dea cea mai mare importanţă: conaţionalii lor. Şi ştii de ce? Pentru că suntem un popor mândru, care nu ştim sărecunoaştem VA
05 aug 2014, 17:36
0
2947 comentarii 2978 puncte
La felul cum scri, parca ai locui în ABSURDISTAN si nu în România :-) )))) Închipuieti ca sînt pe lumea asta mii de ingineri auto ce au mult mai mult în cap ca el, lucreaza la BMW, Mercedes, Ford, GM, Ferrari, Lamborghini etc. si au un salar net (CASH) de vreo 3500 EURO lunar si nu mai mult asa ca de unde îti vine ideea de 100.000 EURO ? Singurul punct în care îti dau dreptate este la ignoratia capacitatilor românesti în propria tara! Nu degeaba toti ce au ceva în cap (medici, tehnicieni, ingineri etc.), mai devreme sau mai tîrziu îsi fac valiza si spun...... LAREVEVECI ROMÂNIA cautîndusi de lucru în alte tari unde le este recunoscuta si apreciata capacitatea profesionala dar si asta nu înseamna "ca trebuie platiti în aur sau cu salarii de 100.000 EURO" si alte absurditati din astea.
06 aug 2014, 10:47
+3
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
zamolxe, tu ai proiectat ceva vreodata la viata ta? un scaun, macar? sau o jucarie cu 3 leduri? orice...!? daca raspunsul e "nu", de ce-ti dai asa aprig cu parerea? de unde stii tu ce salarii au proiectantii? ai cunoscut vreunul? daca din nou "nu" tin'te bine: un proiectant de la jaguar (da, jaguar, nu dacia) castiga vreo 5-6000 lire lunar. de unde le scoateti cu milioanele? iar aia chiar fac caroserii, nu sasiuri tubulare pentru karturi. sper sa nu fiu inteles gresit, e de apreciat si de laudat munca omului, dar ce voi nu vedeti e ca asta-i doar inceputul, nicidecum varful muntelui de unde sa strigi ca toata lumea-i a ta. e partea practica a unui proiect teoretic, ce urmareste in special sa vada cum gandeste omul, nu cati bani are ca sa faca un supercar. cat despre comentariile cu lipu si macelarii aia americani care fac buzi pe roti, fara nici o siguranta, intr-o tara de retarzi unde ai voie sa faci orice, oricum si unde primesti drept de circulatie pe drum public daca ai semnalizari si frane, mai bine nu va mai uitati pe discovery, pt ca unora se pare ca va creeaza disconfort neuronal. mai puneti mana pe-o carte, lasati feisbucu si-o sa vedeti diferenta intre milioane inchipuite si cateva mii muncite.
25 aug 2014, 10:59
0
1014 comentarii 1115 puncte
Trebuie apreciat efortul si munca cetateanului .... Tu care critici aceasta modesta realizare ... ia fa si tu una, poti ???!!!
05 aug 2014, 15:43
+4
26 comentarii 11 puncte
Inafara de faptul ca a lucrat frumos la partea de articulatii si suspensie, restul e pur si simplu varza.....pardon Varza....cred ca doar eleronul e reusit din toata partea estetica.....adica nu putea sa faca ceva gen monopost....aaa, nu, ca nu avem cum din cauza structurii de baza care a imprumutat forma unei cutii de chibrite. Ce ambreiaj e nevoie si adaptari a transmisiei cand schimbi unghiul....hai sa zic eu ce e mai usor....lipsa ambreajului si a n modificari prin inlocuirea unei transmisii manuale cu una automata....nu-mi spuneti ca nu erau bani, ca daca o dat bani pe un 156, in banii aia gasesti masini cu transmisii automate.....caruta sunt pe drumuri.... nimic nou sub luna, si am vazut proiecte mai aratoase facute din oltcit-uri, mancau pamantul sub ele... Mecanic....am zis, 9+ pentru articulatii, si suspensii, estetic....-4, structura de baza....6, se putea de 2 milioane de ori mai bine inchegata.... Asteptam proiecte mai bune, estetice, aerodinamice, performante....
05 aug 2014, 18:16
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
despre ce ce ambreiaj modificat si ce alte adaptari? ce unghi se schimba, domnilor? al planetarelor? :) la tractiunea fata nu se schimba unghiul? nu ala e rolul planetarei? motorul a pastrat sensul de rotatie, s-a pastrat cutia cu planetare, ambreiaj, nu s-a schimbat nimic. doar s-a translatat din fata in spate si banuiesc ca s-a folosit tot acelasi sistem de prindere. cat despre asteptari, proiecte mai bune (pot sa stiu in baza caror criterii ai punctat proiectul?), pune mana si fa o donatie substantiala, sa vezi cum apar caroserii mai usare, mai frumoase, mai rezistente. n-ai bani? no, nasol, ramanem la cadre de tevi pentru karturi, in cazul asta.
25 aug 2014, 11:14
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »