Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Atunci cand iti plac masinile, nu conteaza ca nu le poti conduce si ca nu ai permis auto. Acolo unde este pasiune si dedicare, la care se mai si adauga placerea de a modifica o masina, rezultatele nu pot fi decat bune. Asta este si cazul lui Billy, pe numele sau Feizula Bilent, de 17 ani, din Constanta.
Billy, chiar daca nu avea carnet de conducere, a cumparat o masina la inceputul acestui an. Mai precis, in februarie, a cumparat un Opel Calibra din 1993, cu motor 2.0 8 valve, de 116 cp. Planul sau era sa modifice masina asa cum vroia el, astfel incat la 18 ani sa poata conduce masina pe care si-a dorit-o, facuta de mana lui.
Inca din prima zi a masinii dincolo de usile service-ului, sportiva Calibra a primit o evacuare custom, cu diametrul de 60mm, iar catalizatorul a fost scos. Se pare ca un sunet sportiv a fost prima alegere a lui Billy! Au urmat imediat niste frane mai bune, adica niste discuri si placute Trw, dar si un kit Sachs de ambreiaj. Dupa aceste prime imbunatatiri la partea tehnica, in Calibra a mai fost instalat si un interior complet din piele ecologica - cu ocazia asta Billy a mai salvat si niste biete vacute de la moarte!
Tot printre primele modificari s-au numarat si jantele, care au fost schimbate cu un set Borbet, pe 16 inci, ceva mai mari decat cele stoc. Au urmat alte modificari in aceasta vara, tot la partea tehnica - tot ce inseamna consumabile, filtre, uleiuri, bujii, curele, etc, au fost schimbate cu unele noi. Iar pe partea de alimentare, a fost crescuta presiunea in rampa de injectoare prin schimbarea pompei cu una mai puternica, dar si a regulatorului de presiune si a injectoarelor.
In aceasta vara, Calibra lui Billy a suferit ceva schimbari si la aspectul exterior. Mai exact, a fost vopsita. Si nu de oricine, ci chiar de Billy insusi! El a pregatit bine masina pentru vopsit, a astupat bandourile de pe usi, aripi si bari, a umplut scurgerile de pe plafon si sigla Opel de pa capota, dar a si facut ceva exercitii de tinichigerie. Billy a transformat capota intr-una de tip bad-boy si a modificat si spoilerul frontal. Stilul ales de Billy este unul "clean", cat mai simplu, un lucru bun tinand cont de faptul ca majoritatea sarmanelor Calibre sunt supuse unui tuning excesiv si foarte incarcat. "Am decis sa folosesc aspectul clean si cat mai simplu, deoarece majoritatea calibrelor din oras mi se par prea exagerate, cu bari pana in asfalt si uscatoare de rufe in loc de eleron" zice Billy.
Pentru culoarea finala a masinii au fost alese 2 culori, un rosu electric pentru partea din fata (laser red tint) si un rosu cu perla neagra (dark red) pentru spate. Imbinarea dintre cele doua nuante a fost facuta cu o tehnica de vopsitorie, numita pierdere de culoare. Si daca tot si-a murdarit mainile de vopsea, Billy a facut un "facelift" si la jante. Acestea au fost reconditionate si vopsite.
Au urmat niste imbunatatiri minore si la faruri si stopuri. Farurile Sonar cu angel-eyes au fost polisate si stopurile innegrite pe exterior cu lac special.
Costurile investitiei in masina sunt aproape de 2 ori mai mari decat valoarea ei la achizitionare (2000e < 3500e). Nu trece o saptamana fara ca Billy sa-i faca o schimbare sau o modificare, oricat de mica ar fi. "Sincer sa fiu, imi place ceea ce fac, cu toate ca raman fara niciun ban de "buzunar". Nu as fi ajuns in acest stadiu, fara a fi sustinut de unul dintre marile service-uri din oras" zice Billy, impacat cu alegerea facuta.
Momentan, Billy s-a oprit in modificarea exteriorului. Dar are in plan schimbarea motorului cu unul de 16 valve (SFI) sau chiar cu unul Turbo (LET). In plus, el mai are in plan si schimbarea setului de jante cu unele mai mari si montarea unei suspensii sport, in viitorul apropiat. "Visul meu este, ca la 18 ani, sa am o masina facuta de mine" zice Billy.
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Renault megane 1,5 diesel 2012 3450 €
Set 2 anvelope vara volkswagen passat cc (358) facelift [fabr... 277 Lei
-
Motor diesel ccw 3.0 tdi audi a5 2007 4900 Lei
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Set curea transmisie cu caneluri seat ibiza iii (6k1) (1999 -... 260 Lei
-
Set 2 anvelope vara volvo v60 [fabr 2010-2018] 225/50r17 98w 277 Lei
Dezmembrez peugeot expert ii facelift 1.6 hdi 9h07 9hm cutie...
Mercedes glk 350 amg 2017 26850 €
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Mercedes 180 benzina 2010 2940 €
Set curea transmisie cu caneluri vw bora combi (1j6) (1999 -... 429 Lei
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2950 €
Ford focus benzina 2014 4440 €
Skoda roomster benzina 2010 3110 €
-
Ford focus benzina 2014 4699 €
Ford fiesta diesel 2011 3199 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
-
Anvelopa directie scania r - series 500 Lei
Set curea transmisie cu caneluri vw polo classic (6kv2) (1995... 260 Lei
Motor diesel axr 1.9 tdi volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 1200 Lei
-
Ford focus diesel 2012 3955 €
Motor mercedes a ,b sau cla 1,3 turbo benzina 2018 cod 282914 1800 €
Set 2 anvelope vara volkswagen passat cc (358) facelift [fabr... 277 Lei
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
Set 2 anvelope vara volkswagen passat cc (358) facelift [fabr... 253 Lei
Ford focus 1.5 2019 7200 €
-
Skoda fabia benzina 2010 2955 €
Set curea transmisie cu caneluri vw golf iv (1j1) (1997 -... 429 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
-
Dezmembrez opel antara negru 19u 2.0 cdti sohc z20dmh llw 5+1t
Kit injectie bmw 640 cod motor n47d30b
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 11500 €
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Set 2 anvelope all season volkswagen passat cc (358) facelift... 277 Lei
Bmw 520 diesel 2009 8200 €


