Relatari din Avatar: Golf MK1 by Gabriel

Cum se intampla de cele mai multe ori, masina pentru care sacrifici timp, buget, familie, prieteni si, in general, cam tot ce conteaza in viata ajunge sa-si puna amprenta asupra ta cand te astepti cel mai putin. Iar daca ai impresia ca lucrurile nu se intampla cu un scop, afla ca te inseli. E de ajuns o privire fugitiva - chiar in copilarie, poate!, ca sa stii ca te-a lovit fiorul tuningului.
Gabriel a avut prima intalnire cu ceea se numeste VW Golf in adolescenta, cand avea 14 ani. O excursie la munte si o ninsoare apriga au scos la iveala tot ceea ce e mai fioros dintr-un Golf 1 TD. Asadar, zarurile au fost aruncate. Devreme, dar nu prea devreme pentru ceea ce avea sa urmeze.
Dupa multi ani, Gabriel si-a reintalnit prima dragoste in forma unui VW GOlf 1, 1.1. Era de vanzare si, cu toate ca nu era intr-o forma excelenta - consuma mai mult ulei decat benzina!, nu a stat prea mult pe ganduri si a cumparat-o.
Grijuliu de fel, a inceput imediat sa caute piese pentru micul MK1. A dus masina la un prieten, "broscar inrait" cum ii spune Gabriel, si a inceput procesul de demontare. Ideea era sa puna motorul pe picioare, ca sa ajunga cu masina pana la tinichigiu.
A fost demontat si segmentat motorul, s-au montat cuzineti si garnituri si ... la prima cheie a pornit. Bucurie mare, zambete largi si un licar IMENS de speranta la orizont!
Imediat dupa aceasta au fost achizitionate praguri, aripi, bucati de podea, vopseaua albastru 650 si ... dusa a fost. La tinichigiu, desigur. Dupa o saptamana de la 'internare', Gabriel a avut un soc. A fost sa vada cum decurge lucrarea si, daca e cazul, sa "externeze" MK1-ul, dar in loc de surpriza revederii l-a intampinat un o veste bomba: masina arata bine, era gata finisata, insa factura era de trei ori cat suma stabilita initial.
Dupa un 2 luni, scandal cu politie, achitarea datoriei supraplusate si 'externarea' Golfului Gabriel a avut parte, insa, de ADEVARATA tragedie. Vopseaua crapa, iar sub timidele fasii de vopsea albastru 650 isi facea timid, dar hotarat, aparitia ea, Rugina.Gabriel a ignorat toate pornirile deloc ortodoxe cat priveste service-ul, dar cateva clipe de liniste au fost suficiente pentru a-si recapata calmul si a cauta solutii. Masina trebuia categoric sa fie revopsita, aici nu exista urma de indoiala, dar trebuia gasit un loc.
Problema s-a rezolvat in scurt timp. A gasit un vopsitor serios, iar peste singurul inconvenient - Gabriel trebuia sa duca masina la 22.00 si sa o ia la 4.00 a.m, s-a trecut usor. La 2.00 a.m, o noua intalnire de groaza. Pentru ca 'expertul' care se ocupase de prima vopsire nu bagase MK1-ul la cuptor, vopseaua nou aplicata era ... mai ceva ca o coaja de portocala.
Ca in povestile cu fii de imparati, a treia oara e cu noroc. Gabriel a dus masina dupa o saptamana la o noua sesiune de vopsit din care a si iesit invingatoare - albastru Egee cu perla neagra.
La fel de invingatoare a iesit masina si in urma sesiunii de modificari, atat la motor, cat si la exterior si interior. Motorul nou, montat in locul celui 1.1 care aducea Golfului doar 50 CP, este un 1.3 injectie multipunct Euro 2 care a crescut performantele initiale cu inca 10 CP. Putin, dar notabil. Pentru o prima modificare, zicem.
Cutia de viteze veche a fost inlocuita cu una noua, in 5 trepde, iar MK1-ul a mai primit bucsi Lemforder, plus brate si pivoti noi. Sistemul de franare a fost si el upgradat, Gabriel a optat pentru discuri fata Brembo cu placute TRW si etrieri de Golf 1 GTI si in spate pentru tamburi Brembo cu ferodouri si pistonase Lucas.
Cat priveste suspensia, avem de-a face cu o TA-Technics supersport reglabila pe intaltime si duritate. Nu e de glumit cu infrastructura autohtona, iar Gabriel nu e genu' de persoana care sa-si tina bijuteria pe patru roti doar in garaj.
In incercarea de a pastra un look cat mai clean, Gabriel a optat pentru unul din bodykiturile care au consacrat VW. Masina a primit un kit BBS - spoiler fata si grila, plus un eleron MATTING care s-a integrat perfect in peisaj. Jantele? ATS Classic 13'' 8j et 1 montate pe anvelope Fulda 175/50/13. Iar pentru un night-vision de exceptie, bixenon.
Interiorul este deliciul oricarui pasionat de clasic. Borduri si ceasurile sunt de Golf 2 si, in plus, a fost montat si un set de ceasuri cu plasma. Demne de mentionat mai sunt si volanul MOMO Corse, scaunele MOMO Corse Acropolis VTR din fibra, sigurante Wolksburg Edition si, nu in cele din urma, mocheta in culoarea masinii.

Planuri de viitor exista. Ar fi si pacat sa nu existe, la cat potential are clasicul astazi, in 2010. Gabriel are de gand sa programeze - ironic, stim!, o revopsire. De asemenea, masina va primi in viitorul apropiat si o evacuare finala, un haion nou, un nou scaun dreapta, polishate pentru jante si ... bineinteles, ITP-ul. Jantele nu se vor schimba, "cred ca am avut 5 sau 6 feluri de jante, dar nimic nu se potriveste mai bine decat ATS Classic", spune Gabriel. Destul de convingator, nu? Il credem pe cuvant, deci nu ne ramane decat sa il felicitam pentru rabdarea de a duce un lucru la bun sfarsit si, dupa cum e normal, pentru rezultatul obtinut.
Materialul foto va suferi, de asemenea, un upgrade. Se anunta un PICTORIAL FULMINANT, stai aproape!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei


