Relatari din Avatar: Golf MK1 by Gabriel

Cum se intampla de cele mai multe ori, masina pentru care sacrifici timp, buget, familie, prieteni si, in general, cam tot ce conteaza in viata ajunge sa-si puna amprenta asupra ta cand te astepti cel mai putin. Iar daca ai impresia ca lucrurile nu se intampla cu un scop, afla ca te inseli. E de ajuns o privire fugitiva - chiar in copilarie, poate!, ca sa stii ca te-a lovit fiorul tuningului.
Gabriel a avut prima intalnire cu ceea se numeste VW Golf in adolescenta, cand avea 14 ani. O excursie la munte si o ninsoare apriga au scos la iveala tot ceea ce e mai fioros dintr-un Golf 1 TD. Asadar, zarurile au fost aruncate. Devreme, dar nu prea devreme pentru ceea ce avea sa urmeze.
Dupa multi ani, Gabriel si-a reintalnit prima dragoste in forma unui VW GOlf 1, 1.1. Era de vanzare si, cu toate ca nu era intr-o forma excelenta - consuma mai mult ulei decat benzina!, nu a stat prea mult pe ganduri si a cumparat-o.
Grijuliu de fel, a inceput imediat sa caute piese pentru micul MK1. A dus masina la un prieten, "broscar inrait" cum ii spune Gabriel, si a inceput procesul de demontare. Ideea era sa puna motorul pe picioare, ca sa ajunga cu masina pana la tinichigiu.
A fost demontat si segmentat motorul, s-au montat cuzineti si garnituri si ... la prima cheie a pornit. Bucurie mare, zambete largi si un licar IMENS de speranta la orizont!
Imediat dupa aceasta au fost achizitionate praguri, aripi, bucati de podea, vopseaua albastru 650 si ... dusa a fost. La tinichigiu, desigur. Dupa o saptamana de la 'internare', Gabriel a avut un soc. A fost sa vada cum decurge lucrarea si, daca e cazul, sa "externeze" MK1-ul, dar in loc de surpriza revederii l-a intampinat un o veste bomba: masina arata bine, era gata finisata, insa factura era de trei ori cat suma stabilita initial.
Dupa un 2 luni, scandal cu politie, achitarea datoriei supraplusate si 'externarea' Golfului Gabriel a avut parte, insa, de ADEVARATA tragedie. Vopseaua crapa, iar sub timidele fasii de vopsea albastru 650 isi facea timid, dar hotarat, aparitia ea, Rugina.Gabriel a ignorat toate pornirile deloc ortodoxe cat priveste service-ul, dar cateva clipe de liniste au fost suficiente pentru a-si recapata calmul si a cauta solutii. Masina trebuia categoric sa fie revopsita, aici nu exista urma de indoiala, dar trebuia gasit un loc.
Problema s-a rezolvat in scurt timp. A gasit un vopsitor serios, iar peste singurul inconvenient - Gabriel trebuia sa duca masina la 22.00 si sa o ia la 4.00 a.m, s-a trecut usor. La 2.00 a.m, o noua intalnire de groaza. Pentru ca 'expertul' care se ocupase de prima vopsire nu bagase MK1-ul la cuptor, vopseaua nou aplicata era ... mai ceva ca o coaja de portocala.
Ca in povestile cu fii de imparati, a treia oara e cu noroc. Gabriel a dus masina dupa o saptamana la o noua sesiune de vopsit din care a si iesit invingatoare - albastru Egee cu perla neagra.
La fel de invingatoare a iesit masina si in urma sesiunii de modificari, atat la motor, cat si la exterior si interior. Motorul nou, montat in locul celui 1.1 care aducea Golfului doar 50 CP, este un 1.3 injectie multipunct Euro 2 care a crescut performantele initiale cu inca 10 CP. Putin, dar notabil. Pentru o prima modificare, zicem.
Cutia de viteze veche a fost inlocuita cu una noua, in 5 trepde, iar MK1-ul a mai primit bucsi Lemforder, plus brate si pivoti noi. Sistemul de franare a fost si el upgradat, Gabriel a optat pentru discuri fata Brembo cu placute TRW si etrieri de Golf 1 GTI si in spate pentru tamburi Brembo cu ferodouri si pistonase Lucas.
Cat priveste suspensia, avem de-a face cu o TA-Technics supersport reglabila pe intaltime si duritate. Nu e de glumit cu infrastructura autohtona, iar Gabriel nu e genu' de persoana care sa-si tina bijuteria pe patru roti doar in garaj.
In incercarea de a pastra un look cat mai clean, Gabriel a optat pentru unul din bodykiturile care au consacrat VW. Masina a primit un kit BBS - spoiler fata si grila, plus un eleron MATTING care s-a integrat perfect in peisaj. Jantele? ATS Classic 13'' 8j et 1 montate pe anvelope Fulda 175/50/13. Iar pentru un night-vision de exceptie, bixenon.
Interiorul este deliciul oricarui pasionat de clasic. Borduri si ceasurile sunt de Golf 2 si, in plus, a fost montat si un set de ceasuri cu plasma. Demne de mentionat mai sunt si volanul MOMO Corse, scaunele MOMO Corse Acropolis VTR din fibra, sigurante Wolksburg Edition si, nu in cele din urma, mocheta in culoarea masinii.

Planuri de viitor exista. Ar fi si pacat sa nu existe, la cat potential are clasicul astazi, in 2010. Gabriel are de gand sa programeze - ironic, stim!, o revopsire. De asemenea, masina va primi in viitorul apropiat si o evacuare finala, un haion nou, un nou scaun dreapta, polishate pentru jante si ... bineinteles, ITP-ul. Jantele nu se vor schimba, "cred ca am avut 5 sau 6 feluri de jante, dar nimic nu se potriveste mai bine decat ATS Classic", spune Gabriel. Destul de convingator, nu? Il credem pe cuvant, deci nu ne ramane decat sa il felicitam pentru rabdarea de a duce un lucru la bun sfarsit si, dupa cum e normal, pentru rezultatul obtinut.
Materialul foto va suferi, de asemenea, un upgrade. Se anunta un PICTORIAL FULMINANT, stai aproape!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
-
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
Jante aliaj 16 zoll originale audi a4b8 8k/a5 / q5 cod 8k0601025f 1200 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Vw golf 1,4 tsi 2015 8450 €


