Povestea BMW-ului testat 7 milioane de kilometri inainte de a fi lansat pe piata

Povestea BMW-ului testat 7 milioane de kilometri inainte de a fi lansat pe piata
  • Cea de-a treia generatie a BMW-ului Seria 5 a fost lansata pe piata in 1988
  • Productia modelului E34 a durat aproximativ opt ani, pana in 1996
  • Respectivul automobil oferea in premiera o versiune break si un motor V8

Povestea video care surprinde evolutia modelului Seria 5 de la BMW continua astazi cu un nou episod, ce are ca actor principal faimoasa generatie E34.

Unul dintre cele mai longevive produse ale industriei auto, modelul Seria 5 de la BMW a fost lansat pe piata la inceputul anilor '70. Prima generatie, tinuta in fabricatie aproximativ un deceniu, pana in 1981, purta numele de cod E12, dupa cum precizam si AICI.

Din 1981 si pana in 1988, faimosul automobil bavarez de clasa mare s-a bucurat de o noua reiteratie, cunoscuta si sub indicativul E28. Povestea respectivului vehicul, care avea sa ofere in premiera o versiunea de inalta performanta M5, o poti afla de la aceasta adresa.

Urmatorul pe lista si subiectul principal al materialului cu pricina, modelul BMW Seria 5 E34 propunea un interior mai spatios si mai luxos ca oricand. La exterior, liniile si formele elegante ale caroseriei in patru portiere anuntau un coeficient aerodinamic de numai 0.30.

Construita in perioada 1988 - 1996, cea de-a treia generatie a faimosului automobil bavarez de clasa mare se mai putea lauda si cu o motorizare echipata in opt cilindri sau... o varianta break - ambele detalii disponibile in premiera pentru respectivul vehicul.

Intr-un final, o alta caracteristica a modelului BMW Seria 5 E34 consta in faptul ca el a fost testat nici mai mult, nici mai putin de sapte milioane de kilometri inainte de a fi lansat pe piata. Au existat peste 500 de prototipuri si 120 de exemplare de pre-productie in acest sens.

Interesant, nu-i asa? Ei bine, iata cat de mult a evoluat modelul bavarez de-a lungul timpului, noul BMW Seria 5 propunand, de exemplu, o constructie realizata din aluminiu, otel si magneziu pentru un plus de rigiditate, respectiv minus de greutate, sau chiar o versiune non-M capabila sa accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe ora in nici mai mult, nici mai putin de patru secunde.

mai multe
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 12 Ianuarie 2017