Un ARO 306 cu 100 km la bord care i-a apartinut lui Ceausescu este acum de vanzare in Romania
- Masina are doar 100 km la bord
- Este unul din cele 4 modele 306 fabricate in 1987-1988
- Proprietarul vrea peste 30.000 de Euro pe masina
In anii '80, Nicolae Ceausescu a fost preocupat de propria siguranta si chiar a inceput sa sufere de paranoia unui atentat asupra vietii sale. Asa ca nu mira pe nimeni ca fostul Dictator si-a bagat nasul in productia autohtona de vehicule si chiar a dat comanda de niste automobile special concepute pentru el. Cum este si cazul acestui ARO 306 produs in 1987.
Cine crede ca pe "vremea lui Ceausescu" lucrurile erau toate nasoale si viata nu merita traita, greseste cu desavarsire. Numai dupa ce i-a facut o vizita omologului sau din Coreea de Nord in anul 1971 si a vazut ca s-ar simti bine si la el in tara adulat si omagiat de mii de oameni in cadrul unor evenimente maiestuoase, Romania a inceput sa devina o tara cu adevarat compunista, dictatoriala. Si, imediat cum a vazut ca are cum, Ceausescu s-a lasat influentat de tiranii asiatici si a transformat Romania intr-un peisaj sumbru cu oameni frustrati si saraci.
Tot din nebunia lui a facut parte si grandomania. Asa cum ii statea bine oricarui presedinte de tara comunista, Ceausescu utiliza niste limuzine Mercedes-Benz 600 Pullman pentru deplasarile personale, atunci cand veneau alti sefi de stat, la impresionare. Insa in rest, in tara, Ceausescu se deplasa cu autoturismele Dacia 2000, cand mergea prin oras, sau cu niste modele speciale de ARO, atunci cand facea deplasari in mediul rural sau cand se ducea la vanatoare. Unul din aceste vehicule ARO supravietuitor este acum de vanzare in Romania.
In anii '70, la sfarsitul lor, cei de la ARO au transformat un model 240 in ceea ce s-a numit ulterior 304. Un ARO-limuzina, mai lung, dotat cu cele mai bune optiuni ale vremii, in care Dictatorul roman sa se simta in confort si siguranta. ARO 304 a fost fabricat in 6 exemplare intre 1977 si 1988, 4 autoturisme identice si unul singur decapotabil. Masinile aveau motor de 2.5 litri pe benzina care producea in jur de 90 cp si exclusiv tractiune spate. Din cauza ampatamentului prelungit, nu avea rost ca masina sa fie 4x4, asa ca inginerii de la Campulung au decis sa o faca doar cu tractiune spate, prelungind cardanul obisnuit. Oricum, seful de stat nu trebuia sa parcurga drumuri prin noroi adanc, vanatorile sale fiind celebre pentru lasitate: cobora din masina, facea 5 pasi si impusca unul din cei 10 ursi uriasi, ingrasati ani in sir, eliberati si haituiti exact in bataia pustii lui nea Nicu...
In anii ce au urmat, Ceausescu a facut cadou doua din vehiculele ARO 304 unor politicieni vest. Insa in anii '80 a dat comanda de alte modele ARO imbunatatite. Acestea s-au numit ARO 306 si au fost realizate in 4 exemplare. Erau dotate cu trapa electrica, sistem de aer conditionat, incalzitor auxiliar pe motorina (un fel de Webasto), tapiterie din piele, mocheta groasa pe podea, geamuri laterle electrice, scarite automate la prag si vopsea unica BLEU 616. Motorul a ramas tot un benzinar de 2.5 litri cuplat la o cutie manuala in 5 rapoarte, fara reductor si fara tractiune 4x4.
Dupa Revolutie, cele 6 autoturisme ARO 304 si 306 ramase in Romania au fost vandute. Nu se stie nimic despre soarta unicului exemplar decapotabil. Insa un lucru e cert: circa 3 autoturisme ARO, dintre care un 304 si doua 306, supravietuiesc si azi. Unul din urma, mai modernul 306 cu faruri duble patrate, este acum de vanzare in Romania. Fabricatie 1987, in stare impecabila, inca purtand urmele posteriorului ceausist. Masina se afla in Curtea de Arges si este inmatriculat in Romania. Problema este una singura: posesorul nu stie cati bani sa ceara pe masina, asa ca asteapta oferte. Undeva de la 30.000 de Euro in sus, cica. Oare cat valoreaza un astfel de vehicul incarcat de istorie, din care mai exista numai 2-3 in zilele noastre?
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw touran diesel 2011 5790 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €