Un ARO 306 cu 100 km la bord care i-a apartinut lui Ceausescu este acum de vanzare in Romania

- Masina are doar 100 km la bord
- Este unul din cele 4 modele 306 fabricate in 1987-1988
- Proprietarul vrea peste 30.000 de Euro pe masina
In anii '80, Nicolae Ceausescu a fost preocupat de propria siguranta si chiar a inceput sa sufere de paranoia unui atentat asupra vietii sale. Asa ca nu mira pe nimeni ca fostul Dictator si-a bagat nasul in productia autohtona de vehicule si chiar a dat comanda de niste automobile special concepute pentru el. Cum este si cazul acestui ARO 306 produs in 1987.
Cine crede ca pe "vremea lui Ceausescu" lucrurile erau toate nasoale si viata nu merita traita, greseste cu desavarsire. Numai dupa ce i-a facut o vizita omologului sau din Coreea de Nord in anul 1971 si a vazut ca s-ar simti bine si la el in tara adulat si omagiat de mii de oameni in cadrul unor evenimente maiestuoase, Romania a inceput sa devina o tara cu adevarat compunista, dictatoriala. Si, imediat cum a vazut ca are cum, Ceausescu s-a lasat influentat de tiranii asiatici si a transformat Romania intr-un peisaj sumbru cu oameni frustrati si saraci.
Tot din nebunia lui a facut parte si grandomania. Asa cum ii statea bine oricarui presedinte de tara comunista, Ceausescu utiliza niste limuzine Mercedes-Benz 600 Pullman pentru deplasarile personale, atunci cand veneau alti sefi de stat, la impresionare. Insa in rest, in tara, Ceausescu se deplasa cu autoturismele Dacia 2000, cand mergea prin oras, sau cu niste modele speciale de ARO, atunci cand facea deplasari in mediul rural sau cand se ducea la vanatoare. Unul din aceste vehicule ARO supravietuitor este acum de vanzare in Romania.
In anii '70, la sfarsitul lor, cei de la ARO au transformat un model 240 in ceea ce s-a numit ulterior 304. Un ARO-limuzina, mai lung, dotat cu cele mai bune optiuni ale vremii, in care Dictatorul roman sa se simta in confort si siguranta. ARO 304 a fost fabricat in 6 exemplare intre 1977 si 1988, 4 autoturisme identice si unul singur decapotabil. Masinile aveau motor de 2.5 litri pe benzina care producea in jur de 90 cp si exclusiv tractiune spate. Din cauza ampatamentului prelungit, nu avea rost ca masina sa fie 4x4, asa ca inginerii de la Campulung au decis sa o faca doar cu tractiune spate, prelungind cardanul obisnuit. Oricum, seful de stat nu trebuia sa parcurga drumuri prin noroi adanc, vanatorile sale fiind celebre pentru lasitate: cobora din masina, facea 5 pasi si impusca unul din cei 10 ursi uriasi, ingrasati ani in sir, eliberati si haituiti exact in bataia pustii lui nea Nicu...
In anii ce au urmat, Ceausescu a facut cadou doua din vehiculele ARO 304 unor politicieni vest. Insa in anii '80 a dat comanda de alte modele ARO imbunatatite. Acestea s-au numit ARO 306 si au fost realizate in 4 exemplare. Erau dotate cu trapa electrica, sistem de aer conditionat, incalzitor auxiliar pe motorina (un fel de Webasto), tapiterie din piele, mocheta groasa pe podea, geamuri laterle electrice, scarite automate la prag si vopsea unica BLEU 616. Motorul a ramas tot un benzinar de 2.5 litri cuplat la o cutie manuala in 5 rapoarte, fara reductor si fara tractiune 4x4.
Dupa Revolutie, cele 6 autoturisme ARO 304 si 306 ramase in Romania au fost vandute. Nu se stie nimic despre soarta unicului exemplar decapotabil. Insa un lucru e cert: circa 3 autoturisme ARO, dintre care un 304 si doua 306, supravietuiesc si azi. Unul din urma, mai modernul 306 cu faruri duble patrate, este acum de vanzare in Romania. Fabricatie 1987, in stare impecabila, inca purtand urmele posteriorului ceausist. Masina se afla in Curtea de Arges si este inmatriculat in Romania. Problema este una singura: posesorul nu stie cati bani sa ceara pe masina, asa ca asteapta oferte. Undeva de la 30.000 de Euro in sus, cica. Oare cat valoreaza un astfel de vehicul incarcat de istorie, din care mai exista numai 2-3 in zilele noastre?
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei


