Nissan Juke Shiro 1.6 Turbo 190 cp

"La cat de excentric era, credeam ca Juke nu va intra in productie."
PUNCTAJ
4TUNING
85
PRIZA LA PUBLIC
92
NOTA CITITORULUI
67
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 7115
  • Km. efectuati: 550
  • Tipul drumului: asfalt / pamant
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
Am testat in acest week-end o masina controversata. Si daca o masina naste controverse, e clar ca este o masina de succes. Daca nu te baga nimeni in seama, atunci ai o problema. Nissan Juke Shiro, o masinuta mica, dar cu 190 de cp sub capota. O masina cu un aspect cel putin ciudat, dar care este usor de placut. O masina cu tractiune integrala, excelenta pe asfalt, descurcareata pe teren accidentat. O masina... dubios de interesanta.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1598 cmc
  • Putere
    190 cp
  • Cuplu
    240 Nm
  • 0 - 100 km/h
    8,4 s
  • Viteza maxima
    200 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    1425 kg
  • Consum mixt
    10l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    251 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    15.490 Euro
  • Pret model testat
    26.390 Euro
  • Impozit anual
    64 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaUnora le place Juke-ul. Si mie.

Oricum am da-o, este o masina care intoarce priviri. Fara indoiala, aspectul exterior este punctul forte al lui Juke. Multi spun ca este ciudat, ca este prea agresiv, dar la fel de multi spun ca este interesant si dragut. Oricum am da-o, este o masina care intoarce priviri. Si tocmai aceasta nehotarare a celor din jur, foarte greu de dobandit in universul auto, face ca aceasta masina sa ia punctaj maxim la aspectul exterior. Daca va place sau nu, depinde de fiecare. Insa numai daca ajungem sa ne punem aceasta intrebare, cu siguranta vorbim de o masina cu personalitate. Daca ne uitam din lateral, in partea de sus, avem o masina coupe, sport, care aduce aminte de 350Z. Din fata, farurile uriase aduc cu o masina de raliu. Spatele, cel mai cuminte, ne duce cu gandul la un SUV clasic, dar din viitor, datorita stopurilor in forma de bumerang.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Interiorul lui Juke este si el interesant, dar nu tocmai pe masura exteriorului. Te astepti, dupa ce vezi formele ciudate de afara, sa gasesti inauntru cine stie ce nave spatiale si butoane din strontiu si aliaje de kevlar. Dar nu este asa. Interiorul este unul bine realizat si organizat, dar destul de traditional. Pana si gurile de la ventilatie sunt clasice, rotunde, asa cum am mai vazut si la alte modele. Consola centrala este mare si regasim acolo butoanele de control ale sistemului de climatizare si navigatia. Singura forma ciudata din interior este consola dintre scaune, care vrea sa transmita imaginea unei motociclete sport, cu un rezervor mare din care iese schimbatorul de viteze. In rest, avem scaune de piele, la fel si volanul, insa destul de mult plastic si material textil pe portiere.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaDoua scaune cu o motocicleta pe mijloc.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Portbagajul este si el pe masura masinii, avand doar 251 de litri. Nissan Juke, fie el chiar si editie speciala Shiro, asa cum au numit-o japonezii, este o masina de dimensiuni reduse. Are o lungime de 4,135 metri, si asta se simte mai ales cand parchezi. Dar si cand intri in masina. Pasagerii din fata nu vor avea probleme cu spatiul, dar cei din spate incep sa isi dea seama ca sunt intr-un crossover de mici dimensiuni inca de la intrare. Adica portiera spate este destul de mica, zici ca este de frigider, iar cei mai inalti trebuie sa se strecoare incetisor. Incap fara indoiala 5 persoane in Juke, dar nu pentru distante lungi. Portbagajul este si el pe masura masinii, avand doar 251 de litri. Dar destul cat sa incapa bagajele a 4 persoane fara probleme. Si tot la spatiu as mai spune ca sunt destule locuri pentru depozitare, in portiere, in consola centrala si in torpedou, care este de dimensiuni zdravene.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaJuke are destule spatii pentru depozitare la interior.

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Editia Shiro ne-a adus si o motorizare de top pentru Nissan Juke, alaturi de alte dotari speciale. Adica un propulsor de 1,6 litri Turbo ce produce 190 de cp. Japonezii l-au numit DIG-T. Suna bine, nu-i asa? Ca un cantaret de Hip-Hop. In afara de cei 190 de cai japonezi, masina are un cuplu de 240 Nm la 2.000 rpm, ceea ce nu e rau deloc. Motorul se simte puternic, fara indoiala, insa nu ai zice ca are toti cei 190 de ponei prezenti la strigare. Asta poate si din cauza cutiei de viteze automate. Iar despre consum... o sa revin ceva mai jos.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaIn soft-road, micul Juke se comporta exemplar.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noi am testat Juke cu o cutie de viteze automata XTRONIC CVT in 6 trepte. Din pacate, acest model de top numit Shiro, cu motorul DIG-T, nu vine si cu o transmisie manuala. Cutia este buna, schimba lin si economic in modul normal si cel Eco, adica sub 2.000 rpm, dar nu trebuie sa te astepti la cine stie ce schimbari in miimi de secunda cand o calci in modul sport. Fara indoiala, nu este o cutie de performanta, dar este o transmisie cu care te poti impaca la mersul zilnic. In plus, ne-am bucurat si de o versiune 4WD, care are tractiune integrala selectabila. Adica masina poate merge cu tractiune fata, 4x4 cu reglare automata a nivelului de tractiune pe fiecare roata, sau 4x4 cu blocant central.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaConsola centrala in forma unui rezervor de motocicleta.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare - chiar daca avem sub capota 190 de cp si o masina de 1425 kg, adica un raport destul de bun, accelerarea se face simtita doar in modul sport. Este fara indoiala o masina rapida, care se poate pune la intrecere cu orice sportiva, mai ales cand ne uitam pe hartie. Lui Juke 1.6 Turbo ii trebuie 8,4 secunde sa ajunga la 100 de km/h cu transmisia automata, si doar 8 secunde cu o cutie manuala (alta varianta decat Shiro).

Franare - Juke sta bine la acest capitol, avand sistem de franare cu disc pe toate rotile, sistem ABS si EBD. Insa ar fi fost mai buna o reglare a sistemului de ABS care parca intra prea devreme, in conditii de franare brusca.

Suspensii - nu vorbim aici de o masina speciala de off-road. Ci mai degraba de una pentru strada si oras. Asa ca Juke vine cu suspensii destul de confortabile, si asta se simte chiar si la viteza mare, masina fiind stabila, si nu-ti dai seama ca esti intr-un crossover cu garda la sol mare.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nissan Juke este o masina excelenta la drum intins, dar si la mersul in oras. Suspensie confortabila, interior bine izolat fonic, directie precisa si o pozitie buna de condus. Vorbim de un crossover totusi, insa te simti la volanul sau exact ca intr-un hatchback sportiv si precis. Mai ales daca activezi modul de 4x4 cu Torque Vectoring. Suna spatial, stiu. Ideea este ca sistemul simte daca masina da sa piarda aderenta si regleaza pe fiecare roata in parte nivelul de tractiune. Cu acest mod activat, te poti bucura de o adevarata masina 4x4 care se lipeste impecabil de asfalt, fie el uscat sau ud.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Juke ii ofera soferului o vizibilitate buna. Mai ales in fata si in laterale. Luneta nu este cea mai mare, dar nici cea mai mica. Stalpii plafonului frontali sunt destul de subtiri, si cum pozitia soferului este una mai inalta decat intr-o masina normala, acesta se va bucura de o priveliste excelenta. Oglinzile laterale sunt uriase. La propriu. Zici ca sunt urechile lui Mickey Mouse, nu alta. Insa e un lucru bun, cine stie, poate il folosesti pe Juke la tractare, de rulota sau peridoc, asa ca atunci se vor dovedi utile. Insa daca esti pasager in dreapta si vrei sa admiri peisajul, trebuie sa stii ca un sfert din geam iti va fi obturat de oglinda. Tot aici mai trecem si sistemul de marsarier cu camera video, un sistem clasic pentru Nissan de multi ani. Si la fel de practic ca in prima zi!

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca cei de la Euro NCAP i-au acordat punctaj maxim lui Juke, cine suntem noi sa ne indoim de siguranta sa? Ei bine, masina vine cu sistem ESP, ABS si EBD, dar si cu 6 airbaguri in varianta standard, inclusiv de tip cortina. Mai avem sistem Isofix si centuri cu senzor acustic pentru locurile din fata, et voila! Safety first!

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cu aceleasi butoane cu ajutorul carora reglezi climatizarea, poti efectua si selectarea modului de condus: normal, sport si eco. Noi am testat Juke Shiro, adica echiparea de top de la Nissan. Japonezii ofera 4 echipari pentru Juke: Visia, Acenta, Tekna si Shiro, in functie de dotari. Ce inseamna echiparea Shiro? Inseamna echiparea Tekna plus cateva accesorii. Deci avem aer conditionat automat, sistem Nissan Connect cu navigatie si camera de marsarier, sistem start / stop cu keyless go, oglinzi laterale electrice si rabatabile, senzori de ploaie si lumini, geamuri laterale si luneta fumurii, comenzi pe volan, pilot automat, Nissan Dynamic Control System, limitator de viteza, Bluetooth, proiectoare de ceata, manere usi in culoarea caroseriei, manere interior metalice, geamuri electrice fata-spate, computer de bord si volan imbracat in piele. Echiparea Shiro mai vine in plus cu jante de 17 inch editie speciala Shiro, in 2 nuante, manere portiere si oglinzi in gri satinat, stalp central lucios, consola centrala alba, interior piele neagra cu cusaturi albe, vopsea metalizata speciala Shiro Violet Nightshade. Voi sublinia putin sistemul Nissan Dynamic Control. Cu aceleasi butoane cu ajutorul carora reglezi climatizarea, poti efectua si selectarea modului de condus: normal, sport si eco. Poti sa vezi forta G a masinii, poti sa afli informatii despre masina si despre modul in care faci economie. Interesant.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
5 /10

Da, un punctaj foarte mic. Si asta pentru ca masina are un consum maricel. Chiar daca pe hartie, la drum intins, producatorul anunta un consum de 7,6 litri, acesta nu va fi atins niciodata. Poate doar daca mergi cu 80 km/h, cu pilotul automat, perfect constant. Eu am mers numai cu modul ECO activat, cu o viteza de croaziera de 100-120 km/h, pe autostrada, si nu am reusit sa scad sub 9,6 l/100 km/h. Deci la un mers normal pe sosea nationala, vei sari de 10 litri. Si la un mers urban de zi cu zi, vei sari fara indoiala de 13 litri. Rezervorul are si el o capacitate destul de redusa, de numai 50 de litri, ceea ce nu-ti ofera o autonomie foarte lunga.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesantaTest Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nissan Juke incepe de la 15.490 de Euro. Pentru asta primesti un Juke echipat Visia, cu motorul de 1,6 litri aspirat si tractiune fata. Noi am testat modelul cel mai scump din oferta Nissan, adica un Juke Shiro 1,6L DIG-T 190CP M-CVT 4WD cu toate dotarile posibile. Acesta costa 26.390 de Euro. Un pret destul de mare pentru o masina atat de mica, dar un pret destul de mic, pentru o oferta atat de mare. Primesti putere, dotari cat cuprinde si o masina absolut "cool" ce te va face sa iesi din anonimat. Daca merita sau nu, tu trebuie sa decizi.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesantaDaca tai masina in doua jumatati, te vei alege cu doua design-uri diferite.

Special

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

OFF-ROAD. Nissa Juke are o garda la sol de 17 cm, un unghi de atac de 26 de grade si un unghi de degajare de 30 de grade. Adica pare o masina potenta in off-road. Insa ea vine din fabrica cu anvelope de performanta, nicidecum cu unele destinate mersului pe teren accidentat. Avem sistem 4x4 cu blocare 50/50 fata si spate, dar avem si sistem automat ce poate bloca rotile chiar si 100%. Insa este o masina care nu se preteaza la mersul in off-road extrem, ci mai degraba numai pe drumuri de pamant sau pietruite, acolo unde o masina cu tractiune fata ar avea probleme grave, mai ales daca vine o ploaie. Fara doar si poate, nu potentialul in teren este atuu-ul lui Juke, dar e bine ca te poti baza pe el la greu, daca e cazul.

Test Drive Nissan Juke: dubios de interesanta

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
85 / 100

Nissan Juke este una dintre acele putine masini care a stiut sa se faca remarcata. Va mai aduceti aminte in anii '90, cand a aparut acea dubita cu 6 locuri, numita Fiat Multipla? Lumea se uita cu gura cascata si nu le venea oamenilor sa creada ca cineva a fabricat asa ceva. Urata, interesanta, ciudata, dubioasa, atragatoare, nu stia nimeni cum sa o numeasca. Cam asa a nascut controverse si Nissan Juke. O masina ce pare sa aiba doua fete, doua guri, doua seturi de faruri, nici SUV, dar nici hatchback, nici mare, dar nici mica, nici cuminte dar nici extravagata. As defini Juke ca o masina absolut nebuna, care se adreseaza unor oameni pe masura, care stiu sa traiasca viata si care nu vor o masina asa cum au toti. Si tocmai pentru ca acei oameni exista, Juke este si va fi o masina de succes.

 
  • consum
  • capacitati off-road
  • design interior
  • confort
  • spatiu
  • tinuta de drum
  • performante
  • design exterior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
67 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook