Nissan Navara 3.0 dCi 231 cp

"Departe de asfalt si blocuri gri. Daca iti place sa te duci acolo, asta e masina buna."
PUNCTAJ
4TUNING
86
PRIZA LA PUBLIC
61
NOTA CITITORULUI
88
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 39.200
  • Km. efectuati: 455
  • Tipul drumului: asfalt / nisip / pamant
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Bucegi - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Nissan este un brand specializat, cel putin la noi in tara, pe vanzarea de masini 4x4. Juke, Qashqai si Pathfinder sunt SUV-urile care se vand la noi in tara destul de bine. La fel si Navara, o masina utilitara de tip pick-up, un fel de Pathfinder cu bena in loc de portbagaj. Masina ideala pentru cel care are de transportat ceva pe teren accidentat, cum ar fi o stana in varf de munte, pentru cel care iubeste petrecerea timpului in aer liber si pentru toti pasionatii de natura.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 2991 cmc
  • Putere 231 cp
  • Cuplu 550 Nm
  • 0 - 100 km/h -
  • Viteza maxima 195 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 2135 kg
  • Consum mixt 10l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 4
  • Volum portbagaj -
  • Euro NCAP -
  • Pret de pornire 28.590 Euro
  • Pret model testat 41.290 Euro
  • Impozit anual 2153 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nissan Navara nu exceleaza la aspect. Dar nici nu a fost facuta pentru asta. Nu cred sa fi vazut vreodata o masina specializata pe mersul in off-road care sa arate la fel de bine ca un Supercar sau macar o compacta moderna. La aceste masini care au un scop ceva mai "murdar", aspectul estetic este aproape in totalitate trecut cu vederea. La fel si in cazul celor de la Nissan, care la modelele urbane si-au dat silinta sa faca ceva inedit, dar la SUV-urile mari le-au lasat cam la fel ca si generatiile precedente.

Asa cum spuneam si la Pathfinder, Navara care este cam aceeasi masina din punct de vedere estetic, cel putin frontal, se remarca prin farurile mari care domina toata partea din fata, grila cromata uriasa, dar si prin cateva elemente ce tradeaza gandurile "de teren accidentat" ale masinii. Si aici e vorba de pragurile laterale, de altfel singurul element al masinii cu care am atins ceva pietris intr-o incursiune in teren si suportul de plafon. Acesta din urma este foarte practic, atat pentru transportarea unor obiecte mari, cat si pentru montarea unui suport de biciclete sau schiuri.

Test Drive Nissan NavaraCu Navara in drum spre Babele, masivul Bucegi

Spatele lui Navara este clasic, obisnuit, intalnit la toate masinile pick-up. Bena este una mare, incapatoare, iar daca lasi portiera jos poti chiar sa transporti obiecte si mai lungi. Sau daca te trezesti in mijlocul naturii, poti intinde o patura fara probleme ca sa dormi cu ochii la stele. Si ca sa incheiem cu partea estetica, este interesanta alegerea japonezilor de a folosit o bara spate cromata, bara care ne duce cu gandul la vechiile modele de Patrol.

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Aproape perfect. Interiorul lui Navara este excelent, dar am un singur comentariu negativ: maneta schimbatorului este prea departe de sofer. Adica trebuie sa ma aplec pentru a baga masina in Park, Reverse sau Drive. Mi-ar fi placut sa fie putin mai in spate, astfel incat sa nu fie necesara ridicarea corpului de pe scaun. Sau poate sunt eu prea scund, cu mainile prea scurte, cine stie...

Insa in rest, trebuie sa spun ca nu pot reprosa nimic la aceasta masina. Pentru ca nu vrea sa fie eleganta si luxoasa din cale afara, nici sportiva sau performanta. Totul este acolo unde trebuie, iar masina iti ofera exact ce iti trebuie. Bordul drept centrat de consola mijlocie mare de tot, care da senzatia de agresivitate, volanul perfect rotund, fara vreo tendinta de a emana sportivitate, ceasuri de bord mari si vizibile. Totul este aranjat cum trebuie.

Varianta testata de noi, cea de varf, cu interior de piele, are acest material si pe fetele de usi. Insa bordul duce lipsa de materiale ceva mai calitative, fiind numai din plastiv rigid. Insa este practic, fiind usor de curatat si rezistent.

Test Drive Nissan Navara

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Destul spatiu pentru marfa, chiar berechet. Dar nu si pentru bagaje, fara o lada aftermarket. Navara are o sumedenie de spatii pentru depozitare. Mai putin pentru bagaje. De fapt, Navara este o masina buna de carat marfa, nu bagaje. Daca viitorul proprietar ar investi cateva sute de Euro in plus pentru o lada de bagaje, care sa fie montata in bena, atunci putem spune ca acest pick-up are si portbagaj. Insa fara o lada, e cam greu in Romania cu bagajele: nu le poti lasa pe bancheta spate ca ramai fara ele, iar unicele locuri ceva mai mari sunt sub bancheta spate, dar acestea sunt deja ocupata cu ochetii de aluminiu de fixare si pachetul legislativ.

In schimb, pentru orice altceva, exista suficient spatiu. In portiere, in bordul dotat cu 2 torpedouri, in cotiera, in consola centrala si chiar sub scaune, poti pune sticle, telefoane, chei sau alte accesorii pe care sa le ai la indemana oricand.

Trecand de spatiul pentru bagaje, spatiul pentru cei 5 pasageri este indestulator. Autoturismul poate merge incarcat la capacitate maxima fara ca pasagerii sa fie incomodati in vreun fel. Destul loc pentru genunchi si cap, chiar si pentru cei mai inalti. Asa ca spatiul este un atuu fara echivoc al masinii.

Concluzia este ca daca doresti sa faci drumetii, ai nevoie ori de capac la bena, ori de o lada speciala pentru bagaje. Fara una din aceste variante, cam greu cu bagajele...

Test Drive Nissan Navara

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Navara este disponibila cu 2 motorizari. Un 2.5 dCi de 190 cp si un 3.0 dCi. Noi am testat motorul de 3 litri V6 care produce 231 cp si un cuplu de 550 Nm la doar 2000 rpm. Este un motor puternic si in acelasi timp economic, o combinatie ideala in cazul unei masini de teren.

Surprinzator este ca propulsorul cu 6 cilindri este si foarte silentios, lucru necesar cand circuli pe autostrada la turatie mare sau chiar in oras, cand accelerarile dese pot deranja. Insa dincolo de putere si linistea pe care ti-o ofera in mers, cuplul este cel care uimeste.

Ca sa va dau un exemplu clar, sa spunem ca ai de urcat o panta abrupta pe pamant si pietris. Spre deosebire de alte masini pe benzina sau cu motoare mici, turatia nu trebuie sa treaca de 2000-2500 rpm ca orice obstacol sa poate fi depasit de Navara. Datorita motorului puternic si a cuplului maxim care intra la turatie mica, orice provocare pare o joaca de copil.

Test Drive Nissan Navara

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Navara vine cu o transmisie automata in 7 trepte cu posibilitatea schimbarii manuale a treptelor. Cutia este bine etajata si schimba vitezele cam la 2000 rpm, dar simte foarte bine daca masina este in sarcina si tureaza mai mult motorul, fara sa fie nevoie de trecerea in modul manual. Schimbarea treptelor se face insa destul de incet.

Masina vine cu 3 tipuri de rulare: 2WD, 4WD si 4WD Lock. In modul 4x4 este blocat diferentialul central, iar in modul 4x4 Lock se schimba atat raportul cat si autoblocantul de pe puntea spate care este inchis.

Test Drive Nissan Navara

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: Navara are nevoie de 9,3 secunde sa atinga 100 km/h si poate rula chiar si cu 195 km/h.

Franare: chiar daca masina este una mare, japonezii au apelat la fiabilitate in favoarea performantei si au pus pe puntea spate tamburi in loc de discuri. Franarea este asistata de ESP, ABS si asistenta la franarea de urgenta.

Suspensii: elicoidale pe fata si foi de arc pe spate, un setup clasic de masina pentru off-road de tip pick-up. Foile de arc permit o incarcare mai zdravana, in timp ce elicoidalele contribuie la o plimbare confortabila. In oras masina se simte confortabila, la fel ca si la drum intins.

Test Drive Nissan NavaraTest Drive Nissan Navara

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Surprinzator de la o astfel de masina inalta, Navara este foarte stabila pe sosea, chiar si la viteze ceva mai mari. In oras nu exista probleme, mai ales ca abordarea gropilor sau a bordurilor este o placere adevarata. Insa tinuta de drum despre care doresc sa vorbesc este cea pe care masina o abordeaza in teren accidentat.

Pragurile laterale sunt elementele cele mai joase ale masinii, un lucru destul de bun, pentru ca te avertizeaza cand treci de obstacole ceva mai serioase, fara sa mai atingi si alte elemente ceva mai vitale de dedesubt. Insa chiar si cu praguri, garda la sol e destul de mare. Si am reusit sa vad asta concret, abordand niste trasee din Bucegi cu drum batut doar de ATV-uri, din pietris si pamant.

Tinuta de drum a lui Navara in off-road este excelenta, suspensiile lucreaza foarte mult, iar directia este sigura, chiar daca nu este cea mai precisa.

Test Drive Nissan NavaraTest Drive Nissan Navara

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Fiind o masina de tip pick-up, vizibilitatea in spate este cea mai anevoioasa. Pentru ca vezi portiera spate, in loc sa vezi ce se petrece dincolo de ea. Si pozitia inalta la volan nu prea ajuta atunci cand privesti in retrovizoare. Dar ajuta in orice alte conditii: in fata si laterale masina are o viziblitate excelenta. In rest, oglinzile laterale sunt mari, iar chiar daca nu avem senzori de paracare nicaieri, avem o camera video de marsarier care ne ajuta la parcari.

Test Drive Nissan NavaraSub telecabina de la Cota 2000

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Aceasta generatie de Navara nu a fost testata de Euro NCAP. Dar atunci cand a fost, in 2008, Navara nu a obtinut un scor cu care sa se mandreasca. Adica a luat doar 3 stele din 5. Insa acum, versiunea noua de Navara promite sa fie mai sigura, mai ales datorita celor 4 airbaguri, frane cu ABS, sistem ESP, Isofix si martor acustic pentru sofer.

Problema cu Navara este aceeasi intalnira la orice pick-up mare, care este fabricat pe sasiu. In momentul impactului, caroseria are tendinta sa se miste si isi pierde din rigiditate, ducand la deformari ceva mai mari ale caroseriei. Insa acest pret este platit de orice pick-up, indiferent de fabricant, motiv pentru care acestia ezita sa le trimita spre tastare autoritatii in domeniu, Euro NCAP.

Test Drive Nissan Navara

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nissan Navara testat de noi era in varianta LE Plus, adica o echipare de top. Include interior de piele, sistem multimedia cu navigatie, scaun sofer electric, scaune incalzite, clima automata cu 2 zone, trapa electrica, oglinzi electrice, incalzite si rabatabile, computer de bord, volan si schimbator imbracate in piele, pilot automat, comenzi volan, functie Bluetooth, 4 geamuri electrice, proiectoare ceata, camera video de marsarieri, senzor de lumina, stergatoare automate, sistem audio Bose de inalta fidelitate, ESP decuplabil la buton, limitator de viteza, ecran tactil, hard de 30 Gb de stocare, cotiera piele fata/spate si sistemul Isofix sunt principalele dotari ale masinii de teren.

Test Drive Nissan NavaraTest Drive Nissan Navara

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Consumul mediu al Navarei este de 9,5 litri la 100 km. Si asta pentru ca in mediul extra-urban, la mers docil si constant, masina reuseste sa consume in jur de 8,5 litri, dar in mediul urban, in aglomeratie totala, depaseste 12 litri. Insa datorita rezervorului mare de 80 de litri, autonomia masinii ajunge chiar si la 800 km, ceea ce este suficient pentru orice vacanta.

Test Drive Nissan Navara

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nissan Navara este in vanzare in Romania la un pret care incepe cu 28.590 Euro pentru varianta de echipare XE, dar ajunge si la 41.290 Euro pentru cea LE Plus, precum cea testata de noi.

Modelul este mai scump de cat alte autoturisme de tip pick-up, precum Amarok sau D-Max, insa vine cu un trecut plin de istoric in off-road, dar propune si un vehicul fara compromisuri, ce combina eficienta si puterea cu veleitatile in teren accidentat.

Test Drive Nissan Navara

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

OFF-ROAD. Asa cum era de asteptat, aici accentuez nitel aceasta trasatura a Navarei. Pentru ca, sa fim seriosi, cine cumpara o astfel de masina, vrea sa iasa cu ea in natura si sa se bucure de tractiunea 4x4 si de garda la sol inalta. Si in off-road, Navara se descurca excelent. Am verificat asta fara prea mare exces de zel si fara sa ma aventurez pe drumuri care sa necesite atingerea pe dedesubt sau chiar o a doua tentativa de trecere. Pe oriunde am trecut, Navara s-a descurcat cu brio. Si ma refer aici la trasee destinate omului care merge pe jos, cu pietre si gropi uriase, denivelari de pamant si santuri care m-au facut sa apas butonul 4x4 Lock. Cu toate astea, sunt sigur ca am reusit sa verific in jur de 10% din potentialul de off-road al Navarei.

Test Drive Nissan NavaraAstfel de peisaje te lasa Navara sa admiriTest Drive Nissan Navara

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
86 / 100

“There is no greater victory than to fall from this world a free man” spune Spartacus. Dar acele vremuri de inlatuire au trecut, asa ca trebuie sa ne manifestam dorinta de libertate in alte moduri. Eu unul nu ies dezbracat pentru a manifesta in fata Guvernului. Ci prefer sa ma stiu liber in totalitate atunci cand plec la drum. Sa stiu ca nicio bordura, ca nicio groapa sau vreun sant nu ma poate opri. Sa stiu ca atunci cand vad o balta de noroi adanca nu trebuie sa fac cale intoarsa. Sa stiu ca atunci cand se termina asfaltul si incepe drumul forestier pot sa o iau inainte. Si o atfel de libertate o poti obtine doar la volanul unei masini de teren. Iar Navara este o masina de teren ideala.

Test Drive Nissan Navara

 
  • lipsa unui portbagaj inchis
  • sistemul audio
  • confort
  • consum
  • spatiu
  • motorizare
  • performante
  • off-road

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
88 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (23) Poze Test Drive Nissan Navara
[+] mai multe