Romania amana TAXA AUTO, dar Italia introduce taxe uriase pentru masinile diesel

Romania amana TAXA AUTO, dar Italia introduce taxe uriase pentru masinile diesel
  • Taxele trebuie sa treaca de parlament
  • Pot intra in vigoare din martie
  • Romania a amanat taxa auto noua
Distribuie pe Facebook

La sfarsitul anului trecut, ministrul mediului, Gratiela Gavrilescu, anunta ca matematica este prea grea pentru a calcula eficient o noua taxa auto pentru Romania, asa ca au amanat-o. In schimb, alte tari din vest introduc taxe noi care vor sa descurajeze motoarele diesel si pe cele pe benzina de capacitate mare.

Italia a anuntat ca vrea de la 1 martie 2019 sa introduca niste taxe noi, uriase, care sa descurajeze achizitionarea vehiculelor NOI cu motor diesel si pe cele cu motoare pe benzina, mari. Pe langa dorinta de a scapa de poluare, aceste taxe mai demonstreaza ceva: autoritatile din Italia nu pun deloc accentul pe vehiculele second-hand, deoarece piata este foarte mica, majoritatea masinilor uzate de acolo, dar si din alte tari dezvoltate, ajungand in est, inclusiv in Romania.

Din martie, in Italia, cine va cumpara o masina diesel noua care emite intre 161 si 175 de grame CO2/km, va fi nevoit sa achite suplimentar si o TAXA AUTO de 1100 de Euro. Aceasta taxa creste concomitent cu noxele, ajungand la 2000 de Euro pentru autoturismele care emit peste 201 g/km de CO2.

Taxele noi din Italia au ca tinta vehiculele diesel, dar si cele cu motoare pe benzina de capacitate mare, aici intrand si SUV-urile medii si mari cu motoare chiar si de 2.0 litri.

La polul opus, Romania s-a batut cu pumnul in piept ca introduce o taxa noua de poluare dupa principiul "poluatorul plateste", insa ministrul s-a declarat invins de formulele de calcul prea complicate, asa ca a amanat-o. Acest lucru nu face decat sa confirme lipsa de interes a autoritatilor romane de a se alinia la standardele europene, ceea ce va duce fara indoiala la noi amenzi din partea UE.

Distribuie pe Facebook
mai multe