10 lucruri pe care le putem modifica, ep. 1 - tuning exterior

Fara doar si poate, un set de jante schimba radical aspectul unei masini, asa cum o coafura noua schimba fata unei femei. Rotile masinii, formate din janta+anvelopa, sunt in acelasi timp si cea mai vizibila schimbare la exterior, dar si una din cele mai usoare. Despre jante am scris nu demult un articol referitor la semnele care ne ajuta in alegerea lor. Insa atunci cand schimbam rotile masinii, de cele mai multe ori, ne dorim niste roti mai mari. Cu niste jante mai mari, cu anvelope cu talon mic, avem impresia ca e o alta masina. Asta si vrem de altfel.
Masina stoc inainte si dupa schimbarea setului de jante
Vezi oferta de JANTE si ANVELOPE pe 4Tuning Shop.
2. Body Kit
O modificare deja mai avansata a masinii, o schimbare totala la fata, are loc atunci cand vine vorba de schimbarea body-kitului. Adica schimbam bara fata, bara spate si pragurile laterale ale masinii. Sau adaugam, acolo unde nu sunt. Vorbim aici de o lucrare ceva mai complexa, care necesita si vopsirea noilor elemente, dar si o potrivire la linie a acestora. Cel mai bine este sa apelam la bodykit-uri complete, de la acelasi producator. Rare sunt cazurile in care bara fata, cea spate si pragurile sunt modele diferite, pentru masini diferite, dar se potrivesc intr-o imagine generala reusita. Bara fata (2.1) este de obicei formata din mai multe elemente: spoiler, grila sau site de aer si prelungire (sau buza). Bara spate (2.2) e formata si ea din aceleasi elemente, doar ca in loc de prelungire, are un difuzor de aer. Pragurile laterale (2.3) sunt de obicei dintr-o bucata. Uneori, in loc sa schimbam tot body-kitul masinii, putem apela doar la prelungiri pentru spoilere si praguri, dand astfel impresia ca masina e mai joasa.
Body Kit complet pentru Mustang - bara fata, bara spate si praguri
Vezi oferta de BODY KITURI
3. Farurile
Tot catalogata ca o modificare de imagine destul de facila, schimbarea sau modificarea farurilor este una din cele mai intalnite modificari la masini. Aici putem vorbi fie de adaugarea unor lumini de tip Angel-Eyes sau LED-uri de tip Audi R8, fie de imbunatatirea luminilor cu ajutorul unui sistem xenon. Cand le schimbam, putem alege din mai multe modele, cu fundal oglinda, negru, cu sticla clara, etc, in functie de preferinte.
Vezi oferta de FARURI, ANGEL EYES si XENON
4. Stopurile
Ca si la faruri, acestea pot fi schimbate cu altele aftermarket, dintr-o larga oferta a magazinelor de tuning. Vorbim aici de stopuri clare, cu leduri, mate, negre, etc. Insa trebuie sa ne asiguram ca stopurile se asorteaza cu farurile, si invers.
Vezi oferta de STOPURI
5. Oglinzile laterale
Oglinzile reprezinta si ele o importanta parte a stylingului exterior. De obicei, cand vrem sa le schimbam, ne gandim la unele mai agresive, mai aerodinamice. Acestea sunt de cele mai multe ori disponibile la aceiasi producatori care fac si body-kiturile, pentru majoritatea modelelor de masini. Putem inlocui oglinzile originale ale masinii cu unele de tip Mercedes, cu semnale incorporate, fie cu unele de carbon, sau unele de tip M3, cele cu doua brate. Oglinzile laterale trebuie insa sa respecte linia totala a masinii, sa nu fie nici subdimensionate, dar nici prea mari, ci sa se integreze frumos in linia caroseriei.
6. Bandourile
Cand vorbim de bandouri, ne gandim la o modificare destul de subtila, care nu se preteaza la toate masinile. De obicei, acestea se pastreaza, pe piata neexistand o oferta de bandouri aftermarket pentru orice model de masina. De exemplu, la BMW, bandourile pot fi inlocuite cu unele de M, mai late. La Mercedes, la fel, putem apela la unele care poarta sigla Brabus sau Carlsson. O altfel de modificare este renuntarea completa la bandourile de fabrica, pentru a da un look mai curat masinii.
7. Folia pentru geamuri
Atunci cand ne punem folie pe geamuri, ne gandim la doua chestii: siguranta si pastrarea unei temperaturi mai mici pe timp de vara. Inca din capul locului vrem sa aducem aminte ca folia pentru geamuri omologata este legala atata timp cat este pusa doar pe geamurile laterale spate si pe luneta. Conform legii, nu este voie ca folia sa fie montata pe geamurile laterale fata si pe parbriz. Folia are un rol de protectie impotriva razelor UV, dar si de protectie impotriva hotilor, nepermitand vizibilitatea pe bancheta din spate. In plus, mai exista si folia impotriva spargerii geamului. La acestea se adauga si factorul estetic, o masina cu geamurile negre sau fumurii, avand un look mai elegant.
Vezi oferta de FOLII
8. Eleronul
Desi scopul initial al unui eleron este acela de a asigura un downforce masinii, pentru a creste stabilitatea, in cele mai multe cazuri are un rol pur estetic, menit sa completeze imaginea generala a masinii data de bodykit. Poate fi montat un eleron fin, drept, dintr-o bucata, ca pe masinile hatchback, poate fi montat un eleron de tip WRX, sau unul de aluminiu, de tip racing. Alegerea eleronului insa trebuie facuta cu grija, pentru ca la fel de usor cum poate intregi imaginea agresiva a masinii, o poate si strica.
Eleron de tip WRX (de la Subaru Impreza WRX)
Eleron reglabil de aluminiu si eleron de tip "lip"
Vezi oferta de ELEROANE
9. Evacuarea
O sa mentionam aici doar de tips-uri, de capatul evacuarii vizibil. Acesta trebuie sa se integreze in bara spate, sa nu fie nici prea mic, dar nici prea mare. Sunt diverse tipuri de evacuari finale, cele drepte, duble sau simple, centrale sau de tip JDM. La fel, si evacuarea trebuie montata in functie de masina, pentru ca, de exemplu, pe un Mercedes sau BMW nu merge o evacuare JDM, in schimb, pe un Civic sau Impreza, da.
Evacuare de tip JDM
Evacuare dreapta, dubla, cu 4 iesiri
Vezi oferta de EVACUARI
10. Neoane
Chiar daca s-a mai domolit in ultima vreme moda neoanelor undercar, ramane o metoda "speciala" de modificare a aspectului exterior. In ultima vreme, neoanele au fost inlocuite cu LED-uri, ca la modelele Brabus, aducand luminile de sub masina la un alt nivel.
La toate aceste elemente, se mai adauga parti ale caroseriei, ce pot fi modificate, fie ca vorbim de capota, usi sau aripi. Insa aici este necesara o munca mai elaborata, de cele mai multe ori custom. Despre astfel de modificari mai delicate vom elabora pe viitor, cu exemple autohtone.
-
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
Anvelope cauciucuri gume vara 165/65/14 semperit 300 Lei
Jante aliaj 20 - set porsche cayenne 955 [2002 - 2007]... 2750 Lei
-
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
Casca motocicleta / scuter / atv open- facea a-pro model fever... 269 Lei
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Set 4 senzori presiune roti noi originali bmw seria 5 6 7 f10... 290 Lei
-
Janta aliaj 20 porsche cayenne 955 [2002 - 2007] crossover... 3300 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
-
Motor diesel avb 1.9 tdi, pompa duza, fara inj volkswagen... 900 Lei
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Ford focus diesel 2012 3950 €
-
Cauciucuri vara nexen 215/60/17 500 Lei
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Ford focus cabrio 2007 3400 Lei
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
-
Teava admisie moto tourmax yamaha xt 600 1986-2002 chy-29 170 Lei
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
Droser balast xenon audi,vw,seat cod 8k0941597e 250 Lei
-
Teava admisie moto tourmax yamaha fzr 600 1991-1993 chy-46 240 Lei
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €


