10 lucruri pe care le putem modifica, ep. 1 - tuning exterior

Atunci cand ne dorim sa modificam masina avem trei directii, despre care am tot discutat: partea tehnica, estetica si de car-audio. Le vom lua pe rand si le vom "diseca" in cele mai mici amanunte, pentru a afla ce si cum putem schimba la o masina. Vom incepe cu stylingul exterior si vom enumera elementele masinii care se preteaza schimbarii, in functie de dificultatea procedurii. Un articol care va raspunde la intrebarea - eu ce pot sa modific la masina mea?
Distribuie pe Facebook

10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - tuning exterior


1. Jantele


Fara doar si poate, un set de jante schimba radical aspectul unei masini, asa cum o coafura noua schimba fata unei femei. Rotile masinii, formate din janta+anvelopa, sunt in acelasi timp si cea mai vizibila schimbare la exterior, dar si una din cele mai usoare. Despre jante am scris nu demult un articol referitor la semnele care ne ajuta in alegerea lor. Insa atunci cand schimbam rotile masinii, de cele mai multe ori, ne dorim niste roti mai mari. Cu niste jante mai mari, cu anvelope cu talon mic, avem impresia ca e o alta masina. Asta si vrem de altfel.

10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior 10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior

Masina stoc inainte si dupa schimbarea setului de jante

Vezi oferta de JANTE si ANVELOPE pe 4Tuning Shop.

2. Body Kit


O modificare deja mai avansata a masinii, o schimbare totala la fata, are loc atunci cand vine vorba de schimbarea body-kitului. Adica schimbam bara fata, bara spate si pragurile laterale ale masinii. Sau adaugam, acolo unde nu sunt. Vorbim aici de o lucrare ceva mai complexa, care necesita si vopsirea noilor elemente, dar si o potrivire la linie a acestora. Cel mai bine este sa apelam la bodykit-uri complete, de la acelasi producator. Rare sunt cazurile in care bara fata, cea spate si pragurile sunt modele diferite, pentru masini diferite, dar se potrivesc intr-o imagine generala reusita. Bara fata (2.1) este de obicei formata din mai multe elemente: spoiler, grila sau site de aer si prelungire (sau buza). Bara spate (2.2) e formata si ea din aceleasi elemente, doar ca in loc de prelungire, are un difuzor de aer. Pragurile laterale (2.3) sunt de obicei dintr-o bucata. Uneori, in loc sa schimbam tot body-kitul masinii, putem apela doar la prelungiri pentru spoilere si praguri, dand astfel impresia ca masina e mai joasa.

10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior

Body Kit complet pentru Mustang - bara fata, bara spate si praguri

Vezi oferta de BODY KITURI

3. Farurile


Tot catalogata ca o modificare de imagine destul de facila, schimbarea sau modificarea farurilor este una din cele mai intalnite modificari la masini. Aici putem vorbi fie de adaugarea unor lumini de tip Angel-Eyes sau LED-uri de tip Audi R8, fie de imbunatatirea luminilor cu ajutorul unui sistem xenon. Cand le schimbam, putem alege din mai multe modele, cu fundal oglinda, negru, cu sticla clara, etc, in functie de preferinte.

Vezi oferta de FARURI, ANGEL EYES si XENON

4. Stopurile


Ca si la faruri, acestea pot fi schimbate cu altele aftermarket, dintr-o larga oferta a magazinelor de tuning. Vorbim aici de stopuri clare, cu leduri, mate, negre, etc. Insa trebuie sa ne asiguram ca stopurile se asorteaza cu farurile, si invers.

Vezi oferta de STOPURI

5. Oglinzile laterale


Oglinzile reprezinta si ele o importanta parte a stylingului exterior. De obicei, cand vrem sa le schimbam, ne gandim la unele mai agresive, mai aerodinamice. Acestea sunt de cele mai multe ori disponibile la aceiasi producatori care fac si body-kiturile, pentru majoritatea modelelor de masini. Putem inlocui oglinzile originale ale masinii cu unele de tip Mercedes, cu semnale incorporate, fie cu unele de carbon, sau unele de tip M3, cele cu doua brate. Oglinzile laterale trebuie insa sa respecte linia totala a masinii, sa nu fie nici subdimensionate, dar nici prea mari, ci sa se integreze frumos in linia caroseriei.

6. Bandourile


Cand vorbim de bandouri, ne gandim la o modificare destul de subtila, care nu se preteaza la toate masinile. De obicei, acestea se pastreaza, pe piata neexistand o oferta de bandouri aftermarket pentru orice model de masina. De exemplu, la BMW, bandourile pot fi inlocuite cu unele de M, mai late. La Mercedes, la fel, putem apela la unele care poarta sigla Brabus sau Carlsson. O altfel de modificare este renuntarea completa la bandourile de fabrica, pentru a da un look mai curat masinii.

7. Folia pentru geamuri


Atunci cand ne punem folie pe geamuri, ne gandim la doua chestii: siguranta si pastrarea unei temperaturi mai mici pe timp de vara. Inca din capul locului vrem sa aducem aminte ca folia pentru geamuri omologata este legala atata timp cat este pusa doar pe geamurile laterale spate si pe luneta. Conform legii, nu este voie ca folia sa fie montata pe geamurile laterale fata si pe parbriz. Folia are un rol de protectie impotriva razelor UV, dar si de protectie impotriva hotilor, nepermitand vizibilitatea pe bancheta din spate. In plus, mai exista si folia impotriva spargerii geamului. La acestea se adauga si factorul estetic, o masina cu geamurile negre sau fumurii, avand un look mai elegant.

Vezi oferta de FOLII

8. Eleronul


Desi scopul initial al unui eleron este acela de a asigura un downforce masinii, pentru a creste stabilitatea, in cele mai multe cazuri are un rol pur estetic, menit sa completeze imaginea generala a masinii data de bodykit. Poate fi montat un eleron fin, drept, dintr-o bucata, ca pe masinile hatchback, poate fi montat un eleron de tip WRX, sau unul de aluminiu, de tip racing. Alegerea eleronului insa trebuie facuta cu grija, pentru ca la fel de usor cum poate intregi imaginea agresiva a masinii, o poate si strica.

10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior

Eleron de tip WRX (de la Subaru Impreza WRX)

10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior 10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior

Eleron reglabil de aluminiu si eleron de tip "lip"

Vezi oferta de ELEROANE

9. Evacuarea


O sa mentionam aici doar de tips-uri, de capatul evacuarii vizibil. Acesta trebuie sa se integreze in bara spate, sa nu fie nici prea mic, dar nici prea mare. Sunt diverse tipuri de evacuari finale, cele drepte, duble sau simple, centrale sau de tip JDM. La fel, si evacuarea trebuie montata in functie de masina, pentru ca, de exemplu, pe un Mercedes sau BMW nu merge o evacuare JDM, in schimb, pe un Civic sau Impreza, da.

10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior

Evacuare de tip JDM

10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior

Evacuare dreapta, dubla, cu 4 iesiri

Vezi oferta de EVACUARI

10. Neoane


Chiar daca s-a mai domolit in ultima vreme moda neoanelor undercar, ramane o metoda "speciala" de modificare a aspectului exterior. In ultima vreme, neoanele au fost inlocuite cu LED-uri, ca la modelele Brabus, aducand luminile de sub masina la un alt nivel.

10 lucruri pe care le putem modifica, ep. 1 - tuning exterior

La toate aceste elemente, se mai adauga parti ale caroseriei, ce pot fi modificate, fie ca vorbim de capota, usi sau aripi. Insa aici este necesara o munca mai elaborata, de cele mai multe ori custom. Despre astfel de modificari mai delicate vom elabora pe viitor, cu exemple autohtone.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze 10 lucruri pe care le putem schimba, ep. 1 - styling exterior
mai multe
Publicat în categoria: Top 10 DATA PUBLICĂRII: 10 Februarie 2010