Care este cea mai buna investitie pe care ai facut-o in masina ta?

Care este cea mai buna investitie pe care ai facut-o in masina ta?
  • Pe zapada, masinile 4x4 nu franeaza mai bine decat cele cu tractiune fata
  • Echilibrul este cel mai important aspect cand vine vorba de anvelope
  • In situatii de urgenta, anvelopele noi cresc sansele de evitare a accidentului
Distribuie pe Facebook

Cumparam mereu piese si consumabile pentru masina noastra. O reparam cand e nevoie si o intretinem asa cum consideram ca e corespunzator. Dar v-ati gandit vreodata care e cea mai buna investitie? Care sunt banii cheltuiti cel mai eficient cu masina, bani dupa care sa nu iti para rau?

Si eu, ca multi altii, de-a lungul timpului am cumparat diverse piese pentru masina: uleiuri, filtre, curele, pompe de apa, discuri si placute de frana, amortizoare, arcuri, roti, instalatii xenon, bujii chiar si piese de caroserie cand a fost nevoie. Toate s-au dovedit bune in timp, au prelungit viata masinii, am circulat mai sigur, mai linistit, altele au crescut performantele, dar de departe, pe prima pozitie in categoria "bani investiti cu cap in masina mea" as trece anvelopele.

Anvelopele, un lucru banal spun multi, ca doar toate masinile le au. Cele mai mari schimbari pe care le-am simtit la comportamentul masinii mele au fost atunci cand am schimbat anvelopele si am pus unele NOI, de calitate si in ton cu sezonul.

Nimic nu se compara cu felul in care masina ruleaza la drum intins, cum se manevreaza, cum franeaza si cum se comporta asa cum trebuie in toate situatiile. Si pentru asta ai nevoie de pneuri bune.

Nu conteaza modelul masinii sau clasa din care face parte, fie ca e o berlina, SUV sau o duba de marfa, toate ating asfaltul in doar 4 locuri. Singura conexiune dintre masina ta si asfalt este asigurata de anvelope, pe o suprafata cat o palma, pe fiecare roata.

Problema cu cauciucurile vechi, cele care depasesc 5-6 ani din momentul in care sunt montate pe masina, este ca in toti acesti ani ele se incalzesc cand rulezi, apoi se racesc, acest procedeu repetandu-se de zeci de mii de ori in unele cazuri. Cauciucul si materialele din componenta unei anvelope incep sa devina din ce in ce mai dure, iar aderenta din ce in ce mai scazuta. Faptul ca suprafata de rulare este mai tare este demonstrat si de zgomotul produs la rulare cu niste anvelope vechi.

Investitie anvelopeInvestitie anvelope

Banii, ei sunt motivul pentru care multi oameni aleg varianta cu anvelope la mana a doua. De fapt, lipsa lor si faptul ca te gandesti ca mergi incet si ca o sa ai grija la trafic. Lucru perfect gresit, pentru ca mereu apar momente neasteptate, in care, daca ai un set bun de anvelope, iti creezi avantajul de partea ta si transformi un eveniment rutier doar intr-o emotie de moment, respiri si pleci mai departe.

Vreau sa subliniez cuvantul set, pentru ca e important sa ai aceeasi aderenta pe toate cele 4 roti, indiferent de tractiune. Ca ai tractiune fata, spate sau 4x4, franarea e aceeasi. Cu siguranta, sunt multi care au masini 4x4 si care ies in evidenta in trafic cand pe carosabil e zapada, au aderenta crescuta, pleaca repede si fara emotii, dar multi din ei uita ca o masina 4x4 franeaza exact la fel ca una cu tractiune fata. Adica la apasarea pedalei de frana nu are niciun avantaj in caz de urgenta. Asta e si motivul pentru care numarul accidentelor cu masini de tip SUV creste considerabil iarna.

De-a lungul timpului, am avut cu totii diverse combinatii de anvelope, iarna pe fata si vara pe spate sau am achizitionat doar doua anvelope noi si am pastrat doua din vechiul set sau doar am achizitionat doua second-hand. Toate aceste combinatii nu sunt decat paguboase, dezechilibreaza masina, tinuta de drum, performanta si pacalesc sistemele de siguranta ale masinii cum ar fi sistemele ABS si ESP. Echilibrul, acesta este cuvantul cheie cand vine vorba de anvelope, toate celelalte variante vin cu un compromis.

Investitie anvelopeInvestitie anvelope

Un set de patru anvelope achizitionate in acelasi timp, noi, cu putina grija la presiune si rotire la fiecare 10.000 km pot rezista mai bine de 60.000 km. Cu o medie de 15.000 km pe an, rezulta ca trebuie schimbate la fiecare 4 ani. Nu este o investitie mare o data la 4 ani. Carburant bagi lunar, uleiul il schimbi anual, la fel si diverse reparatii se fac periodic, faptul ca o data la 4-5 ani schimbi anvelopele e o necesitate ce tine de siguranta, asa ca nu ii putem pune un pret.

Anvelopele spun multe si despre proprietarul masinii. Cand vad un automobil cu anvelope noi imi dau seama ca este un sofer responsabil, serios, cand vad anvelope noi pe o masina imi dau seama ca e o masina intretinuta. Cand vad masini cu anvelope uzate peste masura, opinci, cu crapaturi sau galme pe laterala, rupturi de la borduri sau profil tocit asimetric, e clar ca au un proprietar caruia nu ii pasa de masina lui, de siguranta lui si a familiei sau de siguranta celor din jur.

Aste e opinia mea legata de cea mai buna investitie intr-o masina. Tu ce ai cumparat pentru masina ta si te-a multumit cel mai mult, sau ce crezi ca merita sa schimbi mai des?

Investitie anvelope

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Investitie anvelope
mai multe