Serial in prag de frig: de ce sunt bune anvelopele de iarna?

Care e diferenta dintre niste anvelope normale si unele de iarna? De ce sa mai scot din buzunar intre 1000 si 2000 de lei pentru un set nou de anvelope speciale pentru frig? Incercam sa gasim raspunsuri la aceste intrebari si sa convingem lumea care pana acum statea cu indoieli ca anvelopele de iarna au multe avantaje in sezonul rece.Mai ales acum, cand se anunta cea mai grea iarna din ultimii 1000 de ani.
Anvelopele de iarna sunt pentru sezonul rece in primul rand, nu pentru zapada
Cand temperatura de afara scade sub 7 grade, este foarte important sa avem anvelope de iarna. Acestea au alta compozitie fata de unele de vara sau mixte. Cand vine frigul, o anvelopa normala se intareste si nu mai are aderenta buna. Mai precis, distanta de franare se poate chiar dubla in caz de urgenta, cand franam pe vreme rece cu anvelopele inadecvate. Asta duce nu doar la riscul crescut de accidente, dar si la uzarea prematura a placutelor de frana, risc de pierdere a stabilitatii, etc. O anvelopa de iarna, prin textura sa mai moale, se comporta pe timp de iarna asa cum se comporta o anvelopa de vara la 30 de grade. Adica bine - aderenta maxima, franare buna, etc. Asadar, chiar daca traim intr-o zona in care iarna nu aduce deloc zapada, este foarte bine sa utilizam astfel de anvelope!
Anvelopele mixte au numai aceasta trasatura pentru iarna, adica au o consistenta mai moale si sunt aderente si la frig, insa nu respecta si urmatoarele caracteristici pentru sezonul rece!
Anvelopele de iarna sunt in al doilea rand mai bune pe zapada
In afara de faptul ca niste anvelope de iarna sunt mai bune pe timp friguros, daca dam si de zapada, ne scot din necaz. Toata lumea a vazut ca anvelopele de iarna sunt ceva mai cramponate decat unele de vara. Crampoanele mai mari sunt destinate unei aderente crescute pe zapada. La majoritatea anvelopelor de iarna o sa observam ca zbaturile nu sunt egale ci au o aranjare aleatorie. Scopul acestora este de a sapa in zapada - daca acestea ar fi uniform, roata s-ar ingropa singura. Deci la aderenta pe frig mai adaugam si aderenta mai buna pe zapada.
Pe gheata se comporta mai bine
Consistenta mai moale a anvelopelor de iarna dar si profilul mai agresiv al acestora lucreaza bine si atunci cand dam de gheata sau polei. Materialul mai moale se muleaza bine pe gheata, iar crampoanele proeminente sparg mai usor gheata si ajung la asfalt. Daca gheata este intr-adevar groasa, niste anvelope de iarna vor calca pe aceasta mult mai bine, iar daca avem pe toate cele 4 jante montate gume de iarna, nu vom pierde deloc controlul si vom frana satisfacator. Oricum, prima masura de siguranta pe gheata este viteza mica. In plus, in trafic, cu un set potrivit de anvelope, nu vom fi injurati de cei care asteapta la semafor, pentru ca noi, cu gume de iarna, vom pleca linistiti, in timp ce cei care au ramas cu cele de vara vor avea probleme cu derapajul pe gheata si zapada.
Daca vrem sa fim siguri ca nu ne deranjeaza nici gheata mai serioasa, putem apela la un set de gume cu tinte de metal. Acestea se folosesc doar cand e zapada si gheata afara, pentru ca pe asfalt sunt zgomotoase si se tocesc repede.
Deci, ce se intampla iarna? Frig, zapada si gheata. Anvelopele de iarna rezolva toate aceste trei aspecte prin caracteristicile lor speciale. O masina este de preferat sa aiba pe toate cele 4 roti anvelope de iarna. Multa lume se gandeste sa puna gume de iarna doar pe fata la o masina cu tractiune pe fata, din motive economice. Asta ajuta la tractiune si aderenta, insa masina franeaza pe toate cele 4 roti si exista riscul ca spatele sa derapeze. Deci daca exista buget, n-ar fi rau sa investim in 4 anvelope de iarna.
Si pe timp de vara, anvelopele de iarna sunt bune, au mai mare aderenta decat unele de vara, fiind mai moi, iar la 40 de grade chiar se inmoaie serios, ca niste slick-uri. Insa marea problema a acestora este ca se uzeaza prematur daca sunt folosite la temperaturi constante mai mari de 7 grade. Deci este bine sa avem 2 seturi separate, de iarna si de vara, fiecare cu utilizarea sa.
Spor la pregatiri de iarna!
Daca vrei sa intampini iarna cu un set de anvelope adecvate, poti sa vezi oferta de pe SHOP 4TUNING.
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
-
Cauciucuri vara nexen 215/60/17 500 Lei
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
-
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Ford focus diesel 2012 3950 €
-
Vw golf benzina 2010 2901 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
-
Droser balast xenon audi,vw,seat cod 8k0941597e 250 Lei
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
-
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Ford focus cabrio 2007 3400 Lei
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Motor diesel avb 1.9 tdi, pompa duza, fara inj volkswagen... 900 Lei
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €


