Dacia Duster 1.5 dCi 110 cp

"Dupa ce am condus acest Duster stiu ca mi-as dori si eu unul!"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
100
NOTA CITITORULUI
88
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 18900
  • Km. efectuati: 820
  • Tipul drumului: asfalt / pamant
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Sarmisegetusa - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    8 / 10 »
  • Interior
    8 / 10 »
  • Spatiu
    10 / 10 »
  • Motor
    10 / 10 »
  • Transmisie
    9 / 10 »
  • Performante
    8 / 10 »
  • Tinuta de drum
    8 / 10 »
  • Vizibilitate
    9 / 10 »
  • Siguranta
    6 / 10 »
  • Dotari
    9 / 10 »
  • Consum
    10 / 10 »
  • Pret
    10 / 10 »
Prima masina Dacia care ne cade pe mana si sub talpi. Dacia Duster, aka "Prafuitorul", ne-a fost lasata timp de o saptamana, pentru a vedea ce poate. Si cred ca in legatura cu Duster eram cel mai curios si cel mai nerabdator, pentru ca parerile celorlalti sunt prea impartite in ceea ce priveste micul crossover romanesc. Dacia Duster vrea sa fie un produs imposibil, ceva la care viseaza tot omul de cand lumea, si ieftin si foarte bun. Dar asa ceva nu exista. Oare?

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1461 cmc
  • Putere
    110 cp
  • Cuplu
    240 Nm
  • 0 - 100 km/h
    12,5 s
  • Viteza maxima
    168 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    1369 kg
  • Consum mixt
    6l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    408 l
  • Euro NCAP
    3*
  • Pret de pornire
    11.250 Euro
  • Pret model testat
    16.800 Euro
  • Impozit anual
    68 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Tare as vrea sa incep prin a lamuri ceva si sper ca tu, cititorule, sa intelegi. Dacia Duster are aceeasi soarta ca si Dacia Logan. Adica publicul este impartit, pe nedrept zic eu, in doua: cei care accepta masina romaneasca si cei care o blameaza. Mai crunt este cand se gasesc cei cu masini straine, vechi de sute de ani, nemtesti, cu nume de urs sau pisica, si arunca cu noroi in masina autohtona, facand-o in fel si chip. Un lucru e clar: Dacia nu este vazuta bine de toata lumea. Multi vor spune ca este Renault, nicidecum Dacia, ca a mai ramas doar numele. Dar asta sa fie un lucru rau?

Dacia DusterDacia Duster

Ce as vrea eu sa lamuresc. Dacia este o masina pe care o alegi cu capul, nicidecum cu sufletul. Si trebuie sa o vezi cu capul. Trebuie sa fii imbecil, asa cum sunt multe specimene, sa spui ca Dacia este o masina proasta si sa o compari cu cine stie ce marci nemtesti premium. Da, de acord, in comparatie cu vreun Seria 5, da, poate ca au dreptate. Dar nu acolo ii este locul unei Dacii. Si din pacate sunt multi cei care au o parere proasta despre masina autohtona, fie ea Logan, Duster, sau alt model. Insa acea parere este una total neargumentata si bazata pe niste gandiri superficiale.

Si principala cauza a imaginii destul de precare pe care o are Dacia in randurile noastre, este cauzata de niste comparatii complet idioate. Haideti sa va intreb ceva: Audi este o masina proasta? Da, daca ajung sa o compar cu Maybach, Rolls Royce sau Bugatti Galibier. Daca insa gandesc putin si o compar cu masinile din clasa ei, voi vedea ca Audi este printre cele mai bune autovehicule de pe piata. Asa si cu Dacia. A ajuns sa aiba o imagine patata din cauza unor comparatii eronate cu masini din alte clase, net superioare. Haideti sa comparam Dacia cu masinile din aceeasi gama de pret si ne vom convinge ca lucrurile stau altfel.

Dacia DusterDacia DusterDacia Duster

Este Dacia o masina proasta? Absolut deloc. Si asta pentru ca exceleaza intr-o liga in care putine alte masini se aventureaza. Ce-i drept, e vorba de segmentul de jos, cel al masinilor accesibile publicului larg, adica ieftine. Si, din pacate pentru majoritatea clientilor afectati de diverse obstacole financiare din ultimii ani, Dacia se cam bate singura in acest segment. Cel putin, pe partea de masini mai mari, de tip mini-SUV, adica crossover.

Mai exista vreo alta masina 4x4 din gama celor ieftine? Nu. Este doar Dacia Duster. Si, asa cum stiti toti din reclamele televizate, Dacia nu se ascunde si se marcheteaza ca fiind o masina "ridicol de accesibila". Imi place lucrul asta, ca Dacia reuseste sa fie sincera si sa spuna clar si limpede: nu sunt cea mai sigura, nu sunt cea mai rapida, nu sunt cea mai dotata si nici cea mai confortabila. Dar sunt cea mai ieftina! Si cuvantul "ieftin" este unul extrem de adorat in ultima vreme, de oricine...

Cam asta vroiam sa lamuresc, pentru inceput. Ca Dacia nu poate fi considerata o masina proasta. Ca sa fie proasta, trebuie sa o compari cu ceva. Dar nu ai cu ce sa compari modelul Duster, care este intr-o clasa proprie. Daca il vom compara cu un Range Rover, care costa de 6 ori mai mult, da, vom observa ca este o masina slaba. Dar eu sper ca de acum ne vom maturiza si vom face comparatiile cele mai bune.

Dacia DusterDacia Duster

Dar teste mai facem si noi? Da, am facut. Pe o distanta de vreo 1200 km. Cei de la Dacia ne-au dat un model pe motorina, de 110 cp. Adica sub capota are motorul de 1.5 litri dCi, cel mai puternic din oferta. Acesta era conectat la o transmisie manuala in 6 trepte. Modelul testat era unul 4x4, selectabil din intrerupator, fiind insa 2WD permanent, tractiune fata.

Nu stiu ce ar mai fi de zis in legatura cu apectul exterior al unei Dacii Duster, pentru ca o stim cu totii. Si, pana si acei critici "atotcunoscatori", sunt de acord cu un singur lucru: Dusterul nu este deloc o masina urata. Ba chiar este considerata cea mai frumoasa Dacie fabricata vreodata, de la modelul 1100 incoace. Si asa si este. Are forme continue, rotunde si echilibrate.

Dacia DusterDacia Duster

Desi este o masina destul de mica, in ceea ce priveste dimensiunile, lucrurile stau complet altfel la interior. Dacia Duster are o lungime de doar 4315 cm, fiind mult mai mica decat o masina normala de familie. Insa e mica doar la exterior. Pentru ca la interior, 5 persoane se bucura de spatiu destul, iar portbagajul este unul extrem de mare - 408 litri pentru versiunea 4x4 si 475 litri pentru cea 4x2. Daca insa rabatam bancheta spate, vom avea un spatiu de depozitare demn de o duba, adica in jur de 1600 de litri.

Despre spatiul interior, numai de bine. Pana si cei mai inalti pasageri au loc berechet pe bancheta din spate, fara sa loveasca nici scaunele si nici plafonul. Duster e un fel de masina mica la exterior si foarte mare la interior. Si asta e un lucru bun.

Cand o parchezi undeva, langa alte masini normale, iti dai seama ca si Dusterul este... normal. Nu este cu mult mai inalt decat un hatchback de dimensiuni mici, si doar barele transversale de pe plafon te ajuta sa o gasesti in aglomeratie. Si lucrul acesta poate insemna doar ca are un centru de greutate coborat. Corect.

Dacia Duster se simte si se conduce exact ca un Logan. Nu simti niciodata ca esti intr-un crossover. Doar la semafor, iti dai seama ca pozitia scaunului este poate cu vreo 10-15 cm mai inalta decat in alte masini. Deci te simti exact ca intr-o masina obisnuita. Numai cand iesi afara din ea, iti dai seama ca are o garda la sol ceva mai mare, dar nimic iesit din comun.

Dacia DusterDacia Duster

Cum merge Dacia Duster?

Motorul de 110 cp se da de gol ca nu este cel mai potrivit. Masina are 1369 de kg, nu este cea mai usoara, si motorul simte asta. Mai ales daca sunt 4 pasageri la interior si deja depaseste 1600 de kg. Motorul diesel dCi nu este insa acolo pentru a fugi si a demara ca si cu o masina de curse. Motorul de pe Duster are alt rol. Sa consume putin. Cu masina plina, la drum intins, Dacia Duster consuma 6.5 litri/100 km. Nu asta e surpriza insa. Ci ca in oras, daca te concentrezi nitel, scoti un consum de doar 7.5 litri/100 km. Incercat personal!

Da, Dacia Duster este de departe singurul crossover care sa consume asa putin in mediul urban. Evident, la niste bani decenti la pretul de achizitie. Deci nu numai ca e ieftina, este si economica din cale afara. O combinatie buna, zicem noi...

Sa revenim la comportamentul lui Duster. Suspensia este confortabila si se simte, asa cum spuneam mai devreme, exact ca un Logan. Insa iti dai seama ca esti la volanul unei masini mai inalte, la viteze mari, cand incerci sa schimbi banda la 140 km/h si iti dai seama ca masina se cam balanseaza. In rest, uiti ca conduci un mini-SUV.

Cei 110 cai putere trebuie sa-i pui la grea incercare, adica sa turezi motorul la peste 3000 rpm, ca sa se simta ca sunt vii. La turatie mica, Dusterul sta pe loc mai mult, dar dupa 3000 de turatii, incepe sa se miste. Ce-i drept, odata cu "miscarea", vine si un consum ceva mai maricel. Nu as vrea sa stiu cum se simte motorul de 1.5 dCi care are doar 85 de cai putere, daca acesta de 110 mi se pare incet... Si nici cel pe benzina, fie el si in 16 valve...

Cu siguranta, motorul pe care il avea masina noastra de test este cel mai bun. Poate nu cel mai vanjos, dar e cel mai bun din oferta Dacia. Ideal ar fi fost un 2.0 dCi, repet: IDEAL, insa defilam cu ce avem. Plus ca un Duster cu motorul de 2 litri, cu siguranta intra in alta categorie de pret, depasind 20.000 de Euro. Asa ca dieselul de 110 ramane preferatul meu. Nu vad alta varianta momentan, si nu iti recomand nici tie alta motorizare.

Dacia Duster

Dar despre cutia cu 6 trepte, ce e de zis? Faptul ca am vazut 6 trepte pe o Dacie, m-a bucurat nespus. Asta pana sa incep sa o transform intr-un facalet de amestecat mamaliga in ceaun. Pentru ca asa se comporta cutia asta de viteze. Treapta a 1-a este complet inutila in oras, abia te misca de pe loc. Poti la fel de bine sa pleci de pe loc cu a 2-a, nu vei simti nicio vibratie. Pesemne se vrea a fi o treapta de putere, de scos masina din noroaie, de mers cu tractiunea integrala pe drum accidentat, sau pentru frana de motor la coborare abrupta. De ce spuneam ca amesteci cu schimbatorul? Simplu, pentru ca are trepte scurte si chiar si pe la 50-55 de km/h iti dai seama ca esti in a 5-a treapta de viteza, fara ca motorul sa fie subturat. Si pe la 70 de km la ora o poti baga lejer pe a 6-a. Deci pentru un mers in oras, unde de obicei schimbi 1, 2 si 3 cel mai des, vei schimba fara probleme, de la 1 la 5 si, daca ai noroc sa prinzi drum deschis pe vreun bulevard, chiar si 6.

Mi-ar fi placut niste trepte mai lungi, pentru mersul urban, nu doar pentru mersul in off-road sau la drum intins. Si din pacate, cutia in 6 trepte de pe Duster, nu prea e confortabila la un mers zilnic in oras. Poate te obisnuiesti cu ea, dar este destul de pretentioasa si scurta, iar acest lucru nu se pupa cu mersul in oras aglomerat, loc in care vei merge cel mai probabil 90% din timp.

Cum se comporta Dacia Duster in off-road?

Inca de la inceput, as fi tare naiv, eu si oricare alt client de Dacia Duster, sa credem ca aceasta masina este una de mers pe drumuri neasfaltate de grad dificil. Da, Dacia Duster este masina de off-road, in sensul ca poti merge cu ea si pe drumuri neamenajate, departe de orice asfalt, insa trebuie sa fii realist si cu capul pe umeri.

De obicei, romanul cand se gandeste la off-road, deja vede niste tractoare din alea preparate, cu roti uriase de noroi, cu suspensii inaltate si cu trolii gata sa traga orice copac din radacini. Dupa care, urmeaza gandul ca pot intra si cu un Duster in aceleasi locuri. Nu e chiar asa. Dar nici rau nu este.

Dacia DusterDacia Duster

Cum putem defini cel mai bine aptitudinile lui Duster in teren? Sa zicem doar ca la volanul unui Duster ajungi acolo unde nu ai visat sa ajungi cu o masina normala, cu tractiune pe o singura punte. Insa mai usor este de spus, in ce locuri nu poti intra cu un Duster. Pentru ca sunt putine. Dacia Duster nu vine dotata cu diferential blocant pe nicio punte. Asta inseamna ca "la anaghie", numai 2 roti vor trage sa scoata masina din bucluc. Si de aceea, cu Duster nu te poti aventura in noroi foarte ud si adanc, si nici pe un drum extrem de denivelat, pe care risti sa pierzi contactul cu drumul la una din roti. Din cauza motorului destul de slab, dar si a diferentialului central care se blocheaza electronic si se pare ca are o siguranta la supra-sarcina care va debloca 4x4, nu poti nici sa urci vreo panta inclinata la un unghi extrem, mai ales daca e pe drum accidentat.

Dar cazurile de mai sus sunt rare, si probabil nu vei ajunge niciodata pe astfel de drumuri. Vestea buna este ca in rest, the sky is the limit! Na ca stim si engleza... Dar nu glumim. Adica cu Dacia Duster poti merge pe orice drum de pamant, pietris, pe camp, pe drumuri forestiere, poti chiar sa traversezi mici cursuri de apa si poti sa te duci linistit la peste sau la vanatoare prin paduri cu drumuri de pamant. Pentru asta e Duster. Nu trebuie sa uitam ca masina este dotata cu anvelope de asfalt, care nu rezista la impactul cu pietrele ascutite de exemplu. Si nici nu fac fata unor noroaie adanci, ceea ce ar putea duce la o deloc dorita impotmolire, daca te bagi unde vezi noroi.

Duster nu este o masina pe care sa o bagi pe drumuri denivelate care pot atinge pe dedesubt. Vei vedea ca esapamentul este vulnerabil si poti sa faci multe pagube, la rezervor sau articulatii, daca lovesti violent niste stanci binevoitoare. Deci uita de orice drum pietruit din topor si incearca sa tii drumul de pamant, ca este mai safe.

Tractiunea 4x4 se activeaza de la buton. Prima pozitie este cea permanenta, de 2WD, tractiune fata. Urmeaza modul Auto, adica daca masina simte ca rotile fata nu au destula aderenta, se cupleaza automat si spatele. Este un mod bun pentru mersul pe timp de iarna sau in off-road decent, cu drum drept. Modul 4x4 Lock nu face decat sa blocheze toate cele 4 roti sa se invarta la unison, pentru clipele in care terenul este mai dificil. Chiar si asa, modul Lock nu blocheaza si rotile pe punte, in lipsa unui diferential blocant, asa ca te poti impotmoli lejer si cu modul Lock, daca nu au toate rotile aderenta buna.

Dacia DusterDacia Duster

Duster la interior si dotari

Daca la aspect, exact ca in reclama, lumea nu isi da seama ca e vorba de o Dacie, pentru ca arata excelent, la interior ne aducem aminte vrand-nevrand ca avem de-a face cu o masina ieftina. Si este si normal. Nu poti pune intr-o masina care costa 10.000 de Euro finisaje cu Alcantara si plastice nobile. Adica in Duster, nu trebuie sa critici materialele de o calitate slaba sau scartaielile din portiere, pentru ca acest lucru este normal, e ceva la care trebuie sa te astepti. Partea buna este ca plasticele de la interior scartaie doar cand le apesi cu mana, la fel si manerele usilor, dar nu scot niciun sunet in mers.

Dacia Duster

Bordul aduce aminte cu Logan, pe care, daca esti un pasager putin ametit de la vreo aniversare cu bautura, il vei confunda fara doar si poate cu interiorul de Logan. Din nou, ceva normal si de asteptat. Asta inseamna eficienta costurilor. Un design nou insemna bani mai multi, alte materiale, un concept nou, un pret mai mare. Si ca sa ramana un pret decent, designerii de la Dacia au facut compromisuri. Si ce preferati, preturi mari, sau compromisuri? Clientii Dacia prefera compromisul.

Deci, un interior destul de asemanator cu Loganul. Dar nu e rau. Putine butoane pe consola centrala, nimic in plus, nimic in minus fata de ce ai nevoie. Singurul element de design pe care nu l-am adorat nicio clipa este finisarea cu maro a interiorului. Adica ornamentele de la prizele de aer sunt maro, la fel si consola centrala si consola orizontala de la schimbator si ceva pe volan. Inteleg sa fie maro daca si masina e maro la exterior, dar nu. Dacia Duster e "maro" la interior, indiferent de ce culoare are exteriorul. Culoarea se cheama Brun Shiny, adica maro glossy, lucios, cum o fi. Dar nu se potriveste deloc cu alte culori precum bleumarin sau gri. Daca vrei ornamentele de la interior gri, trebuie sa alegi o versiune mai ieftina, fie Duster sau Ambiance. Asta, nu am inteles-o...

Ce mai gasim la interior? Spatiu de depozitare pentru 2 pahare si un mic spatiu sub schimbator pentru telefon, etc. Nu prea sta bine Dusterul la capitolul depozitare maruntisuri, dar sta tare bine pe torpedou. Are un torpedou incapator, cat nu au alte masini portbagajul. Il poti folosi ca sifonier daca doresti. Mai avem un volan imbracat in piele, la fel si schimbatorul. Volanul nu arata rau, chiar ii sta bine, insa nu stiu ce piele se foloseste la imbracarea nucii de la schimbator, probabil una ecologica. Masina testata de noi avea putin peste 20.000 de km la bord si pielea schimbatorului era deja roasa, iar ornamentul de plastic care arata pozitia vitezelor, zgariat peste masura. Aici nu mai merge scuza cu masina ieftina, pentru ca platesti aproape 500 de lei pentru aceasta optiune de piele, asa ca macar sa ai parte de piele adevarata, nu una care se scorojeste dupa 20.000 de km, cand inca miroase a nou in masina...

Dacia Duster

Hai sa trecem la dotari. Am avut parte de un Duster Laureate, adica o versiune de top, un fel de "full fara piele". Peste Laureat vine Prestige, unde avem si un interior cu tapiterie din piele. Dealtfel tapiteria din piele era singura optiune care nu se regasea pe modelul testat de noi. Ce poti sa primesti maxim pe un Duster? Eu unul am fost surprins. E vorba de 4 geamuri electrice, cele din spate fiind optionale pentru 468 de lei in plus. Ai parte de sistem ESP + ASR decuplabil, 4 airbaguri, sistem de franare cu ABS, sistem Isofix, oglinzi electrice, computer de bord, proiectoare ceata, inchidere centralizata cu telecomanda, aer conditionat manual, radio CD cu MP3 si comenzi pe "sub volan", cu mufa USB si AUX, jante din aliaj de 16 inch si pachet Look. Cel din urma, numit Pack Look, costa destul de mult si nu ofera nimic practic. E vorba de un pachet de elemente estetice pentru exterior: oglinzi gri, ornamente gri, protectie praguri, bare longitudinale de plafon, geamuri fumurii si jantele de aliaj. Totul pentru doar 3570 de lei. Dintre toate, as alege doar jantele de aliaj, pentru care trebuie platit doar 1562 de lei.

Cam astea sunt dotarile unui Duster. Mai ai parte si de tractiunea 4x4 care se selecteaza de la buton si cutie in 6 trepte. Evident, pentru care trebuie sa platesti. La fel si motorul de 1.5 litri diesel, de 110 cp. Mai primesti un sistem de franare cu tamburi pe spate, o metoda destul de demodata si invechita. Nici nu stiam ca ESP-ul functioneaza si cu tamburi... dar am aflat acum. Insa, din nou, nu avem voie sa ridicam pretentii. Sa nu uitam de pret, da?

Dacia DusterDacia Duster

De ce as cumpara o Dacia Duster

Da, as cumpara o Dacia Duster. Pentru ca m-am convins de un lucru: toti acei critici rau-voitori care spuneau vrute si nevrute despre Dacia, au gresit. Dacia Duster nu este o masina proasta, pentru ca nu are cum sa fie asa. Haideti sa vedem ce alta masina 4x4 putem sa cumparam la banii de Duster, cu aceleasi optiuni. Avem vreuna la alegere? Nicidecum. Mai ales cu motorizare diesel care tine cu casa la maxim.

Desi Duster incepe de la un pret de 10.450 de Euro, in aceasta perioada fiind o oferta avantajoasa la echiparea Laureate, un Duster de care sa nu-ti fie rusine costa 18.000 de Euro. Modelul prezentat aici este un Laureate 4x4 1.5 DCI 110 CP, de 16 800 Euro, TVA inclus. Cam atat costa versiunea testata de noi, aici. La cei 10.450 de Euro vei primi un Duster cu tractiune fata si motor pe benzina. Nu vrei asa ceva. Iti recomand cu toata caldura motorul diesel si tractiunea 4x4. Nu vrei Duster 4x4, ia-ti un Logan MCV si iesi mai ieftin. Dar chiar si la 18.000 de Euro, Dacia Duster e cea mai buna alegere. Pentru ca o alta masina similara, cu tractiune 4x4, costa de la 20.000 de Euro. Si daca mai adaugi si un motor diesel, o sa ajungi la o diferenta de peste 5.000 de Euro. Deja este o suma de bani.

Mi-a placut la nebunie motorul de pe Duster. Da, stiu ca nu trage deloc, stiu ca e zgomotos si stiu ca mereu voi visa la ceva mai puternic. Dar nu ma intereseaza. Pentru ca nu am nevoie de mai mult. Daca ma grabesc, pot sa prind si 180 de km/h cu Duster. Dar nu ma intereseaza nici acest lucru. De fiecare data cand ma voi gandi ca vreau ceva mai puternic, ajunge sa apas butonul de la computerul de bord si sa vad ca imi consuma 7,5 litri de motorina in oras. Cu aerul conditionat pornit. Si uit imediat de orice chef de viteza si cai putere...

Mi-a placut Duster pentru ca tine la timpul tau. Odata ce ai urcat, nu ai pe ce sa apesi, sa reglezi temperaturi, sa setezi suspensii, sa dai drumul la navigatie, sa setezi o treapta de incalzire pentru scaun, sa pui farurile pe modul automat si sa iti reglezi scaunul electric. In Dacia Duster primesti exact ce ai nevoie, si ATAT. Te urci, pornesti si pleci. Esti intr-o masina, nu intr-o nava spatiala plina de butoane si luminite.

Imi place Duster pentru ca reuseste sa le imbine pe toate: spatiu, economie, abilitati 4x4, dotari decente. Fara nimic iesit din comun, doar strictul necesar. Si daca ne uitam la orice alta masina 4x4 pe care ne-am dori sa o luam in locul Dusterului, ne vom da seama ca primim toate aceste lucruri la un pret mult mai mare. Imi place Duster pentru ca este singura masina sincera. Cel putin, cu mine a fost sincera, spunandu-mi: atata consum, asta stiu sa fac, astea imi sunt dotarile si asta imi este pretul. Si daca la alte modele mai scumpe ma tot intrebam ce naiba costa 70-80.000 de Euro, la Duster nu m-am intrebat niciodata. Asta e masina, astia sunt banii. Unde mai pui ca motorul diesel isi scoate banii imediat, la ce consum derizoriu are? Da, imi place motorul. Dar am mai spus asta, nu? De mai multe ori...

Daca vrei figuri, nu te duce in reprezentanta Dacia. Daca vrei sa fugi ca nebunul si sa te dea astia la stiri cu 200 km/h pe A2, cauta in alta parte. Daca vrei o masina pe care sa o parchezi in fata la Bamboo si cu care sa agati pitipoance, ai citit degeaba pana aici. Daca insa esti ca marea majoritate, cu capul pe umeri si echilibrat, care cauta o masina destul de sigura, care sa aiba toate atuurile de care avem nevoie azi (economica, spatioasa, dotata, 4x4), poti sa incerci un Duster. Pe mine m-a impresionat. Nu prin performante sau lux, exces de siguranta sau tehnologie, ci prin sinceritatea cu care se prezinta. O calitate pe cale de disparitie...

Dacia Duster

 
  • calitatea plasticului la interior
  • siguranta
  • spatiu
  • confort
  • dotari
  • motor
  • abilitati off-road
  • pret

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
88 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (32) Poze Dacia Duster
[+] mai multe