BMW M550d xDrive 381 cp, cutie 8 rapoarte automata

"Nu este deloc un M5 diesel. Este mai mult. Mai bine."
PUNCTAJ
4TUNING
96
PRIZA LA PUBLIC
89
NOTA CITITORULUI
90
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 2000
  • Km. efectuati: 650
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Bucegi - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
In ultimii ani, convingerea mea cum ca masinile diesel nu mai au niciun dezavantaj fata de cele pe benzina, s-a tot intarit. Autoturismele pe motorina au inceput sa fie acum mai puternice, mai economice si cel putin la fel de silentioase, fiabile sau vandabile. Dupa ce am condus cateva zile noul M550d, m-am convins ca balanta s-a inclinat simtitor. Benzinarele nu mai au nicio sansa.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant motorina
  • Cilindree 2993 cmc
  • Putere 381 cp
  • Cuplu 740 Nm
  • 0 - 100 km/h 4.7 secunde
  • Viteza maxima 250 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate -
  • Consum mixt 6l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 4
  • Volum portbagaj -
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 85.560 Euro
  • Pret model testat 111.366 Euro
  • Impozit anual 2154 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Grila frontala inclinata invers ne duce cu gandul la E28. Noul Seria 5 revine la denumirea de rechin. Rechinul. A fost primul cuvant care mi-a strabatut mintea atunci cand i-am vazut profilul. Unghiul pe care il face partea frontala, in special grila radiatorului, la noul BMW Seria 5, ma duce cu gandul la generatia anilor '80, modelul E28. Acel model incruntat si agresiv pe care daca indrazneai sa-l privesti din fata iti dadea reala impresia de rechin, cu botul in sus. Multe generatii ulterioare au urmat, designul a devenit mai bland si aerodinamica a fost gandita cu unghiuri intoarse, grila fiind dreapta sau inclinata invers. Iata ca acum, rechinul a revenit. Mai elegant, mai curat si mai cuminte.

Test Drive BMW M550dInvoluntar, umbra acestui BMW s-a transformat intr-un mic off-roader...

Insa acest Seria 5 poarta semnatura Motorsport. Si asta se traduce printr-un kit exterior aerodinamic ce ii da un plus de sportivitate limuzinei de lux. Cu toate astea, BMW a decis sa nu mai fie asa de agresiv in modificarea versiunilor performante cu noua generatie. Totul este diminuat, nu sunt unghiuri drepte, nu sunt prize de aer, nu sunt elemente opulente si strigatoare. De altfel, acest BMW, pe langa evacuarea dubla destul de masiva si subtilele M-uri plasate pe ici, pe colo, nu te lasa sa vezi ca este o masina cu veleitati sportive care prinde 100 km/h in doar 4.7 secunde.

Test Drive BMW M550dMustele de pe spoiler, acele vesnice victime ale vitezei

Farurile noi sunt cu tehnologie LED si sunt adaptive, stopurile sunt si ele cu LED, jantele pe 19 inch poarta semnatura M, difuzorul spate este negru lucios si evacuarea... oh, evacuarea! Am mai mentionat-o, dar merita pomenita des. Nu doar pentru felul in care arata, fiind realizata din metal cu finisaj negru, dar si cum se aude... Cam astea sunt elementele lui M550d care il fac special si interesant, si care atrage, nu prin opulenta specifica unui M5 din trecut, ci prin eleganta si continuitatea formelor elegante.

Test Drive BMW M550dTest Drive BMW M550dTest Drive BMW M550d

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cand o sa vizitezi un palat de pe valea Loarei si vei intra in dormitoarele regilor de altadata, iti vei da seama ca acolo s-au folosit stive de lemne nobile, ca au fost defrisate paduri intregi, ca au fost despielitate cele mai alese cornute si vaci, ca au fost tesute de mana cele mai complicate broderii din cele mai exclusiviste tesaturi. Ei bine, orice dormitor regal este pistol cu apa in forma de elefant fata de interiorul lui M550d. Piele fina bej pe scaune si portiere, ornamente de lemn, mici accesorii cu finisaje de aluminiu polisat, bord imbracat in piele neagra, cusaturi perfecte, totul iti transmite imaginea de calitate absoluta. O calitate care parca te face sa intinzi scaunul la maximum, sa iti aduci o perna si o patura si sa dormi in cel mai scump si elegant dormitor din cate exista.

Test Drive BMW M550dTest Drive BMW M550dTest Drive BMW M550d

Pe langa finisajele impecabile, un lucru de altfel asteptat venind din partea unei masini premium care trece de pragul celor 100.000 de Euro, mai ai parte si de comenzi amplasate corect pe bord, butoane intuitive si usor de folosit, dar si ceasuri de bord digitale mari si pline de informatii. Ca sa trag linie, interiorul lui M550d este un loc exagerat de primitor, din care nu prea iti vine sa cobori cu una, cu doua. Si materialele, impreuna cu finisajele, definesc fiecare centimetru patrat.

Test Drive BMW M550d

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Orice BMW Seria 5 este mare, indiferent de generatie sau motorizare. Si nu va exista niciun pasager, vreodata, care sa se planga de spatiu in habitaclu. Chiar daca are 5 locuri, acest BMW este menit sa rasfete 4 pasageri, fiecare stand confortabil pe "fotoliul" sau. Pe bancheta din spate este loc multumitor pentru genunchi si destul pentru cap, chiar si pentru cei mai inalti. Spatiile de depozitare la interior sunt numeroase, atat in torpedou, cotiera, fete de usi, in spatele scaunelor sau in cotiera spate. Portbagajul, desi nu avem date concrete despre aceasta generatie, are o capacitate de peste 500 de litri, probabil in jur de 520, precum modelul din 2011.

Test Drive BMW M550d

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cel mai puternic propulsor in 6 cilindri pe motorina din lume. Punct. Si asta se realizeaza cu ajutorul unei tehnologii cu 3 turbine care contribuie la obtinerea celor 381 de cai putere si a cuplului urias de 740 Nm. Motorul in 6 cilindri are o capacitate de 3 litri si se mai gaseste si pe modelele X5 M50d, X6 M50d sau varianta Touring a acestui model prezentat aici. Numarul cailor putere, eficienta, economia de carburant si fiabilitatea, toate poarta semnatura celor de la diviza Motorsport. Lucru semnat chiar si pe capacul frontal al motorului, unde troneaza sigla M. Toata aceasta tehnologie in care si-au bagat coada inginerii de la Motorsport Performance se traduce prin disponibilitatea cuplului la doar 2000 de ture, lipsa totala a lag-ului intalnit la motoarele turbo, o liniaritate in acceleratie iesita din comun si cifre demne de o masina sport. Modelul E60 de BMW M5, acel BMW M5 original, cel de 507 cp, benzinarul realizat pe vremea cand BMW avea acest M550d doar pe hartie, reusea sa aiba un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h in numai 4.7 secunde. Ei bine, acelasi timp este reusit si de BMW M550d cu ai sai 381 cp... Impresionant, sau ce?

Test Drive BMW M550d

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Transmisia automata in 8 rapoarte, spre deosebire de motor, nu a trecut prin "hambarul" celor de la diviza Motorsport, acolo unde se fac minuni. Este transmisia automata standard, cu schimbarea treptelor automata, manual de la levier sau prin intermediul padelelor de la volan. In modul Sport, schimbrea treptelor se face incredibil de rapid, inclusiv de la padele. Si, impreuna cu sunetul evacuarii, in clipa in care se schimba vitezele, poti jura ca asculti o motocicleta. Atat de repede se face schimbarea. Daca aceasta cutie de viteze care isi schimba comportamentul in functie de modul de condus, ECO-Pro, Confort sau Sport, care este pe masinile standard, reuseste sa fie atat de performanta, oare cu ce ne poate surprinde transmisia de pe modelul M5, in care si-au bagat nasul cei de la M Performance?

Tractiunea este integrala xDrive si vine standard pe modelul M550d, fie ca e sedan, fie ca este break. Setarea tractiunii este insa realizata de cei de la Motorsport si este facuta astfel incat in viraje, tractiunea sa fie mai mare pe puntea spate pentru a reusi o precizie sporita cand accelerezi in curbe.

Test Drive BMW M550d

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Acceleratie: numai 4.7 secunde ii trebuie lui M550d ca sa atinga 100 km/h si reuseste sa atinga, fara probleme, 250 km/h, fiind limitat electronic.

Franare: discuri gigantice, ventilate, atat pe fata, cat si pe spate, la fel ca la 550i, asistate de toate sistemele electronice disponibile la ora actuala, fac ca masina sa franeze incredibil de bine. Greutatea mare insa isi spune cuvantul si ABS-ul parca intra ceva mai repede decat te-ai astepta.

Suspensii: sistemul de amortizare a socurilor poarta semnatura M si se adapteaza in functie de modul de condus. Este special modificat pentru a spori precizia in viraje a masinii, dar totodata este extrem de confortabil, chiar si pe drum ceva mai accidentat.

Test Drive BMW M550dUn drum virajat proaspat asfaltat. Un M550d. Ce ti-ai putea dori mai mult?

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu, acesta nu este un M5 diesel. Este o alta masina in care si-au bagat coada cei de la M Performance exact acolo unde trebuie. Si la tinuta de drum se pare ca au vrut sa contribuie cel mai mult. Autoturismul are un sasiu M, cu suspensii integral modificate pentru sportivitate si stabilitate, iar servodirectia hidraulica Servotronic a fost si ea imbunatatita pentru a spori sensibilitatea directiei. Ca si optiune, sistemul Adaptive Drive modifica rigiditatea amortizoarelor si a barelor anti-ruliu, crescand simtitor tinuta de drum in modul Sport al masinii, in special pe drumurile virajate.

BMW M550d are 4 moduri in care poti conduce masina, in functie de conditiile de drum: ECO Pro, Confort, Sport si Sport Plus. Tot ce tine de directie si suspensii se modifica electronic in clipa in care selectezi modul Sport sau Sport + si comportamentul masinii, in viraje, in accelerare, atunci cand accelerezi in curba sau cand supui caroseria la forte laterale si longitudinale. Adica devine precis. Inseamna ca la comportament, la apasarea unui buton, te trezesti la volanul unui M5 adevarat.

Test Drive BMW M550d

Test Drive BMW M550dTest Drive BMW M550dTest Drive BMW M550d

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

O capota a motorului mai lunga decat un cuirasat e tot ce ma face sa scad un punct la capitolul viziblitate. Chiar si asa, nu exista probleme la parcare, pentru ca masina are senzori de parcare fata-spate si camera video de marsarier. In rest, in spate si in lateral, viziblitatea este buna si te poti asigura fara emotii atat in mers, cat si la trecerile de pietoni.

Test Drive BMW M550dIn fata castelului Iulia Hasdeu din Campina. Poate ca era buna o vopsea neagra.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu imi amintesc ziua in care BMW a obtinut un alt rezultat in afara de cel maxim, de 5 stele, din partea Euro NCAP. Numai siguranta este pusa mai presus de catre nemtii de la BMW, fata de eficienta per ansamblu. Si de asta iti dai seama cand incepi sa numeri sistemele care te tin in siguranta, atat pasiv, cat si in cazul unui impact. BMW M550d este dotat in varianta standard cu absolut toate sistemele electronice precum ABS, ESP, EBD si asa mai departe, o sumedenie de airbaguri, sistem Isofix ce nu mai merita mentionat, proiectoare de ceata, faruri adaptive si alte maruntisuri. Insa pe langa toate acestea, mai exista si Protectie Activa, faruri cu LED, asistenta la faza lunga, oglinzi laterale anti-orbire, head-up display si oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire.

Test Drive BMW M550dOptiunea farurilor adaptive cu LED costa 2.094 Euro. Dar merita.Test Drive BMW M550d

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Un M550d standard are un pret de 85.560 de Euro cu TVA inclus. Modelul testat de noi costa 111.366 Euro. Diferenta de pret, asa cum ati ghicit, este de la dotarile optionale care au fost bifate din lista. Chiar si in varianta standard, acest model vine dotat din cale afara. Adica are functie Start/Stop motor automata, recuperarea energiei de franare, anvelope Runflat, jante din aliaj usor M Double-Spoke de 19", tip 351 M cu anvelope mixte, prezoane antifurt, transmisie automata sport Steptronic, covorase din velur, triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor, aer conditionat automat cu 4 zone, mod de functionare ce include ECO PRO, iluminare ambientala, sistem de spalare a farurilor.

Test Drive BMW M550dTest Drive BMW M550dTest Drive BMW M550d

Lista de optionale care rotunjesc pretul la 111.000 de Euro consta din: sistem Adaptive Drive care costa frumoasa suma de 3.410 Euro, monitorizare presiune anvelope, sistem de alarma, actionare automata a haionului la miscarea piciorului, atat la inchidere, cat si la deschidere, sistem de acces Confort, functie Soft-Close pentru portiere, pachet M Sport, scaune fata Confort, reglabile electric, suport lombar pentru scaunul soferului si al pasagerului fata, volan M imbracat in piele, pachet M Aerodinamic, spoiler M spate, ornamente BMW Individual Shadow Line, capitonaj plafon BMW Individual antracit, parbriz cu confort climatic, camera de luat vederi pentru mersul inapoi, trapa electrica, oglinzi retrovizoare antiorbire, pachet fumatori, scaune fata ventilate, ornamente interioare antracit Fineline, panou instrumente de bord BMW Individual finisat in piele, faruri adaptive LED, prize de alimentare aditionale 12V, asistent faza lunga, protectie activa, pilot automat activ cu functia Stop&Go, Head-Up Display, internet, sistem audio Harman Kardon, BMW Live, Apps, geamuri fumurii spate BMW Individual, BMW Service Inclusive - 5 ani / 100000 km, renuntare operatiune crossower, manual de utilizare / Carte de service in limba romana, pachet Advantage, oglinda retrovizoare interioara cu functie automata anti-orbire, sac pentru schiuri, bancheta spate rabatabila, scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata, senzori de parcare (PDC fata/spate), pachet Business, sistem de navigatie Professional, sonectivitate extinsa, display multifunctional, pachet Heat Comfort, volan incalzit, scaune spate incalzite si piele Nappa Mocha, cusaturi Mocha/Negru.

Test Drive BMW M550dIn modul ECO-Pro, ceasurile isi schimba culoarea si iti arata cati kilometri ai castigat la autonomie.

Dintre dotarile generale ale masinii, eu personal am apreciat modul de condus ECO Pro, care acum functioneaza ceva mai diferit. La ridicarea piciorului de pe acceleratie, nu mai intra frana de motor, ci creste inertia masinii, putand astfel parcurge distante mai mari cu un consum redus de carburant. Adica, de exemplu, in oras, atunci cand vezi de la mare distanta ca este rosu si nu are rost sa accelerezi. Masina merge fara sa calci pedala de acceleratie si nu se franeaza automat prin frana de motor. In plus, afisajul digital albastru iti arata cati kilometri castigi in plus la autonomie mergand economic in acest mod.

Mi-a mai placut foarte mult si navigatia 3D care iti arata anumite cladiri si blocuri in trei dimensiuni. Cladirile mai importante, precum Arcul de Triumf sau Casa Poporului erau foarte detaliate si mai ca te ispiteau sa dai zoom-in sperand sa vezi pasarile care zaceau pe monument. Tot la navigatie te ajuta acum si joystick-ul rotund tipic BMW, care se bucura in plus de functie tactila, cu ajutorul careia explorezi mult mai repede harta navigatiei.

Test Drive BMW M550dTest Drive BMW M550dTest Drive BMW M550dTest Drive BMW M550d

Test Drive BMW M550dTest Drive BMW M550dTest Drive BMW M550d

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La mers decent, in oras aglomerat, cu functia ECO Pro activata, am reusit un consum de 8,2 litri la 100 de kilometri. La drum intins, consumul se reduce la valoarea de 6,1 litri, numere destul de apropiate de cele anuntate de catre BMW. Insa, cu o astfel de masina, iti doresti sa ai schimbari rapide ale treptelor, cuplu maxim, acceleratie buna si performante cat cuprinde. Asa ca vei da de comutator pana cand ceasurile ti se vor face rosii, semn ca ai intrat in Sport +. In acest conditii insa, cand vei urca acul turometrului pana spre limitare, trebuie sa te astepti la un consum urban de 10 litri. Mai mult, acest BMW nu stie sa consume, indiferent de ce i-ai face si cum ai abuza de toti cei 381 de caluti bavarezi.

Test Drive BMW M550d

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Mereu am spus ca modelele premium care sunt scumpe nu vor putea fi niciodata depunctate pentru faptul ca au un pret mare. Pe motivul ca pretul reflecta calitatea si performanta, pentru ca este normal sa fie pret mare, pentru ca orice pret, oricat de mare, este unul corect, pentru ca se adreseaza unui anumit target cu anumite posibilitati financiare, pentru ca nu este normal sa i se para unui bugetar a fi o masina scumpa una care depaseste 100.000 de Euro, pentru ca, pentru ca...

Dar cu acest BMW M550d lucrurile stau altfel. E clar ca e performant, nimic de spus. Dar la aceiasi bani, chiar mai putini, iti iei un M5 veritabil. Care nu doar are sigla diviziei Motorsport, ci o are alaturi de numarul 5. Adica un M5 ca la carte, benzinar, cu motor V8 si propulsie acolo unde trebuie, pe puntea spate. Asa ca menirea lui M550d este destul de incerta, avand un target mult mai restrans fata de M5. Daca o persoana cu bani isi dorea performanta si confort, isi lua M5. Ca sa vinzi insa un M550d, trebuie sa dai de cineva care vrea performanta si confort, dar in acelasi timp sa urasca benzinarele.

Un BMW M550d costa 85.560 de Euro cu TVA inclus in varianta standard. Versiunea testata de noi, cu aproape toate dotarile din lista bifate, costa 111.366 de Euro cu taxe incluse.

Test Drive BMW M550d

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

SUNET MOTOR. Am intrat. M-am acomodat. Am dat pe modul Sport+. Si am inceput sa alerg ceva mai tare pe o portiune de drum dreapta si inchisa circulatiei publice. As fi jurat ca sunt intr-un autoturism propulsat de un V8. Daca as fi intrat legat la ochi, dupa cateva secunde de plimbare in forta, as fi bagat chiar mana in foc ca ma aflu intr-un BMW M5 model E39, dotat cu celebrul V8 de 5 litri aspirat.

Inca nu imi este clar, pentru ca nici nu am gasit detalii la importator sau online, daca sunetul este unul natural, original, sau unul fake. Adica daca BMW si-a dotat dieselarul in 6 cilindri cu supape speciale pe evacuare sau a reusit ca cei de la Renault sa pacaleasca soferul cu ajutorul unui soft special in sistemul audio. Eu personal, inclin spre a doua varianta. Evacuarea are un sunet frumos, se vede ca este realizata de diviza M, insa sunetul de V8 nu poate fi asa de usor obtinut. Eu cred ca in habitaclu, sunetul de V8 vine din difuzoare. Pana la urma, daca cei de la Renault au reusit sa puna, la alegere, prin intermediul unei aplicatii care se instaleaza in R-Link, pe un banal Captur, sunete de RS sau de motor V6, sincronizat cu apasarea pedalei de acceleratie, de ce nu ar face-o si BMW?

Ca este natural sau fals, ca este din evacuare sau difuzoare, sunetul este demential. Fara doar si poate.

Test Drive BMW M550dIar nota pentru acest BMW este...

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
96 / 100

Cea mai puternica si performanta masina din rubrica noastra relativ noua, dedicata testelor auto. Ea este. Seria 5 dotata cu cel mai puternic propulsor diesel in 6 cilindri de pe piata. Singurul cu 3 turbine. Singurul BMW diesel care obtine un timp de sub 5 secunde ca sa atinga 100 km/h. O masina totala, precisa, perfecta. Un autoturism care, pe cat de greu ii va fi sa-si gaseasca clienti, pe atat de usor ii va fi sa devina un nou punct de referinta. Pentru ca marcheaza un punct de cotitura in domeniul performantei pe motorina.

Repet: nu este un M5 diesel, nu este niciun M5, asa cum spun unii jurnalisti cunoscatori, doar ca sa faca un marketing eronat de dragul vizitelor. Dupa parerea mea, este ceva mai bun. Pe hartie, diferentele intre performante sunt extrem de mici. M5 nu are xDrive. Nu are consum de berlina din clasa compacta. Nu are cuplu de 740 Nm. Si nu este atat de discreta si de practica in mersul zilnic. Pretul este cam la fel in ambele cazuri. Si, desi avantajele par sa fie in favoarea masinii prezentate aici, exista o singura problema. Sigla M nu are langa ea singura cifra care conteaza. Uneori, un simplu 5 e pur si simplu mult mai bun decat un 550...

Test Drive BMW M550d

Test Drive BMW M550dTest Drive BMW M550dTest Drive BMW M550d

Multumiri: www.muzeulhasdeu.ro

 
  • pret identic cu M5
  • design exterior
  • design interior
  • confort
  • consum
  • sistem audio
  • spatiu
  • motorizare
  • performante
  • transmisie
  • franare
  • farurile adaptive cu LED
  • dotari
  • sunet motor

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
90 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (44) Poze Test Drive BMW M550d
[+] mai multe