Dacia Logan 2013

"Povestea de succes se repeta cu noul Logan"
PUNCTAJ
4TUNING
85
PRIZA LA PUBLIC
99
NOTA CITITORULUI
83
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 320
  • Km. efectuati: 300
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat / ploaie
  • Traseu: -
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: cuminte
  • Exterior
    9 / 10 »
  • Interior
    8 / 10 »
  • Spatiu
    10 / 10 »
  • Motor
    8 / 10 »
  • Transmisie
    8 / 10 »
  • Performante
    8 / 10 »
  • Tinuta de drum
    8 / 10 »
  • Vizibilitate
    9 / 10 »
  • Siguranta
    6 / 10 »
  • Dotari
    7 / 10 »
  • Consum
    10 / 10 »
  • Pret
    10 / 10 »
Colegul nostru Andrei a fost printre primii jurnalisti si chiar soferi din Europa care au condus noile modele Dacia. E vorba de noul Logan, noul Sandero si noul Sandero Stepway. Succesul avut de modelele precedente la nivel global a demonstrat ca Dacia stie sa faca masini pentru toate gusturile si bugete medii. Asa ca realizarea unor noi generatii de masini destinate succesului nu a fost usoara. Sa fi reusit oare Dacia inca o data sa demonstreze ca este o reala poveste de succes?

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina / motorina
  • Cilindree
    898 cmc TCe
  • Putere
    90 cp
  • Cuplu
    135 Nm
  • 0 - 100 km/h
    -
  • Viteza maxima
    170 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1100 kg
  • Consum mixt
    6,5 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4
  • Volum portbagaj
    510 l
  • Euro NCAP
    -
  • Pret de pornire
    6600 Euro
  • Pret model testat
    -
  • Impozit anual
    36 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
85 / 100

Am sa va dezvalui adevarata fata a noului model Dacia Logan din perspectivele unui posesor de Dacia Logan inca din 2005. Am pus cele doua masini "fata in fata", ca intr-o oglinda, si am reusit sa observ toate asemanarile si deosebirile, am avut ocazia sa le exploatez pe ambele in conditii de tot felul si am mers cu ele atat ca un familist convins, cat si ceva mai... grabit. Tot ce o sa va prezint sunt date reale, neinfluentate de niciun fel, neinfluentate de faptul ca am aceasta masina sau ca e o masina cu nume romanesc.

Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat

Primul contact cu masinile Logan, Sandero si Sandero Stepway s-a consumat in aeroportul din Malaga. La prima vedere, masinile erau impecabile, culori vii si atragatoare, cel mai mult in evidenta iesind Sandero Stepway, care era mai mare si mai atragatoare, ajutata de elementele caroseriei si "artificiile" atasate pe bara din fata. Dar cel mai frumos lucru era culoarea, nuanta care parca a fost inventata pentru aceasta masina. Si dupa ce m-am apropiat de masini, acestea au continuat sa ma impresioneze - lipseau spatiile dintre bara fata si faruri, lipseau plasticele de la exterior urate si albicioase, lipseau toate lucrurile incomode cu care cei de la Dacia ne obisnuisera si a caror justificare era ca asa arata o masina low-cost.

Nu stiam preturile masinilor, dar uitandu-ma la ele nu pareau deloc low-cost. Spoilerele erau aliniate corespunzator, farurile si stopurile erau la locul lor si se imbinau milimetric cu caroseria, exact ca la un VW Golf parcat alaturi. Nu era nicio diferenta de calitate la exterior.

Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluatTest Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat

Deschid usa, o inchid. Nu se mai auzea ca la cea veche, se auzea ca o masina bine etansata. La interior, alte scaune, moi si ergonomice, cu aceleasi reglaje ca la generatia precedenta. Primul lucru a fost sa vad daca in continuare nu pot sa scap de senzatia scaunului de pe vechiul meu Logan, acea senzatie ca as fi pe un scaun de frizerie, unde genunchii stau la 90 de grade. DA, Dacia a reusit sa scape de aceasta pozitie, acum scaunul se lasa mult mai mult, iar bordul te ajuta sa te simti inconjurat.

La interior mi-a atras atentia un ecran de navigatie mare, si numai sigla de pe volan care e si ea destul de generoasa si proeminenta ma asigura ca sunt intr-o masina Dacia. Ma uitam la ecran, nu era atasat sau altceva, era incastrat in bord, era al ei. Imediat zaresc si portul USB si o intrare Jack. Imi iau cu greu ochii de la el si incep sa ma uit pe la butoane, le "descopar" si pe cele de la geamuri, care sunt tot pe consola, dar mult mai bine realizate si ceva mai bine pozitionate.

Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat

Trec peste ele repede si incep sa descopar butoane pe care nu le-am mai vazut la Dacia Logan. ECO, Cruise Control, limitator de viteza, comenzi pentru unitatea de sunet fixate sub volan si comenzi pe volan.

In continuare, eram multumit de ce vedeam la interior, plastic de calitate, bine imbinat si cu un design ergonomic, tot ce atingeai era cum trebuia sa fie, fara muchii ascutite si spatii intre elemente. Fetele de usi aveau maner, nu mai aveau acea scobitura enervanta, scobitura care se mai gaseste si acum doar pe modelul de baza. Ramanand tot la fetele de usi, acestea nu mai au acel material textil, care nici pe vechiul model nu era prietenos, era tare si intr-un fel neasortat, acum avem un plastic de sus pana jos, dar mai bine realizat si finisat. Aici pesemne ca e doar vorba de gusturi.

Trec mai departe si observ cotiera de pe usa, care e si ea foarte generoasa. Ceasurile de bord sunt mai bine definite, cu inele cromate, iluminarea nu mai e tardiva, e chiar foarte precisa, scrisul e bine definit, acele sunt frumoase si exacte. Un lucru e clar, interiorul e mult mai prietenos cu spatii de depozitare bine gandite. La interior sunt 3 lucruri de reprosat: lumina din torpedo nu mai exista, mocheta este identica cu cea de pe vechiul model, destul de greu de intretinut si dintr-un material care se uzeaza in timp si, cel mai deranjant, butonul de la geamul soferului care pe vechiul model avea functia confort, iar la modelul actual se actiona doar cat timp il tineai apasat.

Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluatTest Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluatTest Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat

Pornesc masina, dotata cu noul motor de 900 cmc turbo, inlocuitorul celui de 1.6 L, 90 de cai (85 cu norma de poluare E4), intamplator motorul de pe masina personala. La prima pornire, turometrul oscila putin, iar sunetul motorului era ciudat, parca putin dezechilibrat, dar imediat ce apas putin acceleratia lucrurile devin normale. Ne punem la drum, accelerez, ma uit pe turometru si sesizez cu stupoare ca indica 5000 rpm. Imi lipsea zgomotul care la vechiul Logan patrundea in habitaclu nestingherit inca de la 3000 rpm.

Daca as lua in ordinea importantei, imbunatatirile aduse de Dacia la aceste noi modele, prima pe lista ar fi aceasta: motorul nu se mai aude in masina, poti sa stai de vorba cu pasagerul chiar daca ai 5000 de ture si poti sa il auzi si daca ai 120 de km/h pentru ca zgomotul facut de curent este puternic diminuat de forma mult mai aerodinamica a caroseriei si a oglinzilor. In sfarsit, aveam senzatia de masina straina, in care nu se aude motorul, in care nu se aude vantul, poti sa stai de vorba cu pasagerii si poti sa rulezi cu 120 fara sa dai mai tare ca sa auzi muzica.

Nu de putine ori mi-am propus sa merg cu 80 si ma trezeam cu 100, asta nu din cauza motorului care ar fi foarte puternic, ci pentru ca nu il auzeam. Acel sunet deranjant care aparea la vechiul 1.6 cand intrai in frana de motor la noul 900 TCe nu mai exista.

Motoarele disponibile pe noile modele Dacia sunt 1.2 16v 75cai, 900 TCe 90 cai si 1.5 Dci de 75, respectiv 90 de cai. Pentru mine personal, un om care alearga masina atunci cand este cazul, as opta pentru una din variantele de 90 de cai, 900 TCe sau 1.5 Dci. Aceste doua motoare fac fata cel mai bine pe aceasta caroserie. Pentru cei care au un mers linistit, nu fac depasiri si merg foarte mult pe autostrada sunt ideale si celelalte doua motorizari mai ieftine la achizitie.

Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluatTest Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat

Revenind la controversatul motor de 900 cmc turbo, in 3 cilindri e clar ca e un motor de turatie, pot sa spun ca se simte bine de la 3000 in sus si trage pana la 6000 rpm liniar. Acest motor nu trebuie menajat si nu se adreseaza celor care schimba vitezele la 2000rpm, ii place intre 3000 si 5000 si nu are nicio problema cu faptul ca va fi turat. Nu avem niciun motiv sa nu il turam, mai ales ca, asa cum spuneam, zgomotul produs de turatie nu se aude in masina. Producatorul spune de un cuplu de 135 de Nm la 2500 rpm, dar viata reala spune ca ai nevoie de peste 3000 rpm ca sa urce acul vitezometrului.

Nu stiu daca acest motor este mai fiabil decat cel de 1.6, nu stiu daca consuma mai putin decat cel de 1.6 in cazul in care masina se exploateaza la maximum, dar pot sa spun ca este mult mai vioi pe segmentul 80-150. Daca e tinut unde trebuie, motorul livreaza suficienta putere si acul vitezometrului urca destul de rapid, fara sa te puna in dificultate intr-o depasire.

Revenind la cel de 1.5 Dci de 90 de cai, pot sa spun ca este motorul ideal pentru Sandero Stepway, aceasta fiind mai voluminoasa si mai grea cu 50 de kg. Acest motor este unul rafinat, puternic si cu siguranta este motorul ideal pentru o folosire normala, trage bine de jos si nu esti nevoit sa retrogradezi o treapta ca sa faci o depasire. Daca esti mai comod si vrei sa ai puterea de jos si un consum infim, asta e motorul perfect pentru tine si pentru oricare din cele 3 versiuni de caroserie, Logan, Sandero si Sandero Stepway.

Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat

Lucrul cel mai important, avand in vedere aceasta crestere continua a pretului carburantului, este bineinteles consumul. Dacia se lauda cu 5.9 L/100km consum mediu pentru motorizarea de 1.2, 5.3 L/100km pentru noul TCe de 900cm si 3.9 L/100km pentru oricare din variantele diesel. Cu aceste consumuri, Dacia s-a autodepasit, a reusit sa puna pe o masina de buget exact ce are nevoie omul, un consum foarte bun.

Proba practica ne arata la drum intins un consum de 6.8 L/km pentru TCe-ul de 900cm si 5.6 L/100km pentru cel de 1.5 Dci, dar specific ca in acest test s-au atins atat turatia maxima de mai multe ori, cat si viteza maxima, lucru care a influentat negativ consumul. Legat de viteza maxima, aceste doua motoare imping masina peste cifra de 170 prezenta pe vitezometru.

Noile modele Dacia vin din standard cu ABS si ESC, sisteme care ajuta masina sa franeze exceptional chiar si de la viteze de 110km/h. Masina a fost supusa franarii in repetate randuri de la o viteza de peste 100km/h la 0 si m-a impresionat, nu se mai apleaca excesiv, nu iti trage de volan si cel mai important nu paraseste traiectoria pe care o vrei.

Suspensia e mai confortabila, Dacia a diminuat acel balans pe care il facea la schimbarea maselor vechiul Logan. Puntea spate este parca mai lipita de asfalt si nu iti mai da senzatia ca masina e mai ridicata de spate. Tinuta de drum e categoric imbunatatita, amortizoarele absorb mult mai bine si individual socurile, iar sunetul produs de o groapa e diminuat si infundat, adica nu reuseste sa se transmita in alte componente care la randul lor sa vibreze si sa faca galagie. Un lucru de care Loganul nu a scapat este acel zgomot facut de trecerea rotilor prin pietris si proiectarea acestuia in caroserie. Adica o izolatie pe contra-aripi din material plastic lipseste momentan. Dar nu este ceva asa de grav.

Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat

Revenind la navigatie, aceasta este de fapt un sistem multimedia care inglobeaza navigatia cu sistemul audio si car-kit pentru telefon mobil. E uimitor sa te afli intr-o masina Dacia si sa iti conectezi iPhone-ul direct prin Bluetooth, ascultand muzica ta preferata fara sa ai nevoie de cabluri sau alte nebunii in mai putin de 10 secunde. Meniul sistemului este exact ce iti trebuie, e logic si intuitiv, nu ai cum sa nu poti sa il folosesti din prima. E ca telecomanda unui televizor, nu ai mai vazut-o niciodata, dar stii sa o actionezi. Cel mai impresionant lucru e ca acest sistem costa doar 300 de Euro, care cred ca e cel mai mic pret din lume pentru un sistem de acest gen.

Pe lista lucrurilor cu care Dacia a facut impresie, in afara de sistemul MediaNav as enumera amortizorul pentru sustinerea capotei, bancheta spate care acum se rabateaza, butonul ECO, Cruise Control, sistemul de inchidre automata a usilor, stergatoarele inteligente si actionare tarzie si jet raspandit, actionarea avariilor la franarea brusca si jantele din tabla cu aspect de jante din aliaj prezente doar pe Sandero Stepway. Tot ce pot sa va spun despre butonul ECO este ca el odata apasat reuseste teoretic sa scada consumul cu 10% in conditiile in care soferul respecta indicatiile din bord de schimbare a vitezei. Cu alte cuvinte ai un indicator care iti spune sa avansezi sau sa retrogradezi vitezele.

Am ajuns si la partea cu adevarat cea mai importanta, si anume pretul. Nu va lasati pacaliti de stirile cu titluri de tabloid care spun ca noua Dacia Logan este mai scumpa cu 190 de Euro. Dupa acest titlu, exista si un "dar": Dacia Logan este mai scumpa cu 190 de Euro fata de vechiul Logan, este corect, dar are in standard servo directie, ABS, ESC, rezultand dupa un calcul simplu ca toate aceste dotari fac mult mai mult de 190 Euro. Dacia Logan incepe in Romania de la 6690 de Euro, in timp ce Sandero are un pret de pornire de 6990 Euro cu TVA. Sandero Stepway are un pret mai ridicat, fiind o masina mai speciala, si incepe de la 10.800 de Euro cu TVA.

Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluatTest Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluatTest Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluatTest Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat

Concluzia finala este ca noua Dacia Logan este infim mai scumpa decat fosta generatie, dar cu mult mai dotata.

Ca orice model Dacia lansat in ultima vreme, si noile Logan, Sandero si Sandero Stepway se incadreaza perfect in povestea de succes a marcii romanesti. Noi, romanii, ar trebui sa ne simtim onorati pentru ca la noi in tara se fabrica poate cea mai de succes masina din Europa. Cei din presa auto, care au vazut la viata lor si fabrici Porsche, care poate s-au plimbat si cu Supercaruri de sute de mii de Euro si milioane de cai putere, nu pot ramane indiferenti la aceasta poveste de succes. Ar trebui sa fim mandri ca putem sustine un brand romanesc de succes, cu care nu ne este rusine si care este in cele mai multe tari unica legatura a soferilor cu tara asta pe care, probabil, nu au vizitat-o niciodata.

Nu am niciun dubiu ca in 2013, Dacia va depasi niste recorduri colosale de vanzari. Nu doar in Romania si Europa, ci si peste hotarele trasate de oceane, in America, Africa si Asia. Este o masina atragatoare, spatioasa, economica, dotata si fiabila. Spuneti-mi voi daca mai exista o alta marca auto care sa ofere asa ceva! Nu exista. Si evolutia ne-a invatat pe noi, ca oameni, ca masina reprezinta ceva util si practic. Du-te in Elvetia, vezi 3 Logane si un Duster in orice intersectie. Mergi in Germania, Franta sau Austria: intr-o parcare de Supermarket sunt zeci de sigle Dacia. Si daca strainii astia care traiesc ceva mai bine ca noi stiu ceva, inseamna ca Dacia face masini bune.

Bravo Dacia! Felicitari ca dupa Duster, Dokker si Lodgy tot nu ai reusit sa ne impresionezi si sa ne iei prin surprindere. Ne-ai oferit acum inca 3 masini de la care stiam ce ne asteapta si care stiu una si buna: sa fie ieftine, fiabile, economice, dotate, spatioase si atragatoare. Si speram sa nu fim surprinsi niciodata.

 
  • siguranta
  • motor
  • confort
  • spatiu
  • pret
  • design exterior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
83 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (158) Poze Test Drive noua Dacia Logan 2013: mai mult, mai bine, mai evoluat
[+] mai multe