Iulie de lux. Ce super masini au cumparat romanii luna trecuta

Iulie de lux. Ce super masini au cumparat romanii luna trecuta
  • Inmatricularile au crescut in iulie cu 14,72 de procente fata de aceeasi perioada a anului anterior
  • Dacia conduce in continuare topul masinilor accesibile, cu 3.434 de achizitii noi
  • In fruntea clasamentului autoturismelor exclusiviste cumparate de romani regasim marca Mercedes
Distribuie pe Facebook

Statisticile achizitiilor de masini si inmatricularilor de la noi din tara arata date surprinzatoare. In ciuda faptului ca avem un renume de tara saraca si nici la capitolul drumuri nu stam chiar pe roze, romanilor le place luxul si isi permit automobile de cateva sute de mii de euro.

Masinile exclusiviste par a fi o slabiciune a romanilor chiar daca drumurile pe care sa circule cu ele lasa de dorit sau lipsesc cu desavarsire. Datele celor de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) ne arata ca destul de multi dintre compatriotii nostri isi permit automobile mai scumpe decat o casa in centrul Bucurestiului.

Ce masini de lux au intrat in garajele romanilor in iulie

Luna trecuta s-a inregistrat o crestere la nivelul inmatricularilor de la noi. Fara sa ne referim la achizitii noi sau second hand, in iulie inmatricularile au crescut cu 14,72 de procente fata de aceeasi perioada a anului anterior, luna trecuta fiind inregistrate 12.253 de vehicule noi.

In tara noastra a ajuns in iulie un Ferrari, astfel ca numarul total al acestor masini achizitionate de romani in 2015 a ajuns la 4; adaugam cele sase exemplare second-hand care au fost cumparate si ajungem la un total de 10 Ferrari-uri in 7 luni.

Cifrele arata ca luna trecuta s-au inmatriculat si 23 de autoturisme Lancia, unul singur fiind nou. Totalul perioadei ianuarie - iulie in ceea ce priveste achizitiile acestei marci este de 152 de unitati.

O crestere de 33 de procente s-a inregistrat anul acesta la cumparaturile de Lamborghini-uri, numai in iulie fiind inmatriculate doua autoturisme ale acestei marci, in total in perioada ianuarie - iulie fiind cumparate 4 unitati noi.

In iulie s-a mai achizitionat si un Bentley nou, un McLaren, dar si doua Maserati-uri. Nici marca Lexus nu le-a displacut romanilor, asa ca luna trecuta au fost inmatriculate 6 astfel de masini.

Totodata, in iulie au mai fost cumparate si 8 Jaguar-uri, respectiv 20 de Porsche-uri noi-noute. Aston-urile nu le-au mai placut romanilor cu dare de mana vara asta; daca in iulie 2014 erau cumparate 2 exemplare, anul acesta niciun roman nu a mai achizitionat masina lui James Bond.

In fruntea clasamentului masinilor exclusiviste cumparate de romani in luna iulie regasim marca Mercedes-Benz, cu 216 inmatriculari noi.

In ceea ce priveste topul masinilor mai accesibile, dominanta in iulie este, deloc suprinzator, Dacia, cu 3.434 de achizitii noi, in crestere cu 20 de procente fata de aceeasi luna a lui 2014.

Dupa marca autohtona urmeaza Skoda, cu 765 de unitati si o crestere de 1,86% fata de iulie 2014 si Volkswagen, cu 729 de unitati nou inmatriculate, in scadere cu aproape 5 procente fata de 2014.

Marcile exclusiviste in 2014

Un raport al Institutului de Statistica al Comisiei Europene ne plaseaza pe penultimul loc in Uniunea Europeana la nivelul consumului si al PIB-ului pe cap de locuitor, insa acest lucru nu prea se reflecta atunci cand aruncam o privire pe sosele.

Nici in Bucuresti si nici in marile orase din provincie nu ducem lipsa de bolizi, fapt care e oarecum paradoxal, mai ales daca ne gandim si la costurile de a circula cu astfel de masini - asigurare si alte cheltuieli periodice.

Ne-am convins totusi din cifre ca romanii nu-si refuza placerile auto chiar daca nu se pot bucura pe deplin de ele pe niste autostrazi bine executate. Iata cum arata bilantul luxului auto de la noi la finele anului trecut: Lancia - 4.679, Porsche - 3.494, Jaguar - 1.917, Lexus - 1.857, Cadillac - 359, Bentley - 262, Maserati - 223, Ferrari - 175, Rolls Royce - 108, Aston Martin - 74, Lamborghini - 4, Maybach - 17, Lotus - 14, Bugatti - 2.

In cazul in care te intrebi cine isi permite aceste bijuterii, o sa dam doar cateva nume: Costelus Casuneanu (fiul lui Costel Casuneanu, supranumit "Regele Asfaltului") detine un Bugatti Veyron; Franco Baronu (fiul lui Mihai Baronu, un afacerist timisorean) conduce un Maybach si un Bentley Continental Flying Spur,;Rani Adamescu (fiul lui Dan Adamenscu) detine un Rolls Royce; Ion Tiriac, Gigi Becali si Ilie Ciuclea detin Maybach-uri.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 14 August 2015