Masina second-hand a saptamanii: Ford Focus Mk2 (2004-2011)

Masina second-hand a saptamanii: Ford Focus Mk2 (2004-2011)
  • Ford Focus Mk2 a avut 5 variante de caroserie
  • Cel mai puternic model de fabrica avea 350 cp
  • Aceasta generatie s-a fabricat numai cu FWD
Distribuie pe Facebook

O alta masina populara este generatia a doua de Ford Focus. O masina fabricata vreme de 7 ani, cu un facelift pe la mijlocul vietii, dotata cu motorizari eficiente cu puteri cuprinse intre 80 si 350 cp. Generatia a doua de Focus este si cea mai populara de pe strazile Romaniei in momentul de fata, fiind una din cele mai populare prezente din gama compacta.

5 variante de caroserie pentru generatia a doua de Focus

Acest model s-a lansat oficial in cadrul Salonului Auto de la Paris in toamna lui 2004 cu 3 caroserii disponibile: hatchback cu 3 portiere, hatchback cu 5 portiere si estate, adica break. Ulterior s-au realizat si variantele sedan si coupe-cabriolet. Cea din urma si-a facut aparitia in 2006, avand un design semnat de Pininfarina, cu un plafon rigid rabatabil, o masina care s-a fabricat insa intr-un numar mult mai mic decat celelalte variante, asamblarea finala fiind chiar la uzina Pininfarina din Italia.

Un lucru important pentru aceasta generatie de Ford Focus este faptul ca a obtinut un punctaj net superior fata de modelele cu care rivaliza direct, adica Opel Astra si Volkswagen Golf 5, in cadrul testelor Euro NCAP, ceea ce i-a si asigurat un succes enorm in toata lumea.

In 2007, Ford Focus a primit un facelift, numindu-se Ford Focus Mk2.5. Mici modificari estetice la exterior aduceau acest model in liniile designului numit Kinetic, impus pe piata de fratele mai mare, generatia Mondeo 2007. Insa masina, din punct de vedere tehnic, era la fel si dupa 2007, modificarile constand numai la designul exterior, mici imbunatatiri interioare si un motor si o transmisie noua.

Ford Focus Mk2Ford Focus Mk2Ford Focus Mk2

15 motorizari diferite

Ford Focus Mk2 a avut 9 motoare pe benzina si 6 pe motorina. In randul propulsoarelor pe benzina numite Duratec, acestea aveau o capacitate cuprinsa intre 1.4 si 2.5 litri, cu puteri ce incepeau de la 80 cp pana la 350 cp. Insa versiunile obisnuite, nu cele sportive, aveau puteri cuprinse intre 80 si 145 cp, cel din urma fiind un motor de 2 litri aspirat.

Motoarele diesel numite Duratorq aveau capacitati de 1.6, 1.8 si 2 litri. Cel de 1.6 litri TDCi avea 90, 100 si 109 cp, cel de 1.8 litri TFCi era disponibil cu 115 cp iar cel de 2 litri TDCi avea 110 sau 136 cp.

La acestea erau cuplate transmisii Durashift manuale cu 5 sau 6 trepte, cutii automate cu 4 sau 6 rapoarte sau o transmisie Powershift cu dublu ambreiaj, raspunsul Ford la cutia Volkswagen DSG, care avea tot 6 trepte.

Motoarele pe benzina cele mai puternice, de pe variantele ST, RS si RS 500 erau propulsoare de 2.5 litri supra-alimentate care ofereau intre 225 si 350 cp.

Interesant este ca aceasta generatie de Ford Focus nu s-a vandut cu tractiune integrala in nicio varianta de serie. Nici macar versiunile sportive nu au avut 4WD cand au iesit pe usile fabricii, insa Focus a fost o masina iubita de multi sportivi din WRC care le-au adaptat pentru a fi cu tractiune integrala. Nu trebuie sa uitam ca Ford a participat in multe competitii sportive cu echipa oficiala, reusind 12 victorii in WRC incepand cu 2006, cand la volan se afla Marcus Gronholm.

Ford Focus Mk2

Variantele sportive ST, RS si RS500

Asa cum era de asteptat, Ford nu a stat cu mainile in san si a scos pe piata o versiune puternica menita sa rivalizeze cu Astra OPC si Golf GTI. Aceasta s-a numit ST si era dotata cu un motor turbo de 2.5 litri care punea pe asfalt 225 cp. Masina avea un kit exterior specific aerodinamic, evacuare dubla si tractiune fata.

Modelul Ford Focus RS, lansat pe piata in 2009, avea o putere de 305 cp, scosi din acelasi motor de 2.5 litri. Insa masina cu un cuplu de 440 Nm reusea sa atinga 100 km/h in 5.9 secunde si sa aiba un top speed limitat electronic la 250 km/h (fara limitare prindea 263 km/h). Printre alte imbunatatiri, Focus RS avea diferential blocant Quaife pe puntea fata, un kit aerodinamic si mai dramatic, difuzor de aer in spate si numai 3 variante de vopsea exterioara numite Ultimate Green, Performance Blue si Frozen White.

De departe insa cea mai violenta varianta de Ford Focus a fost numita RS 500. Nu datorita numarul de cai putere ci pentru ca a fost fabricata in doar 500 de exemplare. Masina la baza era un RS dar cu mai multi cai putere, in spatea 350 cp, ce reusea sa atinga 100 km/h in 5.4 secunde si o viteza de top de 266 km/h. In afara de cateva modificari banale, RS 500 era un RS obisnuit. Insa vopseaua era neagra pentru toate cele 500 de masini, infoliate ulterior cu o folie speciala pentru a i se da un aspect matuit.

Ford Focus Mk2Ford Focus Mk2

Ford Focus Mk2Ford Focus ST facelift

Motorizari populare de Ford Focus Mk2

Pe strazile din Romania circula masini Focus cu toate motorizarile de serie. Insa cele mai intalnite sunt cele de 1.6 si 1.8 litri, atat pe benzina, cat si pe motorina. La fel de popular este si motorul de 2 litri TDCi de 110 sau 136 cp, un motor care s-a dovedit fiabil si economic in timp, dar si destul de puternic, avand un cuplu de 340 Nm.

La noi in tara insa, predominante sunt motoarele pe benzina. Poate si pentru ca la achizitionare, acestea erau cele mai ieftine. Regasim pe strazi masini cu motoarele de 1.4, 1.6 sau 1.8, dar mai putin cele dotate cu propulsorul de 2 litri si 16 supape care ofera 145 cp. Acest motor era cel mai puternic din oferta Ford, iar cu ajutorul sau masina reusea sa atinga 100 km/h in mai putin de 10 secunde, adica 9.2...

Ford Focus Mk2Ford Focus RS

Probleme des intalnite la Ford Focus Mk2

Aceasta generatie de Focus s-a dovedit a fi una fiabila, fara mari probleme care sa necesite rechemari in service sau o generalizare a anumitor defecte de fabricatie. Insa exista cateva probleme de care se plange un numar ridicat de posesori ai acestui model.

In primul rand, motoarele pe motorina prezinta unele probleme cu turbina, mai ales cele cu motorul de 1.6 litri TDCi de 109 cp. In timp, turbina isi pierde din eficienta ungerii si se strica. Mai exista anumite probleme cu circuitul de admisie, cu injectoarele si cu electronica, mai multi soferi avand probleme cu turatia ridicata si cu faptul ca masina nu mai trage. Cam astea sunt problemele la diesel.

Pe partea motorizarilor pe benzina sunt probleme la clapeta de acceleratie si motorul nu mai sta la ralanti. In rest sunt doar probleme generale referitoare la o uzura prematura a amortizoarelor si a franelor.

Ford Focus Mk2Ford Focus RS 500

Preturile din Romania pentru Ford Focus Mk2

Un avantaj al acestui model este pretul scazut. Adica iti poti cumpara o masina din 2007 sau 2008 cu sub 4000 de Euro. Un Focus diesel, cu motorul economic de 1.6 litri TDCi costa intre 2500 si 4500 de Euro, in functie de an. O masina mai recenta, fabricata dupa 2010, ajunge si la 6000 de Euro.

Oricum, un Focus din aceasta generatie este destul de ieftin. Si asta pentru ca deja de la 7500 de Euro in sus gasesti noul model fabricat dupa 2011. Asadar, daca iti place aceasta masina, nu trebuie sa te mire ca internetul este plin de anunturi care vand acest model cu preturi cuprinse intre 2500 si 6000 de Euro.

Recomandarea 4Tuning

Majoritatea masinilor care sunt la vanzare sunt dotate cu motorizarea de 1.6 litri pe motorina. E clar ca este o masina care consuma putin, dar la care trebuie sa fii atent la o serie de eventuale probleme. Am vazut aceste motoare ajungand si la peste 350.000 de kilometri, asadar vi le recomandam si voua. Daca vrei sa-ti cumperi un Focus Mk2, alege unul cu motorul de 1.6 litri pe motorina, dar numai dupa ce te asiguri ca este bun si fara probleme, in urma unei diagnoze.

Motoarele pe benzina sunt mai fiabile ce-i drept, insa au consumuri ridicate. Un Focus cu motorul de 1.4 litri pe benzina de 80 cp consuma aproximativ 11 litri in mediul urban, atunci cand este aglomeratie. Asadar, nu este o afacere tocmai buna...

Ford Focus Mk2

Avantaje Ford Focus Mk2

- pret redus

- an de fabricatie recent

- dotari multiple

- este o masina sigura

- design inca modern

Dezavantaje Ford Focus Mk2

- taxa de inmatriculare scumpa

- masinile la mana a doua au multi kilometri la bord

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Ford Focus Mk2
mai multe