Audi Q5 vs. Lexus RX 350 vs. Mercedes-Benz GLK350 vs. Volvo XC60

Categoria crossoverelor luxoase reprezinta in primul rand un segment aparte ce s-a nascut din oboseala clientilor fata de SUV-urile mari cat un camion si din viata luxurianta, dar plicticoasa traita intr-un sedan de mare clasa. Raspunsul oamenilor de marketing a fost sa ofere ntr-un crossover, atat spatiul interior si luxul unui sedan, cat si sportivitatea unui SUV ce se poate cocota mai peste tot.
Pe hartie, cele patru masini ce urmeaza a fi studiate nu se diferentiaza prea mult. Toate au cinci locuri, motoare in sase cilindri si tractiune integrala. Navigatie prin satelit, camere pentru dat cu spatele si mult lux la interior sunt , de asemenea, elemente care impresioneaza placut. Puterile propulsoarelor sunt, insa, diferite. Volvo XC60 foloseste un motor turbo de 3 litri si 281CP iar Audi Q5 un V6 aspirat de 3,2 litri si 270CP. Mercedes si Lexus au ales propulsoare mai mari de 3,5 litri care dezvolta 268CP si respectiv 270CP. Dimensiunileautovehiculelor nu variaza mai mult de 3 cm in plus sau in minus. Spectacolul vine imediat dupa ce masinile sunt puse pe pista si mpinse la limita. Cel mai rapid in cursa de accelerare de la 0 la 100km/h s-a dovedit a fi Audi Q5 care a scos 6,6 secunde. I-a urmat Lexus-ul cu 6,7 secunde, ultimele doua, Volvo si Benz, ajungnd dupa 6,8 secunde.
In proba sfertului de mila, Audi Q5 a iesit din nou primul cu 15 secunde, la 0,1 secunde fata de Volvo. Accelerarea lateralanu a fost cine stie ce surpriza, Audi Q5 iesind din nou primul, dar la mica diferenta fata de competitorii sai directi. La acest capitol Q5 s-a dovedit cel mai stabil in curbe in timp ce lexus-ul cel mai alunecos. Dar desi Audi-ul are cel mai mari discuri de frna, la categoria franare, Benz-ul, care este si cel mai usor, a oprit in 35,9 metri de la 100 de km/h la 0 km/h, urmat de Audi si Volvo cu 36,5 metri si Lexus la mare distanta cu 39,9 metri. La pret, cel mai ieftin iese tot Benz-ul, singurul sub 40.000 de dolari bucata.Dar sa lasam asfaltul si sa ne ndreptam cu cele patru crossovere nspre regiunile geografice greu accesibile. Primul lucru care sare in ochi este modul nesatisfacator in care Mercedes si Lexus se comporta pe un traseu denivelat si virajat. Testand cele patru crossovere pe un sol cu mari diferente de nivel s-a putut observa ca Lexus-ul, care are doar 18,5 centrimentri fata de sol, acumuleaza nisip si pamant in partea de jos a caroseriei.Aceste inconveniente nu sunt insa intalnite in cazul lui Volvo cu a sa garda la sol de 23 de centimetri.Solutia oferita de Audi Q5 este simpla, si anume un sasiu inchis ermetic.Benz-ul pare facut pentru ce-i mai rau, asta in ciuda garzii la sol de numai 20 de centimetri.
In ceea ce priveste confortul si spatiul interior lucrurile stau cam asa: Designul interior al Lexus-ului este destul de neprietenos, masina adunand insa puncte la capitolul gadgeturi, multe gadgeturi. Benz-ul este extrem de confortabil cu spatiu suficient sa-ti intinzi picioarele. Dar numai pentru patru persoane si asta din cauza scaunelor desenate in spate pentru numai doua persoane. Audi si Volvo reprezinta linia de mijloc. Desi Q5-ul se straduieste si face tot ceea ce poate pentru confortul pasagerilor, tuturor pasagerilor, la capitolul acesta nu poate sa tina, insa, pasul cu Volvo, care este regele binelui la interior.
Concluzii: AUDI Q5: daca iti place sa huzuresti in sedanul tau sportiv dar vrei in acelasi timp mai multa practicalitate, aceasta masina este perfecta. De la stil la performanta, Q5-ul este aproape de neegalat. Investitia este ridicata, dar la fel sunt si satisfactiile oferite.
VOLVO XC60: puterea demonstrata in teste reduc din agresivitatea cu care abordeaza traseiul off-road. Un vehicul mult mai sigur dect Audi Q5 dar cu mai putin stil.
LEXUS RX 350: pentru cei care verifica ntotdeauna lista cu dotari, aceasta masina are totul, mai putin o atitudine ceruta de drumurile abrupte de munte.
MERCEDES-BENZ GLK350: un crossover compact cu un sasiu dinamic, dar care este tradat de o directie care nu lasa soferul sa simta drumul atat de bine. In schimb designul masinii este unul de zile mari.
-
Dezmembrez 19u 2.0 cdti z20dmh llw euro4 5+1t opel antara...
Codiță honda cbr 954 300 Lei
Renault megane 1,5 diesel 2012 3450 €
-
Set curea transmisie cu caneluri vw golf iv (1j1) (1997 -... 429 Lei
Set curea transmisie cu caneluri vw bora combi (1j6) (1999 -... 429 Lei
Dacia sandero stepway 1.0 2021 9200 €
-
Ford focus benzina 2014 4699 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2950 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Skoda fabia benzina 2010 2955 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
-
Set 2 anvelope vara volkswagen passat cc (358) facelift [fabr... 277 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 11500 €
Maneta stergator lampa de semnalizare 3d0953513 / 7l6953503... 150 Lei
-
Cauciucuri enduro cross sh 17,18,19, 21 1 €
Dezmembrez opel astra k hatchback 1.0turbo b10xft motor cutie...
Ford focus benzina 2014 4433 €
-
Dezmembrez opel insignia b z10b hatchback 1.6 cdti b16dth m32
Motor diesel ccw 3.0 tdi audi a5 2007 4900 Lei
Set 2 anvelope vara volkswagen passat cc (358) facelift [fabr... 277 Lei
-
Set curea transmisie cu caneluri vw polo classic (6kv2) (1995... 260 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Ford focus diesel 2012 3955 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Dezmembrari opel corsa e 4 usi 2014-2019 z22c negru 1.0 turbo...
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
-
Set anvelope michelin 235/60 r18 2200 Lei
Ford fiesta diesel 2011 3199 €
Dezmembrez opel adam rocks navi piele 1.2i 70 cp b12xer jante...
-
Motor diesel axr 1.9 tdi volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 1200 Lei
Ford focus 1.5 2019 7200 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Mercedes 180 benzina 2010 2940 €


