Audi Q5 vs. Lexus RX 350 vs. Mercedes-Benz GLK350 vs. Volvo XC60
Categoria crossoverelor luxoase reprezinta in primul rand un segment aparte ce s-a nascut din oboseala clientilor fata de SUV-urile mari cat un camion si din viata luxurianta, dar plicticoasa traita intr-un sedan de mare clasa. Raspunsul oamenilor de marketing a fost sa ofere ntr-un crossover, atat spatiul interior si luxul unui sedan, cat si sportivitatea unui SUV ce se poate cocota mai peste tot.
Pe hartie, cele patru masini ce urmeaza a fi studiate nu se diferentiaza prea mult. Toate au cinci locuri, motoare in sase cilindri si tractiune integrala. Navigatie prin satelit, camere pentru dat cu spatele si mult lux la interior sunt , de asemenea, elemente care impresioneaza placut. Puterile propulsoarelor sunt, insa, diferite. Volvo XC60 foloseste un motor turbo de 3 litri si 281CP iar Audi Q5 un V6 aspirat de 3,2 litri si 270CP. Mercedes si Lexus au ales propulsoare mai mari de 3,5 litri care dezvolta 268CP si respectiv 270CP. Dimensiunileautovehiculelor nu variaza mai mult de 3 cm in plus sau in minus. Spectacolul vine imediat dupa ce masinile sunt puse pe pista si mpinse la limita. Cel mai rapid in cursa de accelerare de la 0 la 100km/h s-a dovedit a fi Audi Q5 care a scos 6,6 secunde. I-a urmat Lexus-ul cu 6,7 secunde, ultimele doua, Volvo si Benz, ajungnd dupa 6,8 secunde.
In proba sfertului de mila, Audi Q5 a iesit din nou primul cu 15 secunde, la 0,1 secunde fata de Volvo. Accelerarea lateralanu a fost cine stie ce surpriza, Audi Q5 iesind din nou primul, dar la mica diferenta fata de competitorii sai directi. La acest capitol Q5 s-a dovedit cel mai stabil in curbe in timp ce lexus-ul cel mai alunecos. Dar desi Audi-ul are cel mai mari discuri de frna, la categoria franare, Benz-ul, care este si cel mai usor, a oprit in 35,9 metri de la 100 de km/h la 0 km/h, urmat de Audi si Volvo cu 36,5 metri si Lexus la mare distanta cu 39,9 metri. La pret, cel mai ieftin iese tot Benz-ul, singurul sub 40.000 de dolari bucata.Dar sa lasam asfaltul si sa ne ndreptam cu cele patru crossovere nspre regiunile geografice greu accesibile. Primul lucru care sare in ochi este modul nesatisfacator in care Mercedes si Lexus se comporta pe un traseu denivelat si virajat. Testand cele patru crossovere pe un sol cu mari diferente de nivel s-a putut observa ca Lexus-ul, care are doar 18,5 centrimentri fata de sol, acumuleaza nisip si pamant in partea de jos a caroseriei.Aceste inconveniente nu sunt insa intalnite in cazul lui Volvo cu a sa garda la sol de 23 de centimetri.Solutia oferita de Audi Q5 este simpla, si anume un sasiu inchis ermetic.Benz-ul pare facut pentru ce-i mai rau, asta in ciuda garzii la sol de numai 20 de centimetri.
In ceea ce priveste confortul si spatiul interior lucrurile stau cam asa: Designul interior al Lexus-ului este destul de neprietenos, masina adunand insa puncte la capitolul gadgeturi, multe gadgeturi. Benz-ul este extrem de confortabil cu spatiu suficient sa-ti intinzi picioarele. Dar numai pentru patru persoane si asta din cauza scaunelor desenate in spate pentru numai doua persoane. Audi si Volvo reprezinta linia de mijloc. Desi Q5-ul se straduieste si face tot ceea ce poate pentru confortul pasagerilor, tuturor pasagerilor, la capitolul acesta nu poate sa tina, insa, pasul cu Volvo, care este regele binelui la interior.
Concluzii: AUDI Q5: daca iti place sa huzuresti in sedanul tau sportiv dar vrei in acelasi timp mai multa practicalitate, aceasta masina este perfecta. De la stil la performanta, Q5-ul este aproape de neegalat. Investitia este ridicata, dar la fel sunt si satisfactiile oferite.
VOLVO XC60: puterea demonstrata in teste reduc din agresivitatea cu care abordeaza traseiul off-road. Un vehicul mult mai sigur dect Audi Q5 dar cu mai putin stil.
LEXUS RX 350: pentru cei care verifica ntotdeauna lista cu dotari, aceasta masina are totul, mai putin o atitudine ceruta de drumurile abrupte de munte.
MERCEDES-BENZ GLK350: un crossover compact cu un sasiu dinamic, dar care este tradat de o directie care nu lasa soferul sa simta drumul atat de bine. In schimb designul masinii este unul de zile mari.
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Opel astra 1.4 2010 5700 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 €
- Opel corsa s-d 1,3 cdti 95 cp impecabil fara elemente... 4500 € 0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei Cablaj injectoare audi a4 b7 2.0 tdi a6 c6 bre blb passat b6... 100 Lei Peugeot 307 sw peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica... 11000 Lei
- Renault laguna 1.9dci 130 cp , xenon navi clima pilot 2007 2190 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15890 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Jante nissan qashqai, qasqai, juke, leaf, pulsar, 16”,... 2000 Lei Opel corsa 1.2i 2003 499 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Vw polo benzinar 2011 3500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Saab 9-3 2.0t 175cp anniversary xenon clima piele euro 4 2006 2490 €
- 0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei A6650170121 a6650170321 r04601d ejbr02601z delphi injectoare... 500 Lei 0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7990 € 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
- 0445110589 33800-2a610 0445110588 bosch injector hyundai kia... 600 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 € 0445124015 538884015 5801453888r 0986435663 bosch injector... 750 Lei
- 0445110339 9687068980 av2q9f593aa 0986435172 bosch injector... 300 Lei Capac janta oe ford focus c-max 2003-2007 16" 1317880 165 Lei Mazda cx-5 2,2 2017 16900 €