BMW M4 vs Lexus RC-F: Ce alegi si de ce?

BMW M4 vs Lexus RC-F: Ce alegi si de ce?
Salonul Auto de la Detroit a dat startul unei noi generatii de coupe-uri sport, evenimentul desfasurat in cadrul Centrului Cobo gazduind atat debutul public al noului BMW M4 Coupe, cat si premiera mondiala a modelului Lexus RC-F Coupe. Desi se bucura de retete diferite, cele doua automobile de inalta performanta concureaza in acelasi segment si spera sa atraga cat mai multi fani de partea lor. Asadar, se naste urmatoarea intrebare: Care este favoritul tau?
Distribuie pe Facebook

Un nou inceput de drum.

Desi are in spate o istorie de peste doua decenii si jumatate, coupe-ul sport de clasa medie al bavarezilor a fost nevoit sa renunte la denumirea care l-a consacrat, controversata rebranduire a modelului M3 Coupe in M4 datorandu-se in special dorintei oficialilor BMW de a vinde cat mai multe autoturisme.

Cat despre rivalul sau japonez, povestea ce urmareste aparitia acestuia este mult mai putin complicata, modelul RC-F Coupe reprezentand prima tentativa a niponilor de a intra pe acest segment de piata. Asta nu inseamna insa ca inginerii Lexus nu au nici un fel de experienta in domeniu.

BMW M4 vs Lexus RC-FBMW M4 vs Lexus RC-F

BMW M4 vs Lexus RC-FBMW M4 vs Lexus RC-F

Agresiv versus violent.

Ba din contra. Fiindca asa cum se poate observa si din primele fotografii oficiale, noul Lexus RC-F Coupe poate da cateva lectii rivalilor sai despre cum ar trebui sa arate un automobil sport.

Intr-adevar, designul exagerat pe alaturi (iar aici ne referim la grila frontala, atat la forma, cat si la dimensiunea sa) va starni anumite controverse, insa un lucru este clar: toate detaliile exterioare au fost proiectate atat pentru un maximum de "performanta vizuala", cat si pentru o cat mai mare eficienta aerodinamica - dovada a acestei afirmatii stand prizele de aer multiple, aripi laterale uriase si eleronul activ, care-si face aparitia in peisaj la o viteza de aproximativ 80 km/h si care dispare in portbagaj atunci cand vitezometrul indica 40 km/h.

Daca vine vorba despre noul BMW M4 Coupe... ei bine, nici despre acesta nu se poate spune ca ar fi un "sfant", insa automobilul bavarez de inalta performanta lasa oarecum impresia ca ar fi ceva mai civilizat, ceva mai rafinat decat rivalul sau. Fireste ca daca facem o comparatie intre vechiul BMW M3 Coupe si noul BMW M4 Coupe diferenta este mare, ca de la cer la pamant, insa trebuie sa recunoastem ca automobilul bavarez de inalta performanta nu doar ca nu socheaza la fel de mult precum rivalul sau, insa nu trece nici prin "pericolul" de a putea fi catalogat drept... vulgar.

BMW M4 vs Lexus RC-FBMW M4 vs Lexus RC-F

BMW M4 vs Lexus RC-FBMW M4 vs Lexus RC-F

Nici un fel de surpriza la nivel de interior. Oare?

Lasand insa in urma aspectul exterior si mutandu-ne la interior, ambele coupe-uri sport impresioneaza si dezamagesc in acelasi timp. Dar vina nu apartine in totalitate noului BMW M4 Coupe sau rivalului sau, ci designerilor care au proiectat versiunilor standard ale acestora.

Astfel, cei care vor sa se bucure de un feeling mai luxos vor opta pentru automobilul bavarez de inalta performanta, acesta laudandu-se cu numeroase insertii de piele, acestea facandu-si simtita prezenta chiar si la nivelul plansei de bord - fie el superior sau inferior. Pentru cei care viseaza insa la un aspect cat mai futurist, noul Lexus RC-F Coupe ar putea reprezenta solutia ideala, modelul japonez avand un avantaj datorita instrumentelor de bord digitale si configurabile, respectiv consolei centrale inspirate de supercarul LFA.

Pe scurt, fiecare autoturism plusurile si minusurile sale, iar nimic nu este batut in cuie atunci vine vorba de preferinte personale. Si mai ales in momentul in care cel dezbatut este aspectul vizual!

BMW M4 vs Lexus RC-FBMW M4 vs Lexus RC-F

BMW M4 vs Lexus RC-FBMW M4 vs Lexus RC-F

Cifre versus cifre.

Astfel, cifrele si valorile caracteristice specificatiilor tehnice vor reprezenta intotdeauna elementul definitoriu, detaliu care va avea sa incline balanta in favoarea sau in defavoarea unui model.

Asadar, acestea fiind spuse, reamintim ca noul BMW M4 Coupe ascunde sub capota o motorizare twin-turbo cu sase cilindri in linie si capacitate de trei litri, capabil sa livreze celui aflat la volan circa 431 cai putere si 550 Newton-Metri. In functie de preferintele cumparatorului, transmisia puterii catre rotile spate se face fie prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, fie cu ajutorul unei cutii cu sapte trepte si dublu ambreiaj.

Referitor la Lexus RC-F Coupe, cifrele exacte ale automobilului japonez de inalta performanta nu au fost dezvaluite pana la acest moment, oficialii niponi multumindu-se sa afirme ca propulsia este asigurata de un motor V8 aspirat natural de cinci litri, cuplat exclusiv la o transmisie automata cu opt rapoarte, ce pune la dispozitia rotilor spate ceva mai mult de 450 cai putere si 520 Newton-Metri.

BMW M4 vs Lexus RC-F

BMW M4 vs Lexus RC-F

Nu stim inca performantele de care este capabil noul Lexus RC-F Coupe, insa sansele ca acesta sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 4.1 secunde precum BMW M4 Coupe sunt destul de mici. Cel putin din punctul nostru de vedere...

BMW M4 Coupe sau Lexus RC-F Coupe?

Va conta insa acest detaliu indeajuns de mult la alegerea finala? Va conta faptul ca BMW M4 Coupe are in spate o istorie de peste 25 de ani (sub alta denumire ce-i drept)? Sau poate va conta faptul ca noul Lexus RC-F Coupe arata mult mai agresiv decat majoritatea automobilelor sport? Ei bine, toate aceste intrebari raman fara raspuns. Cel putin pentru moment.

Si totusi, tu ce alegi? BMW M4 Coupe sau Lexus RC-F Coupe?

Sondaj

Care este alegerea ta?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (36) Poze BMW M4 vs Lexus RC-F
mai multe