Audi A3 clubsport quattro vs Volvo S60 Polestar: Ce alegi si de ce?

Audi A3 clubsport quattro vs Volvo S60 Polestar: Ce alegi si de ce?
Intr-o lume (auto) absolut perfecta, in care pasiunea ar prima in fata intereselor de ordin financiar, atat noul Audi A3 clubsport quattro, cat si (ceva mai) vechiul Volvo S60 Polestar ar avea parte de o versiune de productie cu fix aceleasi specificatii precum variantele lor concept. Si chiar daca realitatea sta cu totul si cu totul altfel, asta nu ne poate impiedica din a visa si a ne alege un favorit dintre cele doua impresionante prototipuri. Dar care sa fie oare acela?
Distribuie pe Facebook

Audi A3 clubsport quattro Concept

Audi A3 clubsport quattro concept

Spre deosebire de Volvo S60 Polestar - la care vom reveni ceva mai incolo, cu noul Audi A3 clubsport quattro am facut cunostinta chiar la sfarsitul saptamanii trecute, atunci cand oficialii companiei germane de automobile au publicat primele fotografii si informatii cu privire la acest subiect.

Asa cum precizam si pe-atunci, conceptul constructorului din Ingolstadt impresioneaza in mod special prin cifrele si valorile maxime inscrise in a sa fisa cu specificatii tehnice. Printre acestea se numara si o motorizare turbo cu cinci cilindri in linie si capacitate de 2.5 litri, capabila sa furnizeze tuturor celor patru roti undeva in jurul a 525 de cai putere si 600 de Newton-Metri.

Cu la fel de multe laude se va alege, cel mai probabil, si aspectul vizual, kitul aerodinamic realizat partial din fibra de carbon - ce include, printre altele, si spoilere fata / spate agresiv stilizate sau aripile laterale supradimensionate, reprezentand de departe atractia principala. Nu vor trece insa neobservate nici jantele forjate pe 21 inci, ce lasa la vedere prin cele cinci spite duble componentele sistemului de franare.

Audi A3 clubsport quattro concept

In ceea ce priveste departamentul interior, numeroasele insertii de piele, accentele de alcantara si cusaturile remarcabile finisate in nuanta Sepang Blue vor atrage imediat atentia viitoriilor pasageri, insa nici unul dintre aceste detalii nu va starni acelasi nivel de incitare precum volanul in trei spite sau pedalele de acceleratie, respectiv franare, ce ofera un control total asupra hergheliei de sub capota.

O herghelie despre care este impetuos necesar sa mentionam ca lucreaza impreuna cu o transmisie automata cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj atat pentru a aduce primii 100 km/h dupa numai 3.6 secunde, cat si pentru a asigura o incursiune pana la pragul celor 300 de kilometri pe ora.

De asemenea, nu trebuie sa uitam nici de suspensia sport, mai joasa cu 10 milimetri comparativ cu "setarea" de pe S3 Sedan, sau de discurile carbon ceramice de 370 de milimetri (asta daca vorbim de cele caracteristice puntii fata), care fac tot posibilul pentru a-i conferi noului Audi A3 clubsport quattro un comportament in viraje asemanator celui din linie dreapta.

Volvo S60 Polestar Concept

Volvo S60 Polestar - Galerie Foto

Aproximativ doi ani. Atat a trecut de la prima aparitie in public a conceptului Volvo S60 Polestar, insa o versiune de productie lipseste cu desavarsire. Cel putin din punctul nostru de vedere, care nu este satisfacut pe deplin de acea editie limitata oferita in doar cateva sute de exemplare, alaturi de un propulsor turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri si circa 350 de cai putere.

De ce anume spunem acest lucru? Ei bine, nu ascundem deloc faptul ca cele 4.9 secunde caracteristice modelului de serie ne atrag pe bune, insa totusi... performantele prototipului suedez sunt la un nivel cu mult superior. Si asta in special multumita celor 508 cai putere si 575 Newton-Metri obtinuti tot cu ajutorul unei unitati turbo cu sase cilindri in linie si capacitate de trei litri.

Acelasi Volvo S60 Polestar Concept se mai poate lauda, de asemenea, si cu o transmisie manuala in sase trepte, plus un diferential (electronic) cu alunecare limitata si sistem de tractiune integrala, toate acestea facand ca visul unei acceleratii de la 0 la 100 km/h in mai putin de patru secunde sa devina complet posibil. Cat despre viteza maxima, un 300+ kilometri pe ora este ceea ce regasim inscris in dreptul acestei categorii.

Volvo S60 Polestar - Galerie Foto

Pe plan estetic, prototipul constructorului suedez de automobile nu are mai are nevoie de nici un fel de introducere ori prezentare, prelungirea atasata partii frontale, difuzorul posterior realizat din fibra de carbon si extinsiile generoase destinate pentru aripilor laterale - ce adauga un plus de 20 de milimetri la latimea totala, fiind mai mult decat evidente.

Referitor la interior, tolba cu bunatati se rezuma la scaune cu suport lateral marit si insertii de alcantara in locurile in care maximul de aderenta este absolut necesar - vezi cazul volanului sau al schimbatorului de viteze.

Ar mai fi ceva de adaugat? Se pare ca da! Si asta pentru ca la o simpla verificare a textului reiese ca am uitat sa aducem in discutie suspensia sport, accesorizata cu amortizoare ajustabile marca Ohlins, respectiv discurile ventilate de 380, respectiv 302 milimetri (fata/spate) si etrierele cu pana la sase pistoane din dotarea sistemului de franare.

Asadar, acestea fiind spuse, sa inceapa votul!

Audi A3 clubsport quattro vs. Volvo S60 Polestar: Ce alegi si de ce?

Sondaj

Care este alegerea ta?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Volvo S60 Polestar - Galerie Foto
mai multe