Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C
In timp ce altii-si numara bobocii, noi planuim ca toamna-asta s-aruncam intr-o lupta directa doua supercaruri de-a dreptul fantastice. Unul vine din Italia si poarta cu mandrie numele tarii in care s-a nascut. Celalalt... ei bine, celalalt face parte din Familia Regala Britanica si s-a nascut cu un ADN de invingator.
Trimite unui prieten

Design Exterior:


Vorbind practic de doua autoturisme care reprezinta tot ce are mai bun de oferit industria auto la acest moment, noile Ferrari 458 Italia si McLaren MP4-12C abunda in linii si forme care dau nastere unui design exterior valoros, capabil sa dainuiasca peste ani si ani de-acum incolo. Totusi, cum 'Beauty is in the eye of the beholder', cele doua impresionante supercaruri ar putea atrage asupra lor si nenumarate comentarii negative - desi, sinceri sa fim, chiar nu stim cine ar face astfel de afirmatii gratuite si deloc fondate.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Iesind direct de pe plansa de creatie a italienilor de la Pininfarina, noul Ferrari 458 Italia este rezultatul unei abordari fara ezitari sau compromisuri si impleteste cu succes artificile de design cu necesitatile aerodinamice. Pe scurt, supercarul constructorului din Maranello reprezinta alegerea perfecta pentru adeptii sloganului 'Form follows function'. In cazul unui model precum Ferrari 458 Italia este aproape imposibil sa gasesti nu doar acele detalii care te atrag cel mai mult, cat si lucrurile care te scot din sarite.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

In alta ordine de idei, supercarul italian te lasa fara suflare indiferent de unghiul din care il vei privi - de la farurile inzestrate cu 20 de LED-uri, pana la sistemul de evacuare cu trei tobe de esapament - detaliu preluat de la legendarul F40, si jantele pe 20 inci ce ascund discuri de frana ceramice.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Noul McLaren MP4-12C este mai mult decat o simpla noua masina. Noul McLaren MP4-12C reprezinta startul unei noi companii. Pe scurt, designul supercarului britanic poate fi caracterizat ca fiind unul inteligent, cu numeroase linii si forme capabile sa creeze un coeficient aerodinamic extrem de redus. In plus, numeroasele prize de aer asigura racirea optima a componentelor tehnice ascunse sub caroserie, in timp ce eleronul spate este activ si actioneaza ca o frana aerodinamica.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Este adevarat, designul noului McLaren MP4-12C poate fi considerat usor conservator, insa acest lucru nu ne impiedica sa admiram liniile sau formele supercarului britanic. Si, nu in ultimul rand, usile care au acelasi mod de deschidere precum cel intalnit la legendarul F1.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Design Interior:

Daca in trecut interiorul unui supercar era perfect caracterizat de termenul spartan, lucrurile par sa se fi schimbat odata cu trecerea timpului. Asadar, pe langa insertiile de piele, accentele de alcantara si elementele din fibra de carbon omniprezente, viitorii pasageri se pot bucura acum si de prezenta unor dotari ce asigura un confort mai mult decat minim - iar aici specificam scaunele electrice, aerul conditionat, navigatia si sistemul audio de inalta fidelitate.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Daca te afli insa de cealalta parte a baricadei si esti ocupat in cea mai mare parte a timpului cu pilotatul, atunci vei fi bucuros sa afli ca ambele supercaruri, atat Ferrari 458 Italia, cat si McLaren MP4-12C se lauda cu un cockpit dezvoltat in jurul soferului. Pe scurt, acest lucru se traduce prin butoane la indemana, padele pentru schimbarea vitezelor si, nu in ultimul rand, un volan ce incorporeaza toate comenzile vitale ale autoturismului - asa cum se intampla in cazul modelului italian.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Date Tehnice:

Inainte de a trece in revista cifrele cu care sunt livrate cele doua supercaruri, tinem sa precizam ca indiferent de modelul pentru care optezi nu vei fi dezamagit. Nu de alta, dar o astfel de alegere se face cu inima si nu prea are nici un fel de de-a face cu ceea ce iti dicteaza mintea, contul din banca sau ceilalti factori - fie ei interni sau externi.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

La capitolul detalii tehnice, ambele creatii impresioneaza prin cifre ametitoare, obtinute din motoare in opt cilindri, montate central. De asemenea, atat Ferrari 458 Italia, cat si McLaren MP4-12C bifeaza pe lista cu ingrediente magice si alte picanterii precum transmisie cu dublu ambreiaj sau sistem de tractiune spate. Asemanarile se opresc insa aici.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Daca supercarul italian isi trage toti cei 570 cai putere si 540 Nm dintr-un motor aspirat natural, de 4.5 litri, modelul britanic a apelat la serviciile unui propulsor twin-turbo, de 3.8 litri, ce produce fix 600 de cai putere si 600 Nm. In cazul ambelor capodopere ingineresti, greutatea se invarte undeva in jurul valorii de 1.300 kilograme - mai pe intelesul tuturor, avem 1.380 kg pentru 458 Italia, respectiv 1.301 kg pentru MP4-12C.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Despre performantele propriu-zise nu avem decat cuvinte de lauda si cantece inaltatoare. Desigur, ar mai fi si acele expresii care nu pot fi folosite in prezenta copiiilor sub 18 ani. Scurt pe doi, Ferrari 458 Italia are nevoie de mai putin de 3.2 secunde pentru a atinge primii 100 km/h! Constructorul italian nu a oferit si timpul necesar acceleratiei de la 0 la 200 km/h, insa daca ai probleme serioase in a lua piciorul de pe acceleratie tinem sa precizam ca supercarul din Maranello este alaturi de tine si raspunde pozitiv pana pe la vreo 325 km/h.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

In cazul noului McLaren MP4-12C, lucrurile stau nu doar mai bine, ci si mai rau de atat. Pentru a lamuri confuzia creata, este necesar sa aducem in discutie acceleratia de la 0 la 100 km/h in 3.3 secunde. Totusi, cei care opteaza pentru pneurile Pirelli Corsa vor fi serviti cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.1 secunde! O scadere de 0.2 secunde este valabila si in cazul acceleratiei de la 0 la 200 km/h (0 - 200 km/h in 8.9 secunde cu pneuri Pirelli Corsa, 0 - 200 km/h in 9.1 secunde fara pneuri Pirelli Corsa), in timp ce viteza maxima de 330 km/h este disponibila pentru toata lumea, indiferent de pneurile din dotare.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Ajunsi la final, ar fi cazul sa tragem si concluziile. Pe scurt, atat Ferrari 458 Italia, cat si McLaren MP4-12C pot fi considerate nu doar doua dintre cele mai impresionante supercaruri ale momentului, ci si doua dintre cele mai grozave autoturisme ale istoriei. Ambele modele ofera atat performante astronomice, cat si senzatii extreme capabile sa iti taie rasuflarea. Mai mult de atat insa, ambele modele au o personalitate proprie, care nu iti lasa prea mult de gandit atunci cand vine vorba de alegerea pe care urmeaza sa o faci.

Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C Ferrari 458 Italia versus McLaren MP4-12C

Asadar, acestea fiind spuse, care este favoritul tau? Ferrari 458 Italia sau McLaren MP4-12C? Spune-ne care este parerea ta si nu uita sa votezi in sondajul de mai jos.

Sondaj

Care este favoritul tau?

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Versus DATA PUBLICĂRII: 11 August 2011