Ferrari LaFerrari vs McLaren P1 vs Porsche 918 Spyder: Ce alegi si de ce?

Ferrari LaFerrari vs McLaren P1 vs Porsche 918 Spyder: Ce alegi si de ce?
Introdusa initial pentru a oferi o mana de ajutor la reducerea consumului de carburant si a emisiilor de dioxid de carbon, tehnologia hibrid a devenit arma favorita a producatorilor de... automobile de inalta performanta.
Distribuie pe Facebook

A fost o perioada de timp in care supercarul era sinonim cu mirosul exclusiv de benzina, cu sunetul brutal al cilindrilor asezati in V, cu placerea de a schimba treapta de viteza de unul singur, fara nici un fel de ajutor electronic. A fost o perioada de timp in care supercarul era sinonim cu sistemul de tractiune spate, cand elementele aerodinamice erau fixe si, nu in ultimul rand, cand numarul kilogramelor era prioritar celui ce facea referire la caii putere regasiti in compartimentul motor.

Dar acea perioada de timp a luat sfarsit acum multa vreme si nu se va mai intoarce niciodata. Din fericire insa pentru devoratorii de supercaruri, viitorul pare sa sune la fel de bine precum trecutul. Poate chiar putin mai bine.

  • Cel mai impresionant hibrid de serie din intreaga lume.

Salonul Auto de la Geneva 2013: Noul Ferrari LaFerrariSalonul Auto de la Geneva 2013: Noul Ferrari LaFerrari

Introdusa initial pentru a oferi o mana de ajutor la reducerea consumului de carburant si a emisiilor de dioxid de carbon, tehnologia hibrid a devenit arma favorita a producatorilor de... automobile de inalta performanta. Iar noul Ferrari LaFerrari pare sa reprezinte cea mai buna dovada in acest sens.

Echipat cu un tren de propulsie ce combina un motor pe benzina si unul electric pentru un total de 963 cai putere si 900+ Newton-Metri, succesorul legendarului Enzo Ferrari poate fi catalogat cu mare usurinta drept cel mai impresionant hibrid de productie din intreaga lume. Nu este insa cazul sa ne crezi pe cuvant. Arunca o privire asupra listei cu specificatii tehnice - lista care include, printre altele, si o acceleratie de la 0 la 300 km/h in numai 15 secunde sau o viteza maxima de 350+ de kilometri pe ora, si te vei convinge si singur de cele spuse de noi.

Salonul Auto de la Geneva 2013: Noul Ferrari LaFerrari

Vestile bune nu se opresc insa aici. Spre deosebire de rivalii sai de la McLaren si Porsche, noul Ferrari LaFerrari ofera peste 80% din intreaga putere (800 CP, mai exact) cu ajutorul unei unitati cu 12 cilindri in V12 si capacitate de 6.262 centimetri cubi, astfel ca performantele nu vor avea (foarte mult) de suferit atunci cand bateria supercarului italian va ramane fara energie.

Si daca tot veni vorba despre acest subiect, tinem sa reamintim ca motorul electric al supercarului italian este alimentat de un pachet de baterii montat pe sasiu, care poate fi incarcat in doua moduri diferite: fie la franare, fie in momentul in care propulsorul pe benzina dezvolta un cuplu mai mare decat este necesar.

Salonul Auto de la Geneva 2013: Noul Ferrari LaFerrariSalonul Auto de la Geneva 2013: Noul Ferrari LaFerrari

  • Cel mai exclusivist supercar hibrid pe care banii il pot cumpara.

Salonul Auto de la Geneva 2013: McLaren P1Salonul Auto de la Geneva 2013: McLaren P1

Asemeni predecesorului sau, noul Ferrari LaFerrari va fi oferit intr-o editie limitata la doar 499 de unitati, pe cand productia modelului Porsche 918 Spyder se va opri abia dupa ce al 918-lea exemplar va iesi de pe portile fabricii din Stuttgart. Drept urmare, multumita celor numai 375 de bucati care vor fi construite, britanicul McLaren P1 se anunta inca de pe acum cel mai exclusivist supercar hibrid pe care banii il pot cumpara.

Dar asta-i doar o mica parte a unui mare si impresionant intreg. Pe langa exclusivitatea garantata, succesorul legendarului F1 mai iese in evidenta si datorita performantelor sale cu adevarat deosebite, acul vitezometrului atingand pragul celor 300 de kilometri pe ora dupa aproximativ 16.5 secunde. De asemenea, nici viteza maxima nu este de neglijat, supercarul britanic venind la pachet impreuna cu o limitare la 350 km/h.

Salonul Auto de la Geneva 2013: McLaren P1

Secretul din spatele acestor cifre si valori fabuloase? Asa cum anuntam si anterior, noul McLaren P1 se inspira intr-o mare masura de la rivalul sau din Maranello, supercarul britanic fiind livrat si el tot in compania unui tren de rulare hibrid dotat cu un singur motor electric. Spre deosebire insa de Ferrari LaFerrari, succesorul legendarului F1 aduce in prim plan o unitate V8 twin-turbo de 3.8 litri, in timp ce intregul ansamblu nu livreaza rotilor spate mai mult de 916 cai putere, dintre care 737 CP provin de la propulsorul pe benzina.

Vestea buna? Comparativ cu concurentul sau din Maranello, noul McLaren P1 are si un mod complet electric, ce-i permite sa parcurga pana la 11 kilometri cu zero emisii de dioxid de carbon! Lasand totusi gluma la o parte, trecem la lucruri serioase si reamintim ca supercarul britanic este unul dintre putinele automobilele de productie care se pot lauda cu un timp in Iadul Verde de sub sapte minute.

Salonul Auto de la Geneva 2013: McLaren P1Salonul Auto de la Geneva 2013: McLaren P1

  • Cel mai rapid automobil de productie de la Nurburgring.

Salonul Auto de la Frankfurt 2013: Porsche 918 SpyderSalonul Auto de la Frankfurt 2013: Porsche 918 Spyder

Si daca tot veni vorba despre acest subiect, atunci ar fi cazul sa introducem in scena si detinatorul oficial al recordului de la Nurburgring. Noul Porsche 918 Spyder, caci despre el este vorba, ascunde sub capota, montat central, un propulsor V8 de 4.6 litri capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan nici mai mult, nici mai putin de 608 CP.

Adaugam pe lista cu ingrediente magice si o pereche de motoare electrice ce ofera alti 286 CP, intregul ansambul livrand un total de 887 cai putere si un cuplu maxim care, in functie de treapta de viteza, variaza intre 917 si, atentie, 1.280 Newton-Metri! Drept urmare, acceleratia de la 0 la 300 km/h se realizeaza in fix 22 de secunde, acul vitezometrului continuandu-si apoi incursiunea pana la bariera celor 345 kilometri pe ora.

Salonul Auto de la Frankfurt 2013: Porsche 918 Spyder

Intr-adevar, poate ca succesorul legendarului Carrera GT nu se descurca la fel de bine precum rivalii sai de la Ferrari si McLaren atunci cand vine vorba de acceleratia de la 0 la 300 km/h sau viteza maxima, supercarul german luandu-si insa revansa la capitolul 0 - 100 km/h, acolo unde reuseste sa se impuna dupa doar... 2.6 secunde.

Daca mai punem la socoteala si faptul ca noul Porsche 918 Spyder are nevoie de pana la 3.3 litri de benzina pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri sau ca acopera o distanta cuprinsa intre 16 si 32 de kilometri in modul complet electric, ei bine... s-ar putea sa avem deja un castigator inca de dinainte de a trece in revista si celelalte atractii principale ale celor trei contracandidati.

Salonul Auto de la Frankfurt 2013: Porsche 918 SpyderSalonul Auto de la Frankfurt 2013: Porsche 918 Spyder

Concluzia:

Atractii principale care sunt destul de asemanatoare si includ transmisie cu dublu ambreiaj, sistem de tractiune spate (tractiune spate care, in anumite conditii, se transforma in tractiune integrala la Porsche 918 Spyder), elemente aerodinamice active si numeroase componente realizate din fibra de carbon sau alte materiale ultra usoare.

Asadar, acestea fiind spuse, care este alegerea ta?

Sondaj

Care este alegerea ta?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (22) Poze Salonul Auto de la Geneva 2013: Noul Ferrari LaFerrari
mai multe