Subaru WRX STI 2008 vs. Mitsubishi Evolution GSR 2008

Duelul a presupus 3 runde de circuit, in care Subaru WRX STI si Mitsubishi Evolution GSR au dat tot ce-au avut mai bun. Castigatorul titlului de "cel mai bun turbo cu patru cilindri" a fost ales cu greu.
Trimite unui prieten
In "coltul rosu", cantarind 1522 kg, s-a aflat un detinator al centurii negre cu inima de Mike Tyson: noul Subaru WRX STI.
Imbracata in sort gri, japoneza Mitsubishi Lancer Evolution GSR, de 1608 kg, s-a aratat si ea inca de la inceput manioasa.
Ca si-n artele martiale, Lancer Evolution si WRX STI sunt campioni inzestrati cu un puternic spirit de lupta. Vaneaza competitia si pretendentii slabi, si tin neaparat sa fie prezenti la orice raliu, enduro, autocross, cursa pe circuit sau drift-show.
Aceste 2 masini sunt cele mai versatile sport sedan-uri din lume. Cand s-au intalnit prima oara, in octombrie 2004, Lancer-ul Evolution MR din 2005 a luat titlul. In decembrie 2005, castigator a iesit WRX STI din 2006...De aceasta data, duelul va fi si mai strans, avand in vedere ca ambele modele au fost regandite.
Subaru WRX STI intra-n cursa cu doua avantaje fata de rivalul sau: o greutate mai mica si mai multa putere. Sub capota ascunde un motor turbo boxer de 2.5l cu 4 cilindri, care dezvolta 305 CP.
Datorita noilor norme de siguranta, Mitsubishi Lancer Evolution 2008 e mai greu ca niciodata si mai lung cu 8 cm decat STI. Puterea vine de la noul motor turbo 2.0l cu 4 cilindri, care pune-n joc 291 CP.
Chiar daca are cu 14 cai mai putin decat Subaru WRX STI si cantareste cu 86 kg mai mult, Evo abunda-n "smecherii" electronice. Dispune de sistemul Super-All Wheel Control si o dinamica imbunatatita. Asta nu e tot. Asul din maneca al Lancer-ului ar putea fi Active Yaw Control (AYC).
RUNDA 1: DUELUL. 2-1 pentru Subaru WRX STI 2008
Evo e gata de lupta, si are nevoie de 5.2 s ca sa atinga 100 km/h. In consecinta, termina cursa de 400 m in 13.9 s. STI-ul ajunge la 100 km/h in 4.7 s, reusind sa treaca lap-ul in 13.4 s. Castigator: SUBARU!
Subaru STI reuseste sa-l devanseze pe Lancer si la capitolul "franare". Lui Lancer ii trebuie 34 m ca sa se opreasca de la 100 km/h, in timp ce Subaru are nevoie de 32 m. Probabil ca au contat cele 86 de kg in plus ale lui Evo...
Evo raspunde atacului, comportandu-se excelent in curbe, si-l devanseaza pe STI in cursa "figure-eight", gratie sistemului Active Yaw Control. Mentionam ca bolizii poarta acelasi tip de jante (18 X 8.5) si cauciucuri (245/45R18).
RUNDA 2: DYNO. Egalitate: 2-2
Dupa runda 1, masinile au fost trimise la K&N Engineering, Inc., ca sa se asigure toti ca nu-s "lucrate".
STI a intrat primul la Dyno, si a scos 255 CP. Subaru a declarat 305 CP, dar specialistii au mentionat ca 15% din putere se pierde din cauza ineficientei trenului de rulare. Evo a marcat pe dyno 245 CP, fata de cei 291 declarati de Mitsubishi.
Cei 122 CP per litru castigati de Evo ii "bat" pe cei 102 CP per litru obtinuti de STI. Nu pare mult la prima vedere, dar cu asa gladiatori, orice calut in plus poate conta.
RUNDA 3: Manevrabilitate. 3-2 pentru Mitsubishi Evo
Pana acum, lucrurile nu sunt tocmai roz pentru Evo...A fost devansat de puterea lui STI, viteza sa mai mare in linie dreapta, franarea sa mai eficace... Desigur, Lancer e mult mai tare in curbe, dar ii va folosi la ceva? Va fi umilit Subaru pe circuitul de 1600 m de la Buttonwillow?
Evo se manevreaza mai usor decat STI, face-ntoarceri mai frumoase si are o directie mai buna. Permite rotatii mai rapide, si ataca mai usor curbele. Iti ia ceva timp sa te inveti cu AYC, dar odata ce te-ai obisnuit cu el, nu mai vrei sa-l lasi!
STI pare mai solid si greoi. Controlul directiei e decent, dar nu e atat de natural ca in cazul Lancer-ului. Subaru STI pare ca ar vrea sa iti limiteze controlul asupra directiei, pentru siguranta...Nu prea te lasa sa ai parte de distractie...
Directia lui Evo este asistata de sistemul S-AC, completat de AYC, care distribuie cuplul catre roti in timpul virajelor. AYC permite masinii sa vireze mai rapid, soferul avand timp sa apeleze mai repede la throttle.
Sistemul de pe STI este unul Intelligent Drive (SI-Drive). De asemenea, Subaru WRX STI beneficiaza de un diferential ajustabil manual. DCCD (Driver Controlled Center Differential) are 3 moduri (auto, - si +) si 6 optiuni de setare.
Subaru nu ofera insa aceeasi placere a condusului...Sistemul S-AWC de pe Mitsubishi iti permite sa driftuiesti la greu. Evo e mai rapid in curbe. A terminat cel mai rapid LAP in 57.6 s. STI a venit cu o secunda mai in urma...
Decizia a fost grea. Dupa 3 runde, competitia s-a mentinut stransa, dar juriul a vota in unanimitate: datorita manevrabilitatii sale impecabile si a factorului "DISTRACTIE" oferit, MITSUBISHI LANCER EVOLUTION obtine titlul de "cel mai bun all-wheel-drive turbo cu patru cilindri".
Astfel, Subaru WRX STI "a incasat-o" de la Mitsubishi Evo GSR, dar n-au intrat zilele-n sac, si oricand o revansa e binevenita...Numai sa ne anunte si pe noi din timp.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (13)
Poze Subaru WRX STI 2008 vs. Mitsubishi Evolution GSR 2008
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
-
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei



Publicat în categoria: Versus
DATA PUBLICĂRII: 16 Ianuarie 2008