Subaru WRX STI 2008 vs. Mitsubishi Evolution GSR 2008

Duelul a presupus 3 runde de circuit, in care Subaru WRX STI si Mitsubishi Evolution GSR au dat tot ce-au avut mai bun. Castigatorul titlului de "cel mai bun turbo cu patru cilindri" a fost ales cu greu.
Trimite unui prieten
In "coltul rosu", cantarind 1522 kg, s-a aflat un detinator al centurii negre cu inima de Mike Tyson: noul Subaru WRX STI.
Imbracata in sort gri, japoneza Mitsubishi Lancer Evolution GSR, de 1608 kg, s-a aratat si ea inca de la inceput manioasa.
Ca si-n artele martiale, Lancer Evolution si WRX STI sunt campioni inzestrati cu un puternic spirit de lupta. Vaneaza competitia si pretendentii slabi, si tin neaparat sa fie prezenti la orice raliu, enduro, autocross, cursa pe circuit sau drift-show.
Aceste 2 masini sunt cele mai versatile sport sedan-uri din lume. Cand s-au intalnit prima oara, in octombrie 2004, Lancer-ul Evolution MR din 2005 a luat titlul. In decembrie 2005, castigator a iesit WRX STI din 2006...De aceasta data, duelul va fi si mai strans, avand in vedere ca ambele modele au fost regandite.
Subaru WRX STI intra-n cursa cu doua avantaje fata de rivalul sau: o greutate mai mica si mai multa putere. Sub capota ascunde un motor turbo boxer de 2.5l cu 4 cilindri, care dezvolta 305 CP.
Datorita noilor norme de siguranta, Mitsubishi Lancer Evolution 2008 e mai greu ca niciodata si mai lung cu 8 cm decat STI. Puterea vine de la noul motor turbo 2.0l cu 4 cilindri, care pune-n joc 291 CP.
Chiar daca are cu 14 cai mai putin decat Subaru WRX STI si cantareste cu 86 kg mai mult, Evo abunda-n "smecherii" electronice. Dispune de sistemul Super-All Wheel Control si o dinamica imbunatatita. Asta nu e tot. Asul din maneca al Lancer-ului ar putea fi Active Yaw Control (AYC).
RUNDA 1: DUELUL. 2-1 pentru Subaru WRX STI 2008
Evo e gata de lupta, si are nevoie de 5.2 s ca sa atinga 100 km/h. In consecinta, termina cursa de 400 m in 13.9 s. STI-ul ajunge la 100 km/h in 4.7 s, reusind sa treaca lap-ul in 13.4 s. Castigator: SUBARU!
Subaru STI reuseste sa-l devanseze pe Lancer si la capitolul "franare". Lui Lancer ii trebuie 34 m ca sa se opreasca de la 100 km/h, in timp ce Subaru are nevoie de 32 m. Probabil ca au contat cele 86 de kg in plus ale lui Evo...
Evo raspunde atacului, comportandu-se excelent in curbe, si-l devanseaza pe STI in cursa "figure-eight", gratie sistemului Active Yaw Control. Mentionam ca bolizii poarta acelasi tip de jante (18 X 8.5) si cauciucuri (245/45R18).
RUNDA 2: DYNO. Egalitate: 2-2
Dupa runda 1, masinile au fost trimise la K&N Engineering, Inc., ca sa se asigure toti ca nu-s "lucrate".
STI a intrat primul la Dyno, si a scos 255 CP. Subaru a declarat 305 CP, dar specialistii au mentionat ca 15% din putere se pierde din cauza ineficientei trenului de rulare. Evo a marcat pe dyno 245 CP, fata de cei 291 declarati de Mitsubishi.
Cei 122 CP per litru castigati de Evo ii "bat" pe cei 102 CP per litru obtinuti de STI. Nu pare mult la prima vedere, dar cu asa gladiatori, orice calut in plus poate conta.
RUNDA 3: Manevrabilitate. 3-2 pentru Mitsubishi Evo
Pana acum, lucrurile nu sunt tocmai roz pentru Evo...A fost devansat de puterea lui STI, viteza sa mai mare in linie dreapta, franarea sa mai eficace... Desigur, Lancer e mult mai tare in curbe, dar ii va folosi la ceva? Va fi umilit Subaru pe circuitul de 1600 m de la Buttonwillow?
Evo se manevreaza mai usor decat STI, face-ntoarceri mai frumoase si are o directie mai buna. Permite rotatii mai rapide, si ataca mai usor curbele. Iti ia ceva timp sa te inveti cu AYC, dar odata ce te-ai obisnuit cu el, nu mai vrei sa-l lasi!
STI pare mai solid si greoi. Controlul directiei e decent, dar nu e atat de natural ca in cazul Lancer-ului. Subaru STI pare ca ar vrea sa iti limiteze controlul asupra directiei, pentru siguranta...Nu prea te lasa sa ai parte de distractie...
Directia lui Evo este asistata de sistemul S-AC, completat de AYC, care distribuie cuplul catre roti in timpul virajelor. AYC permite masinii sa vireze mai rapid, soferul avand timp sa apeleze mai repede la throttle.
Sistemul de pe STI este unul Intelligent Drive (SI-Drive). De asemenea, Subaru WRX STI beneficiaza de un diferential ajustabil manual. DCCD (Driver Controlled Center Differential) are 3 moduri (auto, - si +) si 6 optiuni de setare.
Subaru nu ofera insa aceeasi placere a condusului...Sistemul S-AWC de pe Mitsubishi iti permite sa driftuiesti la greu. Evo e mai rapid in curbe. A terminat cel mai rapid LAP in 57.6 s. STI a venit cu o secunda mai in urma...
Decizia a fost grea. Dupa 3 runde, competitia s-a mentinut stransa, dar juriul a vota in unanimitate: datorita manevrabilitatii sale impecabile si a factorului "DISTRACTIE" oferit, MITSUBISHI LANCER EVOLUTION obtine titlul de "cel mai bun all-wheel-drive turbo cu patru cilindri".
Astfel, Subaru WRX STI "a incasat-o" de la Mitsubishi Evo GSR, dar n-au intrat zilele-n sac, si oricand o revansa e binevenita...Numai sa ne anunte si pe noi din timp.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (13)
Poze Subaru WRX STI 2008 vs. Mitsubishi Evolution GSR 2008
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3900 €
Ford focus benzina 2014 4655 €
Droser balast xenon 6g original valeo cod 89034934 150 Lei
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4500 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Roti vara noi 16 inch originale ford transit tourneo custom... 1380 €
-
Dezmembrez peugeot boxer 3 maxi frigorific 2.0 hdi ahn euro 6
Set 4 senzori presiune roti noi originali bmw seria 5 6 7 f10... 290 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Mercedes 220 220 2008 1700 €
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Tubulatura aer volkswagen passat b6 (3c2) berlina 2008 2.0... 50 Lei
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Vw touran 1400 benzina cutie automata dsg 2012 5890 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Peugeot 208 1.2i 2012 2500 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 11500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3500 €
Ford focus benzina 2014 4420 €
-
Ford focus 1.5 2019 7200 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Motor mercedes a ,b sau cla 1,3 turbo benzina 2018 cod 282914 1800 €
Jante noi 19 inch originale mercedes s-class w222 r19 750 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
Ford focus 1,6tdci 2008 1750 €
Dezmembrez seat ateca
-
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Suzuki gsxr 600 ! stare foarte buna 1599 €
-
Modul ventilator bmw f01 730d n57d30a; 9153418 300 Lei
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €



Publicat în categoria: Versus
DATA PUBLICĂRII: 16 Ianuarie 2008