Subaru WRX STI 2008 vs. Mitsubishi Evolution GSR 2008

Duelul a presupus 3 runde de circuit, in care Subaru WRX STI si Mitsubishi Evolution GSR au dat tot ce-au avut mai bun. Castigatorul titlului de "cel mai bun turbo cu patru cilindri" a fost ales cu greu.
Trimite unui prieten
In "coltul rosu", cantarind 1522 kg, s-a aflat un detinator al centurii negre cu inima de Mike Tyson: noul Subaru WRX STI.
Imbracata in sort gri, japoneza Mitsubishi Lancer Evolution GSR, de 1608 kg, s-a aratat si ea inca de la inceput manioasa.
Ca si-n artele martiale, Lancer Evolution si WRX STI sunt campioni inzestrati cu un puternic spirit de lupta. Vaneaza competitia si pretendentii slabi, si tin neaparat sa fie prezenti la orice raliu, enduro, autocross, cursa pe circuit sau drift-show.
Aceste 2 masini sunt cele mai versatile sport sedan-uri din lume. Cand s-au intalnit prima oara, in octombrie 2004, Lancer-ul Evolution MR din 2005 a luat titlul. In decembrie 2005, castigator a iesit WRX STI din 2006...De aceasta data, duelul va fi si mai strans, avand in vedere ca ambele modele au fost regandite.
Subaru WRX STI intra-n cursa cu doua avantaje fata de rivalul sau: o greutate mai mica si mai multa putere. Sub capota ascunde un motor turbo boxer de 2.5l cu 4 cilindri, care dezvolta 305 CP.
Datorita noilor norme de siguranta, Mitsubishi Lancer Evolution 2008 e mai greu ca niciodata si mai lung cu 8 cm decat STI. Puterea vine de la noul motor turbo 2.0l cu 4 cilindri, care pune-n joc 291 CP.
Chiar daca are cu 14 cai mai putin decat Subaru WRX STI si cantareste cu 86 kg mai mult, Evo abunda-n "smecherii" electronice. Dispune de sistemul Super-All Wheel Control si o dinamica imbunatatita. Asta nu e tot. Asul din maneca al Lancer-ului ar putea fi Active Yaw Control (AYC).
RUNDA 1: DUELUL. 2-1 pentru Subaru WRX STI 2008
Evo e gata de lupta, si are nevoie de 5.2 s ca sa atinga 100 km/h. In consecinta, termina cursa de 400 m in 13.9 s. STI-ul ajunge la 100 km/h in 4.7 s, reusind sa treaca lap-ul in 13.4 s. Castigator: SUBARU!
Subaru STI reuseste sa-l devanseze pe Lancer si la capitolul "franare". Lui Lancer ii trebuie 34 m ca sa se opreasca de la 100 km/h, in timp ce Subaru are nevoie de 32 m. Probabil ca au contat cele 86 de kg in plus ale lui Evo...
Evo raspunde atacului, comportandu-se excelent in curbe, si-l devanseaza pe STI in cursa "figure-eight", gratie sistemului Active Yaw Control. Mentionam ca bolizii poarta acelasi tip de jante (18 X 8.5) si cauciucuri (245/45R18).
RUNDA 2: DYNO. Egalitate: 2-2
Dupa runda 1, masinile au fost trimise la K&N Engineering, Inc., ca sa se asigure toti ca nu-s "lucrate".
STI a intrat primul la Dyno, si a scos 255 CP. Subaru a declarat 305 CP, dar specialistii au mentionat ca 15% din putere se pierde din cauza ineficientei trenului de rulare. Evo a marcat pe dyno 245 CP, fata de cei 291 declarati de Mitsubishi.
Cei 122 CP per litru castigati de Evo ii "bat" pe cei 102 CP per litru obtinuti de STI. Nu pare mult la prima vedere, dar cu asa gladiatori, orice calut in plus poate conta.
RUNDA 3: Manevrabilitate. 3-2 pentru Mitsubishi Evo
Pana acum, lucrurile nu sunt tocmai roz pentru Evo...A fost devansat de puterea lui STI, viteza sa mai mare in linie dreapta, franarea sa mai eficace... Desigur, Lancer e mult mai tare in curbe, dar ii va folosi la ceva? Va fi umilit Subaru pe circuitul de 1600 m de la Buttonwillow?
Evo se manevreaza mai usor decat STI, face-ntoarceri mai frumoase si are o directie mai buna. Permite rotatii mai rapide, si ataca mai usor curbele. Iti ia ceva timp sa te inveti cu AYC, dar odata ce te-ai obisnuit cu el, nu mai vrei sa-l lasi!
STI pare mai solid si greoi. Controlul directiei e decent, dar nu e atat de natural ca in cazul Lancer-ului. Subaru STI pare ca ar vrea sa iti limiteze controlul asupra directiei, pentru siguranta...Nu prea te lasa sa ai parte de distractie...
Directia lui Evo este asistata de sistemul S-AC, completat de AYC, care distribuie cuplul catre roti in timpul virajelor. AYC permite masinii sa vireze mai rapid, soferul avand timp sa apeleze mai repede la throttle.
Sistemul de pe STI este unul Intelligent Drive (SI-Drive). De asemenea, Subaru WRX STI beneficiaza de un diferential ajustabil manual. DCCD (Driver Controlled Center Differential) are 3 moduri (auto, - si +) si 6 optiuni de setare.
Subaru nu ofera insa aceeasi placere a condusului...Sistemul S-AWC de pe Mitsubishi iti permite sa driftuiesti la greu. Evo e mai rapid in curbe. A terminat cel mai rapid LAP in 57.6 s. STI a venit cu o secunda mai in urma...
Decizia a fost grea. Dupa 3 runde, competitia s-a mentinut stransa, dar juriul a vota in unanimitate: datorita manevrabilitatii sale impecabile si a factorului "DISTRACTIE" oferit, MITSUBISHI LANCER EVOLUTION obtine titlul de "cel mai bun all-wheel-drive turbo cu patru cilindri".
Astfel, Subaru WRX STI "a incasat-o" de la Mitsubishi Evo GSR, dar n-au intrat zilele-n sac, si oricand o revansa e binevenita...Numai sa ne anunte si pe noi din timp.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (13)
Poze Subaru WRX STI 2008 vs. Mitsubishi Evolution GSR 2008
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Regulator pompa inalta presiune peugeot partner 1.6hdi 1996 -... 199.99 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0445124015 538884015 5801453888r 0986435663 bosch injector... 750 Lei
-
Scut motor mercedes sl 500 amg r129 sedan 1990 (1295240830) 600 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
Selector mercedes c220 cdi w203 300 Lei
Furtun intercooler bmw seria 3 e90 e91 e92 e93 2.0 n47 cod :... 357 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Cd 70 navi ecran display opel vectra c signum 600 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Difuzor amg mercedes benz w205 s205 c-class (14-20) 1289 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
Praguri volkswagen passat cc 2008-2012 v2 - maxton design 1000 Lei
-
Turbina 2.8 crd lancia voyager 404 2011-2015 35242159f 803423-1 800 Lei
Carcasa volan fiat 500; 735427192 150 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll marca aez, gama mercedes, vw, seat, skoda 950 Lei
Pompa servo directie renault clio symbol 1.5 dci pompa servo... 899 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
A6420701187 0445116026 bosch injectoare mercedes... 500 Lei



Publicat în categoria: Versus
DATA PUBLICĂRII: 16 Ianuarie 2008